Uncategorized
رواية انتقام ولكن الفصل الأول 1 بقلم يارا سلام
رواية انتقام ولكن الفصل الأول 1 بقلم يارا سلام
![]() |
رواية انتقام ولكن الفصل الأول 1 بقلم يارا سلام |
رواية انتقام ولكن الفصل الأول 1 بقلم يارا سلام
ف احد المقاهي الهادئة تجلس فتاه زو عيون رمادية خاطفة وخصلات شعرها الدهبية اللامعة
بتشرب قهوتها وسرحانة ف البحر من ازاز الكافيه
مازن بلا مبالاه : اوه سوري
ريم بعصبة : ايه ده مش تفتح ي اعمى
مازن : تصدقي انتي قليلة الزوق يعني انا بقولك سوري تردي بالشكل ده
ريم : تصدق انت مهزا ليك عين تتكلم بعد اللي انت عملته اروح ازاي انا دلوقتي
مازن وهو هيشيط م الغضب : انتي قولتي ايه
ريم اترعبت من نظرته بس مظهرتش ده : بقولك اروح ازاي انا
مازن وحس بخوفها : قلتي ايه قبلها
ريم : قلت انك مهزا
كل ده ومش واخدين بالهم ان صوتهم عالي جدا ومسمع كل الكافيه
الجارسون : انسة ريم ف ايه صوت حضرتك عالي جدا
ريم : م لازم صوتي يعلى م المهزاين بقو كتير
الستاذ وقع القوة عليا وآل ايه معدي وبكل برود يقولي سوري ????
الجارسون بضحك ع طريقتها وبيبص ل مازن واتصدم
الجارسون :احم استاذ مازن انا اسف جدا
ريم ب صدمة : انت بتقول ايه انت كمان انت بتتاسفله هو ده انسان قليل الزوق
الجارسون : ايه اللي انتي بتقوليه ده ي انسة ريم د استاذ مازن الجرحي اصغر رجل اعمال ف اسكندرية
ريم : وايه يعني اصغر رجل اعمال ف اسكندرية ده ملوش علاقة بالذوق ع فكرة وانا مسحبتش كلامي انت قليل الزوق
وسابته ومشيت
مازن واقف ف زهول تام م اللي حصل اول مرة بنت تقف قدامه وتواجهه بالشكل ده وتطول لسانها عليه
مازن : انا هوريكي ي هه ريم
ومشي _____________________________
_ريم بنت جميلة جدا ٢١سنة ف كلية هندسة مش طويلة اوي طولها حلو
عيونها رمادية جذابة
شعرها دهبي وطويل ناعم
عايشة مع بباها ومامتها متوفية بباها تعب فجاة وكان لازم يرتاح ف البيت لان الشغل خطر عليه وريم اضطرت انها تدور ع شغل لان مفيش مصدر دخل تاني غير مرتب بباها ولما قعد كان لازم يكون ف بديل
مازن الجارحي اصغر رجل اعمال ف اسكندرية ومحقق نجاحات عظيمة جدا بدأ ب ادارة شركة والده حسين بيه الجارحي
وف وقت قصير جدا قدر انه يكبر ويكبر الشركة وعمل مجموعة شركات الجارحي
___________________________________
ريم وصلت البيت : بابا حبيبي وباست ايده وراسه
عامل ايه ي حبيبي النهارده
سليم : بخير ي حبيبتي طول م انتي كويسة
ريم : ي حبيبي انا بخير طول م انت معايا
سليم : حبيبة بابا
ريم جابت الاكل وكلت هي وباباها
سليم : يلا ي حبيبتي ادخلي ارتاحي شوية شكل يومك كان متعب
وايه اللي ع لبسك ده
ريم وبتفتكر وملامحها الطفولية اتحولت للغضب : دا واحد متخلف و غبي وقع القهوة عليا
سليم ب ضحك ع شكلها : ????اهدي بس ي حبيبة بابا مش كده محصلش حاجة لكل ده يمكن غصب عنه
ريم: هه غصب عنه د قليل الزوق د مشفش ب ربع جنيه تربية
سليم ::????????طب اهدي وادخلي ارتاحي
ريم : لا انا هدخل اغير ونازلة
سليم : ع فين
ريم : عندي انترفيو ف الشركة اللي مقدمة فيها ع شغل
سليم بزعل: ربنا معاكي ي حبيبتي
ريم : مالك ي بابا ليه التكشيرة دي
سليم : عارف اني هتعبك لان ده واجبي اني انا اللي اكون مسؤول عنك مش العكس
ريم : ي بابا ي حبيبي م انت ياما عملتلي وجه الوقت بقا اللي اردلك جزء صغير م اللي عملته وباسته ودخلت غيرت لبسه ونزلت
ريم ركلت تاكسي ووصلت عند الشركة
نزلت واخدت نفس عميق و دخلت
ريم للسكرتيرة : لو سمحتي انا ريم سليم الاسيوطي كنت مقدمة ع وظيفة والمفروض عندي انترفيو مع مستر اسلام دلوقتي
السكرتيرة : تمم ي فندم لكن الانترفيو بتاع حضرتك مش هيكون مع مستر اسلام
ريم باستغراب: افندم !
السكرتيرة : المدير طلب يقابل حضرتك ب نفسه
ريم : تمم
السكرتيرة دخلت وخرجت : اتفضلي المدير منتظر حضرتك
ريم : تمم
ودخلت ولقت ادامها………..
يتبع….
لقراءة الفصل الثاني : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية فوزية القوية للكاتبة اسراء ابراهيم