رواية غموض عائلة الفصل السادس عشر 16 بقلم منة سامح
رواية غموض عائلة الفصل السادس عشر 16 بقلم منة سامح
رواية غموض عائلة البارت السادس عشر
رواية غموض عائلة الجزء السادس عشر
رواية غموض عائلة الحلقة السادسة عشر
محمود فاق من سرحانه علي صوت احمد وبصلهه ببرود:نعم!!
احمد وهو بيحاول يتحكم في غضبه:بقول خلاص مابتفهمش وبعدين زيارة المريض مبتطولش اوي كدة
نورين :احمدد
سالي بصتلهم وقامت وقالت بااحراج :احنا كنا هنمشي اصلا ..يلا يامحمود
محمود بصله بغضب وقرب علي جميلة بهدوء :البقاء لله
جميلة هزت راسها ببرود ومحمود وسالي مشيو .
نورين بصت لاحمد بغضب:عجبك كدةةةة
احمد :معملتش حاجة
جميلة بهدوء:انت غلطت متااوحش كان لازم تتكلم يعني
احمد بغضب:يعني اشوفه عينو عليكي من اول مادخله واسكت
جميلة بصتله وقالت :وانت اي الي مضايقك هو بصلك انت
احمد جز علي سنانه بغيظ وقال بعدم صبر:علشان بتنيل بحبك
جميلة بصتله وابتسمت بهدوء وكسوف وكلهم ضحكو عليهم
نورين :واخيرا
احمد قرب عليها بحب ومسك ايديها :تتجوزيني
جميلة ابتسمت بهدوء وهزت راسها وهو كان لسة هيحضنها
كرم وهو بيقوم:هوب هوب بتعمل اي عندك يابا …وقال وهو بيبص علي نورين :وبعدين هتاخد اختي هاخد اختك
نورين ابتسمت بكسوف ودورت وشها ..وهو ابتسم بهدوء وقال :قولت اي
احمد بص لنورين وغمزلها:اي راايك
نورين حطت الغطا علي وشها من الكسوف وهي بتهز راسها وكرم ابتسم بفرحة
شريف كان باصص ليهم بفرحة وحزن وهو كان بيتمني يبقي هو وكاميليا في بيت واحد وفتح فونه علي صورتها وقعد يبص عليها بحب :هتفضلي في قلبي دايما …وابتسم
______________________________
بعد خمس شهور “في فرح كرم ونورين وجميلة واحمد”
قمر كانت باصة عليهم بحب وسرحانة لحد ماقطع سرحانها حد حط ايده علب كتفها
محمود بهدوء :ازيك
قمر بابتسامة :تمام
محمود بص علي ايديها بحزن :اتخطبتي!!
قمر بصت علي ايديها ورجعت بصتله وقالت :الحياة مكنتش هتقف عليك يعني
محمود قرب عليها وقال بندم وحزن:عارف انه متاخر بس انا عرفت اني بحبك من زمان
قمر رجعت خطوة لورا ورفعت ايديها قدامه:مع الاسف متاخر يامحمود ..انا دلوقتي واحدة مخطوبة وبتحب خطيبها جدا وعايزة اقولك اني مكنتش بحبك ولا حاجة بس كان تعلق والحمد لله اني بعدت
محمود بصلها بحزن وندم وقال بصوت محبوس:ربنا يسعدك
قمر :ويسعدك ويرزقك ببنت الحلال ….وبصت جمبها لقت حد مسك ايديها ابتسمت بحب :اعرفك يزن خطيبي
محمود ابتسم بهدوء ومشي
وهي بصت لاثره بهدوء وراحت ترقص هي ويزن
_____________
بعد سبع سنين
نورين :اووووف كل اما اروق حاجة تعملوها ارحموووني
كاميليا بطفولة:ياماما م انا ده مراد
مراد بغضب طفولي:كدابة
كاميليا بصتله وضحكت ببرود:انا م كدابة
نورين بصويت:خلاااااص خلاااص انا الي كدابة حقكو عليا
كرم جه علي الصوت:صوتك وصل للجيران بس الجسران الي قدامنا مسمعوش المرة الجاية عالي صوتك شوية
نورين بصتله بغضب وسكتت
كرم ضحك وقرب عليها بحب : طب الجميل زعلان لي دلوقتي
نورين :بص بص البيت عامل ازاي بصص
كرم:مانا باصص اهو ياحبيبتي وبعدين بص علي كاميليا الي باصلهم بطفولة وبراءة :ينفع كدة ياست كاميليا
كاميليا بطفوبة:يابابا انا معملتش حاجة مراد السبب
كرم نزل لمستواها:يعني مراد بس السبب
كاميليا سكتت وضحكت بطفولة وهي بتهز راسها بلا
كرم ضحك علي ضحكتها وهو سرحان فيها وبيفتكر كاميليا اتنهد بحزن وحضن كاميليا جامد
نورين خدت بالها وقربت عليه حطت ايديها علي كتفه
كرم بصلها وابتسم بهدوء : انا تمام …واكمل : يلا اجهزي علشان هنروح لجميلة عزمانا كلنا
نورين :قالتلي خلصانة
__________
جميلة: كفاية ضرب في بعض الله يخليكو
رحمة قربت عليها ومعاها صورة: ماما هي دي كاميليا بنت خالو كرم
جميلة مسكت الصورة وبصت عليها بحزن:لا دي خالتو كاميليا الله يرحمها
رحمة بطفولة : هي راحت عند ربنا
جميلة هزت راسها وقالت وهي بتغير الموضوع:فين سيليا
رحمة :بتلبس اول ما عرفت ان مراد جاي
جميلة ضحكت ..طب يلا ياختي روحي البسي
رحمة سابت الصورة وجريت علي اوضتها
وجميلة مسكت الصورة بحزن
احمد :هي اه م متشافة بس هي معانا كدة كدة
جميلة : وحشتني اوي بجد
احمد:كلنا…واكمل وهو بيفتكر لما ضربته:مع انها كانت غشيمة اوي
جميلة ضحكت : دي غلبانة
احمد بضحك : جدا
-___________
شريف حط الورد بابتسامة حب وقال :اجمل اتنين بحبكو اوي وهفضل احبكو لاخر عمري وبص لقبر كاميليا :بحبك اوي ..وابتسم بحب
وتمت
لقراءة باقى حلقات الرواية اضغط على : (رواية غموض عائلة)