رواية قرار اجباري الفصل الرابع عشر 14 بقلم سحر سمير نصار
رواية قرار اجباري الفصل الرابع عشر 14 بقلم سحر سمير نصار
رواية قرار اجباري البارت الرابع عشر
رواية قرار اجباري الجزء الرابع عشر
رواية قرار اجباري الحلقة الرابعة عشر
في اليوم التالي
افاقت سحر بخمول لتجد نفسها علي سرير في مشفي و بحانبها احمد نائما علي كرسي
اعتدلت في جلستها لتلاحظ تلك الابره التي في يدها
لتقول في نفسها في الم : تانيييي محاليل و الله تعبت
لتنادي علي احمد
سحر : احمد احمد
ليفيق احمد مضطربا : انتي كويسه يا سحر
سحر : و الله كويسه ايه اللي حصل تاني و ليه محاليل و الله تعبت
احمد بحب : لا متخافيش يا قلبي المحلول دا علشان يقويكي فيتامينات مش اكتر و بعدين تعرفي أن انا رجعتك تانى لعصمتي
سحر بحده : ازاي من غير ما تقولي
احمد : ليه هو انتي مش عاوزاني و لا ايه
سحر : سبني افكر
احمد : و الله
سحر : اااه و الله
و ضحكوا الاتنين
قاطع ضحكهم دخول ام سحر
ام سحر بلهفه : ازيك يا حبيبتي عامله ايه دلوقتي
سحر : ميت فل و عشره
ليقاطعها احمد بوضع كف يده على وجهها : الله اكبر ما يحسد المال اللي أصحابه
سحر وهي بتزق يده : غلس
احمد : كدا تب اشهدي انتي يا ماما دي يتقال لها ايه….هو انا لقيتها بالساهل…. دا انا كنت بموت في اليوم ألف مره وهي بعيده عني
احمد وهو بيحضن سحر : انا بجد مش مصدق أنها بقت جانبي
سحر وهي بتبعده عنها : ايه حيلك حيلك ابعد عني أنا لسه مفكرتش لسه إن كنت ارجع لك و لا لا
احمد بحده : لاااه شوفي لك حل معاها يا ماما
ام سحر بحب : مش كدا يا بنتي
سحر : لا يا ماما مليش دعوه انا عاوزه فرح و كوشه علشان انا مش منكوشه
احمد : لا منكوشه اقلعي الطرحه و انا اثبت لك
سحر : مبقلعش الطرحه قدام اغراب
احمد : و الله تب ماشي
و بيشد الطرحه
سحر بتزقه : ابعد يا غلس ….ااه ايدي
احمد بلهفه بعد عنها : انتي كويسه
سحر بوجع : تقريبا الكولينه اتزحزحت من مكانها
احمد بلهفه : تب متتحركيش هروح انادي اي حد و جاي
و طلع يجري برا
ام سحر بلهفه : انتي كويسه يا بنتي
سحر وهي بتشيل الكولينه : مفيش حاجه المحلول خلص اصلا دا انا اللي بعمل كدا علشان يبعد
ام سحر : بس ايه حكايه الفرح دي
سحر : اااه مش هتنازل لازم يعمل لي فرح هو انا مليش نفس افرح و لا ايه
ام سحر بحب : لا تفرحي و تتهني ربنا يسعدكم يارب
سحر : يارب يا ست الكلكتور
قاطعهم دخول احمد و معه دكتور
الدكتور كشف علي سحر
الدكتور : لا احنا النهارده عال العال ضربات القلب منتظمه و الضغط سليم و السكر سليم كله تمام الحمد لله
ام سحر : الحمد لله
احمد : تب ينفع تخرج بقا من المستشفى
الدكتور : مفيش مانع بس علشان عندها فقر دم هكتب لكم علي محاليل فيتامينات و معادن تقويها و طبعا اهتموا بيها في الأكل شويه
سحر : محاليل تاني ما كفايه بقا و الله تعبت
الدكتور : معلش يا قمر علشان تبقي كويسه
قاطعه احمد بغيره : لا كلمني هنا سيبك منها انا معاك مفيش حاجه غير المحاليل
الدكتور : خلاص هكتب لها علي ادويه قويه استاذن انا
احمد : اذنك معاك يا دكتور
خرج الدكتور
احمد : يالا بقا يا سحور علشان نروح علي بيتنا
سحر : لا انا هروح مع ماما
احمد : لا هتجي انتي و حماتي في بيتنا و دا أخر كلام يا سحر ما انتي هتبقي تحت عيني علشان اطمن عليكي
ام سحر : خلاص بقا يا سحور
سحر بغضب طفولي : علشان خاطرك بس يا ماما
احمد : تب يالا بينا
عند اسلام
اسلام : أنجز يا محمد بدئوا يوصلوا
محمد : و انت عرفت منين
اسلام : احمد لسه متصل بيا و قال لي انهم جايين في الطريق
محمد : كل حاجه تمام
اسلام : هاااه يا مرفت
مرفت : كله تمام عملت لها اكله هتاكل صوابعها وراها تسند و تقوي بصحيح
اسلام : الله يخليكي ليا يا حبيبتي
مرفت : حبيبي الله يديمك في حياتي امال سحور فين
اسلام : نامت دخلتها علي السرير
قاطعهم صوت احمد : يارب يا ساتر
اسلام : اقفلوا الانوار يالا يالا و استخبوا
و ما إن دخلت سحر حتي تفاجات بتزين البيت بالورد و الشموع و اسلام و محمد و مرفت في صوت واحد : حمد الله على السلامه
سحر بفرحه : بجد الله
احمد بحب خدها في حضنه : حمد الله على سلامتك يا قلبي
سحر بفرحه : حبيبي الله يخليك ليا
و سرعان ما تذكرت حتي ابتعدت عنه وهي تهمس في أذنه : عيب اوي كدا احنا لسه في فتره الخطوبه
لتتركه بغيظه و تذهب الي امها
ليقاطعها اسلام بفرحه وهو بيقرب منها علشان يحضنها : حمد الله على السلامه يا سحور
ليقف احمد أمامه : الله يسلمك يا حبيبي
اسلام : اوعي يا عم اسلم علي اختي
احمد بغيره : لا من بعيد يا حبيبي
محمد وهو يبلف اتجاه سحر : انا بقا اسلم عادي
قاطعه احمد اللي شده من قفاه : تعالي يا حبيبي
اسلام وهو بيزق احمد : خلاص اوعي كدا
اسلام معقبا : نسيت اعرفك يا سحور ب مرفت مراتي
سحر بفرحه : انت اتجوزت
سحر وهي بتحضن مرفت : بسم الله ما شاء الله قمر يا اسلام زين ما اختارت
مرفت : دا انتي اللي عسل يا سحور دا بس من ذوقك
ليقاطعهم صوت بكاء طفله
سحر بصدمه : ايه دا
اسلام : سحوره بنتي
سحر بفرحه : بجد و الله مش مصدقه و علي اسمي كمان
قاطعهم محمد اللي جابها في أيده : القمر اهوا
سحر وهي بتشيلها منه : بسم الله ما شاء الله عسل
يا ختي عسل الله يخليها لكم يارب
احمد وهو بيهمس في اذن سحر : عقبال بنتنا
سحر : أن شاء الله يا ختي عسل
قاطعهم صوت تليفون احمد
احمد راح يفتح علي المتصل و لكن قفل المتصل وأرسل له رساله ل يتغير معالم وجهه احمد ليلقي ب بالهاتف أرضا و ……
يتبع..
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية قرار اجباري)