روايات

رواية لعنة قلبي الفصل الثالث 3 بقلم إيمان أشرف

رواية لعنة قلبي الفصل الثالث 3 بقلم إيمان أشرف

رواية لعنة قلبي البارت الثالث

رواية لعنة قلبي الجزء الثالث

لعنة قلبى
لعنة قلبى

رواية لعنة قلبي الحلقة الثالثة

.. هو انتي
اتعصب ادهم اول ماافتكرها عشان هزقته وفي نفس الوقت كان خايف تكشف سره
خالد بمزاح: طب اعرفكم بقا ده يبقا ادهم انتيمي من الطفولة وشريكي في الشركة بتعتي
ندى ببسمه: اهلا ياادهم
هدى: نورت يبني البيت بيتك
ادهم بخوف على ان تكشفه تلك الفتاة: اتشرفت بيكم
صدمه لا بل صاعقة نزلت عليها جنان في نفسها: ازاي ده هو… هو ايوة الظابط قالي انه ده الشبح معقول جاي ينتقم مني ع اللي عملته معاه احيييه عليا الحل الوحيد اني اعمل نفسي مش فاكراه وكأني معرفتش انه الشبح
جنان متصنعه المرح : اي ده ياخالد من امتى بتصاحب ناس نضيفه يامعفن يامعفن
خالد ببرود: من ساعة مابعدت عن وشك يابومة
ابتسمت جنان ثم نظرت له: انت قولت بومة ياض
هدى بضحك: انتو امتى هتبطلو لعبة القط والفار دي
خالد: لحد ماتعقل وتبطل لسانها الطويل ده
هدى بضحك: اتفضلو اقعدو نورتونا هحضر العشا.. نظرت لأدهم: اتفضل يبني

 

 

 

خالد نظر لأدهم وقالو: اه صحيح معرفتكش.. دي ندى بنت خالي والهبلة دي مش مهمه عادي
نظرت له جنان بشر.. انقذت الموقف ندى وقالت: دي جنان صحبتي من واحنا اطفال هى وخالد مش بيطيقو بعض مش عارفه ليه ههههه
ضحك ادهم وقال: جنان هو ده اسمك؟… لا صدق اللي سماكي
نظرت له جنان بغضب: وماله جنان بقا ان شاء الله
ادهم ببرود: هو لو معنى اسمك جنان اللي هو الجنان فهو لايق عليكي اما لو جنان جمع الجنة ف انصحك تغيري اسمك
قامت جنان وكانت هتهجم عليه لولا ندى اللى مسكتها
اتعشو وفضلو يتكلمو كتير وطول الحوار ادهم منزلش عينه من جنان مش عارف ليه
وبعدين بص لخالد لقيه مركز مع ندى وبعدين بص لهدى وقال: احم مدام هدى
هدى بصلته: ايوة يبني اتفضل
ادهم: انا كنت عايز اطلب لسه هيكمل كلامه مسك خالد ايده بسرعه بمعني لا متعملش كدا
بصله ادهم بأستغراب
خالد بضحك: كان عايز يطلب انه يجي يتغدا بكرة معانا تاني اصله طفس
هدى بأبتسامه: ده انت تنور ياحبيبي
ابتسم ادهم وقال: خالد عايزك دقيقه

 

 

قام خالد مع ادهم ودخلو البلكونة
ادهم: ليه؟!
خالد باامبالا: ليه ايه
ادهم: متستهبلش ياخالد مخلتنيش اطلب ايدها ليك ليه مش ده اتفقنا
خالد بحزن: مقدرش ياادهم مقدرش اتسرع وبعدين الاقيها بترفض او بتقولي انت اخويا هتجرح اوي
ادهم: ليه طيب هترفضك وعلفكرة انا لاحظت نظراتها ليك كلها حب
خالد: بعدين
ادهم: بس خلي بالك للوقت يفوت وتندم يلا انا ماشي
خالد: خلي بالك من نفس ياشبح
ادهم: وطي صوتك يازفت انت المجنونه اللي اسمها جنان دي قابلتني الصبح بس تقريبا متعرفش اني الشبح وعصبتني اوي تخيل بقولها تعالى هقعد معاكي زعقت وهزقتني اول وحده تنفضلي دي شوبها في تاريخي ياخالد قالها وعلى وشك البكاء
خالد ضحك بشدة: انت هتقولي دي تخلي الحجر ينطق دي فظيعه وخلي بالك دي لو كشفتك يبقى انت الله يرحمك
ادهم: ربنا يستر يلا سلام
خرج ادهم وكانت جنان ماشيه بردو
جنان: يلا سلاموووز ياهدى سلااام يافواااز سلام ياض ياسوسو
خالد بعصبيه: بت بطلي تقولي سوسو دي احترمي نفسك

 

 

 

جنان: يمي يمي خوفتتت يلا باي ياجماعه قبل مايكولني
ادهم: استنى هوصلك
جنان بخوف: لا شكرا ليك
ادهم بحده: قولت هوصلك
جنان متصنعه الشجاعه : وانا قولت لا الاه
نزلت جنان وركبت تاكسي بسرعه وخوف وادهم ندم انه قالها كدا هو ليه يقولها هوصلك اصلا لاكن من غير مقدمات مشي ورا التاكسي اللي ركباه مش عارف عمل كدا ليه معقول اتجنن
لاكن لقي التاكسي بيروح لمكان مقطوع مش معقول يكون ده طريق بيتها مشي وراه لحد ماوقف وراه التاكسي والسواق كان بيجر جنان من شعرها لداخل مخزن
جنان: عيب يسطا برستيجي عيب كدا اااااه
ادهم: لبس بسرعه القناع بتاعه وراح ناحية المخزن واتفاجاء من اللي شافه
كانت جنان مكتفه الراجل زي الفران وشغاله ض”رب بالقلامه فيه
جنان: قولتلك سيب شعري عشان معمول استشوار انت مسمعتش الكلام استحمل بقا
لاكن فأجاءة دخلو عليها 6رجالة عاملين زي التيران
جنان ببكاء: عليا الطلاق هو كتف نفسه انا كنت بفكه يبشه

 

 

 

قرب الرجل من جنان ولسه هيلمسها لقي لك.مه قوية نازلة عليه بصت جنان وفتحت فمها وقالت: سوبر مان يسلام عليا وعلى حظي
ف ثواني كانو مسطحين ارضا
اخدها ادهم بسرعه للعربية وقال: عنوانك فين؟
جنان لسه في صدمتها لاكن فاقت بسرعه بفرحه: احيييه حلمي اتحقق
ادهم بأستغراب: حلم اي
جنان بفرحه: ان يجي بطل مقنع كدا وينقذني ويقولي بطلك انقذك يامزة زي الافلام كدا
ادهم ببرود: ومين قال انك مزة
جنان: انا عارفه مش مستعده حد يقولي
ادهم: لا واثقه من نفسك
جنان: طبعا يبني لازم ارضى غروري
ادهم: ابنك؟! ثم نظر لها بخبث وقال لنفسه حان وقت العقاب وقال: وهو في ابن بيبوس امه
جنان بصدمه: هااا
ادهم بخبث: وهو محدش قالك ان البطل بيبوس البطلة المزة بعد ماانقذها
جنان بتوتر: لا طبعا
ادهم ضحك: هههههه على اساس اني هبوسك…امممم وصلنا انزلي
جنان بغيظ: ماشي ياعم سوبر مان انت اللي خسران اصلا
ادهم بخبث: الشبح اسمي الشبح وبعدين انتي غبيه هو في حد مقنع غيري في البلد دي
نزلت جنان تحت صدمتها انه انقذها وازاي عرف مكانها ومعقول هو معجب بيها يعني يقابلها الصبح ويكون عايز يتكلم معاها ودلوقتي انقذها معقول بيحبها؟!

 

 

 

ركبت شقتهم لاكن فاجات بوالدها قاعد مستنيها
جنان ببسمه: بابا حبيبي
عزت بغضب: وصلتيله ازاي
جنان: وصلت لمين
عزت بغضب: انت هتستهبلي انا شايفك نازلة من عربيته من امتى وانتي اخلاقك كدا من امتى وانتي بتركبي مع واحد غريب هااا ومين الواحد ده مج”رم عالميي الله واعلم كان عملك اي مش ممكن كان قت”لك ولا اغت”صبك
جنان بدموع: يبابا والله انت فاهم غلط ده…
عزت: بس مش عايز اسمع صوتك ابدااا ومن هنا ورايح مفيش خروج من البيت
جنان: طب والجامعه
عزت بسخرية: على اساس انك فالحه فيها ده انتي كل يوم مصيبه اللي قولته يتسمع
دخلت منال لقيت عزت بيزعق لجنان
منال: هو في اي
عزت : انا عارف انك مش هتهدى غير لما تعرفي حكايته اي بنتي وانا عارفك
منال: متفهمني
عزت: بنتك عرفت توصل للشبح مش كدا وبس دي وصلت بيها الجراءة انها تخرج معاه وتيجي بعربيته كمان
جنان بدموع: بس انا….
عزت: قولت ع اوضتك
دخلت جنان اوضتها وفضلت تعيط لاكن ضحكت فاجاءة وقالت: يخربيتك مززز كان مز مز يعني للحظه اتخيلت نفسها شايلة اسمه وشريكة حياته وبتشاركه مغامراته لاكن فاقت…اي الهبل ده..ده مج. رم ياهبلة
تعبت من التفكير ونامت

 

 

 

عزت: بنتك يامنال مش هترتاح غير لما تضيع نفسها او تت’قتل
منال: انا اللي مخيرني ازاي قدرت توصل لمجرم خط’ير زي ده بنتك دي مجنونة
عزت: مسيري هعرف الواد ده ماله ببنتي وعايز منها اي
منال: ولو عرفت؟
عزت: مش عارف ده مجرم محدش قادر عليه كل اللي اقدر اعمله امنع بنتي من الخروج من البيت لحد ما يحبسوه ويغورو في داهيه
منال: كدا احسن
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ بقلمي ايمان اشرف
في مركز الشرطه
الظابط الاول: يا سراج بيه انا شوفتها للمرة التانيه معاه حضرتك طلبت اراقبها وللمرة التانية اتوجدت معاه ده غير انه انقذها معناه اي ده؟!
سراج: معناه انها حبيبة القلب والله ووقعت ياشبح تروح تجبلي البت دي من بيتها هنا فاهم
الظابط: بتهمه اي
سراج بخبث : مج. رمة عالمية…..
كان هناك من يستمع لهم جاسوس كان زارعه بينهم ادهم عشان يعرفو كل تفاصيل قضيته ويجيبله كل الاخبار
..الووو الشبح
ادهم: هاا اي الاخبار

 

 

 

…..كشفه حبيبتك
ادهم بأستغراب: حبيبة مين يازفت انت انا معنديش حبيبه ولا نيلة
….. ياباشا دول كانو بيتكلمو عن وحده كدا انها قبلتك مرتين وانت انقذتها والظابط رايح يجيبها ولو وصلت هنا مستحيل هتخرج تاني دي تهمه كبيرة اوي
ادهم بعصبيه وعرف ان هذه الفتاة تكون تلك الحمقاء جنان: اقفل انت سلام
ادهم بقي يفكر هيعمل اي في المصيبه دي…كأنها لعنه واصيب حياته مش عارف اي اللي عمله في نفسه ده وهتنتهى الحماية دي على ايه
نظر ادهم للفراغ بخبث و…….
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ بقلم ايمان اشرف
كانت جنان نايمه على السرير وماسكه فونها بتتابع اخبار الشبح اول بأول مش عارفه ليه حاسه انه مش مجرم حاسه انه حاجه كبيرة وان قلبه طيب احساس غريب وافكار كتيرة
بصت ناحيه البلكونة وصدمت مما رائت…….. الشبح..

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية لعنة قلبي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *