رواية جوهرة الاسد الفصل السادس 6 بقلم شروق خالد
رواية جوهرة الاسد الفصل السادس 6 بقلم شروق خالد
رواية جوهرة الاسد البارت السادس
رواية جوهرة الاسد الجزء السادس
رواية جوهرة الاسد الحلقة السادسة
ليث..ليه خايفه لا يحبها اصل هي حلوه اوي بصراحه وتتحب
عند اسد.
يعود مره آخره الي البيت ويدخل بكل برود وهو ماسك في يد جني
لورين…اسد عايزك في موضوع مهم
اسد..بعدين ويدخل بي جني الاوضه ويفتح الباب ممنوع تطلعي من هنا تمام وانتي مش خدامه
جني..تهز راسها وتسكت
اسد. بارتباك ينظر اليها وهي تنظر الي الارض بكسوف منه
اسد سلام ويخرج ويغلق الباب ويقف انا ايه بيحصل معايا
ويركب السلم ويدخل الاوضه
لورين…اسد استني عايزاك في موضوع
اسد..يفق خير ايه الموضوع المهم
لورين..تطلق البت دي
اسد..يحس بنغزه في قلبه من سيره الطلاق
اسد..بتهكم ليه نويتي انتي تجيبي البيلي
لورين..بسرعه لا انا هجبلك واحده تعمل العمليه بس دي لا
اسد..يذهب للدولار ويمسك ترنج بيتي ويذهب للحمام
لورين…اسد
اسد…تمام انتي هاتي واحده وانا هطلاقها تمام كده
ويدخل الحمام
لورين..تجلس علي السرير من بكره دي لازم تكون بره حياتك يا اسد
………عند جني..
تجلس علي السرير وهي تبكي
ااااااه يا ما نفسي ارتاح من الهم اللي انا فيه ده
وتنام بلابس وهي تضم نفسها وتبكي
…..عند حسين …..
يدخل البيت بعد نصف اليل وهو سكران ويميل يمين وشمال ويعني
زينب..مش هتبطل السم ده انت وبعدين قيك مش كفايا اللي عملته وانت سكرا
حسين…ههههه ليه يا جميل ده احلي حاجه انا عملتها اهي جابت نتيجه
زينب..ترميه بعيد انتي ايه يا اخي حرام عليك
……..في صباح يوم جديد. ……
جني..تنظر الي نفسها في المرايه والي الفستان الجميله ده
فجأه الباب يفتح
اسد…انتي يلا علي شان الفطار
جني.بخوف حاضر
يخرج اسد.
تخرج جني خلفه وهي تقدم رجل وتأخر التانيه خوف من لورين
اسد..يجلس علي الكرسي ولورين بجواره من جهت اليمين وليت بجوار لورين
اسد..يشاور لجني تجلس بجوار أمه من جهة اليسار
جني..تنظر الي لورين
لورين..تقوم بغضب من علي السفره مستحيل تقعد معايا علي السفره هي هنا خدامه
اسد..يقوم بغضب ويضرب بيده علي السفره لورين اخترمي نفسك هي مش خدامه هي مراتي ذيك بالضبط
لورين..بغضب انتي بتقرني بدي يا اسد
اسد…يووووه انتي اللي اخترتي مش انا
جني..تقف حلف اسد وتلف علي شان تدخل الاوضه
اسد… يقوم بصوت عالي وكله غضب استني عندك انتي انا قولت انك تمشي تعالي هنا
جني..تاتي وهي تبكي من صوته
ليث..ينظر اليها بغيره من تصرفت اسد
ليث..اهدي يا اسد دي مش طريق كلام دي نتفاهم مش كده
لورين…لو دي قعدت انا همشي يا اسد
اسد..تمام انتي اللي اخترتي ويترك المكان ويمشي ويمسك يد جني ويخرج من البيت
ليث..يقوم بسرعه انتي وخدها وريح فين كده
اسد..يقف مصدوم من طريقه كلام ليث ليه
ليث..يدرك ماذا قال
قصدي انت هتسيب لورين زعلانه منك كده ومش هتفطر
اسد..ينظر اليه والي لورين وأمه ويمشي
اسد …يدخل بيها الشركه ويمسك يدها
حت أنظار الموضفين المدهش
اسد..لسكرتيره مش عايز حد يدخل تمام
ويفتح الباب ويدخل بغضب
جني..تقف في المكتب بخوف منه
اسد…يذهب الي المكتب ويجلس علي الكرسي
جني..تمشي وتجلس علي الكنبه وتنظر اليه من وقت لتاني
اسد…انتي هتفضل قاعد كده
جني ..تقوم بخوف اعمل ايه
اسد..يشاور علي باب ادخلي جوه مش عايز اشوفك يلا
جني..تقوم بسرعه وتفتح الباب وتدخل وتغلق الباب بسرعه
وتنظر الي الاوضه
اوضه جميله لونها اسود فيها سرير صغير وكنبه
جني..تمشي وتجلس علي السرير
وتبكي..انا كده المكان اللي بروحه بيتحول لي حراب اهي اهي اهي انا كده زعلت اسد من مراته هيقولو عليه ايه وتبكي
وتفك الطرحه من علي شعرها وترميها علي الارض وتقلع العدسات من عنيها وتبكي بخرقها
اسد..يجلس علي مكتبة ويسمع صوتها يوووووووه انا دلوقتي اعمل ايه معاها دي كمان اوووف منك ليه كل كده ويقوم ويفتح الاوضه علي جني
جني..تضم نفسها بخوف منه لمه هيشوفها كده
اسد…يذهب اليها ويجلس بجواره علي السرير
جني..تعطيه ظهرها وتحاول ان تلبس الانسس بسرعه وترتبك وتقع منها علي الارض تنزل بخوف وتدور عليها
اسد..انتي بتعملي ايه
جني..تمسك بسرعه الطرحه من علي الارض ويضعها علي راسها وشها وتبكي اطلع بره لوسمحت
اسد..انتي بتحبي ايه انا عايز اعرف ايه بيحصل كل ما بدخل ليه بتديني ظهرك علي طول ويلفها ليه بغضب ويمسك الطرحه ويرميها من علي وشها انتي ايه
جني..بسرعه تضع يدها علي وشها وهي تبكي
اسد..يمسك يدها وينزلها بغضب ويدوس عليها
جني…تبكي وتغمض عنيها سيبني ارجوك انت كده بتوجعني
اسد.. يدوس علي بدها اكتير
حني..تفتح عنيها من كتير الألم وتنظر ةاليه وهي تبكي
اسد..ينظر اليها بزهول ايه ده
جني..تسحب يدها بسرعه وتخبي عنيها وتبكي
اسد..ينزل يدها بسرعه انتي بتعملي كده ليه
جني..ببكاء انتي هتقرق مني مش كده مش ذنبي والله
اسد…ليه بتقولي كده
يتبع..
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية جوهرة الاسد)