روايات

رواية احببت ابنتي الفصل السابع 7 بقلم هاجر أحمد

رواية احببت ابنتي الفصل السابع 7 بقلم هاجر أحمد

رواية احببت ابنتي البارت السابع

رواية احببت ابنتي الجزء السابع

رواية احببت ابنتي الحلقة السابعة

شهاب خرج وفي حضنه الفتاة أحد وضع يده على كتفه وهو يلف وجد أشخاص كثير واقفين ك دائرة حوله ومسكين مسدسات موجه ناحية رأسه
وليد /خدوه هو والبنت مع زي ما أمر الباشا
شهاب /انت وخداني علي فين أنا معملتش حاجه أنا والله ما ليا علاقه بكل دا انتو وخداني علي فين الله يسامحك يا حازم علي اليوم الا عرفتك في سيبوني وبالفعل اخذوهم ومشيوا
الشناوي ذاهب في الممر يبحث عن شهاب لم يجدوه وتحدث مع نفسه /مفيش فايده فيك يا شهاب نفسي اطلب منك مهمة تنفذها صح لما احاول ارن عليه ولكن في هذه اللحظة وهو يرن عليه سمع صوت ناحية الباب فا لاحظ هذا الصوت واقترب أمام الباب وفتحه وجد حازم بالداخل
حازم لا حظ أحد يفتح الباب وتحدث بصوت عالي كويس إلا أنت رجعت يا شهاب ساعدني بقي يا اخي من ربطه المقيدين دي
_____________________________________
زياد أخذ جنه في حضنه لمدة من الفترة وهو مرعوب عليها وتخيل لو كان خسرها في هذه اللحظه كان ها يعمل من غيرها ايه وتحدث إليها وهو ياخد نفس وخوف عليها / أنا آسف يا جنتي سامحني مش قصدى انى اجرحك او ضايقك أو زعلك انتي أكثر حد عارف انا بحبه قد ايه وبفضلك عن أي حد لانك انتي كل حاجه في حياتي

 

جنه نظرت لي ولدها وهي تبكي /أنا إلا اسفه يا بابي انا مكنتش قصدي اضايقك او ازعلك مني ابدا أنا بحبك اوي يا بابا ربنا يخليك ليا العمر كله
زياد لما سمع كلمة احبك منها جاءت كل وخزة على قلبه وقالها /خلاص انا مقدرش ازعل من جنتي وايه يابت دا انا صغيرة يابت وعادي لو حبيت
جنه ضحكت علي كلامه وقالت /طبعا قمر منور انت فنان
بس برضوا اغير على بابي حبيبي إلا بيدلعني ويركز مع حد غيري
زياد ضحك من قلبه علي كلامها ولأنه قدر يضحكها وقالها /طول عمرك بكشه ويثبتني يلا بقي بينا نرجع المول ناكل حاجه علشان انتي عيشتني في دراما النهارده يا ملكة الدراما
جنه ضحكت /صدقتني بقي اني اقدر أمثل ازاي
زياد ضحك من قلبه /صدقت يا ختي يلا بينا بدل وقفت الشحاتين دي متبقاش دراما وبس وتبقى شاحته بالمره كده تكون دراما كاملة
جنة بتضحك من قلبها وترفع يدها قدام رأسها وقالت /تمام يافندم نفذ وعلم
زياد ضحك علي حركتها وقال في سره مجنونه بس بعشقها بجنون ودخل بيها جوا المول

 

اثنين في المول كانوا شافوا خنقتهم ووجدوهم داخلين متصالحين مراتة إلا وقف جنبه قالت لي بص قدر يصالحها ازي فورا ،اتعلم الرومانسيه بقي لما اكون زعلانه تصالحني مفيش فايده فيك ومشيت تركته وهو يمشي وراءها ، فا زياد وجنة فضلوا يضحكوا على منظرهم.
_____________________________________
الشناوي قرب على ابنه فوجده هكذا وضحك بصوت عالي
حازم سمع صوت احد يضحك وقال /بلاش الاستظراف يا شهاب وفكوني واخلص
الشناوي نظر إلى ابنه بفرسه وتحدث / انت مش ها تتغير يا حازم ها تعدل نفسك امتي بس أنا إلا ها اظبطك
حازم نظر بهوله /بابا انت إلا عملت فيا كده
___________________________________
شهاب يتحدث بعصبية وهم في العربيه/ ياباشا واخدنى على فين والله ما ليا علاقه طب البت المغمى عليها دي ملهاش ذنب في كل دا
وليد لم يرد عليه يهبب مع نفسه ووصلوا إلى المكان وخدوهم نزلوهم واخذوهم على المكان السري الخاص بي زياد
__________________________________

 

الشناوي /انت تستاهل اكثر من كده و هتروح معايا على الصعيد ودا أكبر عقاب ليك وعلي حرقه الدم إلا أنت عملتوا فيا طول الفتره إلا فاتت ها تجوز بنت عمك ودا أمر
حازم ينظر بتوتر وخنقه وعلامات العصبية على وجه /لا ارجوك بلاش الصعيد الصعيد لا طب والله اقسملك دلوقتي اني ها تغير بس بلاش بنت عمتي هي مش مستوانا ولا طريقتنا ولا عادتنا ازاي تسمح لا ا بنك الدكتور يتجوز بنت زي دي
الشناوي /مش عاوز اسمع صوتك بكلمة وأنا أقسمت وانت مربوط كده هنروح على الصعيد وهتجوزها وطلب من رجال ياخدو علي العربيه وذهب به على الصعيد
_____________________________________
زياد كان سعيد جدا لانه قدر يحل الوضع ولأنها مع قالها / جنه تعالي نقعد في المكان الحلو دا هيعجبك جدا وبالفعل ذهبوا وجلسوا في المكان
زياد بصي يا جنة انا رايح اجيب حاجات نأكلها خليكي واوعي تتحركي من مكانك
جنه /حاضر
زياد ذهب بعيده عنها خطوات واتصل بوليد نفذت كل إلا قلت ليكي اوعي يكون حصل خطأ
وليد /متقلتش يا باشا انت عارف صاحبك وهما دلوقتي كلهم موجودين في المكان إلا قلت عليه
زياد قفل ايديه وتحدث جامد / اوعى يهربوا منك
وليد قال لزياد /متقلقش
زياد تحدث /طمني مريم كويسه المهم ، وليد كان هيرد علي بخصوص مريم ولكن في هذه اللحظه زياد ينظر لم يجد أمامه جنه
________________________________

 

الشناوي اخد حازم على الصعيد اجباري وبالفعل وصلوا علي بيتهم في الصعيد وأمر الشناوي البودي جارد يفكوا الحبل من عليه
حازم نزل من العربية وهو ينفخ ومتعصب جامد جدا وتحدث / يعني ليه بتعمل معايا كده انا مش عايز اتجوزها وازي تتجوزني بنت أنا معرفش حاجة عنها
الشناوي اتعصب جامد وشاور بايده /ادخل علي جوا اجهز عشان هنروح لناس وها تجوزها النهارده قبل بكره ومش عايز كلام تاني
حازم دخل وهو متعصب جدا ويكسر في الأشياء ويتحدث مع نفسه أنا لازم اعمل حاجه والغي الجوازه دي بأي طريقة
_____________________________________
تظهر فتاة عشرينية تجري ما بين الزرع وشعرها ناعم ملامحها ناعمة وبشرة بيضاء صافية وعيون سوداء تحمل بأعماقها نظرة ثقة وتحدي من جذورها الصعيدية والتي لم تنقشها تلك الملامح الهادئة على وجهها يملك قلبها الحب والصبر والرومانسيه تشيل مسئوليه والدتها المريضة
احد ينادي من بعيد /اميرتي حبيبتي أنا بحبك مش اعرف امسكك اقفي بقي ويحسس على خدودها وبقولها /انتي النور إلا نور حياتي كلها يا اجمل نواري في الدنيا وهنفضل دائما مع بعض
نواري /تقرب منه وتحضنه أنا خايفه جدا حاسه إلا احنا ممكن نبتعد في يوم من الايام أنا عاوزه افضل معك طول العمر
فادي /وانا مش هسمح لحد يبعدني عنك ابدا مهما حصل ايه هحارب الكل علشانك
نواري /بجد هتعمل علشاني كده هتحارب كل ناس علشاني

 

فادي ينظر إليها بكل حب / و يجلسان في مكان صغير بعيد عن الناس واخذها في حضنه ويحسس على شعرها بقولك ما تقربي أكثر
نواري /احترم نفسك واتلم يا فادي بدل ما اقوم واسيبك
فادي /يابت أنا بموت فيكي طب هاتي بوسه جامده حاسس الا انا عاوز أكلك عاوزك تكوني في حضني دائما بقولك ايه اقلعي
نواري تنظر لفادي بنظرة اشمئزاز وتقوم من علي السرير هو مش عشان وثقت فيك يا فادي وكنت معاك تخيب ظني فيك وتقل ادبك معايا أنا همشي واسيبك ومش ها تشوفني تاني ابدا
فادي قام من علي السرير وغلق الباب بالمفتاح وخلع ملابسه أمامها وقرب منها ،
نواري تبكي ووجها عليه الرعب والخوف وجسمها يترعش وتمسك بملابسها جامد وتصرخ /مش هتعمل معايا كده يا فادي أنا إلا بتحبها إلا بتحافظ عليها ارجوك اوعى تدمر حياتي
فادي خارج عن السيطره ومش في وعيه ويقرب أكثر ويمسك ملابسها، ونواري تصرخ وتقول الحقوني حد يساعدني الحقوني لا يا فادي لا ارجوك ابعد عني الحقوني حد يساعدني
يا ترى هيحصل حاجه لجنه
يا ترى حازم هيعرف يهرب ولا لا
ياترى حصل حاجه مع نواري

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية احببت ابنتي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *