رواية يوميات عروسة مجنونة الحلقة التاسعة 9 بقلم أسماء عبدالعظيم
رواية يوميات عروسة مجنونة الحلقة التاسعة 9 بقلم أسماء عبدالعظيم
![]() |
رواية يوميات عروسة مجنونة الحلقة التاسعة 9 بقلم أسماء عبدالعظيم |
رواية يوميات عروسة مجنونة الحلقة التاسعة 9 بقلم أسماء عبدالعظيم
تلفونهااا رن بصتله بصدمه وقالت
_ده ايه الرقم الغريب ده
_الو
_…..
_استغربت.. ايوه مين
_…..
_انت يا متخلف يا حيوان يا ابو قردان انت ابو شكلك ناس مقرفه
راحت قفلت في وشه وفتحت الوتس وبعتت لاحمد تنكد عليه وطبعاا ايموجي النكد
_انت اون لاين ومش بتكلمني ????
_انا لسه فاتح اصلاا
_والله
_والله
_ماشي ????
_ماشي
بصت للتلفون بستغراب الي هو عمره ما اتعامل معاياا بلجفاء ده شافت المسدج ومردتش وهو مفكرش يكلمهاا تاني رجعت بعتت
_انا زعلانه مش هتصلحني ????
_هو انا عملتك حاجه يا بنتي الله
_اه عملتلي تتفضل بكره تيجي
_استغرب… اجي.. اجي ليه
_عشان فستان الفرح
_ابتسم بخبث.. طبعاا طبعاا هاجي
_ماشي تصبح على خير
_وانتي من اهله
طبعاا هي سابت التلفون وهو لسه منمش فضل يقلب في الصور و حاجه احمد وضور الخطوبه بتاعتهم والشات بتعهاا
_الخطوبه بتاعتهم جامده اوي
وبعدهاا افتكر ودمع وقال
_ياه لو يكون عندي عيله ووحده تحبني زي دي..وكمل بحقد.. بس انا هحرق قلبك عليهااا
وكلوو نام وصحيو ليوم جديد بحكايات جديده ودخلت ام اسماء تصحيهاا
_اسماء بت يا زفته
_بنعاس.. بس بقاا يا ماما الله عايزه اي
_خلعت الشبشب وضربتهاا بيه.. قومي قامت قيمتك اخلصي
_بألم.. في اي بس يا ست الكل عايزه انام والله
_قومي يلاا نضفي الزريبه الي انتي قاعده فيهاا دي
_وملهاا اهي قمر
_وحياه امك بصي عليهاا كده
بصت حوليهاا لقت الهدوم مرميه في الارض والميكب مبهدل التسريحه و كل حاجه مرميه في كل حته مفيش حاجه في مكانهاا طبعاا كلناا كده ????
_ومسكتهاا من ودنهاا… شفتي الي الزريبه الي انتي عايشه فيهاا دي لو دخلت ولقتهاا هطين عشتك
_ايي ايي يا ماما وداني وداني
_احسن حسي علي دمك بقاا قومي
_طب الساعه كام
_3 يا هانم في حد يصحالي 3 العصر
_ابتسمت..اه انا
_طب يلاا قومي
_ماشي عشان اخلص وهنزل
_تنزل بطنك..هتغوري فين تاني يا مصيبه
_ابتسمت..هنروح انا واحد نجيب الفستان
_استغربت…ده لسه فاضل 3 اسابيع لسه بادري
_بادري من عمرك يا حجه..لسه عايزه انزل اسبغ شعري واعمله بروتين واعمل ليزر و اعمل تبيض اسنان و كمان حمام مغربي ونحجز المكان الي علي البحر عشان السشن وكمان القاعه والاغاني حاجات كتير كتير اووي
_بصدمه…يا خرابي كل ده..احمد هيطفش والله
_ولا هيطفش ولا حاجه دي حاجات بسيطه اوي
_كل ده وبسيط.. ربناا يعينك يا احمد علي الهبله دي
وسبتهاا وخرجت وهي قامت لمت الهدوم وكل حاجه في الاوضه ومسحتهاا و بصت علي الركن الي حاطه في البوكيهاات وقالت
_انا لازم اخد كل الحاجات دي معاااياا وكمان الصور وكل حاجه في الاوضه
وكملت تنضيف ونسبهاا بقاا تنضف ????
في مكان مااا حد بيخبط وحد فتحله الباب
_ابتسم.. نورتي
_ابتسمت بمياعه…. بنورك
_ايه هنفضل هناا كتير ولا انتي مش عايزه تغيريلي علي الجرح
_ابتسمت.. اكيد طبعاا
دخلت وقعدت وهو جه قعد جمبهاا
_هاا انت حنيت ولا ايه ده انا لما عزمتك علي الغدا هزقتني
_ابتسم.. يبقي مش انا
_بعدم فهم… مش فاهمه
_ابتسم ونفخ السيجاره الي في ايده.. انا مش احمد
_بصدمه.. مستحيل انت هتكدب علياا ولا ايه ده انا اكدب علي بلد
_ابتسم.. مش مصدقه
_بعدم تصديق…. ولا لدرجه واحد في الميه
_طلع المحفظه.. اتفضلي
_بصتلهاا بصدمه…. عبد الوهاب محمد احمد
_ابتسم.. صدقتي
_بصدمه… ازاي مش معقول اننت انتت ازاي
_عادي يخلق من الشبه اربعين
_ايوه مفهمتش برضوا عايز مني ايه
_ابتسم بخبث…تعالي وانا اقولك
_بزهول مسكت السكينه الي علي التربيزه… لو قربت مني هصوت والم عليك الناس والله
_بتسرعه… يا مجنونه نزلي السكينه انا هقولك عيزك ليه.. وابتسم بخبث.. ولو انتي عايزه كده معنديش مانع
_بغضب.. نعععمممم يااا رووووحححح ااامممككك ولا لو قربت مني هشقك
_ابتسمت.. قطيتي الشرسه اتهدي شويه
_مش هتهد قول انت عايز ايه عشان امشي
_بصي يا ستي انا لقيت اننا مصلحتناا وحده
_بستغراب… ازاي
_اسمعيي….
وبدأ انه يحكلهاا هو عايز ايه منهااا وهيعملوا ايه
_بعدم اقتناع.. بس انا مش عايزه اعمل كده انا كنت عايزه انتقم منهاا اني اخطفه منهاا واخلي يحبني انما الحوار ده كل ميدخلش دماغي
_طب ما هي هي يا غبيه
_لا متفقناش علي الاقتل يا حلوو انت لو عايز تقتل اتفضل
_…..
_دي روح بني ادم عيزه تفضل حابسه لحد ما يموت حرام عليك..وبعدان بقاا ان شاءلله لما انت تقتله انا هتجوز مين
_ابتسم..انا هتجوزك
_بشرشحه…نعمممم يااا عننييياااا.. لا يمكن اتجوززز مجرمم ابداا…. تكير يا بيبي
_استني بس يااا…
_روان
_روان طب اسمعيني
_لا والف لا
ورمتله السكينه ورزعت الباب ورهااا
_متخلفه بوظلتي كل حاجه بص لقاا مسدج من اسمااء بتقوله انهاا مستنياهه اخد مفاتيحهه ونزل
في مكااانن تانيي في بني ادم بيصرخ من الوجع
_فكونيي يا كلاب
_طلع واحد منهم.. يا عم بقاا متصدعناااش بقاا معرفناش ننام امبارح
وراح فاتح عليه المطوه وقربهاا علي ؤقبته
_وانت يا حلو لو مخرصتش هخرصك انا خالص
جه من وراه صحبه
_الله يخربيتك البوص هيموتناا انت بتعمل ايه
_مش عايز يخرص هخرصه اناا
_روح يا عم اعملناا اكل روح بقاا
مشيي وراح شربه شويه مايه
_معلش هو عصبي اووي وانت كنت مستفز امبارح اوي
_يعني اعملكوا ايه.. وبصله.. هو انتو خطفني ليه عايز افهم انا لحد دلوقتى معرفش اناا مخطوف ليه ومش مصدق اني هلقي واحد نسخه مني كده ده حاجه مبتحصلش غير في التؤام
_مهو انت غبي اوي يعني عايزه يعملك ايه يعني واكيد انت فاهم
_فاهم ايه
_انه خلاص يا حلو اخد مكانك
سابه ومشي واحمد قاعد بحزن لا حول له ولا قوه ومش عارف يعمل ايه عقله مشلول خالص مش عارف يفكر هو هيعمل اي ولا هيطلع ازاي من هناا
عند اسماء لبست ونزلت تستناه تحت العماره وهو لسه مجاش
_الزفت ده اتأخر لي بقاا اووف
بصت لقته جاي ووقف ودخلت قعدت جمبه
_ايه ساعه عبال ما تيجي
_الطريق يا اختي
_والله ده انت رخم رخامه مارك وربناا
_استغرب.. مارك مين
_مارك بتاع الفيس بوك داهيه تاخده الفيس كان معلق ومعرفتش انزل البوست حسبناا الله ونعم الوكيل
_بصلهاا بصدمه.. انتي مجنونه رسمي والله
_انا الي مجنونه ولا…. اماال فين الدبله
_بصلهاا بصدمه وتوتر.. الدبله اه الدبله
_ايوه يعني فين هي
_…..
_ماترد
_اصلي.. نستهاا اكيد في الحمام
_ااممم بعد كده متنسهاش لحسن اي معتوه يقول اننا مش مخطوبين ولا حاجه
_حاضر.. قوليلي بقاا مكان الاتيليه فين
_وسط البلد
_بس وانا هعرفه ازاي ده بقاا
_امشي بس وملكش دعوه انا هوريكولك
بعد وقت حوالي ساعتين كده وصلو اخير
_بضيق.. اخيراا وصلناا
_اه الحمد لله
_يلا انزل
_هنزل اعمل ايه
_نعم امال انا جيباك ليه عشان تنقيلي الفستان
_اوف حاضر
اسماء شافت وحست انه مش مهتم بيهاا وانه متغير معاهاا من ساعت الحادثه بتاعته وهو متغير وده نوعاا ما ديقهاا جداا وحزنت المفروض انهاا فرحانه لانهاا عروسه ريحه تختار فستان فرحهاا المفروض اجمل يوم في عمرهاا مع الي قلبهاا اتمني بس نعمل ايه انه حلوفااا لا يبالي
_لو سمحت
_ابتسمت.. اتفضلي يا فندم
_بصي انا عروسه ومحتاجه فستان فرح سمبل وشيك محجابات بصرحه انا شفت رفيوهات كتير اوي علي الاتيليه هناا وعجبني جداا
_ابتسمت.. ده من زوق حضرتك يا فندم.. اتفضلي معاياا
دخلت المكان الي في الفساتين كان كبير اووي وميان فساتين كتير وكانو في اتنين معاها بيسعدوهاا عشان تختار.. استقرت علي واحد ودخلت تقيسه
_هاا حلو
_بصلهاا بنبهار شديد الي هو يا الله ما كل هذا الجمال ورجع بصلهاا بلا مبلاه.. لا لا مش حلو حاجه تاني
_بضيق.. مش حلو ازاي يا زفت انت ده قمر اهوو
_عامله 1.. يا فندم والله هياكل منك حته ازاي وحش عليهاا
_بصلها بضيف يمكن مش عارف لي قال وحش مع انه عليهاا رائع الجمال.. مش عجبني انا حر
_اسماء بضيق..بس هو عجبني انا وانا الي هالبسه
_بغضب وغيره لا يعلم سببها.. انتي مش شايفه نفسك عامله في ازاي يا هانم مجسم عليكي انا هعمل فرح عشان نفرح ولا عشان يتفرجو علي جسمك يا هانم
_ردت عليه بصدمه وغضب وعيوان دامعه… اننن اننا بحزن.. منك لله منك لله كسرتني قدام النااس وكسرت فرحتي
دخلت غيرت الفستان ولبست لبسهاا وهو لسه واقف متحركش من مكانه ولا حتي قلبه رق عليهاا ولا حس انه هنهاا
_عامله 1 بصتله بشمزاز.. علفكره انت كده متعتبرش نفسك من الرجاله جتك الاقرف انت والي زيك
_عامله 2… منك لله كسرت فرحتهاا
طلعت اسماء واخدت في وشهاا مكلمتهوش وضلت ماشيه في الشارع وهو جه من وراهاا مسك اديهااا
_بغضب… استني عندك انتي رايحه فين
_بغضب وصوتهاا علي… ملكش دعوه بياا ابعد عني
_لا ده انتي شكلك اتجننتي خالص ولسعتي
_بغضب.. اه لسعت خالص ابعد عني بقاا مش طيقاك يا اخي
_بنفاذ صبر وفكر في حاجه.. طب تعالي اوصلك طيب
_لا مش عايزه منك حاجه
_انتي الي جبتي لنفسك يا حلوه
وراح قايم مطلع المسدس وخبطهاا بيه علي دماغهاا بحيث انهاا تفقد الوعي وفعلاا فقدت الوعي شلهاا و اخدهاا علي مكان ميخترش علي بال حد
عند امهاا وابوهاا كانوو قلقنين عليها اوي
_كلمتيهاا تاني…
_بخوف… كلمتهاا مبتردش خالص مش عارفه مش بترد لي الجموسه دي
_اهدي ان شاءلله هتكون بخير حوار الفستان ده بياخد اكيد وقت متقلقيش
_بدموع..يا رب يا رب
وبعد شويه.. فعلا وصل للمكان ده و نزل من العربيه ودخل
_ايوه يا بوص انت جيت ليه
_هتعرف دلوقتي يا حيوان هتلي الجموسه الي في العربيه دي ودخل الحيوان الي جوه ده في اوضه من الاوضه
_ناوي علي ايه
_ابتسم بخبث.. كل خير كل خير
وفعلاا طلعهاا و ودخل جوه اده ل احمد حقنه منوم وفكه ودخله ربطه في الاوضه وقفل عليه واقعد اسماء علي كرسي وربطهاا وقاعد قدامهاا مستنيهاا تفوق وبدأت فعلاا انهاا تفوق
_بتعب والرؤيا مش وضحه ليهاا .. اهه اهه انا فين
_بخبث.. انتي هناا عندي يا حلووه
بصتله بصدمه ورجعت بصت لاديهاا وهي فيين وابتدت تفهم هو هيعمل فيهاا ايه
_بدموع وترجي.. والنبي يا احمد متعمل كده حرام عليك انت عايز مني ايه سبني طب هقولك والله والله هغير الفستان بس سبني ابوس ايدك
_…….
يتبع..
لقراءة الحلقة العاشرة : اضغط هنا
لقراءة باقي حلقات الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية عوض من الله للكاتبة ندى حافظ.