روايات

رواية جوهرة الاسد الفصل التاسع 9 بقلم شروق خالد

رواية جوهرة الاسد الفصل التاسع 9 بقلم شروق خالد

رواية جوهرة الاسد البارت التاسع

رواية جوهرة الاسد الجزء التاسع

جوهرة الاسد

رواية جوهرة الاسد الحلقة التاسعة

جميله..تقوم وتقرب منه حمدلله على السلامة ايه مالك كده
منصور..يعني مش عارفه عمايل عيالك هيموتوني
جميله..استغفر الله العظيم اهدي كده
منصور..اهدي ايه انت لو تعرفي ايه إللي حصل
جميله..خير ان شاء الله
منصور …طول ما ورايا عيالك مش هرتاح ولا هشوفه
جميله..ليه ده كله
منصور..ابو لورين بيهديدني ان لو ابنك فضل منجوز البت الشحاته دي هينهي الشراكه اللي بنا وده كله ليه
لورين..تسمع وهي فرحانه اهي هتاجي عليك يا اسد
……..

 

اسد..انتي هتفضل هنا ما تخرحيش انا هاجي ليكي بكره تمام والاكل في التلاجة ويبوسها من خدها ويمشي
جني…تنظر اليه بسعاده معقول يكون حبني
العقل..ههههه لا اصحي ده علي شان اليبي مش اكتير
جني..تدمع عنيها وتقوم وتدخل الاوضه وتترني علي السرير وتنام
ابراهيم ينزل وتنزل خلفه وليد وساره
ابراهيم يجلس في المكتب ويمسك ورق العقد هيكون باسم مين
ساره بسرعه باسم وليد طبعا وتمسك يد وليد
وليد..يبوس يدها ويمسك العقد من ابراهيم ويمشي عليه
ساره..تمد يدها من تحت التربيزه وتخرج الفلوس وتوضعها في يد وليد
وليد…يبتسم ويعطي الفلوس لإبراهيم ويقوم ويمسك العقد ويضعه ف جيب البنطلون ويضم ساره بفرحه ويلف بيها
ساره..تضحك نزلني يا مجنون
وليد…اخيرا بق لينا بيت يا حبي انا فرحان اوي
سارة..بفرحه وانا مبسوطه اوي اوي وتنظر الي التلفون انا لازم امشي بسرعه بابا اكيد هيكون رجع البيت الوقت اتاخر اوي يلا سلام وتنزل بسرعه
وليد…يمسك يدها استني انا هوصلك ويقتح ليها باب الاسنسير اتفضلي يا اميره قلبي
ساره…تدخل وهي فرحانه
وليد…في الاسنسير يضمها اليه انا بحبك اوي يا عمري انتي

 

ساره..وانا صح امت هتاجي
وليد…احيب العفش وهاجي علي طول ايه رايك نجيب العفش بكره
ساره..بفرحه بجد وتترمي في خضنه
وليد…بجد يا عيوني
يقف الاسنسير ويخرج منه وليد وساره ويشاور للتكس ويركب هم الاتنين
وبعد مده يقف التاكسي وتنزل منه ساره وهي فرحانه وتدخل العماره وتغني وتخرج المفتاح وتفتح الباب وتدخل وتلاقي امها في وشها
زينب…أهلا وسهلا بي ست البنات كونتي فين ده كله
ساره…يووووو يا ماما ما كونتيش تسالي قبل كده ولا علي شان جني مشت مش معاكي غيري انا
زينب..فجأه تضربها بالقلم اخرسي صوتك ده ما شمعهوش تاني واسم جني ما تقلهوش انتي سامعه ده احسن منك ميت مره علي الاقل مش حرميه عمرها ما مدد يدها علي حاجه مش بتعتها
ساره..تضع يدها علي خدها
وفجاه تصرخ بصوت عالي قصدك بت ابراهيم صح
زينب.. تنظر اليه بصدمه انتي بتقولي ايه

 

ساره..اه انا سمعت وانتي بتتكلمي وعرفت انها بت ابراهيم يعني مش شرعيه بت حرام
زينب…تضربها تخرسي وحسك عينك الاقك بتقولي كلمه عليها انتي سامعه وحسابك مع عمك لمه ياجي وخروج مافيش غوري علي اوضك يلا
ساره..تدخل الاوضه وتبكي وتتصل علي وليد
وليد…يرد قلبي
ساره ..ببكاء وليد انا عايز امشي من هنا بسرعه
وليد…هانت يا قلبي اصبري انتي بس
ساره.. انا مش هقدر اجي بكره انا هبعتك الفلوس وانت جهز الشقه وانا في أول فرصه ههرب من هنا
وليد…اهدي يا قلبي انا هاجي أتقدم ليكي بس بلاش بكيه انتي كده بتخوفيني عليكي
ساره..انا هقفل سلام وتغلف السكه
…….عند ليث……
ليث…وهو يجلس في الصالون مستني اسد
ليث..يمشي بتوتر اووف اتأخر ليه كده هيكون راخ فين بيها دي
فجأه يدخل اسد ببرود ويضع يديه في جيب البنطلون وينظر الي ليث ببرود
ليث…بسرعه فين جني
اسد..نعم
ليث…يدري ما قاله
قصدي انت جاي وجدك فين مراتك

 

اسد…لنا طلقتها
ليث..ألحمد الله
اسد….ينظر اليها بصدمه انت بتقول ايه
ليث..بخوف منه ويكتب اصل بابا من الصبح بيصرخ عليك
اسد…يتركه ويطلع فوق
لورين..في الاوضه بتلعب في التلفون وتسمع صوت اسد تحت تترك التلفون وتمثل النوم
يدخل اسد الاوضه ويجلس علي السرير انا عارف انك صاحيه
لورين..تقوم وتجلس وتنظر اليه وتمثل الخزن
اسد…انا طلاقتها يا لورين وزي ما انتي عايزه وانا مش عايز أطفال طول مش منك
لورين..بجد يا حبيبي وتترمي في خضنه
اسد..يضمها بجد يا قلبي
لورين..بسرعه انا هجبلك واحده ونعمل العمليه
اسد…لا انا مش عايز
لورين..بس
اسد…خلاص نقفل علي الموضوع ده تنام ويدخل الحمام
لورين..اوووف بس انا مش مطمنه ليك بردة هنفز اللي قولت عليه
بعد مده يخرج اسد من الحمام وهو يرتدي شرط فقط ويذهب الي السرير وينام
لورين..حبيبي
اسد…يغمض عنيه اممم
لورين..مالك يا عمري وتخضنه

 

اسد..انا تعبان انهارده اوي تصبحي على خير ويعطيها ظهرها وينام
لورين..تنظر الي السقف
ليث…يدخل الاوضه ويترمي علي السرير اخيرا يا جني

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية جوهرة الاسد)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *