روايات

رواية نبض سليم الفصل الأول 1 بقلم نور أحمد

رواية نبض سليم الفصل الأول 1 بقلم نور أحمد

رواية نبض سليم البارت الأول

رواية نبض سليم الجزء الأول

نبض سليم
نبض سليم

رواية نبض سليم الحلقة الأولى

صوت سرينه البوليس في كل مكان حواليها وشوش كتير جدا غريبه عليها عياط زعيق شد جزم وسط كل دا مش فاهمه حاجه كلام بيتوجه ليها صوره مش راديه تبعد عن خيلها كلمه واحده بس في خيلها وفي دمغها بتررد كل شويه
يوسف:نبض ممكن تتكلمي قتلتيه لي
ابراهيم:يبنتي قتلتي الواد لي
احمد:طب علي الاقلل ردي علينا قولي اي حاجه
يوسف:نبض انتي باين عليكي انك بنت ناس ومتقتليش اصلا قولي انطقي اطلعي من الصدمه دي
نبض بزعيق:مقتلتوش مقتلتوش
يوسف:طب طب اهدي احكلنا طيب انتي مين واذاي وصلتي
نبض:انا اسمي نبض رؤف
Flashback……….
نبض نايمه وفونها بيرن
نبض:مممم
سليم:صباح الفل يبرنسيسه
نبض:عايز اي علي الصبح يسليم
سليم:مفيش بفكرك ورانا جامعه مش اكتر ومحاضره بعد مممم ساعه
نبض:اه صح لا بس اي النشاط دا كله يواد
سليم:علشان خاطر عيونك يقمر
نبض:سولي حبيبي هتعدي عليا صح
سليم:هههه هعدي عليكي يقلبي
نبض:وانا هقوم افوق والبس واستناك
سليم:اوك يحب باي
نبض:هيييح باي يقلب نبض
*قامت خدت شور ولبست ونزلت*
ابراهيم:صباح الخير ينبض
نبض:صباح الفل يعمو اخبارك النهاردا
ابراهيم:كويس طول منتي كويسه
ندي:اه وانا مليش من الحب جانب
ابراهيم:دانتي الحب كله
نبض:أوام كدا بعتني
ابراهيم:بت انتي وهيا انا مش فاضي انا بحبكوا انتوا الاتنين
نبض وندي:واحنا بنحبك قد الدنيا
ابراهيم ضحك ومشي
نبض:اذيك
ندي:كويسه
نبض:ممم دايما
ندي:لسه زعلانه مني
نبض:وانتي عملتي حاجه تزعل
ندي:عملت انا اسفه
نبض:وانا مش زعلانه منك يندي انتي اختي ومستحيل ازعل منك ولا ازعلك متخليش الزعل يدخل مبنا يندوش
ندي:بسي يستي انا سهرت بليل اعملهالك علشان اصالحك بيها وكمان جبتلك شوكلت
نبض:واو يندي تحفه تسلميلي يعمري يخليكي ليا *كانت راسمه صورتها*
ندي:اي خدمات راحه الكليه
نبض:اه وانتي
ندي:اه راحه خديني معاكي
نبض:تمم تعالي سليم هيعدي عليا مش قادرا اسوق
ندي:سليم اااا طب هوه امجد عارف
نبض:لا مش عارف لي ولا حتي ادم
ادم:ممممم خير علي الصبح بتجيبوا سيرتي لي
نبض:حبيبي جي
ادم:ههههه حبيبك دلوقتي بمناسبه انك امبارح اكلتي اكلي ونيمتيني جعان
عبير:يحبيبي صحيح كلت اكلك
ادم:ااا
عبير:ينفع كدا تنيمي ابني جعان علشان السنيوره جعانه معملتيش اكل لي
نبض:انا
عبير:شششش اسمعي بقا كله الا ولادي انتي فاهمه انا مش هفرح بيكي يعني لو حد منهم جراله حاجه
ادم:يا ماما محصلش حاجه لكل دا منا كويس اهو وبعدين انا بهزر معاها
عبير:هتفضلوا كلكوا تيجوا عليا علشنها ومش هتتغيروا
امجد:يجماعه خير علي الصبح صباح الورد واحلي نمش علي عيونك يا نبضي
ادم خبطوا في بطنوا:خف تعوم
نبض بدموع:اسفه
عبير:كل مرا كدا بقت حاجه تقرف ومشيت وسبتهم
امجد:نبضي مالك يعمري متعيطيش
ادم:امجد قولتلك خف تعوم
متزعليش من ماما ينبض
ندي:وحياتي متزعلي منها هيا ماما علي طول كدا
نبض:مش زعلانه انا مش عملتلها حاجه علشان تكرهني كدا
امجد:ومين قال انها بتكرهك ينبض
نبض:طرقتها ي امجد مش بتشوفها علي طول بتقولي ولادي ولادي انا عارفه انها بتشوفني بنت عمكم و بس بس انا بعتبركم اخواتي والله
ادم:حببتي متقوليش كدا انتي اختنا
ندي:اه والله ينبض
امجد:داحنا بنحبك حب
ادم بسرعه:زي اختنا بظبط
ابراهيم بصوت عالي:يولاد انتوا فين
ادم:احم يلا علشان نلحق نفطر ونروح الشركه وانتو علي الجمعات معاكوا عربيتكم بقا وخلي بالكم من بعض
ندي:اشطا يلا
*فطروا وكل واحده راح علي شغلوا وندي ونبض سليم خدهم للجامعه*
سليم:يصباح النمش يقلبي
نبض:ههههه يصباح الجمال يسولي
سليم:الله واسمر اللون معانا
ندي:صحيح انا اسمر وكل البيض يحبوني يا لاللي
نبض:عم مُنير يرايق انتي خفي وانت ينبي سوق يينا
سليم بغمزه:علي فين
نبض:علي العش الحب وطير يحمام هههههه
*فضلوا يضحكوا طول الطريق وراحوا لجمعتهم*
*في الشركه*
مني سكرتيره ادم:صباح الخير يمستر ادم
ادم:صباح النور يمني عندنا مواعيد النهاردا
مني:اه عندنا معدين وعشا عمل
ادم:تمم
مني:هتاخد حد معاك العشا
ادم:ممم ممكن اخد نبض وندي واكيد امجد
مني:طب مبلاش هما واجي انا
ادم:افندم
مني:يأدم حس بيا انت عارف اني بحبك
ادم:انسه مني اظن ان حدودك معايا الشغل وبس واتفضلي علي مكتبك وقبل متمشي بقولك اهو لو الحكايه دي اتكررت تاني هتقي OUT فاهمه
مني بدموع:فاهمه عن اذنك
امجد بسرعه:مالك يكنج بس بتزعق بي
ادم:مفيش
امجد:ممم نفس الحوار
ادم:اه
امجد:طب متديها فرصه
ادم:مبحبهاش
امجد:مش ممكن تحبها
ادم:تؤ لا
امجد:انت لسه بتحب ملك
ادم بصله وسكت
امجد:ممم طب لي مترجعلهاش
ادم:انت ناسي ان هيا الي باعتني
امجد:بس مش ناسي بردك ان اهلها هما الي جوزوها لابن عمها غصب
ادم:كان في اي اكتر مني ها قولي يا امجد
امجد:مفيهوش حاجه اكتر منك يا ادم بس هما كانو عايزنهم لبعض
ادم:بس هيا بتحبني وانا بحبها لي نتعذب كدا
امجد:الحب كدا يلا يكنج ورانا اجتماع مهم
ادم:يلا
*في كافيه الجامعه*
سليم:ممم يبنتي قولتلتك خدي شقه بعيد عنها وارتاحي
نبض:مينفعش يسليم مينفعش
سليم:لي ينبضي
نبض:محدش هيرضي
سليم:ممم ادم وامجد اكيد
نبض:اكيد وانا مقدرش ابعد عنهم
سليم بغيره:يشيخ
نبض بضحك:هههه لله انت بتغير يسولي
سليم:اه بغير ملكيش دعوه بيا
نبض:طب وحياه نبضك متزعلش
سليم:ايووووه يولاد امتي بقا تخليني اتقدملك
نبض:احم سبني يومين ولا حاجه افاتح ادم وامجد في الموضوع علشان يقنعوا عمو
سليم:نبض انا سليم الهاشمي يعني اكيد مش هيرفضوا وبعدين انا بشتغل وكل حاجه معندهمش حجه كلميهم ولو مش عايزا تكلميهم انا اروح ولولاد عمك الشركه وافاتحهم في الموضوع
نبض:مممم اصبر اخد راي ندي الاول
سليم:اوك اشربي الجوافه يلا
نبض:تؤ جعانه
سلبم:طفسه
نبض:يلا يسولي بقا روح هاتلي اكل
سليم:تمم اشربي العصير عقبال مجيلك
نبض:حاضر يحب وهاتلي مرشملوا يسليم ههههه بحبه بحب مزموز وجنتل وفضلت تغني
*حبيبي علي نيااااتو كل البنات اخواته دا مكنش كدا بس اناااا غيرت كل حياتو دلوقتي عاايشها جد وعيونوا مش شايفه حد يخواتي علي يخواتي دي برأته مليا حياااتي*

يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية نبض سليم)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *