روايات

رواية هربت لتسكن قلبي الفصل السادس 6 بقلم رحمة محمد

رواية هربت لتسكن قلبي الفصل السادس 6 بقلم رحمة محمد

رواية هربت لتسكن قلبي البارت السادس

رواية هربت لتسكن قلبي الجزء السادس

رواية هربت لتسكن قلبي الحلقة السادسة

قاسم كان بيسمع كلام ليله بم.لل واول ما خلصت
قاسم ببرو.د: خلصتي؟
ليله مسحت دمو.عها بإهمال وبصتله بعدم فهم
قاسم: برا
ليله بصتله بصد.مه وفضلت بصاله لثواني تستوعب الي قاله
قاسم تجاهل نظراتها وبص للاوراق الي معاه: اقفلي الباب وراكي ومش عايز اي ازعاج
ليله بلعت ريقها بحز.ن وقامت وقفت: انا اسفه معرفش ازاي قولت كل دا (ومسحت دمو.عها بإهمال) اسفه
وخرجت بسرعه من المكتب وجريت علي اوضتها واول ما شافت السرير اترمت عليه وفضلت تعي.ط وتمتمت بكلام مش مفهوم
في نفس الوقت معتز نزل من العربيه هو وهيثم قدام المكان الي ديماً بيروحو (النادي الليلي) وقعد علي نفس الطرابيزه بتاعته
هيثم كان بيبص للي حوليه: في مز.ز حلو كتير هنا
معتز تجاهله وقرب منهم شخص: معتز بيه نورتنا نفس المشروب صح
معتز حرك راسه بالايجاب من غير ما يتكلم
هيثم بسرعه: وانا كمان نفس المشروب بتاع معتز(وبعد ما مشي) خلاص ي معتز افرد وشك بقا ليله هترجع هتروح مننا فين يعني

 

معتز بغ.ضب: عايزني اهدي وهي عند قاسم الراوي
هيثم بكل بساطه : هنجبها منه
معتز بصله بسخريه عشان ميعرفش مين قاسم الراوي: عملت الي قولتلك عليه
هيثم حرك راسه بالايجاب: ايوه طول الوقت واقفين قدام القصر ومتابعين كل حاجه
معتز بتحذ.ير: مش عايز قاسم يحس بحاجه ي هيثم انت فاهم
هيثم حرك راسه بالايجاب وم.لل من كلام اخو الي كل شويه يقولو ليه
وقربت منهم بنت باين انها مش في وعيها: اي دا معتز وحشني اوي.. علي فكره انا زعلانه منك عشان المره الي فاتت سبتني و..(وسكتت وهي بتبص لهيثم) مين دا
هيثم ببتسامه وهو بيبص للبنت بأعجاب : هيثم اخو معتز
البنت بعدم وعي وكلام متقطع: اي دا مكنتش اعرف انك عندك اخوات
وقاطع كلامهم صوت اغنيه اشتغلت البنت بتدات تتنطط في مكانها: الاغنيه دي حلوه اوي تعالي نر.قص ي معتز
معتز بصوت عالي عشان تسمعو: لا مش عايز
هيثم بسرعه وصوت عالي : تعالي انا هر.قص معاكي
البنت مسكت ايده وقربت من الناس الي بتر.قص في مكان معين: يلاااا
وفضلو يتحركو علي الاغنيه الي شغاله

 

ومعتز باصص لخوه بسخريه من حركاته.. وهو بيشرب من الكاس الي في ايده وكل الي شاغل تفكيره ازاي ياخد ليله من قاسم ويخلص منه خالص
فضل يضغط علي الكاس بغ.ضب لما افتكر ليله وهي بتر.فض تيجي معاه قدام قاسم: هرجعك ليا ي ليله ووقتها هتند.مي علي كل كلمه قولتيها ليه
قاسم خلص شغله في وقت متاخر وقرر انه يطلع الجناح بتاعه واول ما خرج حس بحرك غريبه حوليه تجاهلها اول مره بس فجاه وقف وبص حوليه بتركيز كبير لما شاف خيال بيتحرك حوليه مسك المس.دس بتاعه وبقا بيلف وباصص في كل حته بتركيز لان القصر كان ضلمه
وفجاه سمع حرك في المطبخ اتحرك بخطوات سريعه ناحيته لقي خيال شخص واقف فضل يتحرك ببطئ وفجاه فتح النور
قاسم بغ.ضب: انت م…
ووقف مصدو.م لما شاف ليله وقفه قدام التلاجه
قاسم: ليله
ليله لفت بسرعه وهي مخضو.ضه واول ما شافت المسد.س موجه عليها صرخة ورفعت ايديها لفوق: عااااا معملتش حاجه
قاسم بإزعا.ج من صوتها: هووووش اسكتي
وخبه المسد.س وتكلم بغ.ضب: انتي بتعملي ايه هنا
ليله بصت في الارض بإحرا.ج: انا بس كنت جعانه وجيت اكل
قاسم: ولي بيبقا جعان بيفضل يتسحب زي الحرا.ميه كدا
ليله رفعت وشها ليه ومناخيرها حمرا من العياط وعيونها ورمه وبتلمع : ما انا مكنتش عايزه حد يشوفني
قاسم فهم انها كانت بتع.يط: طب انا جعا.ن انا كمان

 

ليله: تعالي كل معايا
قاسم ابتسم وراح قعد علي الكرسي: هاتي الاكل
ليله ابتسمت وبسرعه جابت كل الاكل وحطته علي الطرابيزه الي قدام قاسم وقعدت هي كمان وبداو ياكلو
قاسم كان باصص ليها وشايف دمو.عها الي بتنزل كل شويه وبسرعه تمسحها وتكمل اكل في صمت
قاسم: اممم بتدرسي ي ليله
ليله انتبهت لسؤاله: انا خريجة كليه تجاره قسم اداره اعمال (وابتسمت لما افتكرت باباها) بابا كان ديما يقولي اتخرجي بسرعه عشان تشتغلي معايا
قاسم وهو بياكل : واشتغلتي؟
ليله بصتله واتنهدت بحز.ن: لا انا بس اتخرجت من كام شهر وبابا تو.في بعدها
قاسم فضل باصص ليها شويه
ليله خدت بالها انه بيبصلها بصتله بتو.تر: انا اسفه دخلتك في مشاكلي تاني
قاسم ببرو.د : عندك حق خلتيني اندم اني سألتك
ليله تحولت ملامحها للغ.يظ منه ومن برو.ده: تمام تصبح علي خير
قاسم كمل اكل بعدم اهتمام: تمام
ليله قامت بسرعه ومشيت وهي بتمتم: انا اي الي خلاني ارد اصل بار.د ومستف.ز هو مستحمل نفسه ازاي الكائن دا.. تلاجه

 

قاسم فضل متابعها واول ما مشيت ابتسم وساب الاكل وطلع الجناح بتاعه غير هدومه وفضل قاعد يفكر في كلام ليله واول ما افتكر شكلها لما كانت واقفه قدام التلاجه ابتسم: شكلها مجنو.نه
وانتبه لكلامه..اتكلم بستغراب من كلامه ونام علي السرير: وانا مالي
وحاول يمنع نفسه من التفكير وينام
ليله كانت بتلف في الاوضه: البار.د معندوش د.م ولا احساس.. معرفش اي البني ادم دا قطع دراعي ان ما كان عنده عقده نفسيه
فجاه الباب خبط وسمعت ليله صوت سماح وفتحت ليها
سماح ببتسامه: انتي كويسه سمعتك بتصو.تي من شويه
ليله بغ.يظ: وهو في حد يفضل في القصر دا ويبقا كويس
سماح: دا أأمن مكان ليكي ي ليله
ليله بحز.ن: اي مكان بعيد عن ولاد عمي هيبقا كويس بس هفضل هنا لغايت امتي هيعملو اي حاجه وهياخدوني
سماح راحت قعدت علي السرير: طلاما قاسم بيه معاكي محدش هيقدر يقرب منك
ليله بغ.يظ: قاسم البار.د …ومعندوش مشاعر
سماح ضحكت: في دي عندك حق داده فاطمه قالتلي ان طول عمره عايش لوحده ومفيش حد بيجي يزورو حتي اهله متعرفش عنهم حاجه والمره الوحيده الي جه حد يزوره فيها كان الي اسمه معتز دا ساعتها كلنا اتصد.منا بس في الاخر عرفنا انه جه عشانك

 

ليله بستغراب: يعني هو معندوش اهل
سماح حركة راسها بالر.فض: معرفش
ليله كانت للحظه قاسم هيصعب عليها بس حرك راسها بالر.فض: يستاهل ومين هيطيقو دا
سماح ضحكت: طب يلا نامي بقا عشان تعرفي تصحي بدري
ليله اتنهدت: ماشي تصبحي علي خير
سماح ببتسامه: وانتي من اهله
وخرجت سماح من الاوضه وفضلت ليله قعده تفكر في كلام سماح: هوووش ملكيش دعوه ي ليله يلا نامي بقا
وفعلا بدات تنام
معتز كان وصل قدام البيت وهو باصص لاخوه الي لسه بير.قص وبيغني وهو مش في واعيه خالص.. نزل من العربيه وخرج اخوه وبقا سنده
هيثم بسعاده: شوفتني وانا بر.قص ي معتز ولا كاني ميكل جاكسون في زمانه
معتز بسخر.يه: لا شوفتك وانت من اول كا.س اترميت علي الارض زي القت.يل
هيثم بصله بض.يق: انت ر.خم

 

معتز بصله بغ.ضب
هيثم ضحك : خلاص متكرمش وشك بس اوعدني انك تاخدني كل مره اتفقنا
معتز كان وصل علي السرير بتاع هيثم.. رماه عليه: لا
هيثم اول ما معتز رماه علي السرير نام علطول.. ومعتز سابه
وراح اوضته وكلم الحارسين الي واقفين قدام قصر قاسم عشان يحذرهم يفضلو صاحيين ومحدش يتحرك من مكانه الا بأمره وفضل قاعد يخطط ياخد ليله ازاي
في صباح يوم جديد
ليله صحيت بإزعاج من صوت المنبه وفتحت نص عيونها بم.لل قفلته
ولسه هتغمض تاني لمحت حد واقف قدامها غمضت وفتحت تاني فجاه
شهقت بصد.مه : انت بتعمل اي هنا

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية هربت لتسكن قلبي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *