روايات

رواية حب خاطئ الفصل الرابع عشر 14 بقلم شهد سيد

رواية حب خاطئ الفصل الرابع عشر 14 بقلم شهد سيد

رواية حب خاطئ البارت الرابع عشر

رواية حب خاطئ الجزء الرابع عشر

حب خاطئ

رواية حب خاطئ الحلقة الرابعة عشر

…:يارب ميكونش اللي ف بالي صح
فتحت عينها وبصت ع الاختبار وبرقت:
انا حام*ل!!!!!
حطت ايدها علي بوقها وفضلت تعيط لحد م حد خبط علي الباب
مسحت دموعها بسرعة وخبت الاختبار ف هدومها وقالت:اتفضل
محمد:انتي كويسة
شهد:اه في حاجة ولا ايه
محمد:كنت جي اسألك علي ياسمين
شهد بتوتر:لا مش عارفة مجاتش هنا
محمد بتركيز:مال رجلك بتت*رعش كدا ليه
شهد:لا عادي تعبا*نة شوية بس
محمد:شهد انا سألتك مرة اسلام لمس*ك ولا لا
شهد:احترم نفسك اي اللي بتقولو دا
مسكها محمد من ايدها وشدها:يبقا هنروح لدكتور حالا
شهد بزعيق:ابعد عني انت مالك يا اخي

 

محمد وهو بيشدها وقع الاختبار وبرق بعينو
مسكو مصدوم وبصلها وقال:انتي حا*مل!!
شهد بشراسة:اه ودي حاجة متخصكش يلا طلقني بقا
شده*ا محمد من شعرها وضر*بها بالقلم اتر*مت ع الارض جامد واغ*مي عليها
طلع محمد م الاوضة وراح ل اوضة ياسمين وقال:كنتي فين
ياسمين بتعب:ف البلكونة ليه
محمد:قومي شوفي صحبتك مالها
ياسمين باستغراب:ليه مالها
محمد:معرفش روحي شوفي
قامت ياسمين ودخلت اوضة شهد لقتها مغ*مي عليها والارض مليانة دم ف صرخت
بعد ساعة……..
جميلة وياسمين ومحمد واقفين برا مستنيين الدكتور يطلع يطمنهم علي شهد
خرج الدكتور وقال:الحمدلله هي كويسة بس للاسف خ*سرنا الجنين لان اتخب*طت جامد ف بطنها
جنين!!!
الدكتور:ايوا هو فين جوزها
محمد:ا.. انا
الدكتور:تقدر تدخلها
____________________________

 

محمد ببرود: احنا كدا جوازنا باط*ل طالما كنتي حا*مل انا مش هقول ل امك ولا ل امي وهقولهك اني طلقتك حاولي تقومي بسرعة ومتبينيش انك فيكي حاجة
واه انتي سقط*تي
كتمت شهد شه*قاتها وفضلت تعيط
محمد بقرف:بتعيطي ليه كويس اننا لحقنا الموضوع
شهد:وديني عند اسلام
محمد:اكيد عرف اصلا بالرجالة اللي حاطتها حوالين الفيلا بس من بعيد مفكرني مش هاخد بالي
انا مش هقول ل امك حاجة بس مش ضامن اختي جميلة تقول ولا لا ف اتصرفي انتي
شهد بدموع:ساعدني
محمد ببرود:يساعدك ربنا
طلع محمد ف دخلو ياسمين وجميلة
جريت ياسمين حضنتها وقالت:الحمدلله انك كويسة
شهد بعياط:عايزة اسلام يا ياسمين

 

ياسمين: حاضر هو كلمني وهييجي يا حبيبتي
جميلة بحزن:سلامتك يا شهد
مسحت شهد دموعها وقالت:جميلة انتي بنت خالتي ويعتبر اختي و..
جميلة:من غير م تكملي مقدرش اقول خ*وفا عليكي
ابتسمت شهد وسكتت
____________________________
محمد:يلا انزلو
نزلت ياسمين وجميلة انما شهد فضلت قاعدة بتعيط
محمد:اللهم الصبر متنزلي يبت
جميلة:براحة عليها هي مش هتقدر تمشي
محمد:يعني؟
جميلة:يعني تشيلها
محمد:لا طبعا اشيل اي هو انا طا*يقها
ياسمين:اتكلم معاها عدل وخلاص انا هسندها ولا الحوجة ليك
محمد: خلاص يست الجدعنة هشيلها وامري لله
____________________________

 

ملحقتهاش ف المستشفي ف هطلع ع الفيلا لازم اوصلها واعرف هي كويسة ولا لا،
عايزك تجيلي وتعرفني ازاي اقدر ادخل الفيلا من غير م الحرس ياخدو بالهم ،،تمام هستناك يا يوسف
____________________________
محمد:جميلة انتي نامي جمبها عشان لو عازت حاجة ولو امي او خالتي جم وسألو مالها قولي انها وق*عت ورجلها اتل*وت وارمي الاختبار دا لو شافوه مش هيحصل كويس
جميلة:حاضر
محمد:وانتي يا ياسمين اوعي تبيني ان في حاجة واوعي تتوتري لو حد سألك رجلها اتلو*ت ازاي هنقول انها كانت لابسة كعب عالي ورجلها اتلو*ت بالغلط
ياسمين:تمام ينفع اقعد معاها شوية
شدها محمد بيطلعها م الاوضة وقال:لا اطلعي علي اوضتك
استني محمد ياسمين تدخل الاوضة وبعدها فتح الفون وعمل مكالمة:
طلعت شاطر ف التمثيل عشان كدا هديك فلوس اكتر بكرة الصبح هتلاقي الفلوس اتحولت علي حسابك،اهم حاجة البيانات متظهرش لحد عشان لو عرفو اللي حصل اسلام مش هيسكت
قفل محمد ولما لف لقي ياسمين واقفة وبصالو:
انتي هنا من امتي؟

 

ياسمين:لسة طالعة
محمد:طلعتي ليه
ياسمين ببرود:جوعت ف قولت انزل اكل
قرب محمد منها وقال:طب انا مش هاكل؟
ياسمين باستغراب:تاكل اي
بص محمد علي شفاي*فها وقال:اكل الفراولة دي
سرحت ياسمين ف عنيه وسكتت
محمد:انتي حاسة باللي انا حاسس بيه صح
ياسمين:مش فاهمة
محمد:انا مش عارف بنجذبلك ليه بس اتمني ميكونش اللي ف بالي
بصت ياسمين ع الارض وقالت:بس..بس انا بحب يوسف
محمد:بصيلي وانتي بتقوليها كدا،
اهو مش باين ف عنيكي انك بتحبيه،،دنا حتي بسمع دقات قلبك لما بقر*بلك
بعدت ياسمين وقالت:ابعد عني يا محمد مستحيل يحصل اللي ف بالك
مسح محمد علي وشو وقال:صدقيني بحاول ابعد عنك والعكس اللي بيحصل
____________________________

 

هتساعديني يا جميلة امشي من هنا؟
جميلة بتوتر:مش عارفة يا شهد انا مش عايزاكي تتسرعي انتي كدا كدا مش متجوزة محمد يعتبر،ف ليه تمشي
شهد:عشان ماما مش هتسكت ومش هتوافق عليه
جميلة:اكيد هنلاقي حل وتبقو مع بعض
جميلة عينها جات علي حد ف الجنينة ف قالت:
جالك اهو
شهد بفرح:اسلام
جميلة:اهدي انا هنزل اشوفو الاول
نزلت جميلة وراحتلو ولقت يوسف واقف معاه ف قالت:
شهد كويسة متقلقش
اسلام:ليه مش هي اللي نزلت؟
جميلة:رجلها وجعاها مش هتقدر
اسلام:خلاص انا اللي هطلعلها
جميلة:تطلعلها ازاي محمد هنا

 

اسلام:مش مهم
جميلة:لو سمحت اهدي م تهدي صاحبك يا كابتن
يوسف:خليه يطلعلها
اسلام:امسكها يا يوسف وانا خمسة وجي
مسك يوسف جميلة ولف ايديها ورا ضهرها ف اتأ*لمت جميلة وقالت:
علي فكرة اقدر اصر*خ ويجي محمد يظبطكو
قرب يوسف منها وقال:معذورة هعديلك كلامك دا م انتي متعرفيناش عارفة احنا ايه احنا ما*فيا تبع السل*اح يعني حركة كدا ولا كدا طل*قة ف ن*ص راس*ك وهنخلص
جميلة:انت مفكرني بخا*ف ولا ايه اللي عندك اعملو
يوسف:طبعا هتخافي من اي بشعرك الكوشة دا د انتي اللي تخ*وفي
جميلة:اسمو كيرلي ياجاهل
_________________________
دخل اسلام الفيلا بهدوء وطلع براحة يدور علي اوضة شهد ولمح محمد وياسمين واقفين قريب من بعض او تقريبا ف حض*ن بعض واستغرب بعدها سمع صوت ف الاوضة اللي جمبو ف مشي فتح الباب براحة ولقيها شهد بتحاول تقف بالعافية
….بحب:شهد

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية حب خاطئ)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *