رواية احببتها سرا الفصل العاشر 10 بقلم ياسمين عماد
رواية احببتها سرا الفصل العاشر 10 بقلم ياسمين عماد
رواية احببتها سرا البارت العاشر
رواية احببتها سرا الجزء العاشر
رواية احببتها سرا الحلقة العاشرة
اتجمع اسر وفرح وعد و لؤي وساره ونهي وياسر وياسين وسيلم ومحمود وعلي وروح علشان يتجهزوا لخطوبه روح وعلي وانقسموا البنات لوحدهم ف سنتر خاص بانساء و الولاد راحوا البسين وام فرح وام روح كانوا بيجهزوا البيت للخطوبه
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
نزلوا كلهم ف البيسين
علي كان مدايق: اسر انتبه ليه
اسر: مالك ي علي
علي: هو لي روح مش بتحبني
سيلم: روح طيبه ي علي وانت عارف ان بعد جلال (خطيبها القديم) مش قادره تتاقلم مع حد تاني
محمود: وبعدها ي عم مع الايام هتحبك منتا مززز بردك
علي: هصبر علشانها
اسر: ربنا يخليكوا لبعض
لؤي: طب بقا انا غلبان مش ليا نصيب احب واتجوز زيكوا
اسر: يعم قولي انت حاطط عينك علي مين واحنا نجبهالك من قفاها
لؤي: ههههه وعد
ياسر: اي ده بجد انت بحبها
لؤي: مش بحبها بموت فيها
اسر: ايوه ي عم الرومانسي… وماله نسالها
لؤي: بجد ي اسر
اوما له اسر
لؤي: بجد انت احلي اسر في الدنيا
اسر: ابعد بس علشان بقرف
لؤي: مقبول منك يصحبي علشان تمشيلي الدنيا
ياسر: بصراحه بمناسبه الكلام ده ف ياسين رانيا بتحبك
ياسين: اي
محمود: الله ع قصص الحب دي
لؤي: حصل ي بني
ياسر: اي رايك ي ياسين
ياسين: ياسر انا مش بحب رانيا
ياسر: جرب ي ياسين وماله
ياسين: بس بحب بنت تانيه وبص ل اسر
ياسر: بجد ي ياسين وحضنه: وماله نروح نخطبها وانا هقول لنهي تفهم رانيا
ياسين: لا نستنا انا لسا معرفتهاش اني بحبها
اسر: ومين دي ي ياسين
ياسين: هتعرفوا قريب
(طبعا احنا بس الي عارفين هي مين اوعي حد يروح يقولهم🙈❤️)
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
عند البناات
كان بيعملوا تنضيف للبشره وامور خاصه للبنات
وعد: ي دبله الخطوبه عقبلنا كلنا
ساره : خلي بالك ف اتنين متجوزين هنا معنا وواحد مخطوبه معدش غيرنا
وعد: ي بنتي احمد ربنا اننا متوكسناش نفس وكستهم
فرح بتوهان: ومين قال ان الجواز ف حد يبقي ف حياته اسر ويزهق من الجواز
وعد: العببب ي فروحح
نهي: معاها حق بجد الجواز ده نعمه
روح : مخلاص ي ي ختي منك ليها بطلوا محن
وعد: باسسس منتي بكرا تتجوزي لولو وتقعي ف دباديبو
روح: اقسم بالله ان ما اتكتمتي ي وعد اجي اديكي ع دماغك بالشبشب الي ف رجلي
وعد: بيئه اوي
شوحت عليها الشبشب
وعد: اههه ي دماغي… ايوا عاوزه تفتحلي دماغي منتي العروسه بقا
فضلوا يضحكوا ع وعد
🌺🌺🌺🌺🌺🌺
عند ام روح (جميله) و ريحاب
جميله: مش عارفه اعمل اي ف البت روح دي
ريحاب: بس حرام عليكي تجوزيها غصب عنها
جميله: مش احسن من كان خطبها خانها مع صحبتها
ريحاب: بردك حرام عليكي البت اصلا مش بتحب تبص ف وشه
جميله: هه فكرتني زمان وهما صغايرين كانت تقولي ي ماما جوزني علي
فضلوا يضحكوا ويسترجعوا ايام زمان
🌺🌺🌺🌺🌺🌺
ياسين كل شويه ي بص يشوف احمد ايجا ولا لا لحد ما شافه جاي ابتسم
احمد وقف الشنط وانه كان في شطنتن لونه اسود كان واحده فيهم بتاعت اسر وعلشان يتاكد شاف ورقه مكتوب فيها كلام ل فرح فعرف علطول انها ل اسر ف حط الفلاشه ف الشنطه واشار ل ياسين ان المهمه تمت فرح ياسين وكان مستني بسرعه انهم يرجعوا للبيت
خلصوا كلهم وكل واحد روح بيته بيستعدوا ل للخطوبه وكان ياسين بيلف حوالين نفسو مستني ياسر يدخل عليه ويقولو ان اسر خلاص طلق فرح
دخل ياسر دخل الاوضه
ياسر: ياسين
ياسين قلبه خفق وراح حضن ياسر… ياسر: مالك ي بني
ياسين: لا مفيش بس في اي.. اي الدخول المفاجا داا
ياسر: هه اصل انا كلمت نهي فحكايه رانيا و انت وقالت هتفهمها
ياسين بعدم اهتمام: تمام بس في حاجه تانيه عاوز تقوليلها لي
ياسر: لا خلاص كدا اهه ومتنساش اجهز علشان نمشي وخرج ياسر
ياسين ضرب الكرسي: وماله نستني لبعد الخطوبه يمكن يشوف الفلاشه
🌺🌺🌺🌺🌺🌺
اسر: يلا فروح هتناخر
فرح: جيت اهو
اسر: اي الجمال ده كلو انا محظوظ اوي
فرح بخجل: بسعيب
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية احببتها سرا)