روايات

رواية وجع لا ينسي الفصل الثالث عشر 13 بقلم رحمة العواني

رواية وجع لا ينسي الفصل الثالث عشر 13 بقلم رحمة العواني

رواية وجع لا ينسي البارت الثالث عشر

رواية وجع لا ينسي الجزء الثالث عشر

رواية وجع لا ينسي الحلقة الثالثة عشر

بص فهد ل اسيل بحسره وحزن وحط ايده ع وشه
انتي كنتي صعبانه عليا ف الاول وكنت بلوم نفسي علشان بعمل فيكي كده بس اوعدك لو فوقتي هعمل فيكي اكتر من كده بس انتي تفوقي يا اسيل
بعد فتره فاقت اسيل وبتفتح عنيها بإلم
فهد ببرود: حمدل ع السلامه
اسيل بصتله بخوف وتعب: عايز ايه مني يا فهد
وغمضت عنيه بإلم وكملت بعياط وحسره
اللي انت عايزه خدتو خلاص مبقاش في حاجه اديهالك تاني
فهد بضحكه خبيثه: انا اللي عايزه لسه مختوش ده جزاء منه لسه
اسيل بحسره: كل ده وجزاء
فهد بسخريه: اه شوفتي ده جزاء بسيط
اسيل بإنهيار: انتو كلكم شبه بعض سواء انت او هو منكو لله يا اخي
فهد: لا البت اللي ملاك اوي بس متخافيش انا مش وس’خ زيه علشان ابص لاختك

 

وكمل بسخريه
ولا اقول ان اختك هي اللي لفت عليه ولا انتي اللي يا سمح الله اللي اخترتي غلط
اسيل بسخريه: لا انت ولا هو اختيار صح بس الفرق اللي بنك وبينه ان اخترته علشان حبيته من قلبي انما انت لا اخترتك ولا عمري هختارك وهفصل اكرهك طول ما انا عايشه
فهد قرب منها وبصوت اشبه بفحيح الافعي: ولا عايزك تحبيني علشان لو حصل انتي اكتر حد هيندم
اسيل بتحدي: مش هندم ع حاجه قد اللي راحت
فهد: اه زي انك مش ندمانه انك مدمنه مثلا
اسيل بتستوعب اللي بيقوله
اسيل بصدمه: مدمنه
فهد: ع اساس ان انتي مش عارفه ولا كنتي بتخدي الحاجات دي بمزاجك
اسيل: لا انت كداب
فهد: انا فعلا كنت فاكر انك بريئه وعلشان كده حبيت اتإكد واتإكدت
اسيل بعدم فهم: ازاي
خد فهد التحاليل اللي جنبه وقدمها ليها
خدت اسيل التحايل وبصت فيها
اسيل بصدمه: لا اكيد دي مش انا لا

 

فهد امال مين بقي ان شاء الله مصلحتي ايه ان ازور لحضرتك تحاليل مش تحاليلك
اسيل حتط اديها ع دمغها بنهيار: اسكت بقي انت كداب كداب
فهد: وفري تمثيلك ده ليكي
ضمت ع نفسها وفضلت تعيط
فهد: ياريت تهدي علشان ده في خطر عليكي
اسيل بتعيط وبانهيار اكتر
فهد بعصبيه: قولتلك بطلي تمثيل ع اساس انك مش عامله كده بمزاجك
اسيل ف عالم تاني وكانها مش سمعاه
قرب منها فهد ومسك اديها: انا مش قولت اسكتي
اسيل بعصبيه ونهيار: ملكش دعوه بيا يا اخي سبني ف حالي انت عايز ايه مني تاني ابعد عني
فهد بضحكه ساخره: انتي قدره تمثلي كويس كده ازاي
وكمل بعصبيه
وملقتيش غير اسر اللي يجبلك الزفت ده
اسيل: محدش جبلي حاجه
فهد بصوت عالي وضغط ع ايديها اكتر: انتي كمان بتكدبي

 

اسيل بصريخ: انا مبكدبشش
فجآه وقعد ع الارض واغم عليها
فهد بخضه: اسيل
شلها فهد وحطها ع السرير وحاول يفوقها بس مكنتش بتفوق
كلم فهد مروة وشويه وجت
دخلت مروة: ايه اللي حصل
فهد: فاقت وبعد كده اغم عليها
مروه اغم عليها لوحدها يعني
فهد: شدينا سوا واغم ليها
مروه بغضب: هو انت مش مكفيك شكلها كده وتعبها ايه يا اخي
فهد بعصبيه: مروه انا مش فيقلك
مروه بصتله بحقد وراحت لاسيل تفوقها فاقت اسيل وابتدت تفتح عنيها بتعب بس كانت مسكه رسها بإلم
اسيل: دماغي
مروه: حمدل ع سلامتك شويه وهتكوني كويسه
اسيل: بنهيار صداع مش قدره
فهد قعد جنبها ومسها اديها: اهدي يا اسيل
اسيل بنهيار: بقولك ف مصدعه مش قادره

 

مروة بستغراب: الصداع ده مش طبيعي
فهد خلاص يا مروة هي هتكون كويسه كمان شويه
مروة: والله البنت ده حظه زفت انها وقعت فيك
ومشيت وسبته
فهد: خلاص اهدي
وفجأه……………..

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية وجع لا ينسي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *