روايات

رواية عريس على ما تفرج الفصل السابع عشر 17 بقلم سحر سمير لطفي

رواية عريس على ما تفرج الفصل السابع عشر 17 بقلم سحر سمير لطفي

رواية عريس على ما تفرج البارت السابع عشر

رواية عريس على ما تفرج الجزء السابع عشر

رواية عريس على ما تفرج
رواية عريس على ما تفرج

رواية عريس على ما تفرج الحلقة السابعة عشر

حسيت بوجع رهيب في جنبي متوقعتش اللي حصل
انت يا اسلام انت يا اسلام تديني بالمطوه في جنبي
و قعت و مدرتش بالدنيا
فوقت علي صوت صراخهم عليا انا ممتش يا جماعه انا عايشه اهوا
بصيت بصدمه لقيتني ملفوفه ابيض و بتحط جوا النعش مين انا مت ازااااي انا عايشه و الله عايشه
طلعت اجري عليهم و زعقت لهم انا عايشه و الله عايشه
كلهم بصوا لي و قعدوا يزعقوا لي و يقولوا لي اني حرام اعمل كدا و أنها ماتت و لازم تتدفن
قعدت في مكاني أصوت و أصرخ يا جماعه و الله أنا عايشه و الله عايشه
واحده منهم جت عليا و قالت لي يا عليا يا بنتي استهدي بالله اسلام جوزك مش مستحمل اقفي معاه و خليكي جانبه
بصيت بصدمه : عليا مين انتي بتقولي ايه يا ست انتي انا سحر مرات اسلام
ردت واحده منهم وهي بتصوت : الله يرحمها اتعذبت كتير معاه

 

رديت بصراخ : انا قدامكم اهوا انا عايشه انا سحر و الله اقسم بالله العظيم انا سحر مش عليا انا سحرررر
كانوا قاعدين يتهامسوا و محدش بيرد عليا
طلعت اجري برا وانا بدور علي اسلام
اكيد هو اسلام سبب اللي انا فيه دلوقتي
أزي بيدفنوني تب و انا تب ما انا عايشه امال مين اللي في النعش دي
طلعت اجري عليه و انا بصوت و بصرخ في وشه : تعال معايا قول لهم اني عايشه قوووم اتحرك تب رد عليا
اسلام بدموع : يا عليا يا حبيبتي
رديت بانهيار : حتي انت كمان بتقول لي عليا انا سحر و الله يا جماعه انا سحر حد يقولهم اني سحر و الله أنا سحر
انا سحر يا بابا قول لهم انا بنتك
و لكن بابا قعد يعيط اكتر وهو بيترحم عليا
رديت بصراخ : انا عايشه ليه محدش راضي يصدقني فوقوا بقاااا بصوا لي كويس انا سحر و الله
قاطعني اسلام : معلش يا جماعه عليا مراتي الأولي نفسيتها تعبانه شويه تستأذن انا
رديت بحده : عليا مين اللي تعبانه انا سحر حد يصدقني بقاااا
شالني اسلام و انا بحاول أفلت من أيده لكن هو مش راضي ينزلني زقيته و فتحت النعش قلبي وقع لما شوفتني اللي في النعش
تب ازاي و انا واقفه

 

بقيت بصرخ و اسلام بيشدني بالعافيه و انا هتجنن و اعرف ازاي انا مت و ازاي انا واقفه دلوقتي
انت مجانين
ما هو يا انا اللي مجنونه يا انتم
حقيقي انا تعبت
اسلام بحده شدني و دخلني الأوضه
اسلام بحده : ممكن تهدي
رديت بصراخ : اهدي ازاي ازاي اللي بيحصل دا انا مت و انا واقفه دلوقتي تب ازاي
قطعت كلامي و انا ببص علي المرايه الكبيره اللي قدامي
رديت و أنا بكلمه : و مين دي كمان و ليه واقفه هنا
حركت ايدي : ااايه دا دي بتتحرك زي
قربت من المرايه
لا مستحييييل
قلبي وقع و دماغي لفت محستش بنفسي
اسلام بلهفه : سحر

 

عند الاهل
الجنازه تمت و تم الدفن
سحر ماتت و أدفنت عند الكل
الاب كان بيعيط بحرقه علي بنته مكنشي يتوقع أن شغلها هو اللي هينهي حياتها في يوم من الايام
و قرر في نفسه أنه هينتقم منهم أشد انتقام
احمد مكنشي مصدق و بالذات أن جثه سحر مكنشي فيها اثر الحادثه
عند سحر
قومت و انا هتجنن ازاي شكلي بقا كدا
ازايييييي عمل فيا ايه اكيددد دا كدب
كسرت المرايه اللي قدامي
شويه لقيته دخل
كنت بكسر في كل حاجه قدامي مقهوره من اللي بيحصل
ازاي عمل فيا كدا ازاي
قرب مني و كتفني
– اهدي يا سحر و انا هفهمك
رديت و أنا بصرخ فيه : تفهمني ايه ايه اللي عملته فيا انا مش انا ازايييي دا مش شكلي دي مش انا و الله مش انا
رد عليا
رد اسلام بندفاع : كان لازم اعمل كدا و الا كنتي هتموتي
افهمي بقاااا

 

رديت بحده : ما انت موتني
اسلام : موت عاليا مش انتي
رديت بحده : عاليا مين انا مييييين انا مبقتش عارفه انا مين انا تهت بجد في نفسي
اسلام : عاليا دي مراتي اللي قتلتها قبل ما اقابلك
و أنا عملت لك عمليه خليتك شبهها علشان كان لازم سحر تموت فهمتي
رديت بانهيار : تب انا مين انا مش فاهمه
قاطعني وهو بياخدني في حضنه : انتي سحر مراتي و حبيبتي
رديت و أنا ببعد عنه : تب و اللي ماتت دي مين
لقيت اسلام خد نفس عميق و بص لي رد عليا : بصي اهدي و اقعدي انتي مهدده بالقتل و لازم اخفيكي من اللي عاوزين يقتلوكي يا سحر و أولهم احمد
رديت بحده : ايييه مستحيل
قاطعني فجاه صوت ضرب النار
اسلام بسرعه نزلني تحت السرير
كنت بصوت و مش فاهمه ايه اللي بيحصل
اسلام بلهفه : متتحركيش من هنا
دخل فتح الدولاب و طلع مسدسين و نزل تحت
و أنا كنت مكاني بصوت
حاسه اني في فيلم رعب
انا مش انا و لا دي حياتي تب ازايييييي يا ناس
فجاه لقيت ال ……

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عريس على ما تفرج)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *