Uncategorized
رواية حب بنت الشوارع (حياة الصقر) الفصل الثامن 8 بقلم ملك اسامة
رواية حب بنت الشوارع (حياة الصقر) الفصل الثامن 8 بقلم ملك اسامة
رواية حب بنت الشوارع (حياة الصقر) الفصل الثامن 8 بقلم ملك اسامة |
رواية حب بنت الشوارع (حياة الصقر) الفصل الثامن 8 بقلم ملك اسامة
البنات جريوا علي جوا و هما مخضوضين..
سمر: أكيد البيت اللي جمبنا هما دايمآ كدا
حياه بأستغراب: دايما!!
سمر: آه دايما أصل عندهم فرح من شهر مش عارفه إيه الفرح اللي يفضل شهر دا والله
حياه بصتلها بأستغراب و استغرابها مادامش مع دخول صقر و عيلته و ناهد بتقول: دا جنان دا اللي عملتوه والله.
صقر ضحك و هو بيحط المسدس في إيد والد وليد..
حياه بصدمه: هو أنتوا اللي ضربتوا نار!!
ناهد: الأستاذ صقر عشان مجنون
حياه: صقر!!
ناهد: أيوة
حياه بصتله بأستغراب و هو ضحك..
صقر بضحك: أيوة يعني بابا قالي يوم فرحه هو و ماما ضربوا نار فأنا بصراحه حبيت أضرب نار النهارده و بما أنهم وافقوا فضربت لكن نونا كانت خايفه
حياه بتريقه: نونا بس!! أنت مشوفتش الرعب اللي كنا فيه بسبب ضربك دا
ناهد: قولتله و كمان قولتله إنها عادات قديمه خلاص و أنه مينفعش بس أصر
حياه هزت رأسها بتفهم و كلهم قعدوا و بعد وقت سفيان و تولين وصلوا..
صقر: إيه رأيكوا نروح المنطقه اللي فيها مياه بكرا؟؟
سفيان: أشطي موافق جدآ
تولين بأستغراب: هي آيه المنطقه اللي فيها مياه دي!!
سفيان: بصي ياستي دي منطقه كدا بعيده عن هنا شوية فيها مياه عذبه و حواليها زرع و كدا يعني منها فسحه و منها ننزل المياه
تولين لأنها محجبه: طب بالنسبه للبنات!!
سفيان: في جمب المنطقه دي جزء صغير مقفول للبناات بتدخلوا و يتقفل عليكوا تخلصوا و تطلعوا تاني
ناهد: روحوا أنتوا الشباب إحنا لا هنقعد نظبط الدنيا و نعزم الناس
صقر: بس يا ماما
عاصم: والدتك عندها حق يا صقر بعد ما نخلص من الفرح نبقي نروح كلنا لكن دلوقتي أنتوا الشباب و بالمره تفرجوا حياه و تولين علي المنطقه
صقر: خلاص تمام وليد كلم مها تيجي معانا
وليد هز رأسه و هو مش رافعها لصقر ولا عايز يبص في عيونه أصلا..
صقر أتنهد بقله حيله لأنه لاحظ حركاته وانه مش عاوز عينه تتحط في عيونه..
سفيان بصلهم بأستغراب و فهم إن في حاجه..
ناهد دخلت مع الستات المطبخ و الرجاله طلعوا لأوضة فوق مخصصه لقعدتهم و اللي فضل الشباب و البنات..البنات انسحبوا مفضلش غير حياه و تولين..
صقر:وليد عاوزك برا
وليد:لا معلش هطلع أنام
صقر:وليد عاوزك يلا
وليد قام عشان مش عاوز صقر يتكلم قدام شباب العيله..
سفيان:طيب بعد أذنكواا
سفيان قام وراهم و حياه اخدت تولين و قاموا..
^^^^^^
برا
صقر:ليه بتعمل كدا؟؟
وليد:عشان مكسوف منك
صقر:أنت أهبل!!وليد احنا قبل ما نكون قرايب إحنا صحاب
وليد:بس أنا عملت حاجه تستاهل إني اوطي رأسي
صقر:وليد يكفيني إنك ندمان بس عاوز أفهم عملت كدا إزاي!!كنت شارب طب ازاي!!
وليد:لا مكنتش شارب هحكيلك اليوم دا روحت شركه عمار الدسوقي لأنه كان بعتلي و عايزني أستغربت لأننا أعداء في السوق لكن بعد كدا فهمت لأنه قدملي عصير و طلع في العصير دا منشط و بدأ مفعوله أول ما وصلت الشركه تاني و وقتها مها هي اللي كانت موجوده و اللي حصل حصل
صقر:طيب و هو عرف منين إن كل دا هيحصل!!ممكن!!
وليد:لا مها مش معاه لأني بعد ما خلصت دخلت المكتب لاقيت بنت نايمه و فهمت إن البنت دي هي اللي معاه
صقر:آه يا ابن الكلب بقي الو***عمل فيك كدا
وليد:خلاص اللي حصل حصل دلوقتي إحنا في دلوقتي و الأهم النتيجة مش يمكن جوازي من مها يكون خير
صقر بإبتسامة:هو أكيد خير
سفيان من وراهم:يا زبااله أنت و هو إزاي مقولتوليش علي اللي حصل
صقر:عشان مها يا سفيان سمعتها
سفيان بتفهم:آه صح بس الأهم أنك فعلآ تبص للنتيجة
وليد بإبتسامة:باصص والله باصص و كمل بغمزة:و أنت ياسي صقر إيه الأخبار؟
صقر:إيه!!
وليد:عليا أنا برضو حياه
سفيان بخبث:أما يا وليد متعرفش إيه اللي حصل في مكتب صقر..
صقر حط إيده علي بوقه و عمل نفسه كأنه بيتف عليه سفيان ضحك و الإتنين ضحكوا معاه..
^^^^^^^^^^
تاني يوم
الشباب جهزوا و لأنهم مش كتير أخدوا عربيتين..
واحده لسفيان و تولين و وليد و مها و صقر و حياه.
واحده تانيه لباقي الشباب و البنات اللي هما أحمد و عبدالله و رؤية و هاجر و ريم..
حطوا الحاجات في العربيات و ركبوا.
حياه طول الطريق نايمه علي كتف صقر و كل شوية تصحي مفزوعة من كوابيس غريبه..
وصلوا المنطقة و نزلوا فرشوا ملايه علي الأرض و حطوا الأكل و الشباب أستعدوا عشان ينزلوا المياه..
تولين:طب و إحنا!!
سفيان:ادخلوا
تولين:طب و الأكل
سفيان ضحك و هما معاه معادا تولين.
تولين:بتضحكوا ليه!!
سفيان:حبيبتي أنتي متوقعه إن حد هيسرق الأكل لا بجد!!
تولين:آه عادي
سفيان:ربنا يشفي أدخلوا يلا يلا
البنات دخلوا و الشباب نزلوا المياه و فضلوا يعوموا البنات تعبوا قرروا يغيروا و يطلعوا برا غيروا و طلعوا و الشباب بعدهم بفتره طلعوا كمان فضلوا يتكلموا و رؤية و أحمد لأنهم كاتيبن كتابهم اخدها عشان يتمشوا..
سفيان:نلعب الصراحه أيه رأيكوا!!
الكل وافق و عبدالله نده أحمد و رؤية و بدأوا يلعبوا الازازة جت علي هاجر تسأل حياه..
هاجر محبتش حياه أصلا و حست انها دخيلة بينهم..
هاجر:عرفت إنك بنت شوارع صح!!
حياه بهدوء:آه صح
هاجر:وياتري متشعلقه ليه في صقر كدا!!
صقر:أنا هرد يا هاجر حياه أنا اللي متشعلق فيها مش هي أو يمكن كلنا أتشعلقنا فيها أنا و نونا و بابا و وليد كلنا فعلآ كلنا حبناها و دخلناها وسطنا و اتعلقنا بيها فلو هتسألي مين متشعلق بمين هقولك إحنا
هاجر:بس السؤال كان ليها
صقر بلا مباله ليها و وجه كلامه ليهم :لو كل الأسئله هتبقي شبه دي بلاها لعب
رجعوا يلعبوا و أي سؤال ناحية حياه بيبقي عادي و لو هاجر هي اللي هتسأل صقر بيرد..
خلصوا و قضوا يومهم و روحوا البيت و أول ما دخلوا قابلتهم والدة وليد و حضنت حياه وسط أستغرابهم..