روايات

رواية ملكت الأسد 3 الفصل التاسع عشر 19 بقلم فاطمة حسن

رواية ملكت الأسد 3 الفصل التاسع عشر 19 بقلم فاطمة حسن

رواية ملكت الأسد 3 البارت التاسع عشر

رواية ملكت الأسد 3 الجزء التاسع عشر

ملكت الأسد 3
ملكت الأسد 3

رواية ملكت الأسد 3 الحلقة التاسعة عشر

يونس مره واحده سحبت الملايه بغضب رحت ليلي وقعت عليه
…انتو بتعملوا اي .
ليلي اتعدلت بسرعه وقالت بكسوف وحرج.ا.انا وقعت عليه والله من غير قصد ي جدو
اسد بهدوء .طب يلا انزلي ع تحت.وخلي بالك انتي لسه درعك مكسور
ليلي خرجت بسرعه وهي مكسوفه من الموقف دا
اسد قعد جانب يونس وقال بهدوء . طول الشهر اللي فاتت وانت معاملتك اتغيرت معنا كلنا وخصوصاً ليلي ممكن افهم السبب
يونس بضيق . هي اللي بقت مستفزه ولازقه فياا بدون سبب .
أسد ابتسم بهدوء وقال. وفيها اي مش المفروض انك بتحبها يعني دي حاجه تفرحك
يونس .أنا مش بحب حد وليلي مجرد صفحه واتقفلت خلاص .بعد اذنك ي جدو كفايه كلام ف الموضوع دا
اسد .لو فاكر انك كداا بتساعدها ف انت غبي وطالما ناوي تبعها بسهولة كأنها لعبه عندك مكنتش علقتها بيك من الاول ولاا أنت فاكر أننا مكناش وخدين بالنا من نظراتك ليها
يونس بغضب . كفايه بق كفايه.محدتش حاسس بياا محدتش حاسس بشعوري وانتو كل شوي تقولوا استني ي يونس اساعدك استني أكلك استني اساعدك تلبس هدومك .حتي ليلي بتعمل كدا مجرد احساس بشفقه مش اكتر .أنا مش محتاج شفقه من حد
اسد بحب هو بيمسح ع شعره.ومين قال إننا مش حاسين بيك .إحنا لو بنعمل كدا دا بيكون بسبب حبنا .صدقني يا يونس أنا أكتر واحد حاسس بيك لاني حصلي زيك
يونس بصدمه .اي

 

اسد قالو كل حاجه من أول الحادثه لحد العمليه كان الموضوع صعب عليا زيك بضبط لكن فى الاخر جت اللي قدرت تخليني اقبل الموضوع وانت دلوقتي بتحاول تضيعها من ايدك
يونس غمض عينه بياس .شكلك نسيت كلام الدكتور .وان نسبه نجاحها ضعيف.وانا مش عايز اتعلق بي اي امل صغيف ولا عايز ليلي كمان تعمل كدا .بعد اذنك ي جدو محتاج ارتح شوي
اسد قام هو بيص عليه بحزن
…….
عند ادم
كان رايح لي لين وبعد شوي وصل
ادم طلع وفتح الباب بهدوء ودخل اوضه النوم
ادم بدأ يقلع القميص اللي لبسه بعد ما سمع صوت ف الحمام
ف الوقت دا خرجت لين وهي لفه فوطه حولين جسمها
لين شهقت بخوف لما لاقتو ف وشها وخصوصا أنه طول الشهر دا مجاش
ادم قاعد ع السرير وهو بنطلون بس وقال بسخرية.شوفتي عفريت
لين بتوتر وهي ماسكه الفوطه جامد .ابدا بس يعني لما شوفتك مره واحده كدا خوفت
ادم .روحي البسي وجهزي الاكل .

 

لين اخدت هدومها ودخلت الحمام بسرعه
ادم نام ع السرير وهو بيضحك بسخرية ع نفسه
فلاش باك
بعد اسبوع من الحادثه
ادم اتصل ع لين
ادم بتعب .الو
لين بضيق .في حاجه
ادم.انا مش هعرف اجي الفترة دي علشان اختي اكيد عرفتي عن الحادثه
لين بلا مبالاة.طبعا لازم تفضل جانبها
ادم كان هيكمل كلام بس لين قالت.ممكن اقفل دلوقتي
ادم قال بضيق .اقفلي أنا خلصت كلامي
لين قفلت علطول
ادم افتكر اد اي كان مضغوط ف الشغل وبسبب ليلي ويونس وكانت كل ما يكلمها مش بترد
باك
ادم اتعدل وغمض عينه بغضب وهو حاسس أنه بيشحت منها
ادم بص ع الحمام لاقه الباب مفتوح فعرف أنها خرجت ادم خرج وراها لاقها بتعمل الاكل
ادم قرب منها وحضنها من ورا
لين اتوترت لدقيق وقالت.في حاجه
ادم وهو بيقربها اكتر . وحشتني.اي موحشتكيش
لين وشها قلب بقرف . ممكن تسبني علشان اعمل الاكل
…..

 

عند مالك
كان ف شركه اياد لانه هو اللي مسكها خلال الشهر دا لأن اياد محبش يسيب ليلي لوحدها
مالك بص ع اللي قاعده ع المكتب ورح أبتسم بهدوء وهو بيفتكر اللي حصل
فلاش باك
مالك نزل الشركه بعد اسبوعين من الحادثه ودخل مكتبه وطلب قهوه
نور دخلت بقهوه وقالت.اتفضل ي فندم
مالك بهدوء.جبلي العقود المتأخرة لو سمحت ي نور
نور بهدوء غريب.تحت امرك
نور خرجت وجابت اللي مالك طلبو منها ورحت تتدخل تاني .اي اومر تأني ي فندم
مالك حس أنها بتعامله برسميه اكتر .هو في حاجه
نور .ابدا .بعد اذنك
نور خرجت وفضلت قاعده مكانها لحد ما جي البريك ومالك طلبها
نور .تحت امرك ي فندم

 

مالك قام وقرب منها شوي.انا قولت اي إحنا ف البريك دلوقتي يعني ممكن تقوليلي ي مالك عادي
نور بجمود.شكرا ي أستاذ مالك لكن كدا احسن
مالك بضيق حقيقي بسبب كلامك.ممكن افهم في اي بضبط ومالك بتتكلمي معايا بطريقة دي ليه؟.حصل اي
نور رحت تخرج رح مالك مسك قبل ما تخرج .استني هنا مين قالك اخرجي
نور حاولت تسحب أيدها بغضب.سيب ايدي
مالك كان ماسك أعصابه وبيحاول ميقولش الكلام اللي جي فى دماغه .حصل اي
نور بهدوء .محصلش حاجه ي فندم .احنا مش اكتر من مؤظفه والمدير بتاعها ف ملهوش لازمة أننا نتعامل اكتر من كداا
مالك بصلها بغضب .ودا من امتيى.
نور بهدوء.استاذ مالك ممكن افهم حضرتك مضايق ليه .اظن اني مش فارقه معاك فى حاجه ولا في حاجه بينا.ممكن بق امشي
مالك بهدوء.اتفضليى
نور خرجت بجمود ورحت ع مكتب ساره
مالك قاعد ع الاب وفاتحه ببرود
عند ساره
نور دخلت بضيق وقعدت
ساره.كانتي فين
نور . استاذ مالك كان عايزني
ساره بخبثه .ومالك مضايقه ليه كدا .مش كنتي بتموتي من الفرحه لما يكون عايزك
نور بضيق. ساره ارجوكي أنا مش عايزه اسمع كلام فى الموضوع دا

 

ساره قامت وقالت .ما انتي اللي غبيه ومصره أنه ممكن يعجبك بيك لمجرد أنه اتكلم معكي كويس واهو لما حاولتي تكلمي علشان أخته ولا عبرك اصلاا لان في الأهم ي نور
نور قامت وخرجت بغضب وحزن ورحت ع مكتبها
نور بدأت تتضايق من أسلوب ساره حتي لو قصدها تساعدها
نور قامت بعد ما جهزت ورق
مالك قفل الاب دلوقتي قدر يعرف هي زعلانه ليه .
ف الوقت دا مالك سمع صوت الباب
مالك .ادخل
نور دخلت وقدمت الورق .اتفضل اي فندم
مالك فتحها وبص فيها بهدوء .ممكن اعرف السبب
نور .اسباب شخصية

 

مالك قطعها .طلب مرفوض ي انسه نور واظن أن فى عقد. العمل لازم تبلغني قبلها بـ تلت شهور
نور كانت هتخرج لكن.
مالك واقفها لما قال. أنا آسف .بس الفتره اللي فاتت كانت صعبه عليا ومكنتش قادر اتكلم مع حد
نور لفت ليه وقالت .مش محتاج تعتذر ي فندم .محصلش حاجه
مالك قرب منها وقال.انا مالك بس ي نور مفهوم
نور فضلت ساكته .
مالك .طب أنا مكلتش مش هتجي ناكل بق
نور .ا.انا لازم اخلص كام حاجه
مالك سحبها وقاعدها بهدوء .بعد ما نخلص اكل
نور فضلت تبص عليه من غير ما تاكل
مالك .ممكن تأكلي وبعدين تبصي عليا براحتك
نور اضايقت اكتر
مالك .شكلك لسه زعلانه
نور بنفعال بسبب كلام ساره وأنها فعلا عايشه ف وهم.انت بتعمل كداا ليه .ما ازعل ولا اولع عادي ممكن افهم انت همك ف اي
مالك قام بهدوء وقاعد قدامها ع الكرسي وقال بهدوء .أنا لحد دلوقتي معنديش تفسير ومش متاكد من مشاعري بس اللي متاكد منه اني مش عايزك تزعلي مني أو تسيبي الشغل.
مالك مسك ايدها. أنا بس محتاج شوي وقت .ممكن
نور بصت عليه بياس وهزات رأسها
باك

 

مالك فضل يفتكر اللي حصل طول الشهر وازاي كانوا قربوا فيه اكتر
عند نور بدأت تفكر في اللي بيحصل بدأت تشوف أمل ف العلاقه لكن مالك لحد دلوقتي مقالش حاجه وان ممكن ف الاخر
نور هزات رأسها برفض لفكره

عند مراد كان ف طريقه لبيت اسير علشان يطمن ع زهره
بعد شوي مراد وصل ودخل لاقها قاعده ف الجنينه
مراد قرب منها وقال.ازيك النهارده
زهره بصت عليه وقالت.كويسه وفضلت ساكته وبصه قدامها
مراد بصلها بضيق لان دي حالتها من لما عرفت أن يونس بطل يشوف
مراد .مش هتجي تشوفي ليلي
زهره.مظنش أنها هتحب تشوفني
زهره قامت.بعد اذنك
حور بصت عليها بهدوء وهي طالعه وبعدين قربت من مراد .معلش ي حبيبي لو كلمتك بطريقة مش لطيفه
مراد بهدوء .محصلش حاجه.يارب بس تكون احسن .بعد اذنك همشي هنا
فوق

 

زهره ضمت نفسها وبدات تعيط بحزن عليهم وخصوصا بعد ما عرفت من اسير أن يونس بدأ شديد وأنه مش بيحب ليلي تقرب منه ابدا .أنا السبب أنا السبب
…..
عند ادم
مسكها من فكها بغضب .لما اقولك وحشتني تردي كويس ولا انتي نسيتي نفسك
لين حطت أيدها ع صدره بتحاول تبعدو بوجع .
ادم سبها بغضب ومسح على شعره . اخلصي جيبي الاكل وتغيري تلبسي حاجه كويسه بدل القرف دا
ادم رح قاعد براا وهو بيهز رجله بغضب
بعد شوي لين خرجت وحطت الاكل
ادم رفع عينه.مستني اي اعملي اللي قولتلك عليه يلاا
لين مشيت بحزن ودخلت تغير وبعد ما غيرت خرجت
ادم بصلها ببرود.قربي
لين قربت منه
ادم بهدوء. لبسه كدا ليه
لين استغربت لكن قالت . علشان انت قول…
وقبل ما تكمل كان ادم مسكها من شعرها
ادم لف شعرها ع ايده وقال ببرود.لبسه كدا ليه .
لين عيطت وهي بتحاول تعمل شعرها .

 

ادم .اسمها لبسه كدا علشانك علشان وحشتني وشد ع شعرها اكتر
لين بوجع .ل.لبسه كدا. علشانك.ع.علشان وحشتني
ادم بهدوء. وطالما وحشتك مستني ايه
لين فضلت تبصلو
ادم رجع شد ع شعرها تاني بغضب .مستني اييي
لين قربت منه وحضنته
ادم نزل أيده
لين قربت منه وبسته وهي بتعيط وبعدين…
….
ف فيلا ياسين
كان أيهم لسه رجع من الشغل
فريده قربت منه وحضنته . حمدالله على السلامه ي حبيبي
أيهم بسها من راسها بهدوء . الله يسلمك
دا كان اتفاق فريده وأيهم طول الفتره اللي فاتت أنهم يمثلوا
ياسين بهدوء . كفايه كدا ي حبايبي وارجعوا الفيلا بتاعتكم يونس بق احسن
فريده بسرعه .إحنا مستريحين هنا أنا عايزه افضل معا يونس
ياسين قام وقال بغضب .وأنا قولت كفايه.ارجعي بيتك ورح طلع ع فوق
فريده بصت عليهم وقالت .معلش ي حبيبتي انتي عارفه بابا تعبان شوي بعد اللي حصل
فريده طلعت ورا ياسين لاقتو قاعد وحطه رأسه بين ايده
فريده حطه أيدها ع ضهره.براحه ع نفسك مش كداا
ياسين.مش قادر يا فريده مش قادر اشوفه كداا

 

فريده حضنته بوجع.صدقني ولا أنا .أن شاء الله هيعمل العملية وهيرجع يشوف ويكون احسن
ياسين بأمل .يآرب ي فريده يآرب
تحت
أيهم قام بهدوء .يلاا
فريده.هسلم عليهم وهجي
فريده دخلت ليونس الاول لاقتو نايم رحت باسته ومشيت
وخبطت ع الباب
فريده.ادخل
فريده دخلت وقالت.انا ماشيه
ياسين قام وحضنها.صدقني أنا مش قصدي اني اطردك .بس كفايه أنتو لسه متجوزين ويونس بق احسن .
فريده بحب.عارفه ي بابا .اطمن
فريده سلمت ع امها ومشيت
أيهم اخد فريده وركبوا العربية وطلعوا ع الفيلا بتاعهم
بعد شوي وصلوا
أيهم نزل بهدوء وفريده نزلت ورا
أيهم طلع ع اوضته وبدأ يغير هدومه
فريده طلعت ورا وبصت عليه
أيهم رح نام بعد ما خلص من غير ما بتكلم معها ولا كلمه
فريده غيرت وهي كمان ونامت
….

 

تاني يوم الصبح
كان يونس قاعد يفطر معها
لحد ما اتكلم ياسين.حصل حاجه جديده
فريده بصت ع يونس وبعدين .لاا .بس اياد مصر ومش فاهم اي السبب
جوري اتكلم.ليلي رافضه الموضوع دا
يونس قال بستغراب.في اي
جوري. بسرعه .انكل اياد مصر أنه يجوز ليلي وهي مش موافقة
يونس المعلقه وقعت منه
ياسين بغضب .جوري
يونس حاول يجبها لكن فريده منعته .خلاص ي حبيبي سبها
يونس .ع.عايز اطلع ف.فوق دلوقتي
فريده.تعال ي حبيبي
فريده طلعت هي ويونس واول ما دخلوا
فريده قالت بصدمه .ليلي
ليلي حضنت فريده بعيط .أنا مش عايزه اتجوز الشخص دا كلمي بابا
فريده.اهدي ي حبيبتي واطمني محدتش يقدر يجبرك ع حاجه
يونس كان سمعها بوجع وحس اد اي انو ضعيف

 

ليلي مسحت دموعها وقالت.ممكن تسبني مع يونس شوي
فريده هزات رأسها وخرجت وليلي قربت من يونس .مش هتعمل حاجه
يونس لف وقال .اكيد العريس مناسب ليكي اكتر وافقي ي ليلي
ليلي مسكت ايده وقالت برجاء .عارفه انك بطلت تحبي وأنا خلاص مش عايزك تحبي بس ساعدني اخلص من المشكله دي بابا مصر أن الفرح اخر الاسبوع .ارجوك ي يونس ساعدني
يونس بغضب .أنا مفيش حاجه ف ايدي اعملها
ليلي بسرعه. اتجوزني .جواز صوري لفتره وطلقني ارجوك أنا لو اتجوزت الشخص دا انا همو****ت نفسي ارجوك ي يونس ساعدني
يونس بص عليها بضعف
ليلي هتساعدني صح
يونس هز رأسه مش عارف هو بيعمل كدا علشان يساعدها ولا هو عايز كدا فعلاا
ليلي مسحت دموعها.انزل اقول لي انكل وهو هيكلم بابا
ليلي سحبت يونس ونزلت وقالتلو كل حاجه
ياسين ابتسم .طبعاا دي احسن حل
ليلي ابتسمت بتوتر وهي بتفتكر
فلاش باك
عند اسد كان عند اياد وتمارا
اسد قال بهدوء .يونس كان عايز يطلب ايد ليلي
اياد بص ع تمارا بهدوء

 

ليلي كانت هتقوم لكن
اسد .خليكي ي ليلي
اسد .اي ي اياد هتفضل ساكت كتير
اياد .بس يعني هو دلوقتي تعبان وكمان ليلي
اسد .معني كلامك انك موافق
اياد بص ع ليلي .اهم حاجه راي ليلي
اسد بص ع ليلي .وانا عارف رد ليلي كويس
اسد قام .تعالي ي ليلي عايز اتكلم معكي لوحدنا
اسد أحدها وخرجوا الجنينه
اسد .عارف انك بتحبي يونس لكن هتقدري تستحملي الوضع دا باقي عمرك لقدر الله العمليه منجحتش
ليلي قالت بسرعه .صدقني ي جدو أنا مستعدة افضل واستحمل واعمل اي حاجه بس يرجع يشوف ثم اكلمت بحزن .لكن هو رفض يخليني أقرب منه
اسد .وأنا عندي طريقه اللي هنخليكي تقربي بيها منه وغضب عنه
باك
ليلي بصت ع ياسين اللي بصلها أنها تهدأ
وان الخطه ماشيه صح

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية ملكت الأسد)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *