رواية امتلكني صعيدي الفصل الثالث 3 بقلم رنا أحمد
رواية امتلكني صعيدي الفصل الثالث 3 بقلم رنا أحمد
رواية امتلكني صعيدي البارت الثالث
رواية امتلكني صعيدي الجزء الثالث
رواية امتلكني صعيدي الحلقة الثالثة
في المخزن ..
كانت قاعده بسمه بجنون وغيظ من ذلك البارد.
/انا عايزه اعرف انت طلعتلي من انهي مصيبه عمال تبوظ في حياتي ومالك عمال تاكل كده وكأننا طالعين رحله مش كأننا مخطوفين وربنا الي عالم ايه الي ممكن يحصل فينا .
يونس ببرود /سبيها علي الله المهم تعالي كلي لقمه ده احنا لسه قدمنا موال طويل .
بسمه بغيظ شديد/منك لله ي يونس منك لله اشوف فيك يوم ي بعيد .
يونس وهو بياكل ببرود /لا الله الا الله وانا ذنبي ايه انتي لو كنتي جيتي قولتيلي ي يونس أنا عندي مهمه كذا كذا وخدتي راي كنت ساعدتك وعرفت الي فيها .
بسمه بغيظ /اقول ل سعادتك ليه أن شاء الله كنت للواء وانا معرفش اقولك ايه ي شيخ بوظتلي المهمه كان فيها ترقيه .
يونس بصراخ /انتوا ي جماعه يالي بره .
بسمه بحماس ولهفه /ايه ي يونس اوعا تكون بتفكر في الي بفكر فيه اكيد هتجبهم هنا ونتصرف معاهم صح .
يونس ببرود /لا ده انا هقولهم الاكل مفيهوش ملح دي مش معامله دي .
بسمه بغيظ وجنون /يارب ارحمني يارب .
دخل واحد من رجاله العصابه وهو بيبص ل بسمه بوقاحه .
/ايه ي عسل مالك شكلك كده اعصابك تعبانه انا هبسطك علي الاخر .
يونس بغضب جحيمي وفي لحظه بمهاره فائقه كسر رقبته بين بيديه ليسقط أرضا جثه هامدة تحت صدمه بسمه من مهارته .
/ايه ده ي يونس عملت كده ازي .
يونس بغيظ شديد/واه عاد مش راجل ولا ايه ده اموت نفسي قبل مايلمس شعره منك .
بسمه بابتسامه /ربنا يخليك ي يونس .
ليسمعوا طلقات نار تخترق المكان بأكمله ليسير عمر بغيظ شديد وحده .
/ممكن افهم انت ياض ايه حكايتك بالظبط هي حصلت انك تتدخل في شغلنا لولا أني مراقب تليفون بسمه مكنتش قدرت اوصل ل هنا ولا اقبض علي العصابه مش ناقص غير الفلاحين كمان .
يونس بغضب شديد/كلمه كمان وهخليك تتحسر علي نفسك فاهم ولا لا الموضوع انتهاء خلاص .
بسمه بغيظ شديد/خلاص ي عمر الحمد لله انها عدت علي خير يونس مكنش يعرف حاجه هو بس بيامني وخاف عليا .
عمر بغضب جحيمي/يامن مين هو فاهم ده حته عيل اهبل لا راح ولاجه .
وفي لحظه توقف بها الزمن كان يسحب يونس سلاحه من خصره ليضعه أمامه بصدمه .
/المشكله أنه كلكم صنف واحد فاكرين أن الطيبه هبل وعبط بس اهاه انا بعرف استخدم المسدس زين جوي ي عمر باشا وافديها بروحي لو لزم الأمر
ليرمي السلاح أرضا ويخرج للخارج تحت صدمتهم مما حدث .
***************
في فيلا الصياد ..
كان واقف امجد بصدمه من الي بيحصل وهو بيبصلها بوجع ومراره لدرجه دي هو رخيص عندها .
/تمام فين المأذون بقا علشان مفيش وقت .
عبير بحده /جرا ايه ي امجد انت موافق علي التخاريف دي انت هتتجوز البنت دي فعلا هتوافيقها علي جنانها ده .
امجد بغضب /ايوه ي امي موافق وهتجوزها الست هانم هي الي طلبت هي الي بيعاني بالرخيص علشان حته عيل نست انا عملت ايه علشانها نست كل الحب الي حبتهولها .
هند بدموع ووجع/حرام عليك ي امجد انا عايزه ابقا ام حس بيا الله يخليك .
امجد بحزن ومراره /اخرسي انا مش عايز اسمع صوتك فاهمه ولا لا خلصونا من الموال ده وانتي مش عايز اشوف وشك فاهمه .
*****************.
في العربيه …
كانت قاعده بسمه بضيق جنب عمر .
عمر بابتسامته خبيثه /ايه بقا ي حبيبتي خلاص قولتلك انا اسف اني انفعلت انا خوفت عليكي .
بسمه بغيظ /واضح فعلا انك كنت خايف انك حتي مفكرتش تسال عليا اول مدخلت انفجرت فينا علي فكره يونس كان خايف عليا بجد .
عمر بغيظ شديد/بقولك ايه متجبليش سيره البنادم ده خالص البيه شكله كان بيلعب وهو صغير عسكر وحراميه فاكرني هخاف من المسدس .
بسمه وهو بتكتم ضحكتها بصعوبه /بس الصراحه شكلك كان خايف فعلا ي عمر هههه .
عمر بغيظ شديد/سبينا بقا من الواد المهم جهزي نفسك لاني جاي اطلبك النهارده من عمي وفرحنا بعد بكره يوم عيد ميلادك خلاص الموضوع انتهاء .
بسمه بابتسامه/يا سلام ده أمر بقا ولا ايه.
عمر بابتسامه خبيثه /طبعا انا خلاص مش قادر ابعد عنك اكتر من كده بحبك .
بسمه بابتسامه ساحره/وانا بعشقك ي حبيبي .
ليرد بين وبين نفسه
/ههههه غبيه فاكره اني عايز احنفل بيوم ميلادها ده اليوم الي ابوها هيكسر فيها الوديعه الي عملهالها ثاني يوم علطول ي روحي هسحبها واسيب كل حاجه واسافر هههههههه .
*******************.
في جنينه فيلا الصياد .
كان قاعد يونس بشرود قربت منه بسمه بابتسامه .
/عامل ايه ي يونس .
يونس بغيظ شديد/كويس .
بسمه بابتسامه وهي حاسه ان الوقت معاه بيكون ممتع .
/بس ايه ي عم الي عملته ده لا بجد ابهرتني صراحه طلعت مش سهل ابدا .
يونس بابتسامه/كل الرجاله كده ي بسمه في الصعيد .
بسمه بابتسامه/تصدق اني بدات احب الصعيد عن اذنك هنام .
يونس وهو ينظر ل أثرها بشرود /اها ي بسمه شكلك معلمتي جوه جلبي النهارده خوفي عليكي كان واعر جوي شكل حكايتنا هتكون واعره جوي .
****************.
في جناح مخصص ليهم .
كانت قاعده عشق بدموع ووجع قرب منها امجد بحده .
/وبعدين معاكي في العياط ده صدعتيني الي يسمعك كده يقول مغصوبه علي الجوازه دي مانا عرفت كل حاجه وان ابوكي قبض قد كده هتعمليلي فيها شريفه .
عشق بدموع وحرقه /حرام عليك متظلمنيش انا ماليش اي علاقه بالي حصل انا واحد غلبانه ملهاش اي راي ولا صفه ابويا الي بيتحكم في كل حاجه هو باعني قصاد الفلوس ارجوك انت كمان متقساش عليا انت كمان انا شاربه المر بزياده اوي .
امجد بندم/خلاص انا اسف مقصدتش تقدري ترتاحي وانا هنام في اللاوضه التانيه عن اذنك .
عشق وهي تمسح دموعها ببراءه/غبيه .
امجد باستغراب /هي مين .
عشق بجديه /هند بنت عمي الي تسيب راجل زيك علشان اي سبب مهما أن كان الي تتجوز راجل زيك لازم تشيله في عينيها الاتنين .
امجد بابتسامه حزينه /شكرا عن اذنك .
*******************
صباحا .
في فيلا الصياد .
نزلت بسمه لمائده الافطار بس استغربت لعدم وجود يونس حواليها .
/هو يونس فين .
ماهر بابتسامه /الف مبروك ي عروسه يونس بيفطر بره جهزي نفسك بقا بكره فرحك انتي وعمر .
بسمه بابتسامه/الله يبارك فيك يا بابا هروح اشوف يونس.
في الخارج …
كان يونس قاعد ليأكل بشرود قربت منه بابتسامتها الجميله.
/يونس باشا صباح الفل ينفع اقعد افطر معاك .
يونس بابتسامه /واه عاد حد يسيب الاكل العلوي الي جوه وياكل فول وطعميه بس طبعا تنوري الدنيا.
بسمه بابتسامه/قولي ي يونس انت فين اهلك .
يونس بحزن شديد/واه عاد فكرتيني بوجع عمري أهله ماتوا واتا صغير جوي وخالي مخيمر هو الي رباني ربنا يخليه ليا .
بسمه بابتسامه/طب وعمرك محبيت .
يونس وهو ينظر في عيناها بدقه /لا مفيش واحده مهما كانت تملأ عيني يونس .
قطعهم صوت جرس الهاتف لترد علي عمر .
بسمه بابتسامه/شكرا علي الفطار الحلو ده بس لازم اروح الاداره عمر مستنيني بره سلام .
يونس بدقه وثبات /سلام .
*******************.
في الاداره …
في مكتب اللواء …
كانوا قاعدين بصدمه قاتله كم من الي بيسمعوه .
بسمه بصدمه /معقول ملفات زي دي اتسرقت ازي دي ملفات اكبر رجل اعمال في الشرق الأوسط كان خلاص هيقع تحت أيدينا بخصوص تجاره المخدرات .
عمر بجديه /مش محتاجه ذكاء اكيد هو الي سرقاهم.
اللواء محمد بجديه /العقرب .
بسمه باستغراب /العقرب مش ده المجرم الخفي الي محدش حتي يعرف شكله لحد دلوقتي ده قتال قتله احنا لازم نعرفه ونقبض عليه سيادتك .
اللواء محمد بحده /بالظبط كده مهمتنا لازم نلاقي العقرب وطبعا متشغلوش بالكم فراحكم بكره في ميعاده .
*****************.
في الفرح .
كانوا الكل متجمع بسعاده وفجاه النور قطع ليصرخ الجميع ليعيد النور لكن مع اختفاء بسمه .
ليصيبوا بالفزع ليبحثوا عنها في كل مكان .
*****************.
في روما ..
بعد مرور عده ساعات .
في قصر فخم كانت تفتح بسمه عينيها تتدريجا لتتفاجي من ذلك المكان الغريب لتسرع الي الأسفل لتنصدم من ذلك الذي يجلس علي البار وهو في قمه شياكته وجاذبيه لتقترب منه بصدمه .
/يونس .
يونس بثقه وثبات /توتو يونس ده هناك في مصر هنا العقرب.
بسمه بصدمه قاتله/انت الي سرقت الملفات انت المجرم الي محدش عارف يوصله.
يونس بغرور وثقه /بصراحه انا كانت مهمتي اني اخد الملفات بس بصراحه مقدرتش امشي من غيرك اعملي حسابك انسي مصر وانسي كل حاجه انتي خلاص بقيتي اسيرتي طول العمر .
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية امتلكني صعيدي)