روايات

رواية النصيب الفصل التاسع 9 بقلم نور محمد

رواية النصيب الفصل التاسع 9 بقلم نور محمد

رواية النصيب البارت التاسع

رواية النصيب الجزء التاسع

النصيب
النصيب

رواية النصيب الحلقة التاسعة

كانت سارحه في افكارها العميقه دي لغايه مااخترق تفكيرها صوت شخص تاني وهو بيقول:ممكن اقعد هنا ياانسه
يارا بصتله بلامبالاه والشخص ده قعد جنبها وطلع سجاره وولعها وقال:يااه على الدنيا صحيح مش كل شئ الانسان بيتمناه بيكمل معاه زي ماهو مخططله في خياله ابدا
يارا حاولت تتجاهل وجوده جنبها بس هو بصلها بأعجاب وقال:إلا صحيح الجميل سرحان في ايه اصل بصراحه انا من مده شايفك سرحانه كده في ملكوت تاني ايه حب جديد ده والا ايه؟!
خلص جملته الاخيره بغمزه وخبث ويارا ابتسمت بخفوت وقالت:والا جديد والا قديم والله ياكابتن احنا اصلا مش مكتوب علينا نشوف حب في حياتنا الظاهر كده
رد عليها وهو بيلوي فمه زي النسوان وقال:والله عندك حق ياختي دي الدنيا بقت صعبه بشكل لكن قوليلي هو القمر اسمه ايه؟!
يارا بصتله ببسمه وقالت: اسمي يارا المدام يارا ياخويا
ضحك بأحراج وقال:طب وبتقوليها كده ليه دنا حتي كنت قاصد خير ياطنط
يارا وقفت بضيق من كلمته الاخيره وقالت وهي ماشيه:ياخي جاك قطر لما ينط عليك قادر ياكريم ولد ثقيل بجد
ضحك بقوه على كلامها وقال:ماشي ياطنط بكره نشوف بقى هيحصل معانا ايه ياجميل؟!
يارا ابتسمت من جواها على طريقه كلامه وطلعت علشان تركب عربيتها لانها اتأخرت على المعاد اللي قاله لها حازم
اما الشاب ده فتغيرت ملامحه كلها لغضب بمجرد ما اختفي اثر يارا من قدامه وطلع فونه بسرعه ورن على شخص تاني وقال بسرعه وستعجال:نفذ دلوقتي حالها هي طلعت من نادي لازم تخبطها قبل ماتصل لعربيتها انت فاهم
خلص كلامه ببسمه شريره وتخطيط مدبر لما هو قادم؟!
اما يارا فبصت تجاه عربيتها وهي بتمر من الطريق لقت عربيه قربت منها بسرعه كبيره وخبطتها بقوه لدرجه انها طارت في الهواء وبعدها وقعت على الارض بعنف وهي سايحه في دمها..
الـروایـه حـصـریـه بـقـلـم الـکـاتـبـه نـور مـحـمـد
وبعد وقت يارا فتحت عنيها بتعب وألم كبير في رأسها وبصت قدامها بتوهان وقالت:اااه انا فين وحصل ايه معايا؟!
خلصت جملتها بوجع وفجأه اخترق سمعها صوته وهو بيقول بلهفه وقلق:انتي كويسه يامدام يارا ردي عليا انتي سمعاني مش كده؟
يارا وجهت نظرها تجاهه بصدمه وستغراب وقالت:انت..انت بتعمل ايه هنا وانا حصل معايا ايه انا مش فاكره حصل ايه بعد ماسبتك في النادي ورايا
ابتسم لهاوقرب وجهه منها بخبث وقال:مفيش ياقمر بس الظاهر ان جمالك سحر السواق اللي كان معدي قدامك ودخل فيكي بالغلط بس الحمد لله اني لحقتك بسرعه قبل ماكان خطفك حد تاني غيري
غمز لها في نهايه كلامه بمشاكشه خلت يارا ابتسمت له بكسوف وهو قرب منها اكتر وقال:ممكن اسئلك سؤال هو الجدع جوزك ده ازاي سايبك تخرجي كده لوحدك وانتي بسم الله قمر وتقدري تسرقي قلب أي حد كده بسهوله ايه مش خايف حد يخطفك منه والا ايه؟
يارا سمعته وابتسامتها اختفت بحزن وقالت بهمس وحسرة:هه وحازم هيخاف عليا ليه وهو اصلا نايم في العسل دلوقتي مع حبيبه قلبه
قالت كلامها بهمس بس هو قدر يسمعه بوضوح فبعد عنها وقال ببسمه:على العموم اعرفك بنفسي الاول انا اسمي احمد الشيمي ابن عصام الشيمي الله يرحمه صاحب مصنع ملابس الشيمي للملابس المتنوعه تسمعي عنه
ردت عليه يارا بمعرفه وقالت:طبعا اسمع عنه ده بابا كان بيستورد الملابس من عنده للمحلات بتاعتنا اتشرفت اوي بمعرفتك يا..
قاطع كلامها دخول حازم الغرفه وعلامات القلق كان مرسومه على وجهه وقرب من يارا بسرعه وقال بقلق :يارا انتي كويسه حصل معاكي ايه ومين ده اللي خبطك بعربيته؟!
يارا بصتله بصدمه وستغراب واحمد بصله بضيق غريب وقال:اهدي ياستاذ مراتك كويسه الحمد لله واللي خبطها بعربيته سواق تاكسي وانا بلغت عنه
حازم سمعه وقرب منه بشك وضيق وقال:وحضرتك تبقى مين اصلا وبتعمل ايه هنا جنب مراتي لوحدكم؟
احمد توتر اوي من كلام حازم الموجه له بشك وتهام بس يارا لحقت الموضوع بسرعه وهي بتقول:حازم اهدى ده هو اللي انقذني بعد ماالعربيه خبطتني في نص الشارع ولولا وجوده وقتها انا كنت مت هناك و
قاطعها صوت احمد اللي سبق حازم في الرد وهو بيقول:بعد الشر عنك متقوليش على نفسك كده تاني
يارا اتحرجت اوي منه وحازم بصله بضيق وغيره وقال:شكرا ياستاذ على وقفتك مع مراتي نردها لك قريب ان شاء الله تقدر تتفضل دلوقتي من هنا انا موجود اخد بالي منها
احمد فهم ان حازم ادايق من وجوده فوقف بأحراج من الموقف ده وقال:العفو يافندم ده كان واجبي بس والمدام بقت احسن دلوقتي الحمد لله وانا اطمنت عليها عن ازنكم
خلص جملته وهو عنيه متعلقه على يارا وكأنه مش عاوز يخرج ويسيبها وهي بالحاله دي قدامه بس هو مجبور يمشي دلوقتي بسبب وجود حازم معاها فخرج من الغرفه
وسابهم لوحدهم وهنا حازم قرب من يارا بغضب وقال:ممكن افهم مين ده وكان قاعد معاكي هنا لوحدكم ازاي ها ردي عليا؟!!
يارا خافت من شكله قدامها فبلعت ريقها بخوف وتعب وقالت:مانا قولتلك انه اللي انقذني ياحازم وكان قاعد هنا علشان يطمن عليا بس
حازم بصلها بضيق بس تهند بعمق وقعد جنبها وقال:تمام المهم بقيتي احسن دلوقتي ولا انادي للدكتور يطمني اكتر عليكي
يارا بصتله بستغراب وتعجب وقالت بحده:وانت مهتم بيا ليه اصلا انت مش ضحكت عليا واخدت اللي عاوزه مني وبعدت عني دلوقتي خالص يبقى بتمثل الاهتمام قدامي ليه عاوز مني ايه تاني ياحازم بيه؟!
حازم بصلها بضيق ووقف وقال بحده وغضب:انا اللي غلطان علشان جيت اطمن عليكي وكل ده مجرد شفقه بس لانك بقيتي يتيمه ومش ليكي حد تاني غيري بس الظاهر ان الشفقه كمان خساره فيكي يابنت العز خلاص انا همشي وابقى ابعت بابا ياجي ياخدك هو من هنا سلام
خلص كلامه وسابها وخرج من الغرفه بغضب وضيق ويارا بصت اثره بدموع مقدرتش تمنعها بسبب وجعها منه وغمضت عنيها بألم ومشاعر مجروحه وهي بتقول بصوت باكي: الله يرحمك يابابا انت الوحيد اللي كنت بتحبني بجد في الدنيا دي و
سكتت فجأه على صوته القريب منها وهو بيقول بحنان وحب: وانا كمان بحبك
يارا سمعته وفتحت عنيها بصدمه وزهول لما لقت 🤔🫣

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية النصيب)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *