روايات

رواية غرام رحيم الفصل الخامس عشر 15 بقلم فرح القصاص

رواية غرام رحيم الفصل الخامس عشر 15 بقلم فرح القصاص

رواية غرام رحيم البارت الخامس عشر

رواية غرام رحيم الجزء الخامس عشر

رواية غرام رحيم الحلقة الخامسة عشر

آيسل بتشدو لعندها وبتق*بله
غرام بتفتح الباب بتلاقي آيسل و رحيم مقب*لين بعض
رحيم بيبعد آيسل علي طول
غرام بصدمه ودموع: اسفه لو كنت ازعجتكو وبتقفل الباب زي مكان وبتجري علي الاوضه
رحيم: غرام استني… وبينظر لي آيسل بقر*ف
رحيم بعصبيه: تصرفك ده مش هيعدي بساهل
آيسل بتقرب منه تاني وبتمسك ايدو: يرحيم انت مش عايز تفهم ليه انا بجد بحبك و من زمان اوي من لمه كنا اطفال يبقا انا ال ليا الحق فيك اكتر منها وانا المفروض اكون مراتك مش هي
رحيم بيسحب ايدو بقوه لدرجه بتوقع علي الارض
رحيم بعصبيه: إيسل انا طول عمري معتبرك زي اختي الصغير بظبط مش اكتر من كدا ولو علي ال لي الحق فا هي برضو غرام وانا لسه قايلك اني بحب غرام
آيسل: لا انت مش بتحبها انت بتقول كدا عشان هي مراتك ومش عايز تحس بتأنيب ضميرك وانك بتخونها
رحيم بتحذير: انا لحد الان محترمك عشان انتي بنت خالتى الله يرحمها وعشان ماما غير كدا كان زمانك بره البيت
آيسل: انت بتهد*دني يعني؟
رحيم: انا مبهددش انا بنفذ علي طول ليكون في علمك بس.. وبحذرك يا آيسل انك تقربي من غرام او مني بحجة انك بنت خالتى مفهوم وبيطلع من الاوضه
آيسل بعصبيه بتكسر كل حاجه قدامها
آيسل بعياط وشر: هخدك برضو يرحيم مش هتكون لغيري ولا انا هكون لغيرك
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
غرام كانت راحه جايه في الاوضه وبتكلم نفسها وهي بتعيط
غرام بعياط: انتي كنتي متوقعه اي يعني غير كدا؟؟… الجوازه كلها كانت مجرد علي الورق هو كان غايته من الاول انه يساعدك مش اكتر.. اوف انا بعيط لي دلوقتي اساسا مفيش حاجه بينا يعني حتي اعجاب مفيش اتضايقت لي واتصدمت اويي ليه يعني (وبتمسح دموعها)
وبيدخل رحيم
رحيم بياخد نفس عميق وبيقرب من غرام بخطوات
رحيم: غرام
غرام بإبتسامة: متبررش حاجه يارحيم يعني مش مضر تبررلي اي حاجه
رحيم: ممكن تسمعيني الاول
غرام: يرحيم صدقني انت مش مضر تقول حاجه دي حياتك وانت حر فيها وبعدين في الاول والاخر جوازنا مجرد شكلي يعني قدام الناس بس مش اكتر وخلاص هنتطلق قريب وكل واحده يرجع لروتين حياته القديم
رحيم: غرااام متعصبنيش قولتلك اسمعيني الاول
غرام كانت لسه هتتكلم بس بيسبقها في الكلام…
رحيم: حتي لو حوازنا شكلي و علي الورق الجمله المسكهالي في راحه والجايه… حتي لو كدا برضو اسمعي وافهمي اي الحصل بعدين اعملي اللي انتي عايزه حابه تصدقيني ماشي مش حابه برضو ماشي تمام
غرام بأففان: هفف… وبتقعد قول يا رحيم سمعاك
رحيم: بيحكلها اللي حصل
غرام بتسرح بأفكرها اللي بدور في دماغها
رحيم: غرام سمعاني غررام
غرام: ااه ااه سمعاك كمل
رحيم: بس ده كل الحصل و.. اه قولتلها اني…
غرام: انك اي قول؟
رحيم: اني بحبك يغرام
غرام قلبها بيدق جامده يكاد رحيم يسمع دقات قلبها
غرام بفرحه وتوتر: انت قولت اي!؟
رحيم: احمم متفهمنيش غلط انا بس قولتلها كدا عشان تلتزم حدودها و تحترمك وتبقا عارفه مكانتها في البيت
غرام بخيبت أمل وبتتسم بحزن: امم خلاص تمام.. عايز تقول حاجه تاني؟
رحيم: لا بس انتي صدقتيني
غرام: و ده هيفرق معاك؟؟
رحيم: اهه
غرام: رحيم عايز الصراحه
رحيم: اكيد
غرام: لأ….. والباب بيخبط
غرام بتقوم تفتح
بدريه: الهانم ناديه بتقولكو الغدا جاهز الكل ينزل
غرام: تمام احنا جاين وراكي وبتيجي غرام تنزل
رحيم بحده:غرام استني
غرام:انا مش ناقصه اسمع كام كلمه من امك كفايه اللي شفته انهارده وبتنزل
رحيم بيخبط ايدو علي الحيطه بعصبيه
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
ساجده كانت نزله وبتسند علي الترابزين وداخيه
وغرام كانت نزله وراها
غرام بإبتسامة لطيفه: تحبي اساعدك؟
ساجده يتبصلها جامده
غرام بضحكه رقيقه: في اي
ساجده: بعد ما بهدلتلك فوق وطردك من الاوضه بتاعتي كمان وبرضو جيالي تاني؟
غرام: خلاص خلاص انا بس حبيت اساعدك مش اكتر زي مابيقول المثل اعمل خير وارمي في البحر
ساجده: بس انا مش شايفه اي بحر هنا؟
غرام: ده مثل.. مثلللل
ساجده بتضحك: منا عارفه
غرام وجايه تكمل نزول
ساجده بتناديلها: مش كنتي هتساعديني؟
غرام: مش انتي مردتيش
ساجده: بس ده مكنش معني كلامي
غرام: اومال اي المعني
ساجده: اكيد مش هتسبيني دايخه وتفضلي تتكلمي
غرام بتطلع كام سلمه وبتسندها وبينزلو
ناديه بتشوف غرام وهي ماسك ساجده وبتسندها تنزل
ناديه بتقوم تروحلهم وبتزق غرام
ناديه: طب منادتيش عليا ليه او علي حد من اخواتك يسندوكي بدل دي
ساجده: مهي برضو ساعدتني يماما عادي مش هتفرق
ناديه: ولو انا مش عايزه وش النحس والمشاكل دي تقرب منك او من حد من اولادي
إيسل: خالتو معاها حق في كل كلمه قالتها يا ساجده يعني انتي مقرفتيش انها تلمسك معقول انا مش عارفه ازاي رحيم اخوكي اتجوزها بجد جبها من اي شارع
علي نزلت رحيم
رحيم ولسه هيرد عليها غرام بتسبقه
غرام: من نفس الشارع اللي انتي جايه منه يحبيبتي… وتقرف مني ليه هو حد قالك اني اسمي آيسل؟؟
آيسل بعصبيه: انتي مين انتي عشان تتجرأ وتتكلمي معايا بطريقه دي
غرام بتربع ايدها وبترفع حاجبها وبإبتسامه مستفزه: انا مرات رحيم الانصاري يحبيبتي لتكوني ناسيه ولا حاجه يعني الهااااانمم ها وخده بالك هااانم البيت
آيسل بضحكه سخريه: فوقي لنفسك انتي يحبيبتي انتي مجرد متشرده رحيم شفق عليها جابها البيت انتي مش شايفه المستوي بتاعك والمستوي بتاعنا ميتقارنوش ببعض اصلا
غرام: مين قالك ان شفق عليا واتجوزني؟؟.. وهو انتي لو شفقتي علي حد بتتجوزي اكيد لا…بس انتي لأ لأ مش انتي لوحدك انتو كلكو مفكرين كدا عارفين ليه عشان مش قادرين تتقبلو الحقيقه اني زوجة رحيم يعني مرات اخوكو الكبير اما انتي مجرد ضيفه هنا مش اكتر يعني تعرفي حدودك وتحترمي نفسك وانتي عارفه قصدي اي كويس مش لازم اسيح يعني… فا والله انا الشفقانه عليكو عشان هتفضلو متعشمين ان احنا ممكن لقدر الله يعني ننفصل بعد الشر طبعا بس انا عايزه اقولكو الحقيقه هي اه الحقيقه فعلا مُـره بس هنعمل اي مُضره اقولكو انا و رحيم هنفضل طول العُـمر مع بعض وبتنظر لرحيم
غرام بستفزاز: مش كدا يرحومتي
رحيم بندهاش: رحومتي؟
غرام بتبرقله جامد
رحيم: احمم اهه طبعا يروحي
غرام بغمزه: موهه بتحدفله بوثه
رحيم بيرفع حاجبه الاتنين بتفاجأ
آيسل بتهز في رجليها بعصبيه ونرفزه وكانت شويه وهتولع
غرام: ايي ده.. في ريحة شياط… هاااا ايي ده آيسل في دخان طالع منك وبتضحك
آيسل بتجز علي سنانها بغيط وغل وبتقرب من اذنها
آيسل بشر وبصوت منخفض؛ من نهارده بقيتي عدودي يغرام هانم وكانت راحه تمشي
غرام بتمسكها من دراعها
غرام بتحديز وغيره: انتي لسه مشفتيش حاجه ده درس صغير اوييييي عشان تفكري تقربي من رحيم تاني و ده لو فكرتي بس تعديها تاني هتشوفي مني ردت فعل مش انتي بس اللي هتتصدمي منها دي العيله كلها حتي رحيم وبتسبها
ناديه وساجده وميار وياسر وحتي رحيم كانو مصدومين من تصرف غرام مكنوش متوقعين منها كدا
آيسل بعصبيه: انا طالعه يخالتو
ناديه: انتي مش هتتغدي
آيسل: لا مليش نفس
رحيم: آيسلل
غرام بتنظر لرحيم بعصبيه
آيسل: اممم
رحيم: تعالي
آيسل بتتسم وبتنظر لغرام
غرام بتتنرفز من رحيم
آيسل: نعم
رحيم: اعتذري لغرام
آيسل: نعممم؟؟
رحيم بعصبيه و بحده: آيسل بقولك اعتذري من غرام يلا
آيسل: بس هي ال….
رحيم بشخط: يلاااااااااا
غرام كانت بصالها وهي بتضحك
آيسل بتتنفض : ماشي…. وبتنظر لغرام وهي حابسه الدموع في عنيها
آيسل: سوري
رحيم: لا م كدا
آيسل بتاخد نفس وبتقولها بسرعه: انا سفه وبتطلع اوضتها
ناديه بعصبيه: اييي اللي انت عاملته ده يرحيم يعني الست مراتك هي اللي مبهدلها وكمان هي اللي تعتذر
رحيم؛ ومين قالك هي بس اللي هتعتذر
ناديه: قصدك اي؟
رحيم: وانتي كمان يماما اعتذري منها
ناديه بصوت عالي: ااااانااااا اعتذررر من دييييي؟؟؟؟؟؟؟
رحيم: يا تعتذري منها يا ماما يا مش هتشوفي وشي تاني وانتي عارفه اني مش بهدد
ناديه: لأ يرحيم مش هعتذر واعمل اللي تعمله قال اعتذر من المتشرده والشرشوحه دي
رحيم: غررام يلا
غرام: علي فين
رحيم: يلا وهتعرفي
غرام: خلاص يرحيم مش مشكله دي مامتك مهما كان
رحيم بتبريق وعصبيه: لمه قول كلمه تتنفذ مفهوم
غرام بخوف بتهز راسها
رحيم بيمسك ايدها
رحيم: مهاااب
مهاب: نعم ي استاذ رحيم
رحيم: فين مفتاح عربيتي
مهاب: اتفضل
ميار: رحيم انت رايح فين
ميار بتوسل:يماما اعملي حاجه ونبي متخليش رحيم يمشي
ياسر: رحيم انا مبحبش الهزار ده ارجع يرحيم
ساجده بدموع: رحيم معقول هتسبني وتمشي…. اهو اللي انا كنت خايفه منه حصل كنت عارفه انها هتخدك مننا و اهو حصل عشان كدا مش بحبها ولا هحبها
غرام: ر……
رحيم بيشدها وبيخرجو من البيت
~~~~~~~~~~~~~~~~~~في فندق
حجزو جناح وطلعو عليه وبيدخلو الغرفه
غرام اول ما بتدخل الاوضه بتزعق
غرام بعصبيه: اييي شغل العيال ده.. تصرفك مكنش صح انت كدا هتخليهم يحبوني؟؟ ده انا مصدقت ساجده بدأت تتقبلني وخليتها ترجع تكرهني تاني وميار دلوقتي برضو هتكرهني زي ساجده وياسر…وغير امك هتكرهني اكتر واكتر منا اخد ابنها واخوهم منهم يعني هما كان ظنهم صح ومعاهم حق انت ليه عملت كدا يعم انا مكنتش عايزها تعتذر هي في مقام ماما بظبط مهما عملت انا متبقله وبعدين انا عندي لسان يعرف يرد زي مرديت علي السنيوره حبيبتك هعرف ارد علي مامتك وبإحترام ومن غير متتكلم ولا تدخل انت و…….
رحيم: و بسسسسس و بسسس فيي اي انتي بلعتي راديو خدي نفسك طيب انا تعبتلك
رحيم: وبعدين آيسل من حبيبتي قولتلك
غرام بتفضل راحه جايه قدامه
غرام: حبيبتك مش حبيبتك انا مالي اصلا وبعدين انا اصلا كنت متعصبه منك عصبتني اكتر واكتر انا بجد مش طيقاك انهارده يرحيم
رحيم بيشدها من وسطها بيقربها منه
رحيم: انا دماغي لفت معاكي ممكن تهدي؟ ينفع
غرام بتوتر: ا.. اه ينفع وبتشيل ايدو من علي وسط*ها وبتعد عنه
غرام: احمم انا عطشت اويي
رحيم: و انا مع اني متكلمتش ربع كلامك
غرام: خد اشرب واسكت لو ينفع انت كمان بطل رغي شويه
رحيم: انا اللي ابطل رغي؟؟؟
غرام: ايوا
رحيم: ايوا صح ده انا اللي رايح جاي في الاوضه لحد مخليت راسك تدور وفضلت اتكلم لحد مصدعتك
غرام: اهه شوفت اشرب بقا
رحيم: ايي ده
غرام: عصير عنب تقريبا.. اشرب اشرب انا مش هديك سم يعني
رحيم: يخوفي منك
غرام: عنك مشربت خليك عطشان لحد متنزل وتجيب مايه وتيجي وبتشرب هي
رحيم:هشرب وامري لله بقا
غرام بتبلع بالعافيه: ايييي ده
رحيم: انتي شربتينا اي
غرام: مش عارفه الازازه مكنش مكتوب عليها حاجه بس شكل المشروب زي العنب
رحيم: ينهارك اسود
غرام بتضحك بصوت عالي مره واحده: في اييي
رحيم وبيضحك هو كمان: انتي بتضحكي لي
غرام بضحك: معرفش وانت بتضحك ليه برضو
رحيم: مش عارف برضو
وبيفضلو يضحكو يجي نص ساعه كدا ومن كتر الضحك بينامو علي السرير
غرام بسكر ومازلت بتضحك: عارف انا كنت عايزه اقولك علي حاجه
رحيم بضحك: قولي
غرام بضحك: كنت عايزه اقولك اني عندي مشاعر ليك حسيت اني بدأت احبك
رحيم بضحك: وانا كنت عايز اقولك برضو كدا
غرام: عندك مشاعر ليا
رحيم بيتعدل وبيحاوطها بإيدو :لأ مش عندي مشاعر انا بحبك بجد
غرام بتفضل تضحك
رحيم بيقرب منها اوي وبينظر لشفايفها وبيق*بلها قب*له عميقه
وغرام بتبادله نفس الق*بله

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية غرام رحيم)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *