روايات

رواية ليتني لم اذهب الفصل العاشر 10 بقلم رحمة العواني

رواية ليتني لم اذهب الفصل العاشر 10 بقلم رحمة العواني

رواية ليتني لم اذهب البارت العاشر

رواية ليتني لم اذهب الجزء العاشر

رواية ليتني لم اذهب الحلقة العاشرة

رجع فارس البيت وهو مخنوق ومش شايف قدامه
من الزعل
ودخل الأوضه بتاعته ونام ع السرير بتعب وحط إيده ع وشه بإرهاق من كتر التفكير
فارس سامحيني يا ايلين
ايلين : عمري ما هسامح حد غلط في حقي وانت
غلط ف حقي
فارس بندم :انا مكنش قصدي اعمل كل ده بجد
ايلين بعصبيه :انا عمري ما هسامحك ابدا
وفجأه قربت منه ومسكته من قميصه
ايلين :انت السبب في موت ابني عايزنى اسامحك ازاي
بعد اللي عملته فيا
قام فارس مفزوع من تخيله للموقف ده وأنها مش هتسامحه ابدا وقعد ع السرير بتعب وهو بيمشي أيده ع شعره بإرهاق
وقام من ع السرير وقل’ع قميصه ولبس هدوم بيت
وخرج للمطبخ يشرب مايه يمكن يهدي شويه
اول ما دخل لقي لينا فى وشه
لينا : فارس انت رجعت إمتي
فارس مردش وراح ع التلاجه يشرب
لينا :هو انت مبتردش عليا ليه
فارس بصلها بنظره لوم وسكت وكان لسه هيخرج من المطبخ
لينا :فارس انت زعلان مني
فارس بتريقه :لا طبعا هزعل منك ليه
لينا قربت منه :فارس انا عارفه أن النظره دي مش بتبصها غير وانت زعلان مني
فارس : مليش حق ازعل طبعا بعد ما عرفت أن اختي اتبلت علي وحده ظلم ورفعت عليها قاضيه أنها ضربتها وفي الحقيقه البنت معملتش اي حاجه
لينا شهقت بخوف :انت عرف…………
وكانت لسه هتكمل لكن قطعها فارس
فارس :انتي مستغربه أن عرفت ومش مستغربه اللي انتي عملتي انا مصدوم فيكي قد ايه الحب عماكي
لينا :انا حبيته من قلبي ومصدقتش أنه يكون مع ………
فارس بإنفعال :وطلامه انتي حبتي من قلبك خونتي ليه
لا وخونتي مع مين مع اقرب حد لي هو اخو ملقتيش غيره لا وكمان لسه معرفش انتي خونتي مع مين تفتكري لو عرف ممكن حياته تدمر ازاي صحيح انا منتظر ايه من وحده خانت خطبها ومع اخو كمان ازاي جالك قلب تعملي كده لا وكمان لسه بتجري وراه
لينا بانهيار وهي حطه ايديها ع ودنها :بس بس كفيا
فارس بعصبيه :لا مش كفيا عارفه مش كفايه لي
بصتله لينا بتسأل
علشان انا بسببك قتلت روح بريإه ملهاش اي زنب
فارس اللي طول عمره بيدافع عن الحق وعمره ما ظلم حد انتي خلتي قاتل
لينا بشهقه : قتلت مين
فارس بتإنيب ضمير : ابنها اللي كانت حامل في
لينا بصدمه :حامل
فارس بوجع :اه
لينا : ده ابن يزن
فارس بعصبيه :كل اللي يهمك ازي كان ابنه ولا لا ميهمكيش انك كنتي السبب ف كل ده
لينا بإنفعال : انا بحب يزن
وكملت بحسره : ولما خونته مكنتش اقصد بس كنت
حسه بفراغ ف حياتي
فارس بسخريه : ده مش مبرر ع كده كلنا نخون الناس اللي ف حياتنا لمجرد أنهم وقعه في أزمه ومكنوش معنا زي الاول ده بدل ما نقف جنبهم وفي ضهرهم
لينا :انا مكنتش متعوده ع الحياه الكأيبه اللي هو كان عيشها الفتره دي ولا كان بيخرجني ولا بيفسحني ولا بيجبلي هدايه وكنتش متعوده منه ع كده
فارس انتي بتقولي ايه واحد أمه ماتت وكان متعلق بيها جدا عايزه يعمل ايه يجيب هدايه ويوزعها ع الناس
انا سامحتك بعد اللي حصل ع اساس انك حسه بالزنب وانك هتصلحي كل اللي فات بس اظاهر كنت غلطان لما افتكرتك عقلتي
فارس كمل بعصبيه لو مقومتيش لبستي حالا علشان نتنازل ع القاضيه أنا بنفسي هبلغ عنك
لينا مشيت من قدامه وهي متعصبه وراحت ع اوضتها
ولبست
_____________________
عند يزن مش عارف اللي حصل ده صح ولا غلط بس اللي بقيت متإكد منه أن اخيرا الدليل هيكون معيا بكره والأهم انها تطلع من القضيه دي وبعد كده انا هطلع من حياتها خالص كفيا اللي حصلها بسببي
فلاش
راح يزن للمكان اللي بعتتهوله وكان عباره عن مكان مهجور
مفيهوش اي حد غير عربيه وبنت وقفه قدام العربيه قرب اكتر ونزل من العربيه واول ما نزل شاف
اتخض اول ما شفها
يزن :روز
روز :اخبارك ايه يا يزن
يزن :انتي جبتي منين دليل برأه ايلين
روز :انت شكلك حبتها بجد
يزن : وانتي مالك ولا الاستاذه لينا هي اللي بعتاكي هنا
روز لينا متعرفش أن هنا وفعلا انا معيا دليل ضدها
يزن باستغراب : وليه تقدمي دليل ضدها
روز بمشاعر :علشان حبيتك يا يزن
يزن بسخريه : والله
روز وهي بتقرب منه وبتحط ايديها ع وشه :انا فعلا بحبك
يزن وهو بيبعد عنها : انتي وصحبتك صنف واحد وعمركه ما هتتغيره
روز بدموع :انا مش زيها وبتمنالك الرضي بس انت ترضي
يزن بجمود :ايه الدليل اللي معاكي
روز فتحت الفون وورتله الفيديو كان فيديو لينا وهي بتضرب نفسها وايلين قدمها مصدومه
يزن بصمه : وانتي كنتي فين وقتها
روز :كنت بايته عند لينا اليوم ده والمفروض أن كنت
همشي قبل كده بس تعبت ومقدرتش اروح قبلها وشوفت
اللي حصل وفهمت أن كل ده بسببك ف قررت اصور اللي حصل
يزن :وعايزه كام علشان تديني الفيديو أقدمه للمحكمه
روز :عايزاك انت
يزن بنظره استغراب
كملت روز : نتجوز
يزن بسخريه :انتي اخرك ليله حلوه لكن جواز ده خساره
فيكي
روز بعصبيه :اشمعنا بصتلها هي وانا لا
يزن :انتو الاتنين ارخص من بعض
روز بعصبيه :هي صحبتي من زمان اوي وكل حياتي بس انا حبيتك الاول وهي خطفتك مني وان الاوان تكون معيا
يزن كان بيفكر في ايلين ومنظرها وهي تعبانه اللي مفرقش خياله ولا لحظه
يزن : ولو وفقت هنطلق أمتي
روز : الوقت اللي تحبه
يزن لنفسه :كده كده انا لازم ابعد عن ايلين نهإي وهتجوز روز علشان ايلين بس مش اكتر مش عايز حاجه غير أنها تكون كويسه وهطلق روز بعدها بفتره
اتنهد وكمل
لازم أضحي علشانك يا ايلين كفيا كل اللي عملته غلط ف
حياتي خليكي انتي الحاجه الوحيده الصح هنا
يزن ل روز :انا موافق بس بشرط هطلقك في الوقت اللي انا احبه
روز بفرح :موافقه
وكان تمن برأه ايلين هو جواز يزن من روز وكسره قلبه
يزن بعد كل حاجه هاتي الفيديو
روز : ع الصبح هيكون الفيديو عندك وتقدر تطلعها بي
يزن : مفيش صبح حالا الفيديو يكون معيا
روز :وانا وعدتك وهدهولك يا يزن علشان لازم اعمل للفيديو تعديلات علشان متعرفش لينا أن انا انا لسه مش عايزه اخسرها
يزن بسخريه : لا ونبي امال لو كنتي عايزه تخسريها كنتي عملتي ايه بكره يكون عندي والا انتي عارفه اللي ممكن يحصل
ومشي وسبها
باك
______________________
عند فارس نزل هو ولينا من العربيه وبالفعل طلعت لينا القسم مع فارس واتنزلت عن القاضيه وهي مخنوقه من اللي بيحصل
فارس براحه ادي أمر أنهم يشيله الكلبشات عنها ويفرجه عنها
ونزل هو ولينا للعربيه وركبه من غير ولا كلمه ووصلها للبيت
فارس :انزلي
لينا :انت رايح فين
فارس ببرود :ملكيش دعوه ولو فكره ان حسابك كده
انتهي ف تبقي غلطانه دي لسه البدايه
وكمل هو طريقه لمحل ورد واختار احسن ورد هناك وطلع ع مستشفي ايلين وفي الاول كان الاستقبال رافض دخوله بس بطريقته قدر يطلع اوضتها وفتح الباب براحه لقها نايمه حط الورد وبطلها بحب ولوم لنفسه وطلع وقفل الباب وقعد ع اول مقعد قدام الباب
فارس لنفسه بتنهيده : بجد نفسي تسامحيني عارف ان مش نوع الورد اللي بتحبي هو اللي هيخليكي تسامحيني بس دي ممكن تكون أقل حاجه اعملها بعد اللي حصلك بسببي
في صباح يوم جديد عند ايلين
اول ما صحيت كانت مبسوطه لأنها افتكرت أنهم افرجه عنها امبارح مكنتش تعرف ليه وايه اللي حصل بس افتكرت أن يزن هو اللي عمل كده
وفاقت شويه ولقت بوكيه ورد فخم وجميل جنبها بصت للورد بحب ومسكته وشمت الورد واتفجأت أن ده النوع اللي هي بتحبه وكانت مبسوطه وبتفتح الكرت اللي عليه
لقت مكتوب في
عرفت بالصدفه أن ده نوع الورد اللي بتحبي ف جبتهولك
منه علي فكره انا مش عايز شكر منك كفيا بس الابتسامه الحلوه اللي شيفها ع وشك دي
ايلين : يزن انا بجد مبقتش عارفه هحبك تاني اكتر من كده ايه انا كتير حولت اخبي مشاعري وبعد لأن كفيا اللي حصل بس كان القدر بيقربني منك اكتر
__________________________
عند فارس بيفتح عينه لقي نفسه ع المقعد
فارس : يا خبر انا نايم هما من امبارح
بص ع اوضه ايلين بنظره لامعه :يارب تكوني مبسوطه من مرمطي وراكي كده
وابتسم ابتسامه جانبيه وضحت جمال ملامحه
وقام علشان يمشي بس سمع صوت صريخ جي من اوضه ايلين وفجأه
#بقلم_رحمه_العواني
تفتكره لما يزن يعرف أن لينا وفارس اتنزله عن القاضيه هيعمل ايه
ولما لينا تعرف أن يزن متجوز هتعمل ايه واللي عمل ده كله فارس مش يزن

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية ليتني لم اذهب)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *