روايات

رواية ليتني لم اذهب الفصل الحادي عشر 11 بقلم رحمة العواني

رواية ليتني لم اذهب الفصل الحادي عشر 11 بقلم رحمة العواني

رواية ليتني لم اذهب البارت الحادي عشر

رواية ليتني لم اذهب الجزء الحادي عشر

رواية ليتني لم اذهب الحلقة الحادية عشر

كان في صوت صريخ من اوضه ايلين دخل فارس بخوف عليها لقها قعده ع الارض وبتعيط
فارس جري عليها: مالك
ايلين بعياط اكتر وكإنها مش سامعه: سامر سامر
فارس بستغراب مين سامر
ايلين بعياط اكتر: هنا هنا هيقتل ابني
فارس: متخافيش محدش هيأذيكي
دخل يزن وشافها وهي كده وافتكر فارس السبب
جري ع فارس ومسكه من قميصه: انت عملتلها ايه
فارس بهدوء: معملتش حاجه مين سامر ده
يزن افتكر يوم ما كانت نايمه وندهت بإسم سامر بخوف
يزن قرب منها وشلها وحطها ع السرير: متخافيش محدش هيقرب منك
ايلين بعياط: سامر عايز يقتل ابني
يزن حط ايده ع وشها بحب: محدش هيقدر يجي جنيك ولا يلمسك طول ما انا هنا
ايلين بخوف: بس هو……….
قطعها يزن: ششش ممكن تهدي
وقرب منها اكتر وغمزلها بحب وهمس ف ودنها
ولا تحبي اهديكي بطرقتي
فهمت ايلين قصده وضربته ع صدره: انت قليل الادب
يزن ابتسم بحب: انا كده اتإكدت انك بقيتي كويسه
ايلين: انت ان مضايقني بس ده مش معناه ان مشكركش ع الورد الجميل ده
يزن بستغراب ورد ايه
ايلين: هو مش انت اللي جبته
فارس: ايوه هو اللي جابه بس هو ناسي
ايلين بعصبيه وكإنها لسه وخده بالها انه موجود: انت ايه اللي جابك هنا
يزن بهمس: انتي فقده الذاكره ولا ايه ده هنا من قبلي
بصتله بصمه وهمس: بجد
يزن: ده انتي ع الله حكايتك خالص
بصتله بعصبيه: ملكش دعوه بيا
فارس: هستناك برا يا يزن
اتإكد يزن ان فارس هو اللي عمل كده وجبلها الورد
وسرح شويه
ايلين: يزن مالك
يزن فاق من سرحانه: لا مفيش
قام يزن علشان يشوف فارس مسكت ايده
ايلين بخوف : انت رايح فين وسايبني
يزن بإبتسامه : متخافيش هو محدش يسيب القمر ده ويخلع ابدا
ايلين بغبك : الباب اهو
يزن بضحك: القمر بتاعي طلع قموص اوي
ايلين: بطل طرقتك دي وبعدين ايه قموصه دي
يزن بضحك: مش عجباكي قموصه طيب البطل بتاعي زعلان ليه
ايلين برفع حاجب: بطل انت متإكد انك مش من شبرا
يزن بستغراب: اشنعنا
ايلبن: بعد كلمه بطل دي ف اكيد انت نش شبرا مش معقول من هنا
يزن بضحك وغمزه: لو الجميل عايزني اكون من شبرا ف انا معنديش مانع
ايلين بغيظ: انت مجنون يابني
يزن بستغراب: هو بابن عليا اوي كده ان مجنون ببكي
ايلين بعصببه: اطلع برا يا يزن
يزن بضحك: متفتكريش انك خلصتي مني انا هجي ع طول
ايلين بغيظ اطلع برا
يزن وصل للباب
ايلين: يزن
يزن بإبسامه: كنت عارف انك مش هتقدري تستغني عني
ايلين بعصبيه لا هقدر عادي بس كنت عايزه اشكرك ع انك كنت سبب براءتي
يزن بخضه: براءتك
ايلين بستغراب: مش انت اللي قدمت الدليل اللي معاك وبسببك افرجه عني
يزن بتوتر: اه انا
وحس انه اضرب ع دماغه ومبقاش عارف يفكر وكان مصدوم
يزن لنفسه: ازاي يحصل كده انا عملت كل ده علشان تخرج براءه وفي الاخر تكون خدت براءه اصلا طب ازاي
كان هيتجنن
يزن بعصبيه: فارس فارس
ايلين ماله الحيوان ده
يزن بيحاول يتماسك اعصابه: مفيش
وفكر انتي عرفتي ازاي ان سامر هنا ومين ده
ايلين بوجع: شوفت رساله كان بعتها ع صنيه الاكل
وسامر يبقي:……….
قطع كلمها خبط الباب وكانت الممرضه
الممرضه: لازم ادي ايلين هانم العلاج
يزن هزرلها راسه بموافقه: انا راجع ومش هتإخر وفي حراس برا متخافيش
طلع يزن ولقي فارس مستني
يزن جري عليه وضربه ع صدره انت السبب ف براءتها
فارس ايوه انا ومسك ايده جامد
ومتمدش ايدك تاني يا يزن
يزن بعصبيه وعينه لمعت لما افتمر نقطه ضعفه: طلامه انت راجل كده تعالي مكنا واضربي
فارس برهبه عند زكر هذا المكان الذي لم يزهبه من بعد هذا اليوم
يزن: يلا لو انت راجل تعلا
فارس بعصبيه: راجل غصب عنك
يزن وريني
نزل فارس وقلبه بيضق بخوف ويزن وراه
وركبه عربيه يزن ووصله المكان ونزل يزن وقلب فارس بيدق بخوف لما شاف المكان ده
يزن: انزل ولا انت خايف
نزل فارس وقلبه لسه مش مستقره ضرباته
يزن ابداء ضرب: مش زمان انت كل مره اللي كنت بتبداء فيها ضرب ولا نسيت
فارس بجمود عكس المشاعر اللي جواه وايديه اللي بتترعش : ابداء انت
وكان يزن ما صدق ياخد تصريح منه بالضرب وبداء يضربه بابوكس مره واتنين وتلاته
كل ده وفارس بيستقبل ضرباته بغل
وفجأه ضربه في بطنه جامد
فارس بإلم بيحاول يداري: خلصت ضرب
يزن بحقد: اضرب يا فارس
فارس بإنفعال ودموعه نزلت بتعب ورعشه: انا
مقدرش اضربك انت صاحب عمري كفيا اخر مره ضربتك فيها ف نفس المكان ده كان هيكون اخر
يوم ليك بسببي انا
وكمل بموجع: بس كل اللي حصل بسببك ورغم انك كنت الغلطان بس الكل وقف جنبك ودعمك
نام فارس ع الارض بتعب امشي يا يزن دلوقت
يزن: مش ماشي يا فارس
فارس بإنفعال: بقولك امشي
يزن حس انه محتاج فعلا يكون لوحده بعد ما فكره بإلمه من جديد رغم انه هو اللي كان السبب فيها ومشي يزن
واول ما يزن مشي
صرخ فارس بوجع وضرب ع صدره
فارس: كفيا بقي كفيا وبداء د
موعه تنزل بحسره ليه عملته فيا كده
رجع يزن المستشفي وهو بيلوم نفسه ع اللي عمله ف فارس ووجه بضعفه بعد اللي حصل
وصل لاوضه ايلين وخد نفس عميق وفتح الباب
لقي الاوضه مكركبه وكل حاجه ع بعضها وايلين مش موجوده فيها
يزن بصوت عالي وصدمه: ايلين ايلين

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية ليتني لم اذهب)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *