Uncategorized
رواية ابن الجيران الحلقة السادسة عشر 16 بقلم سهيلة سعيد
رواية ابن الجيران الحلقة السادسة عشر 16 بقلم سهيلة سعيد
![]() |
رواية ابن الجيران الحلقة السادسة عشر 16 بقلم سهيلة سعيد |
رواية ابن الجيران الحلقة السادسة عشر 16 بقلم سهيلة سعيد
( ميردش عليها )
شهاب : ايه الدخلة دي ي عم ????????♂️
…….. : لامؤخذة بس المزة دي تلزمنا ☝️
( تتخض كارمن )
شهاب : لا فعلاً دخلاتك دخلات دماغ عالية اوي !!
……… : ولسة هتعلى اكتر ب وجود المزة ????
( يرعب كارمن اكتر وتقفل سقف العربية )
شهاب وهو بيزق الشاب ف اكتافه : طب اتكلوا ع الله بقا ✋
…….. ب ضحك : كدة ي بني خوفت المزة اهي قفلتلك السقف ????
…….. : دة عز الطلب ????
( يقربوا ع العربية ، يصدهم شهاب )
شهاب ب زعيق : قلت اتكلوا ع الله انتوا مبتسمعوووش ????
………. وهو بيطبطب ع خد شهاب : اتكل انت ع الله وعدي ليلتك ????
( يزق شهاب ايده ويضربه بالبوكس ، يردهوله الشاب يقوم شهاب ضاربه ، يستغل التاني ان شهاب ملهي ويقرب ع كارمن ، تصرخ كارمن وتتربس باب العربية بس متلحقش تقفل ازاز الشباب ، يدخلها منه تصرخ ، ينتبه شهاب يسيب الشاب ويجري ع التاني يشده يخرجه م العربية وينزل فيه ضرب يكون التانى جاب ازازة بيرة فاضية م العربية ويضرب بيها شهاب يكسرها ع دماغه ، يمسك شهاب دماغه ويقع ف الارض )
كارمن ب صريخ : شهاااااب ????
…….. : الله يخربيتك هببت ايه ????
( يجروا يركبوا عربيتهم ويمشوا ، تنزل كارمن تجري ع شهاب )
كارمن : شهاب انت كويس ؟؟
شهاب : انا كويس ????
كارمن وهي بتسنده : قوم معايا
( يقوم تسنده تركبه العربية وتسوق هي )
كارمن : هوديك مستشفى
شهاب : لا لا مفيش داعي
كارمن : مفيش داعي ايه دماغك بتنزف
شهاب : هيبقا فيها سين وجيم ومحضر والموضوع مش مستاهل خلينا نروح بس ????
كارمن : طيب خلاص
( يوصلوا عند بيتها ، تنزل كارمن وتلف ناحية شهاب )
كارمن : انزل معايا
شهاب : طلعيني برة بس اخد تاكسي
كارمن : تاكسي ايه انت هتدخل البيت وهجيبلك دكتور هنا
شهاب : مش مستاهلة والله
كارمن ب انفعال : اسمع كلامي بالله عليك انا اعصابي باظت ????
شهاب : طيب اهدي طيب خلاص ✋
( تسنده تدخله البيت ، يقربوا ع السلم )
شهاب : خليني هنا
كارمن : عشان الدكتور اما يبجي هيكشف عليك ع الكنبة ازاي !!
( يسكت شهاب ، تسنده تطلعه اوضتها ، تنيمه ع السرير )
كارمن : هروح اتصل بالدكتور واجيلك متتحركش اوك
شهاب : اوك ????
( تروح كارمن تتصل ب دكتور وبعدها ترجع ل شهاب ، تقعد جنبه )
كارمن : اتصلت بالدكتور جاي
شهاب ب تعب وهو مغمض عيونه : اوك ????
كارمن وهي بتحط ايدها ع خده : معلش كل دة بسببي ????
شهاب : انتي ملكيش زنب
كارمن : ياريتني روحت لوحدي
شهاب : دة كويس اني كنت معاكي
كارمن وهي بتملس ع شعره : هتكون كويس دلوقتي ????????
( شهاب مش مرتاح ل لمساتها نهائي وف نفس الوقت تعبان جداً ، بعد ربع ساعة يوصل الدكتور ويخيط الجرح ل شهاب ، ينام شهاب م التعب ، ييجي الليل ، يرن الفون بتاعه ، تقرب كارمن تمسكه ، تلاقي مكتوب فاطمة ، تاخد الفون وتطلع م الاوضة )
كارمن : الو
( تستغرب فاطمة )
فاطمة : مين معايا ؟!!!
كارمن : انتي الي مين ؟
فاطمة : فين شهاب ؟!
كارمن : نايم
فاطمة : نايم فين هو مش ف الشغل ؟!!!!
كارمن : لا مش ف الشغل
فاطمة : ممكن تديله الموبايل ؟
كارمن : لا مينفعش قلتلك نايم
فاطمة : طيب ياريت لما يصحى قوليله يكلمني ????
كارمن : ان شاء الله ????
( تقفل كارمن ، فاطمة ع اخرها وهتموت وتعرف مين دي )
فاطمة : مقضيها الباشا .. ماشي ي شهاب ????
( شهاب ف الاوضة ، يبدأ يصحى ، يفتكر الي حصل ، يحط ايده ع دماغه )
شهاب ب تعب : ااااه ????
( يقوم يقعد ، تدخل كارمن )
كارمن : صحيت ؟
شهاب : اه
كارمن وهي بتقرب عليه : ايه الي قومك الجرح لسة جديد ارتاح ✋
شهاب : هي الساعة كام ؟؟
كارمن ١٠ ونص
شهاب : احيه انا نمت كل دة !!!!
كارمن : انا لقيتك تعبان ف سيبتك ????
شهاب وهو بيقوم : لازم اروح
كارمن : بات انهاردة
شهاب : لا طبعاً مينفعش ابات فين !!!!
كارمن وهي بتصده ب ايدها : قلت هتبات انت لسة تعبان ✋
شهاب : كارمن بالله عليكي مش قادر اناهد سبيني اروح ????
كارمن : عشان خاطري ي شهاب خليك متحسسنيش بالزنب ????
شهاب : مفيش زنب ولا حاجة انا عاوز اروح اغير هدومي واخد دش م الدم دة عاوز ارتاح مش اكتر
كارمن : انا هخليهم يجهزولك الحمام وفي هدوم هنا بتاعة زوهير وهريحك والله ❤️
( تحط ايدها ع كتافه )
كارمن : وكمان زوهير مسافر وهتكون براحتك ????
( تحط ايدها ع خده )
كارمن : خليك بقا ????
( يشيل ايدها من ع خده )
شهاب : مينفعش قلتلك ????
( يسيبها ويمشي )
كارمن : المرة الجاية اجيب اجلك عشان تفضل معايا ????????
( يمشي شهاب وهو تعبان ، يركب مواصلات ويروح ، يوصل الشارع ، فاطمة واقفة ف البلكونة ، تشوف شهاب مقرب ع عمارته دماغه عليها شاش ولزق وماشي مش مظبوط ، تتخض وتنزل تجري ع تحت يكون شهاب دخل العمارة ، تدخل وراه )
فاطمة : شهاااب ????
( يقف ويلفلها )
فاطمة : مالك انت كويس ؟؟
شهاب : حادثة كدة ????
فاطمة : حصلك ايه ؟؟!!!!
( يحكيلها ، قاعدين ع السلم )
فاطمة : يبقا هي الي ردت عليا
شهاب : انتي اتصلتي ؟!
فاطمة : ايوة وقالتلي انك نايم حتى استغربت نايم فين وانت ف الشغل المفروض !!!!
شهاب : اه مهي جابتلي دكتور ف البيت عشان لو رحت مستشفى هيعمله محضر
فاطمة : اااه .. وانت بقا كل دة كنت نايم عندها ????????♀️
شهاب : اه والله نايم اول م صحيت او ب معنى اصح فوقت مشيت
فاطمة : ولسة تعبان ؟
شهاب : بقيت كويس اما شوفتك ????❤️
( تبتسم فاطمة )
فاطمة : سلامتك ????
شهاب : الله يسلمك .. انا عاوز اتكلم معاكي ف موضوع
فاطمة : موضوع ايه ؟؟؟
شهاب : انتي عرفاني .. وعارفة بيتنا وظروفنا ووضعنا كله .. وانا بردوا عارف كل حاجة عنك .. حصل بينا مشاكل كتير وخناقات كتير وقلينا ادبنا ع بعض كتير ومكنتش بكره حد ادك انتى واخواتك .. بس مكرهتش امك صراحة لانها دايماً كانت بتغلطكم ف كنت بفرح فيكم ????
فاطمة : ههههه ????
شهاب : ف انا بصراحة حالياً ظروفي المادية اتحسنت ولميت ايدي شوية وبقا معايا مبلغ كويس اني اقدر ابدأ بيه حياتي وطبعاً شغلي مازال موجود .. ف قررت اتجوز ????????♂️
( تفرح فاطمة من جواها )
فاطمة : لا بجد مبروك ????
شهاب : الله يبارك فيكي .. ف بصراحة نفسي تكون البني ادمة الي هكمل حياتي معاها من بيتكوا
فاطمة ب استهبال : بيتنا احنا ????
شهاب : اه
فاطمة : مين من بيتنا ؟؟
شهاب : اختك هند
( تتصدم فاطمة وبطنها توجعها ف ساعتها )
فاطمة : هند ????
شهاب : اه .. انا بحبها ❤️
فاطمة وهي بتقوم ب عصبية : طب م تقولها هي بتكلمني انا ليييه ????
شهاب : عادي يعني م انتي اختها مرضتش ادخلها قفش كدة قلت أسألك انتي الاول
فاطمة وهي بتمشي : اعمل الي انت عاوزه ????
شهاب : استني رايحة فين ؟
فاطمة : عاوز ايه مروحة ????
شهاب : هتفاتحي هند طب ف الموضوع ؟
فاطمة ب انفعال : وانا مالي انا متدخلنيش بينكم ☝️
شهاب : اهدي طيب انتي متعصبة ليه كدة ????
فاطمة : ولا متعصبة ولا حاجة هند عندك قلها بنفسك الي انت عاوزه ✋
شهاب : وليه متساعدنيش طيب ????????♂️
فاطمة : هو انت عيل صغير مش هتعرف تقولها دة ايه الهم دة ياربي ????
يتبع..
لقراءة الحلقة السابعة عشر : اضغط هنا
لقراءة باقي حلقات الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية العشق الطاهر للكاتبة نسمة مالك