روايات

رواية معالجتي الفصل الثالث عشر 13 بقلم منة عاطف

رواية معالجتي الفصل الثالث عشر 13 بقلم منة عاطف

رواية معالجتي الجزء الثالث عشر

رواية معالجتي البارت الثالث عشر

رواية معالجتي الحلقة الثالثة عشر

ملك قامت
ملك….ايه اللي مقعدها هنا لغايه دلوقتي
مراد…..باختصار علشان مراتي
ملك…بس جدي قال اني هتجوزك
مراد بعصبيه…سبق ورفضتك وانا مش هتجوزك تمام انا متجوز
وراح ماسك ايد اميره قصادها
ملك بعصبيه
وراحت علشان تضرب اميره
اميره مسكتها من ايدها
اميره…انتي مين علشان تضربيني
وراحت زقه ايدها
سعاد قامت….ايه قله الذوق دي
احنا جايين نتهزق هنا ولا ايه
ملك بعياط…بس بس
سعاد…..هش يلا قدامي احنا غلطانين
الحج. كل ده قاعد ومش عارف يعمل ايه
سعاد وملك خارجين وكان مالك جاي
مالك..ايه رايحين مستعجلين فين انا لسه جاي
سعاد…اسكت وتعالي ورايا
مالك…..طب هروح اسلم عليهم
سعاد… يلاااا
مالك…حاضر ي ماما
ومشي وراها
مراد..ايه ي جدو انت ليه مصمم تعمل كده انا عملت ايه معاك يعني
سبق ورفضتها
الحج…انا قولت كده في الأول لأنها كانت هتعمل مشكله وكنت مفكر انها هتنسي و….
مراد…مهي منسيتش اهو وفاكره كل حاجه ومصممه علي الجواز وانا مش هتجوزها
اميره …مراد اهدي
مراد بعصبيه….ملكيش دعوه انتي
اميره بحزن سابتهم وطلعت علي فوق
_______/
الداده..الو ي باشا
كمال…الو
الداده..حضرتك ممكن تأجل السفريه لهنا
كمال… ليه
الداده…لان الأجواء متكهربه دلوقتي
كمال….ايه السبب
الداده….
كمال..تمام
__________
الحج..مينفعش كده
مراد سابه وطلع علي فوق في اوضته
لقي اميره نايمه
مراد…احمممم
اميره ملفتش وشها
مراد…اميره
اميره. نعم
مراد…..انادتي هتنامي جمبي هنا
اميره..اه ليه في حاجه
مراد…لا بس
اميره قامت واتعدلت
اميره…بص احنا متجوزين ف ده عادي وانا كنت بنام جمبك وانت تعبان
مراد..بس انا دلوقتي بقيت كويس مش فيا حاجه
اميره..تمام انت عايز ايه دلوقتي
مراد…انك تسكتي وتنامي
اميره بضحك..طب م كان من الاول لازم اللف والدوران
مراد بتوهان في ضحكتها
اميره…في ايه
مراد…ها لا مفيش نامي
اميره..حاضر تصبح علي خير
مراد..وانتي من اهلومراد راح نايم واخدها في حضنو
اميره بصدمه….ايه
مراد….هشششش ونامي
اميره كانت في الأول متوتره
لكنها حست بفرحه بعدها وانو عايزه تفضل في حضنو
مراد …نامي بقي
اميره..حاضر
ونامت اميره
تاني يوم الصبح
صحيت اميره م لقيتش مراد جمبها
اميره..هو راح فين ده
مراد وهو بيظبط لبسو
مراد..انا اهو
اميره..صباح الخير بس انت رايح فين كده
مراد..صباح النور زي م انتي شايفه رايح الشغل
اميره. …تمام
_______
عند سعاد
مالك…في ايه ي جماعه انا مرضتش اتكلم معاكو امبارح عن اللي حصل
سعاد….مفيش حاجه
ملك..لا فيه
مالك…في ايه
ملك..مراد بقولو علي موضوع جوازنا
قاللي انو مش موافق وانو متجوز وانو مش هيطلق مراتو اميره
مالك بصدمه..ايه
سعاد..في ايه
مالك بتوتر…مفيش حاجه
انا كويس
ملك..وانا مش هسيبو ليها مراد بتاعي انا وبس
مالك..بلاش الكلام ده
ملك..انا قولت وهنفذ
سعاد..يلا علشان الفطار
ملك ومالك
قامو علشان ياكلوعند مراد
نزل علي تحت قابل جدو
ومكلموش
الداده..صباح الخير
مراد..صباح النور
الداده..الفطار جاهز
مراد
لا انا فطر في الشغل
الحج
..انت رايح الشغل
مراد….اه
الحج …متزعلش مني ي ابني مكنش قصدي
مراد..انا مش زعلان والله ي حج
الحج…بما انك مش زعلان تعالي في حضن جدك
مراد بابتسامه..وراح حضنو
الحج خرج من حضن مراد
الحج…هيا فين اميره
اميره وهيا نازله من علي السلم
اميره انا اهو
اميره كانت لابسه دريس اسود جميل
مراد بتصفير…ايه الجمدان ده
اميره بكسوف..عيب
الحج بضحك ..يلا ي خويا علي الفطار
مراد..اخويا انت اتعلمت الكلام ده منين
اميره ببراءه ..مني
مراد..والله
ا ميره بضحك…والله
وراحو يفطرو
خلص مراد فطار
مراد..انا رايح الشركه عايزين حاجه
الحج.. عايزين سلامتكركب مراد عربيتو وراح الشركه
دخل مراد الشركه بهيبتو
والموظفين استغربوا
السكرتيرة.. حمد الله علي السلامه ي فندم
مراد..الله يسلمك هاتيلي كل الأوراق علي مكتبي حالا
السكرتيرة.. حاضر
ياسر اول م شافو اتخض
مراد بابتسامه..ازيك ي ياسر
ياسر بتوتر..الحمد لله
مراد انت كنت مفكر انك مش هتشوفني تاني ولا ايه

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقرءة جميع حلقات الرواية اضغط على : (رواية معالجتي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *