روايات

رواية ليتني لم اذهب الفصل التاسع عشر 19 بقلم رحمة العواني

رواية ليتني لم اذهب الفصل التاسع عشر 19 بقلم رحمة العواني

رواية ليتني لم اذهب البارت التاسع عشر

رواية ليتني لم اذهب الجزء التاسع عشر

رواية ليتني لم اذهب الحلقة التاسعة عشر

الكل اتصدم من كلامه جمد فارس ع مسكته ل والد ايلين وخد ايلين من ايده…….ثم انا مراتي محبش حد يمسكها كده حتي لو ابوها المرادي بس هسامحك علشان انت راجل كبير وعلشان انت في بيتي
وكمل بقرف…… انت وابن اخوك انما مره تانيه مش هرحمك
سامر……. يعني ايه مراتك انطق اتجوزتي امتي يا فجره يارخيصه
قرب فارس منه وضربه بالبوكس…… لما تتكلم مع مراتي تتكلم بإسلوب احسن من كده عشان متزعلش من رده فعلي المره الجايه
ابوها بغضب…….. فعلا خلفه البنات عار
ايلين بعياط……… لا خلفه البنات عمرها ما كانت عار انما انتو اللي متعلمتوش ازاي تربه عيالكم اصلا الكل يعرف يتجوز ويخلف بس مش الكل بيعرف يربي ولا الكل بيعرف يحتوي عياله ويحبهم انت لو كنت ادتني اي حنان من اللي كنت محتاجه مكنش ده هيبقي حالي مكنش ده اللي هيحصل وكنت ههرب انما انت عمرك ما حبتني اهم حاجه عندك كان الولد وبس انما انا في ستين دايه بالنسبالك انا هجبلك العار وبس ومش اكتر من كده
وكملت بانفعال وعياط………انا بكرهك وعمري ما هسامحك ابدا واه انا اتجوزت فارس ومحدش لي تدخل ف جوازي
ابوها بعصبيه وكان هيضربها بالقلم مسك ايده فارس……مراتي اللي يمد ايده عليها اقطعهاله انت فاهم انا كنت عملك احترام بس علشان ابوها انما طلامه هي كرهاك يبقي ملكش ديه عندي واطلع مره من هنا
سامر…… وديني لوريكي يا بنت عمي
فارس…….. اعلي ما في خيلك اركبه
ومشيه كل ده وكان بيرقبهم ابو فارس ومضايق من اللي بيعمله ابنه
فلاش
سالم كان ديما بيراقب فارس بعد ما كبر وكان يعرف كل صغيره وكبيره عنه ولاحظ قربه من ايلين وقرر يعرف كل حاجه عنها بطرقته وفعلا عرف كل حاجه وكان مضايق جدا من البنت اللي ملهاش اصل وفصل دي ومش من مستواهم بحكم انه عرف عنها كل حاجه ف عرف ابن عمها وقرر يروح بيت فارس ويكون ع تواصل معاه علشان يسعده يخده ويخلص منها
عند ايلين و فارس ويزن
يزن بعصبيه……. انتي اتجوزتي امتي
ايلين كانت لسه هترد مسك اديها فارس وبصلها بهدوء وتحزير
يزن……. ردي
فارس…… من فتره
يزن بعصبيه……… انت بتردلي القلم يا فارس
فارس بسخريه……. قولتلك ان مش هردلك القلم فيها هي
يزن بعصبيه……. واديك رديته اتجوزتها ليه يا فارس
فارس……. علشان حبتها
ايلين ويزن كانه مصدومين من كلام فارس
يزن ضرب فارس بالبوكس بكل قوته وفارس مقدرش يضرّبه زي كل مره للاسف وسابه
ايلين بخضه ع فارس…….. سيبه يا يزن هيموت ف ايدك
يزن قرب منها ومسك ايديها….. خايفه ع حبيب القلب اوي
قرب فارس منه بعصبيه…….. سيب ايديها يا يزن
يزن……. مش هسيب ايديها وبعد عني
فارس بكل عصبيه وغضب ضربه بالبوكس
يزن وهو بيمسح الدم اللي ع بقه……… انت نويت تلعب اللعبه القديمه من تاني بس بدل ما كانت ف الساحه الفاضيه هيكون هنا
فارس بعصبيه…….. اخر تحزير ليك ايلين بقت مراتي ولو مبعتش عنها مش هرحمك يا يزن
يزن بعصبيه همسي دلوقت وهرجع تاني يا يا فارس وهوريك مين مش هيرحم مين
مشي يزن وقعد فارس ع الكنبه وحط ايده ع راسه بتحب
ايلين……. ممكن افهم ايه اللي انت عملته وقولته ده
فارس…….. سبيني انام دلوقت لان مش قادر اتكلم
ايلين بعصبيه وصوت عالي……… انت مجنون يعني قولت حاجه زي كده وعايزه افهم ليه عملت كده تقولي عايز تنام انت بينتني رخيصه قدام الكل
فارس قرب منها ومسك ايديها وخدها الاوضه وقفل الباب وقعد ع السرير…….. انا اسف يا ايلين بس كان لازم اعمل كده علشان احميكي
ايلين……… تحميني تقول كده
فارس بهدوء…….. مقدرتش اشوفك ف كل المشاكل دي واسكت وكنش ينفع
ايلين……. انت كده برده عملت مشكله لنفسك دول مش هيسبوك ف حاجه
فارس……… ششش انا عارف احمي نفسي متخافيش المهم لازم انتي تكوني هنا ومتمشيش
ايلين………. بس احنا مش
فارس…….. هنتجوز واول ما المشاكل زي تخلص الطلقك ع طول ومش عايز منك اي حاجه ولا هيكون ليا دعوه بيكي كل اللي هعمله ان هحميكي وبس
ايلين بتفكير……….. ومش هتقربلي يا فارس
فارس………اصلا يا ايلين انا مش شايفك غير ليزن انا عمري ما فكرت ولا هفكر فيكي
هنا حست ان قلبها وجعها من كلامه بس متعرفش السبب
فارس تعالي ننزل
ايلين…….. فين
فارس………. هنتجوز
نزله فعلا واتجوزه كانت ايلين حسه باحساس غريب لاول مره تحسه وفارس كمان
فارس……. مبروك
ايلين……….. بس انا مش معتبره جواز اصلا
فارس بسخريه………. برحتك بس ع كل حال انتي بقيتي مراتي سواء مقتنعه او لا
ايلين……….. وده معناه ايه
فارس…………معناه انك لحد ما تطلقي مش مسموح ليكي تتكلمي مع يزن او مع غيره
ايلين…….. بس انا لسه بحب يزن ومش عايزه ابعد عنه
فارس………

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية ليتني لم اذهب)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *