Uncategorized
رواية أحببت زين الرجال الفصل التاسع 9 بقلم منة الله الطنطاوي
رواية أحببت زين الرجال الفصل التاسع 9 بقلم منة الله الطنطاوي
![]() |
رواية أحببت زين الرجال الفصل التاسع 9 بقلم منة الله الطنطاوي |
رواية أحببت زين الرجال الفصل التاسع 9 بقلم منة الله الطنطاوي
شروق اخدت الحاجة اي الناس دي معندهاش دم وانتي مالك اتجوز ولا لا اي دا شروق وهيا بتتكلم صوتت يالهوووي عربيه خبطت فيها
شروق : يالهوي
الشخص : نزل حضرتك كويسة
شروق : ايوا الحمدلله
الشخص : انا اسف
شروق : خلاص حصل خير
الشخص : طب تحبي تروحي المستشفى
شروق : لا انا كويسة
الشخص : طب الحمدلله اعرفك بنفسي انا اسمي مازن
شروق : اهلا وسهلا انا شروق اتشرفت بيك
مازن : انا اكتر
شروق في سرها أي الواد موز اخر حاجة ????
( اي ياشروق عيب كدا ???????? )
مازن : يا آنسة روحتي فين
شروق : اية لا انا اهو
مازن : طب تحبي اوصلك
شروق : لا شكرا بيتي اهو وساكنة في الدور التاني ومش مرطبتة ???? وأمي عاوزة تجوزني وبابا شوية كدا وجاي وانا
مازن : بس بس أي كل دا ???? علي العموم مرة تانية انشاء الله????
شروق : ماشي سلام انت الخسران ????????
مازن : سلام ???????? مجنونة البت دي بس دمها خفيف ????????
( اي ياشروق عيب كدا وبعدين شوفيلي واحد معاكي ???????? )
دخلت شروق البيت
ام شروق: كل دا تأخير كنتي فين
شروق : ماما ممكن نتكلم بكرا اصل بصراحة حلو اوي ياماما
ام شروق : هو أي الحلو
شروق : سلام يماما انا داخلة انام ياموزة
ام شروق: البت بقت مجنونة هيا اصلا مجنونة
_________________________________________________________
في فيلا زين
كريم : قمر كنت عاوزك في موضوع
قمر : في اي كريم قول موضوع اي عاوز تتجوز ولا اي ????????
كريم : ???? اي دا عرفتي منين
قمر : اي دا بجد دا انا كنت بهزار
كريم : بجد يا قمر قولتي أي
قمر : قولت أي في اي
كريم : انتي هابلة يابت هو انا بتكلم بلغة تانية بقولك عاوز اتجوزك قولتي أي
قمر : اي دا انت بتتكلم جد
كريم : اومال بهزار أي تتجوزيني ???? انا عارف اني موز وحلو بردو ????
قمر : اتكسفت وبصت في الأرض ☺️????
كريم : هاا قولتي أي
قمر : عندك ماما وخالتو قولهم ???? وطلعت علي اوضتها
كريم : ضحكت يعني قلبها مال ????????
( قوم نام ياكريم علشان احنا سناجل ومش ينفع كدا ???????? )
________________________________________________________
في صباح يوم جديد
قامت ملك وجهزت وصلت فرضها وراحت علي الشركة
في بيت زين
زين : فطر وجهز ماما عاوزة مني حاجة
سامية : لا حبيبي مع السلامة
زين : عاوزة حاجة ياخالتو انتي وقمر
سامية : لا ياحبيبي شكرا
كريم : استني انا جاي معاك
زين : طب يلا
كريم : سلام ياحلوين سلام ياقمري
كلهم : سلام
_________________________________________________________
وصلت ملك الشركة ودخلت مكتب مازن
ملك : مستر مازن في اجتماع
مازن : تمام جهوي الورق
ملك : الورق جاهز وكلو تمام
مازن : تمام يلا
وصل زين وكريم الشركة
سمر : مستر زين في اجتماع دلوقتي مع مستر جون
زين : قولي لمازن يستقبلهم
سمر : حصل يافندم وهو دلوقتي في غرفة الاجتماع
زين : ماشي يلا ياكريم
دخل زين وكريم
زين اتصدم لما شاف ملك
مستر جون : ازيك مستر زين
زين : تمام مستر جون اتفضل
زين : كلو تمام يا مازن
مازن : ايوا يلا ياملك اتفضلي اشرحي المشروع
ملك : حاضر وبدأت ملك تشرح
وبعد ربع ساعة
زين : كان معجب بطريقة شرحها
جون : واو بجد جميلة
ملك : شكرا
جون : بس انتي اجمل
زين : اتعصب ممكن نتكلم في الشغل
جون : اة طبعا تمام انا همضي علي الورق
زين : تمام مبروك
جون : بيبص علي ملك وقال مبروك عليا انا
زين : حس بحاجة غريبة وقال تمام بعد ازنكم
مازن : تمام مستر جون اتفضل معايا
خرج مازن وجون
كريم : أي يابت الشطارة دي دا انتي طلعتي جامدة
ملك : شكرا ياكيمو
كريم : بقولك عاملة أي في الكلية
ملك : والله مش بروح بس هخلي البت شروق تجيب المحاضرات وهبقا ابعتهالك
كريم : تمام ياريت لو تعرفي تكلميها دلوقتي
ملك : تمام هكلمها
كريم : ماشي اسيبك انا بقا سلام
ملك : سلام
ملك بترن علي شروق
شروق : اممم ايوا
ملك : أي يابت كل دا انتي لسة نايمة
شروق : ايوا
ملك : طب هاتي المحاضرات وتعالى الشركة يلا بسرعة
شروق : دا انتي فصيلة جاية اهو
ملك : يلا يا ختي اقفلي
قامت شروق لبست
ماما انا رايحة لملك عاوزة حاجة
ام شروق : لا سلام
خرجت شروق وراحت علي الشركة
_________________________________________________________
في فيلا زين
سامية : بقولكم أي اي رايكم نروح النادي
سعاد : انا عن نفسي ماشي
سامية : وانتي ياقمر
قمر : ماشي ياخالتو
سامية : تمام وهرن علي زين وكريم وقولهم وهما لما يخلصم يجولنا
سعاد وقمر : ماشي
_________________________________________________________
دخلت شروق الشركة
شروق : لوسمحتي كنت عاوزة اعرف فين مكتب ملك
المواظفة : ملك اة اقصدك سكرتيرة مستر مازن
شروق : ايوا فين مكتبها
المواظفة : فوق أول مكتب علي ايدك اليمين
شروق : شكرا طلعت شروق ودخلت لملك
ملك : اهلا با الناس الواطية
شروق : ازيك عاملة أي
ملك : كويسة ياختي تشربي اي
شروق : ولا اي حاجة اتفضلي الملزمة اهية
ملك : تشكر يا رجولة
بس مالك يابت
شروق : حصل موقف امبارح أي بس كان قمر
ملك : ???????? موقف أي القمر
شروق : بصي ياستي وحكت لملك كل حاجة
ملك : اوبا بقا دا احنا وقعنا ????????
شروق : وقعنا أي هو انا هشوفو تاني ولسة بتتكلم لقت الداخل عليها
مازن : انتي
شروق : انت
ملك : ???? انتم تعرفم بعض
شروق : دا يابتي الكونت بحكيلك علية
ملك : احلفي
شروق : اخراصي
مازن : انتي تعرفيها ياملك
ملك : ايوا شروق صحبتي واختي
مازن : ازيك عاملة أي
شروق : احم الحمدلله
مازن : يارب دايما
شروق : شكرا ????
مازن : طب اتفضلي اقعدي انا داخل
شروق : لا انا ماشية سلام ياملك الحاجة معاكي
مازن : ماشية رايحة فين انا داخل المكتب اقعدي براحتك
شروق : لا شكرا علشان مش اعطلكم سلام وخرجت
ملك : بت شروق يازفتة البت مشيت
مازن : ههههه صحبتك دي مجنونة????????
ملك : هيا كدا بس طيبة
مازن : شكلكم صحاب اوي
ملك : ايوا من واحنا صغيرين
مازن : ربنا يديم المحبة بنكم
ملك : يارب شكرا
مازن : تمام انا داخل
ملك : اتفضل
ملك رنت علي كريم
كريم : بنت حلال كنت لسة هكلمك
ملك : القلوب عند بعضها الورق معايا تعالي علشان تخدهم
كريم : تمام انا كنت جايلك اساسا سلام
كريم قفل مع ملك وراحلها
ملك : خير ياكريم في اي
كريم : خير يابنتي بصي كنت عاوزك
يتبع……
لقراءة الفصل العاشر : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية إقرار بالانتحار للكاتبة فاطمة ابراهيم