روايات

رواية فجر الشاهين الفصل التاسع 9 بقلم نورة عبدالرحمن

رواية فجر الشاهين الفصل التاسع 9 بقلم نورة عبدالرحمن

رواية فجر الشاهين البارت التاسع

رواية فجر الشاهين الجزء التاسع

رواية فجر الشاهين الحلقة التاسعة

استيقظ شاهين ووجدها نائمة على صدره ابعد خصلات شعرها وهو ينظر اليها يتذكر ليلتهما امس خجلها بين يديه محاولاتها الفاشله لتكون جريئة ابتسم دون ان يشعر ..
فتحت عينيها بتعب لتجده يراقبها احمرت وجنتيها وحاولت النهوض بعد ان جذبت الملأة لتغطي جسدها لكنه منعها ليعتليها هامسا صباحك فل..
اغمضت عينيها بحرج صصبباح اللخيير..
شاهين لسه تعبانه..
هزت رسأها بالنفي..ببس سسسيبني .
شاهين قبلها سريعا اسيبك ليه..
فجر زادت خجل وارتباك ههروح اتسسبح..
نهض بسرعه ليحملها وماله نتسبح مع بعض.
فتحت عينيها بصدمه تتحرك بعشوائيه لا ياشاهين مينفعش..
شاهين ومينفعش ليه مش جوزك.
فجر شاهين عشان خاطري.
شاهين امممممم
فجر برجاء شاهين نزلني والنبي..نزلني..
شاهين دفن وجهها بعنقها وهو يضعها ارضا هسيبك المرادي..
فجر حاولت افلات نفسها لكنه منعها..
مش تصبحي عليا الاول..
فجر …
دنى ليقبلها قبلة عميقه وكأنه لم ولن يكتفي من قربه منها..ابتعد.عنها ابتسمت بحرج ونبضات قلبها تتزايد لتسرع الى الحمام..ونسيت اخذ ثيابا لها…
***********
زينه بتذمر خالد ياخالد اصحى بقى..انا زهقانه
نهض خالد بتأفأف الههم طولك ياروح عايزه اي يابت انتي عاوز اتخمد انام .
زينه انت مشبعتش نوم .
خالد بصدمه نوم اي اللي نمته وانتي كل الليل عمال ترفسي فيا زي البهايم..
زينه ببرائه انا.
خالد لا انا ياختي سبيني اتخمد بالله عليكي..
زينه اووف منك قلتلك قوم زهقت وانا لوحدي..
خالد انزليلهم تحت هو انا كنت المربيه بتاعتك..
زينه بتذمر ياخالد..
نهض بحده مسمعش صوتك انزلي تحت هناك عمتي وامي معندهمش حاجه انا عاوز اتخمد ياناس..عاوز اتخمد
نهضت بتذمر ماشي ياخالد ماشي .
نزلت من الغرفه لتجد خوله امامها ترمقها بنظرات حاده..
خوله نعمه شفنا طلتك البهيه ياست هانم..
زينه بحرج نظرت حولها اهل تقصدها بهذا الحديث..….
نيره تعالي ياحبيبتي تعالي اقعدي جمبي بسم الله ماشاء الله والله قمر ربنا يسعدك ويهنيكي..
جلست بجانب نيره..
خوله انتي هتقعديلي هنا روحي اعمللنا فطار والا كمان مش عارفه..
نيره البت لسه عروسه فطار اي اللي عايزاها تعمله..اطلب من الشغالين..
خوله مالكيش صالح يانيره دي مرات ولدي وانا حره..
اتاها صوت شاهين لا مش حره دي ليها راجل ويعرف يتكلم معاها ويأمرها باللي هو عايزه..لينظر الى زينه اطلعي اوضتك يازينه ..
خوله لا مش هتطلع ياشاهين وهشوف كلمتي والا كلمتك اللي هتمشي ..
شاهين اطلعي اوضتك عند جوزك يازينه نظرت اليه زينه كان ينظر لزوجه عمه بغموض..
ثم ادارت نظرها لنيره التي ابتسمت لها واشارة لها ان تذهب . وبالفعل اسرعت الى غرفتها..
اقترب شاهين من خوله يامرات عمي سيبي البت فحالهاا .. وعندك الشغالين..دي لسه عروسه..وكمان صغيره
خوله صغيره عالشغل ومش صغيره عالجواز..
شاهين نفخ بملل هنعيد ونزيد بالحكايه دي هقول كلمه مش هكررها تاني زينه محدش.يقربلها ولا يتدخل فيها فاهميني قال كلمته وهو ينظر لخوله بتحذير..
عاد الى غرفته ..
وجدها تجفف شعرها..احتضانها من الخلف بابتسامه..
شاهين اي ده انا اتأخرت قووي كده
فجر نظرت اليه باستغرب..
شاهين كنت حابب اشوفك ازاي هتخرجي من الحمام من غي….
قاطعته بحرج اسكت بقى يا شاهين اسكت وبطل كلامك ده..
دفن وجهه بعنقها ليقول بهمس وانفاسه تلفح عنقها النهارده هاخدك مكان نفضل فيه لوحدنا انا وانتي بس..
فجر ادرات وجهها مكان اي..
قبلها برقه وابتسملها بحنان خلى قلبها ينبض بقوة هامسا بهدوء اذابها هتعرف كمان شويه…
رمشت بعينيها بتوهان…
شاهين ابتعد عنها وهم بالمغادره اجهزي هروح اشوف خالد وارجعلك..
حركة راسها بايجاب وهي تراقبه بانجذاب من كمية اللطف والحنان الذي يغمرها به…
*************
زينه رفعت الملائة ونامت بجانبه بسرعه..
شعر بها ونظر بطرف عينها وجدها على وشك البكاء..
خالد جذبها واحتضنها وضعت رأسها على صدرها..
خالد تنهد مالك..
هزت راسها بمعنى مفيش..
رفع وجهاا ونظر داخل عينيها اتكلمي متخفيش..
زينه باختناق عايزه امي…
خالد بانفعال ياادي امي اللي مش هتنسيها بقى مش قلنا خلاص مش هنجيب سيرتها تاني..
زينه بدموع وشهقات انا انا عايزه عايزه اروح لامي ياخالد..
نهض خالد بقلق بتبكي ليه حد زعلك حد جي جمبك..
زينه بشهقات عاوزه امي.
خالد امي اي امبارح كنا هناك…
زينه بنفعال ماليش دعوى عايزه اروح لامي ياخالد…
خالد بانفعال مالك انتي مالك كل ساعه بحال انا خلاص زهقت من..قاطعهم شاهين يطرق الباب
شاهين خالد عايزك في المكتب..
خالد بضيق ماشي ماشي هجيلك كمان شويه..
شاهبن دلوقتي ياخالد دلوقتي..
نهض خالد وهو يتأفاأف بضيق جاي ياشاهين جايلك..
نظر لزينه بضيق متبكيش خلاص هشوف اي ورايا واوديكي عند امك..
زينه بشهقات مماشي..
نزل لمستواها يلاابقى اضحكي..وريني ضحكتك الحلوه..
زينه…..
خالد قبله وجنتها مش هوديك عند امك الا لما تضحكي.
ابتسمت زينه باختناق..قبلها بضيق انتي هتفضلي مكشره كده كتيرر هرجع اشوفك تضحكي ماشي..
اومأت برأسها بايجاب ابتسم لها وراح يشوف شاهين…
ذهب الى المكتب ليرى شاهين..
دخل خالد وجلس بتعب وملل عايز ايه ياشاهين..
شاهين رفع حاجبه هي دي طريقه تكلمني بيها ..
خالد شاهين انا تعبان منمتش امبارح قولي عايز ايه .
شاهين اه منا هعوز منك احترام ياود عمي..ليه ..
خالد نهض بضيق انا نفذت كل شروطك جايبني دلوقتي ليه عشان تديني محاظره بالادب والاحترام..
شاهين لا هديك محاظره ولاحاجه بس عايزك تمشي من هنا..
خالد اي..
شاهين مش سامع تاخد مراتك ومش عاوز اشوفك هنا…

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة جميع حلقات الرواية ضغط على : (رواية فجر الشاهين)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *