رواية جريمة عشق 5 الفصل السادس والثلاثون 36 بقلم مريم نصار
رواية جريمة عشق 5 الفصل السادس والثلاثون 36 بقلم مريم نصار
رواية جريمة عشق 5 الجزء السادس والثلاثون
رواية جريمة عشق 5 البارت السادس والثلاثون
رواية جريمة عشق 5 الحلقة السادسة والثلاثون
عدا يومين وكل أبطالنا مبسوطين..
كريم أخد ليليان وعُمر أسبوع في دهب وعايشين وقت جميل جداً..
آريان وتمارا كأنهم عرسان جداد..و آريان بيعوض تيما عن كل حاجه.. ومحمد مزود للحياه بينهم سعاده جميله..
مراد وفهد راحوا الشركه مع زين وعملوا اجتماع. وفهموا بعض الأمور. وأي مشكله يلجأو للامبراطور..
ياسين : شايف همس تعبانه مع محمود وحمزه.. وقرر أنه ياخد أجازه ويسافروا على أي مكان في مصر يغيروا جو..
مستشفى النور..
اوضة الكشف لميرو..
ميرو : للحاله.. اتفضلي حضرتك دي مقاسات النضاره. المطلوبة..وكمان كتبتلك ع نقط تستعمليها قبل النوم. وف نوع تاني تلات مرات يومياً.
الحاله : أخدت الروشته.. شكرا جدا لحضرتك..بعد إذنك.
ميرو : بابتسامة رقيقه.. اتفضلي وألف سلامه ع حضرتك.
الحاله خرجت..
ميرو : رجعت راسها ع الكرسي بتعب و إرهاق. وقالت اااه..ياترى جنى تاعبه ماما نور ولا ايه؟ وحشتيني اوي ياروح مامي.. وابتسمت بحب وقالت.. لما أتصل اطمن عليها..
وبتطلع الفون.لكن رن ف أيدها..وشهقت بفرحه وقالت..مش معقول.. آريييين؟
وردت ع طول وقالت.. آرييين حبيبتي وحشتيني اوي..
آرين : ماشيه ع أطراف صوابعها وقالت بهمس.. اذيك ياميرو.. وحشتيني اوي اوي اوي..
ميرو : كشرت عينيها وقالت.. أنا كويسه. بس أنتي بتتكلمي بصوت واطي ليه؟ آدم نايم؟
آرين : عوجت بوقها وقالت بهمس..هو اخوكي ده بينام..ده ناقص يقعد على سطح البرج زي سبايدر مان لإنقاذ البشريه..
ميرو : ههههه مش معقول جنانك ده..بجد. وحشتيني جداً..
وكملت بعتاب..بقى كدا يا آرين؟ تسافروا من غير ما حد يعرف.. تيم زعلان منك جداً..ده كان مجهز ليكي هديه جميله جدا..بس انتوا سافرتوا ومحدش يعرف انتوا فين؟
آرين : بزعل..تيم..!!! أنا هكلمه..ثواني ياميرو.. وراحت عند الشباك..وشافت آدم ف الجنينه بيركب ع الحصان.. واطمنت.. وراحت قعدت ع طرف السرير وقالت.. بصراحه ياميرو مش عارفه أقولك إيه؟ آدم اخدني ع مكان ومنبه عليا مقولش لحد..ومش عارفه اتصرف ازاي.
ميرو : مطت شفايفها.وقالت.امم مشكله فعلاً..خلاص أنتي متقوليش بس حاولي بطريقتك كدا وشوية دلع ياعروستنا..وهتقنعيه إن شاء الله..
آرين : حطت ضافر صوبعها في بقها وقالت بتوتر..ما.. أحم ماهو أنا بكلمك علشان كده..
ميرو : خير ياحبيبتى..
آرين : بحيره..بصي انا في حجات كتير عايزه أعرفها منك.. لأني بصراحة ومن غير كسوف كدا..في لبس وقح جداً ومش قادره أتخيل إني البسه..انتي فهماني؟
ميرو : ضحكت بصمت.. وقالت بتفهم.. إلا فهماكي. وفاهمه بالظبط اللي بتمري بيه..
بصي يا آرين آدم دلوقتي جوزك حلالك.. كلك على بعضك كدا بقيتي ملك ليه..
وهو كمان بقى ملكك انتي وحلالك.. وأي شيء هتلبسيه قدام جوزك هاتؤجري عليه.. ولازم يا آرين تلبسي وتتشيكي. ومتحرميش جوزك من اي حاجه..
ف الأول هتكوني محرجه لأنك دخلتي عالم جديد عليكي..لكن تدريجياً هتحسي إن الأمر بقى طبيعي..
آرين : بحيره كبيره.. أيوه بس انا فعلاً مكسوفه جدآ. وآدم مقالش حاجه..
ميرو : بتفهم.. آدم دلوقتي مقالش حاجه.. لكن بكره هيقول..مش معنى أنه ماتكلمش بأنه راضي.
هو حالياً مقدر موقفك..لكن بعد كدا هيبدا يتخنق ياحبيبتى..
وبعدين يا آرين الراجل بيبقى حارم نفسه وعافف نفسه للحلال..ووقت الحلال مايلاقيش اللي كان بيحلم بيه..
خلي بالك لبسك لجوزك واناقتك وتتجملي ليه؟.. ده واجب عليكي وأمر. علشان مايبصش بره.
آرين : بصدمه إيه؟ يبص بره؟!
ميرو : أيوه يا آرين. وبعدين انتوا ف أسعد أيام حياتكم.. آرين أنا هقولك حاجه ومن الآخر..
آرين : بتركيز.. إيه هى يا ميرو..
ميرو : بتنهيدة حب..عيشي يا آرين..سيبي قلبك هو إللي يحركك تجاه جوزك.انتي مش هتعملي حاجه حرام ولا عيب.
أنا واثقه إن آدم بيعمل كل حاجه أنتي بتتمنيها.. وجه دورك أنتي كزوجة وحبيبة..خليكي بنته و حبيبته طفلته مجنونته..خليكي كل حاجه يا آرين..كل حاجه لأدم..
آرين : بصت قدامها..وهزت راسها بتفهم..
——————بقلمي مريم نصار.
بعد شويه
في الجنينه..
منصور : سي آدم باشا.. الإسطبل والمنحل زي الفل.. فاضل بس تقليم الكام شجره دول..هخلصهم..و تؤمرني بأيوتها حاجه..
آدم مراد : نزل من ع الحصان..وقال. لأ متشكر يامنصور.. أول ما تخلص خد مراتك واتفضلوا..
آرين نزلت المطبخ لسعديه..جريت بسرعه.وقالت بصي بقى. أنا عايزه منك تعملي الاكل ده بسرعه..هتلحقي؟
سعديه : وماله يهانم..نص الاكل جاهز.. أنا هعملك المكرونه..واسمه إيه ده..
آرين : ضحكت وقالت دي فراخ استربس.. بصي الطريقه هجبهالك وانتي وشطارتك بقى..
سعديه : شهقت..وقالت. لأ ياست هانم دانا أكلي الكل بيحلف بيه..وانتي كلتي من أيديا.
آرين : أيوه فعلاً اكلك حلو اوى.. بصي اعملي كل اللي ف الورقه دي..وكمان عصير فريش..لكن عايزه قبل ما آدم بيه يرجع تكون كل حاجه جاهزه..وكمان تحطيها ف حافظة الأكل للعشا تمام؟
سعديه : حاضر ياست هانم..
آرين : أنا طالعه الجنينه وراجعه..
سعديه : اتفضلي يا هانم..و بدأت تشتغل بسرعه..
آرين : أخدت سبت فاضي.واتاكدت إن آدم ف الإسطبل..
.ونزلت الجنينه..واختارت باقات ورد جميله..وعملت تشكيله متنوعه.. وكمان فل وياسمين.. ورجعت البيت بسرعه قبل ما آدم يشوفها..
بعد شويه..
آرين : .. ها ياسعديه.. خلصتي؟
سعديه : أيوه ياست هانم..والعصير أهو..
آرين : هزت راسها أوكي..روحي انتي بقى ياسعديه لجوزك..لأني.. أحم.. لأني هنام شويه..
سعديه : نوم العوافي ياست هانم.. اقعدي بالعافيه.. وخرجت..
آرين : كشرت عينيها وقالت.. أقعد بالعافيه إزاي؟ أنا بقعد براحتي مش بالعافيه..
.يوووه.. بعدين بعدين يا آرين.. طيب ناقص إيه؟ ناقص إيه؟ اهااا.شمع..
وراحت جابت شمعدان وفيه تلات شمعات.. وطلعت ع فوق بسرعه وخبته جمب الكمود..
وأخدت نفس عميق جدآ..وقالت لازم أخد خطوه..
——————بقلمي مريم نصار.
بعد شويه
مستشفى النور..
تيم : خلص الكشف..وراح لميرو.. وأبتسم وقال..حبيبتي خلصتي؟
ميرو : بأرق.. أيوه ياحبيبى..وبجد تعبانه جدا..نفسي انام بشكل..
تيم : بضحكه..طيب يلا بينا.بابا رجع ع البيت من شويه.نروح نجيب جنى..ونتغدى ونرجع البيت..
ميرو : أبتسمت اوكي ياحبيبى يلا بينا..وقامت وخارجين..وحاطه أيدها ف دراعه..وقالت..ع فكره آرين اتصلت عليا..وبتسلم عليك جداً وبتقولك متزعلش منها..
تيم : أبتسم بجد..طيب هى عامله ايه؟ وقالتلك مسافرين فين؟
ميرو : محبتش الح عليها لأن آدم منبه عليها متقولش..
تيم : بتفهم.. ربنا يوفقهم..يعني هى أهم حاجة مبسوطه..؟
ميرو : طبعاً..مبسوطه جدا..
تيم : خلاص واحنا مش عايزين غير كدا..
ميرو : خبطت ع جبينها وقالت..اوبس..
تيم : كشر عينيه وقال ف إيه؟
ميرو : حبوب منع الحمل خلصت انهردا الصبح..ونسيت اقولك..
تيم : ياشيخه خضتيني..تعالى نعدي ع صيدلية المستشفى ونجيبوا..
ميرو : ميرسي ياتيمو..
تيم : أبتسم..بلاش تيمو دي.. أصل كدا هنروح مافيهاش نوم.. ههههههههه.
ميرو : بضحكه.. أنام شويه صغننه بس..وابقى تحت امرك..
تيم : أبتسم بحب وقال.. لأ ياروحي خدي راحتك.. تعالى نجيب العلاج..
وراحوا الصيدليه وجابوا العلاج..وخرجوا من المستشفى والضحكه مرسومه على ملامحهم.. وركبوا العربيه واتحركوا..
——————بقلمي مريم نصار
الساعه ٩ مساءاً..
في بيت المزرعه.. في غرفة التلفزيون..
آدم مراد : قاعد وآرين كلها في حضنه..وبيتفرجوا ع الTV
آرين : بتفكر في طريقه آدم يخرج بيها من البيت لثواني..وبصت ف الساعه.. وقالت برقه.. آدم.
آدم مراد : نعم ياروحي..
آرين : بتوتر.. أحم آدم ممكن طلب..؟
آدم مراد : باس خدها..وقال أكيد ياروحي..قولي محتاجه لحاجه..
آرين : بتوتر..عايزه غزل البنات..
آدم مراد : كشر عينيه وقال.. نعم؟
آرين : بلعت ريقها وخرجت من حضنه واتعدلت وقالت.
و… أحم وكنز كبير جدا.. وشوكليت كتير اوى.. لأن اللي هنا خلص..
آدم مراد : قال..بس كدا هضطر أخرج واسيبك لوحدك هنا نص ساعة. لأن المحل بعيد شويه.. أقولك تعالي معايا..
آرين : برفض.. لأ.. أحم قصدي يعني أنا..تعبانه شويه.. أنت روح وأنا هريح شويه.لحد ما ترجع ونتعشى..
آدم مراد : مسد ع خدها وقال بقلق..تعبانه مالك؟
آرين : والله انا كويسه دول شوية صداع بس.. إيه رأيك تروح وتقفل كويس عليا؟متقلقش والله..
آدم مراد : بص حواليه بحيره وقال بإستسلام ماشي يا آرين.
آرين : سقفت بمرح..يس يس..
آدم مراد : قال بتحذير..حذاري تخرجي من هنا للجنينه.مش عايز جنان.. انا هجيلك كل الطلبات إللي تكفيكي لحد ما نرجع اتفقنا..
آرين : اتشعلقت في رقبته وباسته في خدو وقالت بمرح.. حبيبى أنااااا…..
بس ترجع بسرعه علشان نتعشى أوكي.؟
آدم مراد : ضحك وخطف بوسه منها.وقال أوكي.
انا هتصل عليكي..وقام وقفل عليها الباب.. وخرج..
آرين : نفخت بأريحيه. وقامت تجري بسرعه وقفلت الباب بالترباس.. وجريت ع المطبخ..وشغلت الميكروويف..ع وقت معين.وحطت فيه الأكل..
وطلعت فوق بسرعه..والاوضه كبيره جداً وفيها تراس كبير.
وجابت تربيزه مدوره وحطتها قدام التراس وحطت كرسي ليها وكرسي لأدم.. وجابت مفرش رقيق.. ورصت باقات الورد اللي جابتها من الجنينه ع أطراف التربيزه..
وفتحت اللاب توب ودخلت ع الإنترنت تشوف دايزين رقيق..
وحطت ورد أحمر كتير ع السرير والأرض..
وقفلت الستاير..ورشت معطر جو..
آدم مراد اتصل عليها..يطمن وردت عليه وطمنته..وقالها ربع ساعة وأكون عندك..وقفل.
آرين : بسرعه فتحت الدولاب.. وجمعت قوتها..وقالت مفيش وقت..
واختارت طقم يفتن.. ودخلت الحمام بسرعه.. وأخدت شاور سريع..ولبست الطقم.. ووقفت قدام المرايه..وعملت ميكب كامل لكن رقيق جدا..وكانت فوق الخيال..
ونزلت بسرعه.. جهزت الأكل في أطباق والعصير وحطته على الصينيه..وطلعت فوق.. وحطته على الترابيزه بطريقه شيك.. وحطت الشمع.
وسمعت كلاكس العربيه..وفتحت عينيها بدهشه وقالت.. آدم..؟وشافته من الشباك..
وبسرعه نزلت..فتحت ترباس باب البيت واخدت كاسين للعصير..وطلعت جري وكانت هتتكعبل ع السلم..
وحطت الكاسين وحطت فيهم العصير..
وبسرعه سرحت شعرها..ورشت برفيوم جذاب.. وولعت الشموع..وطفت الاضاءه كلها.. وكان المنظر مريح للأعصاب ع ضوء الشموع..
آرين : بتهوي ع وشها من الرهبه.. وقالت الجو حر أوي.. وشغلت التكييف.. وقالت أنا عارفه كل ده من التوتر..
آدم مراد : دخل البيت..ونده ع آرين.. حبيبتي انتي فين؟
آرين : من فوق قالت.بحرج.انا هنا يا آدم.
آدم مراد : دخل المطبخ وحط كل حاجه جابها ليها.واخد غزل البنات..وطالع ليها..
آرين : اتخضت لما سمعت صوت خطوته…وبتاخد شهيق وزفير..وقالت لنفسها.. عادي يا آرين..كل المتجوزين بيعملوا كده.. وعلشان آدم ماينفعش يشوف غيرك..لازم تقدمي حبك ليه.. هو بيعمل كل حاجه علشانك..جه دورك..عيشي حياتك يا آرين..اسمعي بنصحية ميرو.. حاولي..
آدم مراد : حبيبتي أنا جبتلك كل حاجه أنتي طلبتيها..
وفتح الباب.. وشاف ضوء الشموع..ودخل خطوتين.. واستغرب..
آرين : بسرعه حضنته من الخلف..وخبت نفسها..
آدم مراد : شاف الورد والعشا الرومانسي..وفهم هى ليه خلته يخرج من البيت..
وأبتسم..لما حضنته..وفك أيديها..ولف ليها.. لكن حرفياً انبهر من ملكة جمال قلبه…
وقال بإعجاب. إيه ده يا آرين؟
آرين : اتكسفت وخبت نفسها في حضنه..وقالت. أنا عارفه إن البدايه مكنتش زي ما أنت عايز..لكن انا بحاول..
آدم مراد : ضمها لقلبه..وقلبه اشتاق ليها بحد كبير.. لكن حاول يحتويها..وقال.. أنتي في كل حالاتك قمر يا آري..وطلعها من حضنه وباسها برقه من خدها. واخد نفس عميق من عطرها.. وهمس في ودنها بكلام غزل..
آرين : قلبها بيدق بسرعه. وقالت بصوت مبحوح.ال.. أحم.العشا..
آدم مراد : مسك كف أيدها..وسحب ليها الكرسي..وعيونه منزلتش من عليها..لكن بخبرة المخابرات علشان متتوترش..
آرين : قعدت..وحاسه أنها هيغمى عليها من الإحراج..
آدم مراد : قعد..وحب يطمنها..وغير الموضوع وقال. ع فكره عمتو لارين أتصلت عليا..
آرين : بفرحه..بجد. طيب هنكلمهم امتى؟ بابي و آيو وحشوني أوي..ومامي نفسي أشوفها اوي يا آدم..
آدم مراد : أبتسم وقال..خلاص بعد العشا الجميل ده.. كلميهم.. بس بلاش حد يعرف إحنا فين ماتنسيش..
آرين : بنفي.. لأ خالص..ده حتى بابي لما كلمني مسألنيش إحنا فين..
آدم مراد : بِشك.قال لنفسه. أمم.يبقى أكيد بيدور ورايا..
آرين : فرحت لأنها هتكلم العيله واطمنت شويه.. وبدأت في العشا مع ادامها..
آدم مراد : رفع الشوكه.. وأكل آرين..وعيونه بتلف الأوضه كلها..من ورد طبيعي وبرفان ومعطر وشمع وإضاءة رومانسيه..وشاف اللاب توب مفتوح.. وكشر عينيه وقال.. حبيبتي أنتي مشغله اللاب ونستيه؟
آرين : هزت راسها لأ.. أحم بصراحه……!!!
آدم مراد : بيشرب العصير.. وقال.. بصراحه إيه؟
آرين : بكسوف.. أصل مجهزه ميوزك هادي..
آدم مراد : رفع حاجبه بإعجاب..وقام.. وراح عند اللاب..وضغط تشغيل.. واشتغل ميوزك أجنبي رومانسي جدآ..
آرين : بتاخد شهيق وزفير ببطء..
آدم مراد : اخد آرين من أيدها…وحاوطها من وسطها. وباس جبينها بحنان..
آرين : رفعت ايديها حوالين رقبته وحطت راسها ع صدرو..وغمضت عينيها..ورقصت مع ادامها..
آدم مراد : بيرقص معاها..وبيتغزل فيها..
آرين : بتسمع من آدم أجمل كلام العشق..وعاشت في عالم تاني من السحر والخيال..
آدم مراد : رفع دقنها وقرب منها وباسها برقه. واتحولت لعشق كبير..مابينهم.. وحط جبينه على جبينها..
آرين : بدقة قلب.رفعت عينيها ليه. وقالت بصدق…بحبك اوى يا آدم..
آدم مراد : شالها بين ايديه..وراح بيها ع مكان جنتهم.. وعاشوا تفاصيل جميله وليله مميزه مابين اعتراف عشق آرين وعشق الأدم..
——————بقلمي مريم نصار.
بعد يومين.
ف مجموعة العدوي..
السكرتيرة دخلت لمكتب ريتال وقالت..سيدة الأعمال مدام مديحة عايزه تقابل حضرتك..
ريتال : بإستفهام..مدام مديحة؟ أوكي خليها تتفضل. واطلبي ليها فنجال قهوه لو سمحتي..
السكرتيرة : حاضر يا فندم.. وخرجت..
مديحه : دخلت بابتسامة.. مساء الخير ياريتال ياحبيبتي.
ريتال : وقفت وابتسمت..وسلمت عليها.. أهلا وسهلا مدام مديحة.. أتفضلي استريحي..وقعدت.
مديحه : قعدت.. ميرسي. أنا بعتذر لأني جيت من غير ميعاد سابق.. أنا عارفه إنك مشغوله جدآ الفتره دي..لكن الموضوع مستعجل..
ريتال : ياخبر متقوليش كدا..حضرتك تشرفي في أي وقت..لكن خير ياترى موضوع إيه؟
مديحه : ميرسي ياروحي..هو خير طبعاً. في الحقيقة أنتي عارفه كل حاجه عني.. وأني خلاص كلها كام سنه واسيب الشركه ل يسري أبني.. اشتغلت بما فيه الكفاية..ونسيت نفسي.حتى أبني ناسي نفسه..لكن في الحقيقة أول ما عشت أجواء الأفراح عندكم.. اتحمست جدآ وان الأوان بقى إن يسري يستقر ويرتبط ببنت الحلال..
ريتال : بضحكه..ده خبر عظيم جدآ..ربنا يقدم إللي فيه الخير..وتفرحي بيه ياحبيبتى..
مديحه : أبتسمت وقالت..والفرحه مش هتكمل غير بفضلك أنتي..
ريتال : بعدم فهم قالت..حاش لله..لكن مش فاهمه إزاي يعني؟
مديحه : الانسه تالين..ربة الصون والعفاف..
ريتال : أبتسمت بتعجب..وقالت تالين؟
مديحه : أيوه.. أنا شوفتها في فرح إبن المهندس يوسف عزيز..وكمان فرح أخوها وكانت بدر منور.وعجبني جداً ادبها واحترامها..وكمان باقي البنات كانوا مهذبين جداً ولبسهم كله محتشم وراقي.. وفعلاً زي ما بيقولوا ع الأصل دور.. والامبراطور أي حد يتمنى ينول الشرف ده ويناسبه..
ريتال : بحرج..ميرسي جدا لحضرتك يامدام مديحة.. أحم طيب انا هبلغ عمها زين..وهو يتكلم مع والدها..
مديحه : ياريت ياروتي..وتاخدي لينا ميعاد ف أقرب وقت..
ريتال : هزت راسها وقالت.. إن شاء الله..تحبي أوضح أي حاجه لزين؟
مديحه : طبعاً..يسري خريج أكبر جامعات فرنسا.. وكمان بعد الارتباط هيستقر هناك..
ريتال : بدهشه..يستقر في فرنسا؟ بس أعتقد إن عمها قبل والدها هيعترض ع النقطه دي تحديداً..
مديحه : كشرت عينيها وقالت..ليه؟ أنا أبني مش قليل بردو ياريتال..وكمان استقراره في فرنسا حاجه مشرفه..
ريتال : بكبرياء..ده إبن حضرتك وأي أم بتشوف ولادها مهما كانت عيوبهم مشرفين.. لكن انا عقبت ع نقطة الإستقرار ف بلد تانيه..وانا بتكلم بحكم أني من العيله دي..وعارفه مبادئها كويس جدا..
من أول الإمبراطور إللي ماشيين ع قواعده… لحد أصغر طفل.. ومفيش بنت ف العيله بعدت عن بلدها غير سفريات ترفيه أو مؤتمرات غير كدا مرفوض.. وع فكره مفيش أي حاجه تشرف ف أنه يستقر في بلد أجنبي غير بلده الأصل..
وف حاجه مهمه جدا حضرتك مش واخده بالك منها..
مديحه : خير يا ريتال إيه هى؟
ريتال : إن إبن حضرتك ف أواخر التلاتين يعني أكبر من تالين مرتين.
مديحة : بخنقه.. يعني افهم إن أبني مرفوض؟
ريتال : أنا مقدرش اقول كدا.. لأن القرار مش بأيديا.. لكن حضرتك مقربه مني ف مجال الشغل..وحبيت أوضح ليكي النقاط المهمه.. والقرار الأول والأخير يرجع للبنت وعيلتها..
مديحه : وانا مش هفقد الأمل..وابني رجل أعمال ناجح..وياريت تبلغيني بالميعاد المناسب..
ريتال : بتفكير..طيب انا أسفه لأني حاسه اني ضايقتك بكلامي..وعلشان متزعليش مني.. أنا هخليكي تقابلي والد تالين دلوقتي..
مديحه : بدهشه.. انتي بتتكلمي بجد ياريتال؟
ريتال : ايوه طبعاً..العميد مراد العدوي..موجود هنا ف الشركه.. وأنا هتواصل معاه.. والسكرتيره توصل حضرتك ليه..
بعد دقايق ف مكتب مراد..
مراد : اه كل ده تمام لكن ابنك ع كدا كام سنه بقى؟
مديحه : ٣٧ سنه هو نسي نفسه في مجال الأعمال..
مراد : أممم طبعا ليه العذر..وده يتناسب معاه بنوته ٢٨ سنه..او ٢٢ سنه اقل حاجه..لكن للأسف بنتي لسه ١٧ سنه. ومبتفكرش في الارتباط دلوقتي..
مديحه : ليه بس حضرتك ده هيسعدها أنا متاكده ابني شخص كويس جدا..وكمان هيستقر في فرنسا..
مراد : عذر أقبح من ذنب.. أنا بنتي متبعدش عني.. وهى لسه في فترة الدراسة لما تخلص بقى إن شاء الله نبقى نفكر في موضوع الجواز..
بعد شويه..
فهد : لمراد..تصرفك صح تالين لسه صغيره..ومفيش حد بينسى نفسه في موضوع الجواز بالذات لو كان مقتدر..
مراد : بتفهم.. أنا عارف كل ده.. وياعم أصلا تلاقيه معقد وهيطلع عقده ع البت..هي ناقصه معاتيه..
فون فهد رن..ورد بثبات.. أيوه..اه.اممم. أنت متأكد.تمام.تمام..لا خلاص أرجع أنت..وقفل..
مراد : بمكر.. تحريات دي ولا ايه؟
فهد : بصله بغيظ..وسكت..
مراد : اوباااا لأ عليا النعمه لازم أعرف.. ولو أني شاكك إنك بتحفر ورا الواد آدم أبني..
فهد : بغيظ.. إبنك واخد بنتي بيت المزرعه..
مراد : هههههههه والله أنا عارف إنك مش هتسكت.. وماله بيت المزرعه. ده كدا عظمه أوي..سيب العيال تعيش بمزاجها..
فهد : باصص قدامه ومكشر عينيه بشرود..
مراد : لأ لأ ولا يافهد اوعا تكون بتفكر تعملها وتروحلهم هناك.
فهد : من بين أسنانه بتوعد..هعملها ياصقر. لازم اطمن ع بنتي..
مراد : خبط كف على كف وقال..لا حول ولاقوة إلا بالله..هو أنت يبني بتفكر إزاي؟
آرين كل يوم تكلمك وبتتكلم مع العيله.. والبت زي الفل وفرحانه.. يبقى ليه النكد بقى..هتروح تعمل إيه؟ اهدى كدا وقول هديت.. وشيلها من دماغك هى خلاص دلوقتي مسؤوله من راجل..ويقدر يحميها..بص لأركان و آيان. وفوكك من آدم و آرين..
قولي بقى الواد آركان فين كدا؟
فهد : نفخ بخنقه ومسح وشه بايديه وقال.. راح المول يشتري شوية حجات.علشان الكليه.
ف المول..
آركان : في محل ملابس وبيختار..ومسك بنطلون جينز وقال للبنت هاخد ده كمان..
البنت : تمام يافندم..تحب حضرتك تلبس عليه قميص أو تي شيرت..
آركان : تي شيرت.
البنت : أوكي يافندم.. القسم التاني تاني طرقه ع شمالك..تحب اوصلك؟
آركان : لأ متشكر. واتحرك للقسم..وماشي بيصفر وبيتفرج.. ولمح تي شيرت شكله حلو أوي وعجبه جدآ.. وراح يجيبه… وحط ايدو ع التي شيرت وف نفس الوقت أيد تانيه مسكت نفس التي شيرت..
آركان : ابتسم وقال.. آسف حضرتك أنا اخترته.. وبعدها ضحكته أختفت وقال بدهشه أنتي؟!!!
باري : بخنقه.. أنت؟! مش معقول كدا. أنت ورايا في كل مكان؟
آركان : بتريقه..والله لو أعرف أني هشوفك مكنت طلعت من بيتي.. وسيبي بقى أم التي شيرت خليني أمشي..
باري : صكت ع أسنانها وقالت.. ياريتك مانزلت فعلاً.. وبعدين أنا اختارته قبلك..شوفلك واحد غيرو..
آركان : وأنتي ماتشوفيش غيرو ليه؟
باري : انت بجد إنسان مستفز جدآ..
آركان : وأنتي متعجرفه جدآ..وواخده في نفسك مقلب.. يلا ياشاطره وسعي من وشي..
بنت جت وقالت خير حضراتكم في مشكله..
آركان و باري ف صوت واحد..عايز/ه تي شيرت تاني نفس الاستايل.. وبصوا لبعض بتحدي..
البنت : أسفه جداً لحضراتكم ده آخر قطعه موجوده.. لأنه موديل جديد وخلص بسرعه..
باري : بكبرياء.. أوكي أنا هشتريه.. ممكن تحطيه في علبه وتغلفيه بطريقه شيك. لأني واخداه هديه..
آركان : بتصميم.. أنا إللي هاخد التي شيرت.. أنا شوفته قبل ألانسه.. وياريت بسرعه لاني مش فاضي..
البنت هتتكلم..
باري : بعند..مش هيحصل أنا إللي هاخد التي شيرت اوكي؟
آركان : مسح وشه بأيديه وقال أستغفر الله العظيم.. يابنتي بلاش أنا.. روحي شوفي حاجه تانيه المول مليان حجات كتير قدامك..
باري : بسخريه.. وأنت متروحش ليه بقى؟ وبعدين أنت بتتكلم معايه ليه؟ بعد ما بوظت ليا الآيفون.. بجد مودي بيتغير لما بشوفك للاسوء..
آركان : قبض ع ايديه وقال..عارفه؟ أنتي لو مش غريبه.. أقسم بالله كنت علمتك إزاي تتكلمي معايا..
باري : بتحدي.. وأنا بحمد ربنا إني غريبه عنك..بجد
I hated meeting you so much
لقد كرهت لقائي بك كثيراً.
آركان : من بين أسنانه بغضب.. If you hated meeting, I hate the time I see you
إن كنتي أنتي كرهتي اللقاء..فأنا أبغض الوقت الذي أراكي فيه..
باري : فتحت عينيها بصدمه..وحست بالاحراج. وعيونها لمعت.. وسابته وخرجت من المحل بسرعه..
آركان : باصص عليها لحد ما أختفت..ومش عارف ليه اضايق من نفسه أوي..
البنت : حضرتك هتاخد حاجه تانيه غير التي شيرت؟
آركان : بخنقه.. لأ.. وبص قدامه وقال بلوم..مكنش ينفع تحرجها كدا يا آركان.. اوووف بقى ماهى لسانها طويل ومستفزه جدا..
——————بقلمي مريم نصار.
في بيت المزرعه..
آدم مراد : شايل آرين ونازل بيها ع السلم..
آرين : محاوطه رقبته..وقالت..طيب قولي رايح بيا ع فين..
آدم مراد : خارج بيها الجنينه..وقال. هتعرفي دلوقتي..
آرين : شافت الحصان ساهيل ودارلي اربيان..
آدم مراد : نزلها قدام الحصان..
آرين : افتكرت الحادثه وجسمها اتشد..ومسكت تي شيرت آدم بخوف.
آدم مراد : ضمها لحضنه من الخلف وقال.. كنتي عايزه تركبي الخيل..مش كدا؟
آرين : هزت راسها بالرفض.. لأ من آخر مرة وأنا مبقتش عايزه.
آدم مراد : لفها ليه..ورجع خصلة شعر ورا ودنها وقال.. أنتي ماينفعش تخافي من حاجه. طول ما انا جمبك.. وأنا جايبك هنا علشان تواجهي كل مخاوفك..
آرين : رفعت عينيها ليه..مع انعكاس الشمس وزادها بريق وجمال..
وقالت بتعجب.. مخاوفي؟
آدم مراد : بتأكيد ايوه مخاوفك..زي الخيل والنار..
آرين : بلعت ريقها وهربت من نظرة عينيه..
آدم مراد : بجدية.. آرين أنا عارف إنك من وقت حادثة المعمل وأنتي بتخافي تيجي جمب النار.. حتى لما حددنا الفرح قولتي لأركان إنك مش عايزه أي ألعاب ناريه.
آرين : غصب عني يا آدم كل ما افتكر اللي حصل بخاف..
آدم مراد : ركب ع الحصان وقال.. آرين العدوي متعرفش يعني ايه خوف. ومد أيدو ليها. وقال.. هاتى إيدك..
آرين : بلعت ريقها بقلق..وقالت بس انا خايفه أقع تاني..
آدم مراد : مسك أيدها ورفعها قدامه ع الحصان..وحط اللجام في أيدها.. وقال.. مواجهة الخوف في حد ذاته إنتصار وشجاعه كبيره.. وأنا عارف إن مفيش حد شجاع زي آريني.. ومش هقولك تاني.. إني جمبك وساندك..
آرين : هزت راسها بإستسلام..
آدم مراد : بأمر..يلا ساهيل..
ساهيل : بصهيل عالى..مشي الأول وبعدها جري بسرعه..
دارلي اربيان بيجري قصاد ساهيل..
آدم مراد : محاوط آرين علشان متخافش..وواحده واحده آرين اطمنت ومبقتش تخاف.. وآدم علمها إزاي تتحكم في الحصان..
ساهيل لف المزرعه كلها بيهم..
وبعد شويه..!!!
آدم مراد : شد اللجام..والحصان وقف..ونزل.
آرين : بخوف.. أنت نزلت وسبتني ليه؟
آدم مراد : أبتسم..وركب الحصان التاني..وقال. هنعمل سباق صغير أنا وأنتي.. جاهزه..
آرين : سباق؟ بس انا لسه متعملتش أوي..وممكن اني…..
آدم مراد : قاطعها.. وقال.. آرين أهدي ده سباق صغير. واعتبريه تحدي لنفسك..وأنا علمتك إزاي تتحكمي في ساهيل..ومتقلقيش..
آرين : اتحمست.. أوكي..ومسدت ع شعر ساهيل وقالت..ساهيل عايزين نكسب المرعب اوكي؟
آدم مراد : ضحك..واتحرك بالحصان..
آرين : ساهيل ماشي بيها بسرعه معينه لأنها لسه مش مطمنه أوي..
آدم مراد : متحكم في حصانه..ومش عايز يجرى بسرعه.. علشان عايزها هى اللي تكسب..
آرين : شافت أنها أسرع من آدم واتحمست جداً.. وبتضحك ع آدم..وكان وقت جميل جدا بيهم.. وعايشه بحريه كبيره..
وصلوا لآخر المزرعه..
آرين : سقفت..وااااو أنا اللي كسبت..براڤو عليا..
آدم مراد : بيضحك..ونزلها من ع الحصان.. وقال.. طبعاً آريني هى إللي تكسب..
آرين : اتنططت من الفرحه.واتشعلقت في رقبته.. بحبك اوووووي يا مرعب.. هههههههه قصدي يا آدم. أنا بجد فرحانه اوي..
آدم مراد : رفع دقنها وقرب منها وباسها بشغف كبير.. وحط جبينه على جبينها..وقال.. وأنا بموت فيكي..
بعد شويه.. قاعدين قدام البيسين بيتغدوا..
آرين : بمرح..بجد ميرسي جدا يا آدم.. أنا مبسوطه اوى اوى..
آدم مراد : ولسه لما تشوفي بليل أنا محضرلك مفاجأة..
آرين : بفضول..بليز قولي إيه هى المفاجأه بجد مش هقدر أصبر..
آدم مراد : بإبتسامة..رفع حاجبه ليها ف اشاره ع البيسين..
آرين : بصت ع البيسين..وقالت مش فاهمه.. وبعدها فتحت عينيها بدهشه وقالت.. آدم أنت تقصد إني هنزل البيسين؟
آدم مراد : قصدك هننزل البيسين أنا وأنتي بليل..
آرين : حطت أيديها على خدها وقالت بإنبهار.. واااوو بجد أنا مش مصدقه إللي بسمعه ده..
آدم مراد : ههههه ولا أنا.
آرين : طيب سؤال يا آدم.. أنت دلوقتي اسلوبك اتغير ١٨٠ درجة عايزه اعرف أنت ليه مش كدا ديما..
آدم مراد : مط شفايفه وقال.. الأول أنتي كنتي بعيده عني..لكن دلوقتي الوضع يختلف أنتي مراتي ومعايه..وكمان مأمنلك كل حاجه هنا..ومفيش مخلوق غيري شايفك..ف أنا بحاول اعوضك عن كل حاجه أي كانت.. وطول ما أنتي شاطره وبتسمعى الكلام في أنتي هتعيشي مع آدم..لكن لو اتجننتي هتلاقي المرعب قدامك..
آرين : هههههههه بجد أنا مبسوطه اوى..
آدم مراد : بثقه. ع فكره لو كنا سافرنا أوروبا أنا واثق إنك مش هتبقى مبسوطه زي دلوقتي..
آرين : بمرح.. أوافق وبشده.. قولي بقى هنروح السينما امتى أنت قولتلي إنك عامل برنامج علشاني.. ممكن اعرف إيه هو؟
آدم مراد ؛ طبعآ ياروحي.. انهاردة ركبتي الحصان..بليل هتنزلي البيسين.. بكره هنروح أجمل مطعم في اسكندريه نتغدا.وبعدها أفسحك شويه..
ويوم تاني نروح السينما.. وكل يومين ننزل اسكندريه.
وهنا بقى في المزرعه هتعيشي بحريه كبيره تجري برحتك.. تركبي الخيل برحتك لكن ف وجودي.. تنزلي البيسين لكن بليل وبردو في وجودي..ها مبسوطه ياضي آدم؟
آرين : فاتحه بقها وعينيها..ومش مصدقه ان اللي بيتكلم ده آدم المرعب…!!!
——————بقلمي مريم نصار.
فيلا رعد الجوهري..
باري : ف اوضتها واقفه قصاد الشباك..ومخنوقه جدآ من عدوها اللدود إللي لاتعرف اسمه ولا حتى كنيته..
وغمضت عينيها..وشافت صورته قدامها.
وفتحت بسرعه..وقالت بجدية..باري متفكريش في الهمجي ده..ده إنسان غير سوي ومريض..وبجد بجد قليل الذوق.. بس حقيقي أتمنى ماقبلوش تاني…!!!
عند فهد..
آركان واقف قصاد الشباك. ومربع أيديه. وسرحان ومخنوق.. وقال لنفسه..
طيب أنا مضايق ليه؟ ماهى مشيت وخلاص.. ولا أعرفها ولا تعرفني.. تؤ..بس انا احرجتها قدام البنت..
وكمل بجديه..
آركان متفكرش ف المستفزه دي.. دي واحده مجنونه وعنيده. وحقيقي أسلوبها ينرفز.. وبجد بتمنى ماقبلهاش تاني…!!! ——-
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة جميع حلقات الرواية اضغط على : (رواية جريمة عشق 5)