رواية وجع لا ينسي الفصل الثلاثون 30 بقلم رحمة العواني
رواية وجع لا ينسي الفصل الثلاثون 30 بقلم رحمة العواني
رواية وجع لا ينسي البارت الثلاثون
رواية وجع لا ينسي الجزء الثلاثون
رواية وجع لا ينسي الحلقة الثلاثون
اسيل بصدمه……..ماتت
فهد…….. ايوه
اسيل بدموع……..ازاي
فهد………في الفتره اللي اختفيتي فيها بسبب ابوكي وادهم
اسيل بصدمه……..ادهم
فهد بهدوء……..يلا نورح ونتكلم في البيت
اسيل بدموع……….كمل كلامك
فهد……يلا يا..
قاطعته اسيل……….بقولك كمل
فهد بتافف……..ابوكي و ادهم كانه شغالين مع بعض في تجاره حاجات غير شرعيه وده مكتشفتهوش غير بعدين وبعتولي حد يقنعني اشتغل معاهم ع اساس ان هشتغل مع راجل اعمال تاني كان عايز يشاركني باي طريقه بس مكنتش مرتاح علشان كده موافقتش وبعدها حصل اللي حصل ونور ماتت
اسيل بصدمه…….يعني ماتت بسببه
فهد………بيقول مكنش يعرف ادهم هو اللي عمل كل ده
اسيل بدموع………الحيوان
فهد…….خلاص خد جزاءه
اسيل………حصل ايه
فهد…….. ادهم اتحبس من فتره وابوكي مات في حادثه مدبره من ادهم علشان كان عايز يفضح كل شغله
اسيل بصدمه من اللي بيحصل……..ازاي ادهم يعمل كده مش معقول
فهد…….واكتر من كده يا اسيل
اسيل…….. وحوريه زنبها ايه
فهد…….خدوها علشان يعرفه مكانك علشان يضغطه عليا بيكي
اسيل…….. ازاي ده اب ازاي يعمل كده ف صاحبه عمري
فهد…….الفلوس احينا بتعمي يا اسيل وخلاص هو خد جزاءه هو و ادهم
اسيل بنهيار…….بس ازاي ازاي
فهد بحنان…….اهدي يا اسيل
اسيل…….نور راحت ضحيه اتنين مجرمين
فهد……..الله يرحمها
اسيل بدموع……….حسه ان بحلم والله
فهد حضنها…….هششش بلاش عياط يا حبيبتي
اسيل بنهيار………ازاي كل ده يحصل وانا حتي معرفتش هو مين ابويا
فهد………بلاش عياط واعتبريني عائلتك كلها ابوكي واخوكي وامك وصاحبك
وكمل بضحك……ولو حابه تعتبريني صحبتك كمان معنديش مانع
صختك اسيل ع كلامه
فهد…….ايوه كده اضحكي بلاش تزعلي ابدا
اسيل…….. عرفت كل ده ازاي وامتي
فهد…..بعد اختفائك بسنه
اسيل بدموع……..معقوله كل ده يحصل وانا معرفش حاجه
فهد بتعب………ع قد ما كنت محتاجلك ع قد ما كنت بحمد ربنا انك بعيد وبدعي ان محدش يوصلك
اسيل بدموع……ازاي يعمله كده ف حوريه ونور يا فهد
نور اختي التوام اللي عمري ما شوفتها وحوريه صحبتي واختي وعشره عمري
فهد بتنهيده……..الله يرحمهم يا حبيبتي
فجأه نزل المطر وسط دموعها
فهد بقلك عليها………يلا يا اسيل قومي نروح
اسيل بدموع وحزن……لا خلينا هنا تحت المطر
فهد بقلق……….يلا علشان هتتعبي
روحه فعلا وحزن اسيل ع صحبتها كان معلم جوها وفهد بيحاول يطلعها من اللي هي في
اسيل اتفقت مع الدكتور انه يجي علشان العلاج الطبيعي وفعلا بداء فهد يسترد صحته شويه بشويه
اسيل كانت بتساعده يمشي…….
وتكلمت بمشاكسه……. علي ما اعتقد انك كده مبقتش هتحتاجني
فهد بابتسامه………..مبقتش اقدر استغني عنك لولاكي كان زماني ميت هنا.محدش كان عرف……
قاطعته بحزن………ممكن تسكت ومتقولش كده خلاص كل حاجه عدت
فهد بالم……….انا اسف ان مدتكيش فرصه من الاول
اسيل بحنان………..كلنا بنغلط يا حبيبي وانا مقدره اللي انت كنت في
فهد……ربنا يخليكي ليا نور عيني
عدت الايام وفهد رجع يقف ع رجله تاني صحي فهد من النوم وهو بيدر ع اسيل ف كل مكان
فهد بصوت عالي……….اسيل اسيل
اتصدم فهد اول ما شافها واقفه والسلاح متصوب ع دمغها وماسكه ادهم
فهد بصدمه……..اسيل
ادهم بابتسامه……..صباح الخير يا بشا كل ده نوم
ولا تحب اقولك حمدل ع السلامه
فهد بعصبيه……..سبها يا ادهم
وجه يقرب مسها ادهم اكتر وصوب المس*دس اتجها اكتر……..لو قربت هقتلها
فهد بقلق عليها……..عايز منها ايه يا ادهم
ادهم…….عايز حقي بقي ينفع يا عروسه تكوني مبسوطه ف حياتك وانا تعيس كده برده لا وهربنان كمان
اسيل بتحاول تداري خوفها……ابعد عني يا ادهم
ادهم بغل………مستحيل ابعد عنك تاني
بصت اسيل لفهد بخوف فهد شجعها بنظرات عينه وفهمت ان دي اشاره وخدت نفس عميق وداست ع رجل ادهم جامد وضربته ف بطنه بكل قوتها بمحاوله منها تنجد نفسها ف نفس اللحظه جري عليها فهد وضربه وبداه الاتنين ضرب ف بعض لغايه لما ادهم وقع ع الارض من كتر التعب
فهد جري عليها……..اسيل انتي كويسه
اسيل متخافش انا………
وفجأه صوت ضرب نار وكانت الصدمه لما ضربها ادهم رصاصه ف ضهرها ووقعت وهو اول ما شاف منظر الدم جري ع برا
فهد بصدمه……..اسيل
اسيل وهي بتاخد نفسها بتعب……..فهد
فهد بدموع…….قومي يا اسيل هتبقي كويسه
اسيل بتعب…….خلاص باين انها النهايه
فهد بصراخ……..لا متقوليش كده متسبنيش لوحدي
اسيل بتعب……….خلي بالك من نفسك
فهد بعدم تصدق…….لا لا يا اسيل
اسيل بدموع……..هكون معاك ف كل مكان ديما
وغمضت عنيها للابد
فهد بنهيار……..متسبنيش وتمشي ارجوكي اسيل
بداء يهز جسدها وينهار اكتر
فهد بنهيار وحضنها………لا يا اسيل متسبنيش لوحدي لا انا محتاجلك
وعيط اكتر وحضنها بوداع والم
تمت بحمد الله
لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية وجع لا ينسي)