رواية فجر الشاهين الفصل السابع عشر 17 بقلم نورة عبدالرحمن
رواية فجر الشاهين الفصل السابع عشر 17 بقلم نورة عبدالرحمن
رواية فجر الشاهين البارت السابع عشر
رواية فجر الشاهين الجزء السابع عشر
رواية فجر الشاهين الحلقة السابعة عشر
خالد امينه مش هتسيب بيت جوزها..
هاشم بحده وانت مالك
خالد انا الكبير انت ناسي والا ايه..واللي هقول عليه يمشي..
سليم بركه طلع بالعيله حد عاقل بعد شاهين االله يرحمه..
هاشم حاول التهجم عليه وضربه ليقف بوجهه خالد وهمس له اخزي الشيطان ياهاشم احنا ضحينا قووي عشان ننهي حكايت الثار بلاش ترجع القديم..
هاشم بصوت مرتفع مش هتحرك من هنا لحد ما امينه ترجع معانا..
سليم بغضب ترجع فين انت اتخبلت مراتي مش هتسيب بيتها الا على جثتي.
خالد هترجع فين وتسيب بيت جوزها فجر جوزها مات ومكانها ببيت ابوها انما امينه جوزها معاها ..يلااا ياهاشم خيلنا نمشي ليسحب اخيه معه. ويقول متأخذناش ياحج حقك عليا..
صعد هاشم السياره مع خالد باختناق ..
هاشم اي اللي هببته ده..
خالد والله انت اللي بتجبلنا المصايب معارفش منين وبعدين تعالي هنا اي حكاية جوازك من فجر دي..
هاشم بارتباك وكذب اني اني عاوز ابن شاهين يربى تحت جناحنا..
خالد بسخريه لا حنين ياخويا مالكش صالح بابن شاهين كفايه اللي عمله شاهين واه خسر حياتهو مراته وابنه ومش هسيببك تضيع ابنه ومراته تاني ..
هاشم هتوقف بوش اخوك..
خالد اخويا لو كان على حق يبقى على نفوخي من فوق انما عالباطل مش هقف معاك ..بعدين ياخويا امينه الغلبانه عايز منها ايه..مش كفايه كانت بتخدمكم طول السنين دي ..دي حتى مكملتش علامها عشان تخدم امك ..انما اختك ماشاء الله مخلصه كليه..
هاشم شايفك تتكلم كيف ماشاهين كان يتكلم..
ختلد عشان عرفت الحق من الباطل همل فحر بحالها ولو ليك نصيب بيها هتكون ليك.
هاشم بهمس دون ان يسمعه الاخر انا مش هستنا اىنصيب مش هكون هاشم الجبالي ان ماجبتيتها تحت جزمتي قريب بقى انا ترفضني بت ال****
*********
نعمات متجوز كيف يامحروس..هو انت رجعت الذاكره بتاعتك
شاهين رفع يده اليسرى دي دبلة الجواز والحج عطيه قالي اني اكيد متجوز..مدام لابسها يبقى اكيد.متجوز
نعمات تنفست براحه اه يمكن طب هعملك كباية شاي وراجعه..
شاهين تشكري يااستاذه لازم ارجع عندي شغل كتير قوي عاوز اخلصه.
نعمات وترفض عزومتي دي حته كوباية شاي بس..
شاهين مره تانيه يااستاذه بعد اذنك..
غادر والاخرى تراقبه بحب ..
***********
زينه عايز ايه ياخالد عايز ايه..
خالد هكون عايز ايه من مراتي..الروايه بقلم روايات نوره عبد الرحمن
زينه مراتك مين اللي طلقتها من غير سبب ولا كمان مارعيتش مشاعرها وبتكلم بنات قدامها اي الجبروت اللي انت فيه يااخي هاا …
اي عشان ماليش حد عاوز تعلب بيا براحتك لا ياخالد.لا مش هسبك تذلني اكتر من كده عملت كل حاجه عشان بحبك بالاخر تجازيني كده ليها هااا ليه..
خالد.عشان شايفك كيف بتتعذبي كل يوم بشغل البيت وانا مش عارف اعمل حاجه وشايف امي وهي معكننه عليكي ومريحه الشغالين ومحملاكي الشغل كله ومعرفتش اقف بوشها مهما كان دي امي مكنتش عايزك تتحملي كل ده عشان كنت عايز احررك من العيشه اللي عيشاها..
زينه بغصه بس انا مطلبتش ده منك انا كنت بحبك .كنت هتحمل اخدمك انت واهلك العمر كله..
خالد بس انا شفتك بتتعبي وعارف انك.مش حمل ممرمطه ..
زينه وانا مشتكيش ليك
احاط وجهها طب حقك عليا مش اني خالد حبيبك .
ادارت وجهها عنه بغيظ اطلع برااا وروح للست اللي كلمتها قدامي
خالد والله مكنتش هروحلها كنت بس عايزك تبعدي عني بمزاجك..
ضمت ذراعيها وادارت وجهها عنه..
خالد.طب انا هسيبك لوحدك وهرجعلك بكرى..
في منزل شاهين الجبالي
خوله انت كيف ترجعها لذمتك وانا اللي قولت ولدي رجع لعقله..
خالد مراتي حامل يمه ومش هههملها لوحدها..
خوله اه قولتلي حامل ماكتيرر بنات اتطلقوا وهما حوامل مش هتموت يعني ..
ختلد يمه مراتي وبحبها ومش هتخلى عنها ولا عن ابني..واوعدك مش هتشوفي وشها ابدا..
خوله ماشي ياخالد ماشي بس بشرط..
خاىد اللي انتي تؤمري بيه..
خوله تتجوز بنت اخوي
خالد….
**********
كان شاهين نايم وبدأ جسده يترعش ويتصبب عرق..وهو يتمتم ببعض الكلامات حتى فز من نومه يصيح باسمها فجرررررر…
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة جميع حلقات الرواية ضغط على : (رواية فجر الشاهين)