رواية لقاء القدر 2 الفصل التاسع عشر 19 بقلم لمياء نبيه
رواية لقاء القدر 2 الفصل التاسع عشر 19 بقلم لمياء نبيه
رواية لقاء القدر 2 البارت التاسع عشر
رواية لقاء القدر 2 الجزء التاسع عشر
رواية لقاء القدر 2 الحلقة التاسعة عشر
رحمه بصت لحور بصدمه:دكتور زميل
حور الصغيره بصت لـ سامر و تشاور ب لاء
ابراهيم باستغراب : مين
سامر لا يفهم ويكمل :دكتور عدي اي يا
دكتور ابراهيم منتش ملاحظ الشبه
رحمه تنظر لحور بصدمه:دكتور عدي اخوكي
حور الصغيره هزت رأسها ب اه
سامر بإبتسامه:اي انتي اول مره تعرفي
رحمه :شوفت بقا وبصت لحور الصغيره :عن اذنك يا اخت الدكتور و تركتها جرت حور ورأها لتلحقها
ابراهيم :هو في اي
سامر بعدم فهم :مش فاهم بس شكل في حاجه
ويذهب ليلحق ب حور الصغيره
حور الصغيره مسكت رحمه من ايديها:استني بقا
رحمه:اي هتقولي اي
حور الصغيره:صدقيني كنت هقولك والله بـ
قاطعتها رحمه
رحمه:اي أمتي يا حور و لي متقوليش ليا أنه اخوكي
حور الصغيره :صدقيني كان قايلي كدا
رحمه بعدم فهم لكن العصبيه مسيطره عليها اخدت تنهيده: حور هجيلك بكره علشان افهم لازم امشي علشان مش عاوزه اخسرك بعصبيتي اه صحيح سامر جاي علينا سلام
تركتها رحمه تنظر حور الصغيره للخلف لتجد سامر
سامر بابتسامه :هو في حاجه
حور الصغيره:عاوز تعرف في اي صح
سامر بضحكه:ياريت
تبتسم حور بعكس ما بداخلها :في اني بكرهك انت اي مين سمحلك تدخل ومين سمحلك تقول حاجه انت ملكش دعوه بيها انت مالك بيا اصلا ياسامر
سامر بص في عنيها:مليش دعوه انتي عارفه اني اكتر حد ليه حق فيكي
ترفع حور يدها في وجه سامر :مين ادي ليك الأذن انا مش شركه علشان يبقي ليك حق فيا انا بكرهك ياسامر
سامر قرب منها:مستحيل تقدري تكرهيني اللي بيحب مبيكرهش يا حور ولا حتي بيقدر ينسي و اسمعي مني علشان كتير حاولت أنسي
يمشي سامر و يترك حور وهي بداخلها الف سؤال
ذهبت المدرج مره أخري
دخل عدي المحاضره كأنه بيدور بعينيه علي شخص معين و لكن لا يجده
كانت حور الصغيره طول المحاضره تفتقد صديقتها رحمه حتي انتهت المحاضره
عدي بتردد :انسه حور
حور تتجه ناحيه عدي وتضحك
عدي بصوت مهموس :اي يضحك في اي متظبطي كده
حور الصغيره :اصلك اول مره تقولي انسه حور
عدي :في اي منا قايلك علي اللي فيها
حور الصغيره :ها كنت عاوز اي
عدي :كنت عاوز اقولك هي رحمه فين
حور الصغيره :رحمه اه مشت بسببك يا عدي سلام
وتمشي حور
عدي :بسببي اي انا مش فاهم
يذهب الي الغرفه يتجمع فيها دكاتره مخصصه ل سامر وإبراهيم و عدي
ابراهيم:اهو دكتور عدي شرف اهو يا دكتور سامر
عدي بإبتسامه:في اي يا جماعه
ابراهيم :بقا يا دكتور ليك حد هنا و متقولناش
عدي :حد ازاي مش فاهم
ابراهيم بص لسامر وضحكوا
سامر :اي يا عدي يقصد حور
عدي بدأ يتعصب لكن حاول يهدأ نفسه:اختي حور و ياتري عرفت منين يا دكتور ابراهيم وبص لسامر
دكتور ابراهيم:من دكتور سامر طبعا
عدي ابتسامه مصطنعه:اه مهو يادكتور ابراهيم علشان محدش يكلم
ابراهيم:اه فعلا هيقولوا انك اللي بتساعدها
عدي :اه يلا لازم اروح يلا ياسامر
سامر :مش عاوز اروح دلوقتي
عدي :ازاي دا وحنا بره كنت بتقول انك لازم تروح
سامر :انا أمتي محصلش انا لسه شايفك
عدي بص لـ ابراهيم :شوفت بيقول الحاجه و ينسي شكلها منمش وجاي يفوق علينا و ضحك هو و إبراهيم و سحب سامر
بره الجامعه
سامر :في اي ياعدي
عدي :دقيقه يا سموره وحط شنطته في العربيه وقرب من سامر و شده من القميص :دنا هخليك سميره
سامر بلع ريقه:في اي يا صحبي
عدي:صحبي اه ماشي تعرف الدنيا كلها أن حور اختي
سامر :اي هيا مش أختك ولا اي
عدي ضربه بوكس وشده تاني ليه:اوومال اخت الجيران هل انا طلبت منك تقول ولا هيا طلبت منك تقول
سامر: هو في اي
عدي :في يا غبي أن لما حور هـ تنجح أو تجيب امتياز هيقولوا اخوها السبب عدي الاسيوطي هيبقي بـ ينجح أخته
أسر:والله ما كنت اعرف متزعلش
تركه عدي:وانت متزعلش اني ضربتك
أسر:مش زعلان و تذكر موقف حور ورحمه و علشان كدا صحبتها زعلت ومشت و سابتها
عدي:اه ممكن شده تاني ايه بتقول اي كمان قولت لصاحبتها كنت تكتبها علي منشورات و توزعها احسن
في الشركه عند يزن
يزن:عز الموضوع اللي هكلمك فيه يمكن مش وقته وانا عارف انك في وقت صعب جدا و انا عارف انها بايخه اني اعيد الطلب تاني
عز:اللي انت عاوزه قوله يا يزن علطول انت عارف انك في معزه اخويا
يزن : انا طالب منك ابد الانسه حبيبه لـ ابني تميم و صدقني هو اللي مرادي جه و اتحايل عليا و اعرف يا عز اني مهما دورت م هلاقي زي حبيبه
عز :والله وانا مهما دورت مش هلاقي زي تميم سيبني أشور الجماعه
يزن:تشور اي انا هاجي النهارده مع تميم ولو وفقتم يبقي نلبس الدبل علطول
يضحك عز:اي يا يزن الاستعجال دا
يزن :ولا استعجال ولا حاجه اي رأيك
عز :وانا موافق
يزن يقف فيقف عز و يحضنه يزن :مبروك
تدخل حبيبه بضحك:احم احم
يزن بضحك:اوعي تفهميني غلط
حبيبه بضحك:طب فهمني الصح
يزن: اووي اوي بصراحه كدا انا عاوزك تبقي مننا مش انا بس وكمان الاولاد وخصوصا الكبير
تضحك حبيبه:انا مش فهمه حاجه منا مش منكم ولا اي
يضحك يزن و يحط أيده علي كتف حبيبه :لا تبقي معانا علطول يا مدام تميم
تبتسم حبيبه لكن تحاول تداري ابتسامتها :احم طب يا استاذ تميم لـ يضحك عز و يزن اقصد يزن دا ايميل من الشركه في تركيا
يزن :تمام يا مدام تميم في حاجه تاني
تحاول حبيبه أن تداري فرحتها:لا مفيش وتخرج وتذهب لـ مكتبها وهيا فرحانه
أما عند تميم
تميم :مش عارف في اي ياحور في حاجه غلط
حور مراد :عندك حق لان بردوا اللي حصل النهارده قبل ما اجي كان غريب
فلاش باك
نرمين:حور ممكن نتكلم شويه
حور مراد :طبعا ياماما بس يلا بسرعه علشان ماشيه
نرمين :انا مش موافقه علي جوازك من اللي اسمه تميم
حور مراد بصت بصدمه لمامتها:لي ياماما داانتي كنتي فرحانه
نرمين:علشان مش حباه ولا مستريحه ليه
حور مراد:ماما دا انتي اول ما شوفتيه قولتي أنه كويس
نرمين: دا اخر كلام عندي انا وبابا ومتنسيش تقولي له متجيش
حور مراد:تمام يا ماما سلام
باك
تميم :انا متأكد أن الأهل دول كان يعرفوا بعض من قبل كدا
ينظر حور مراد و تميم لبعض
حور مراد:اسفه في اللي هقوله مش يمكن مامـتل هي اللي مـ يقطعها تميم:اي ياحور هيا هبت منك ولا ايه
حور مراد :مش قصدي والله وانت عارف معزه طنط طب هنعمل اي دلوقتي
تميم :مقدرش اعمل حاجه غير بعد المهمه
حور مراد :يعني اي دي بعد شهرين فاهم دا هيجوزوك اخر الشهر انت اي
تميم يرجع بضهره لورا :ومالوا
حور تشده من ملابسه :هتجوز ومالوا في اي ياتميم
تميم ينزل ايديها برفق :متخافيش مدام عاوزين جواز وماله كلها شهرين بس
حور مراد : انت عبيط شهررين اي ونفسي علشان يبقي معايا حماده
تميم يسحبها ليه :شش انا اقدر استغني عنك
حور مراد :انا مش فهمه حاجه
تميم :هفهمك بعد شهرين اكون عملت المهمه وبعدها اطلب نقلي ونتجوز
حور مراد :يا حبيبي انت اثني وثلاث ورباع
تميم يضحك:والله ما هقربلها
حور مراد :بس انت عارف انها بتحبك
تميم :وانا بحبك انتي
في بيت اليزن الجميع متجمع علي الغداء
ولكن الكل في وادي
يزن يلاحظ نظرات أسر ل الاء
يزن :اتلم واتقل
أسر :هتقل علي مراتي
يزن:لا عليا انا
أسر يضحك و يبص للباقي
أسر :مالهم دول
يزن :مش عارف
عند وعد
عز الكبير :حبيبه سامر وعد
يجتمع الجميع
وعد :خير في معلومات علي عز ياحبيبي
عز الكبير:لسه مكلمني والله ياحبيبتي وقال إنه بخير محدش يقلق
وعد:امال في اي
عز الكبير ينظر لحبيبه ويبتسم :يزن وعائلته جاين النهارده
وعد : خير يارب
عز الكبير :كل خير جاين يطلبوا ايد حبيبه لتميم
سامر : هو لعب عيال مدا اللي قالوه قبل كدا
عز الكبير :المره دي تختلف يا قلب ابوك يلا يا وعد افرحي شويه لبنتك
وعد تنظر لبنتها و تبتسم :حاضر يلا نجهز الحاجه
عند عز
جميله :انا جيت متقوليش اني اتأخرت والله بسبـ تقاطع عندما تلقي عز فاقد للوعي تجري حتي تصل ليه جميله توطي ليه وتخبط برفق :عز فوق
ولكن لا حركه
يتبع..
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية لقاء القدر 2)