Uncategorized

رواية عشق السيوفي الفصل العاشر 10 بقلم شهد محمد

  رواية عشق السيوفي الفصل العاشر 10 بقلم شهد محمد

 رواية عشق السيوفي الفصل العاشر 10 بقلم شهد محمد

 رواية عشق السيوفي الفصل العاشر 10 بقلم شهد محمد

رفع مازن حاجبه:
-نعم بتقولي حاجه يا عشق 
عشق بشرود:
-هااا لا مش بقول حاجه 
مازن بعدم تصديق:
-طب يلا اركبي
‘ثم ترجل كل من عشق ومازن الي السياره ونرجع لفهد ومراد’
فهد وهو يمسك بكتف مراد:
-يلا بينا 
مراد وقد آفاق من شروده:
-ايوه بتقول ايه؟!
فهد بدهشه:
-لا حول ولا قوه الا بالله بقول يلا بينا 
مراد بشرود:
-ايوه يلا 
فهد باستغراب:
-مالك يا مراد سرحان في ايه 
مراد بعد ما رجع لوعيه:
-ياعم بطل حشريه بقي
نظر فهد ببرود واستهزاء:
-تصدق وتؤمن بالله 
رد مراد:
-لا إله إلا الله
فهد بكل جديه:
– انا غلطان اني اشغل بالي بواحد زيك
طبطب مراد علي ظهره:
-ايوه كده شطور يلا يا عم عايز حاجه 
فهد وهو يحتضنه:
– حبيبي تسلم وانا هروح بس اتطمن علي الأمور
مراد بكل جديه:
-اوك وخلي بالك من نفسك ولو في حاجه اتصل عليا علطول 
فهد وهو يضحك:
-والنبي الي مصبرني عليك انك صاحبي من زمان وجدع
مراد بابتسامه:
-شوفت علشان تعرف قيمتي يلا سلام
فهد وهو يبتعد:
-سلام 
“في منزل حسين الرفاعي”
رد حسين وعهد وادهم:
-اللهم امين يارب 
وقف ادهم:
-وانا شويه كده هتصل اتطمن عليها 
جميله بحب:
-ماشي وطمني
عهد بكل فرح:
-انا هنزل يا بابا علشان اشتري حاجات لعيد ميلاد عشق 
حسين بكل فرح:
-ايوه روحي لانه بعد بكره 
عهد بكل تسائل:
-هنعمله هنا ولا بره
جميله بابتسامه:
-بره احسن 
ادهم بكل جديه:
-انا شايف أنه بره افضل علشان المكان 
نظر حسين لادهم:
-انت ادري يا ادهم واعزم كل صحابها بقي 
عهد بدلع:
-انا الي اعزم يا بابا 
حسين بضحكه علي طفلته:
-ساعدوا بعض يا عهد 
“في منزل عبدالحميد”
نجوي بحب:
-طب يلا بالهنا علشان تخرجي تجيبي الي ناقصك لبكره
عنود وهي تاكل:
-حاضر يا نوجه وانت خلصي اكلك اهم
“في فيلا مختار السيوفي”
مختار بكل هدوء:
-وانا موافق نروح الشاليه
زين بفرح بالغ:
– بجد يا احلي جدو 
مختار وهو يقبله:
-بجد يا احلي زينو 
جميله بابتسامه لطيفه:
-بس هيكون امتي طيب
رد مراد سريعا:
-اخر الاسبوع اكون فضيت
زين بزعل:
-امممم لسه كتير 
جميله:
-لالا احنا نجهز الشنط والحاجات وهيكون لسه ايام قليله
زين وهو يرقص:
-شكرا شكرا وبدأ في الغني 
“ضحك الجميع علي زين”
“في سياره مازن”
عشق بشوق لأهلها:
-بسرعه يا مازن عايزه اوصل وحشوني
مازن بعد اهتمام:
-هوس وطي صوتك عايز اسمع الاغنيه 
قفلت عشق الاغنيه:
-انت بتسمي دي اغنيه بس بس 
مازن بنظره برود:
-اومال عايزه تسمعي ايه 
عشق بدلع وفخر:
-قولي فيروز مثلا يااااه
نظر مازن أمامه:
-ياااه هو اشغل مهرجان أو لا 
عشق بقرف:
-بلاش اه اقفل الفن المقرف ده
“وبعد كده ساعات وصلوا القاهره”
“في سياره مراد”
مراد :
-الو يا زين ايوه جاي في الطريق 
زين بحب:
-ايوه تعال بسرعه علشان هنروح الساحل
مراد بكل هدوء وحنان:
– ايوه يا عم هتتفسح بقي وكده
مازن:
-ايوه علشان انت جاي بالسلامه 
مراد بكل هدوء:
-ماشي جاي اهو اجبلك حاجه معايا 
زين بطفوليه:
-عايز هديه حلوه 
مراد وهو ينظر الجهه الأخري:
-حاضر هجيب يلا سلام
زين:
-سلام يا ميرو 
“في منزل حسين الرفاعي”
ادهم بكل عشق:
-الو يا عشق فينكم 
عشق بكل حب:
-وصلنا القاهره يا دومي 
زفر ادهم براحه:
-ماشي يا قلبي يلا بسرعه 
عشق بابتسامه جميله:
-حاضر 
“بعد فتره وصلت عشق منزلها وكذالك مازن ومراد وصل محل الالعاب واشتري هديه لزين وبعدها ترجل للمنزل وعنود اشترت كل ما ينقصها لغدا”
صباح يوم جديد علي ابطالنا ☀️ وتغني العصافير وتتفتح الازهار
يتبع..
لقراءة الفصل الحادي عشر : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية دموعها ملاذي للكاتبة مريم حسني

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *