روايات

رواية صغيرة على قسوتي الفصل الرابع 4 بقلم سما أحمد

رواية صغيرة على قسوتي الفصل الرابع 4 بقلم سما أحمد

رواية صغيرة على قسوتي البارت الرابع

رواية صغيرة على قسوتي الجزء الرابع

رواية صغيرة على قسوتي الحلقة الرابعة

نصلي علي النبي محمد بسم الله يلا نبدأ…. ♥
بعد ما اخد منها اغلي حاجه عندها خرج ولا كأنه كسر روح طفله بريئه نزل الصالون فضل يشرب سجاير بشرا*هه بعد نص ساعه اخد مفاتيح عربيته وخرج
في الصباح ___________
الحاج ناديه:-بت يا فرحه انتي يابت يا فرحه
فرحه:-نعم يا ست الحاجه
الحاجه ناديه:-فين مروان مش عوايده يتأخر كده
فرحه:- الباشا مروان بليل طلب مني كوباية قهوةبعدين شربها ومشي
الحاجه ناديه ل نفسها ب حيره :- ازاي الواد ده يكسر كلام ابوه وميباتش مع مليكه
الحاجه ناديه :- روحي صحيلي مليكه من فوق
فرحه ب احترام:-حاضر يا حاجه
طلعت فرحه فوق علشان تصحي مليكه فضلت تخبط تخبط مفيش رد تخبط تاني وبرضو مفيش رد فتحت الباب ودخلت
فرحه:- ست مليكه يا ست مليكه هااا بشهقه اتصدمت من اللي شافته مليكه كانت علي السرير مغ*مي عليها وحالتها مش كويسه خالص نزلت جري عند ناديه تقولها
فرحه بصدمه:-الحقي ياحاجه مليكه مليكه مغ*مي عليها وحالتها وحشه اووووي
الحاج ناديه طلعت جري بدون ولا كلمه اتصدمت من اللي شافته مليكه في حاله توجع القلب اووي صعبت عليها ودخلت ليها
الحاجه ناديه بدموع وصدمه:- جهزي الحمام يا فرحه وشوفيلها حاجه تلبسها
فرحه ب طاعه:- حاضر يا ست الحاجه
جهزر فرحه الحمام وجهزت ليها بجامه قطن بنص كم مريحه ليها سنددتها الحاجه ناديه والخادمه للحمام وهي بتهلوس وبتقول: ارحمني ارحمني
علشان تاخد شاور اخدت شاور وخرجت وهي بتسندها لانها فاقده الوعي نيمتها علي السرير ورنت علي الدكتوره بعد شويه جات الدكتوره
فرحه :-الدكتوره بره يا حاجه
ناديه :-دخليها بسرعه
كشفت عليها الدكتوره وادتها علاج حقنه مهدئه وفيتامينات
ناديه :- هي فيها اي ليه مغمي عليها كده
الدكتوره:-جالها انهيار عصبي ولانها ضعيفه وحصلت علا**قه عنيفه ادت الي الإغماء ف انا اديتها مهدئة و شويه بإذن الله وتفوق
ناديه :- ماشي يا دكتوره تسلمي
مشيت الدكتوره ودخلت ى مليكه وهي بتقول ل نفسها:- انا عارفه اني ابني معاملته مش كويسه بس انتي اللي هتغيري حاله انتي طيبه عكس نجوي خالص ربنا يصبرك يبنتي وتستحمليه
نزلت الحاجه ناديه وهي ونازله شافت مروان
الحاجه ناديه بسخريه:-ما لسه بدري يا باشا لأول مره اتأكد اني بجد ما عرفتش اربي اول مره اعرف انه قلبك بالقسوه دي كلها
مروان بزهق:- لي كل ده يا ماما
ناديه:-مراتك اغمي عليها وجالها انهيار عصبي بسببك وانت ولا علي بالك يا استاذ يا شيح اتقي ربنا فيها ولة ل مره واحده في حياتك
مروان استغرب انها مفقتش كان فكرها بتمثل:- هي فعلا جالها انهيار عصبي
ناديه بسخريه:-هوه ده كل اللي همك صح
مروان طلع علي فوق علي اوضتها من غير ولا كلمه دخل لقيها نايمه و قد ايه هي ملاك وشكلها حلو حتي وهي تعبانه ماخدش باله من شعرها وفي تفاصيلها غير دلوقتي ثانيه بس اللي بفكر فيه ده انااا دي كلبه فلوس زيها
فضلت مليكه تصحي ببطئ وتحط ايدها علي راسها:- اهااا راسي وجعاني اوووي بصت قدامها فضلت تبكي بطريقه غريبه وضمتك رجيلها ل نفسها وبتقوله :- ابعد عني متأذينيش تاني ارحمني ارحمني
مروان قرب منها:- مش هأذيكي بس اهدي والله مش هعمل حاجه اهدي خالص
مليكه :-بخوف. وهي بترجع لورا :- انت بتكدب عليا
مروان بحزن علي حالها وهوه اول مره يخاف علي حد:- والله مش بكذب اهدي وانا هخرج بره خالص تمام بس متزعليش اهدي
مليكه بخوف سكتت وهديت شويه وهوه خرج وسابها اخدت بالها انها مش لابسه غير بجامه بنص اتكسرت وفضلت تبكي علي اللي حصل وعلي الوجع اللي في جسمها
عند مروان خرج واديق من نفس لانه كان حيوان شهو**اني بطريقته معاه وهوه مش كده مش بيحب ياخد حاجه من بنت غصب برغم انه متجوز لكن ليه علاقا*ت كتيره دخل اوضته واحد شاور وهوه وخارج دخلت نجوي
نجوي :- اي يا بيبي وحشتك ولا ايه
مروان بزهق:-لا بس انا مش معايا هدوم هناك
نجوي اتعصبت من طريقته
مروان:-فين رنا
نجوي بلامبالاه:- مع المربيه
مروان بقرف منها :- خلي عندك دم نفسي مره اشوفك معاها زي باقي الامهات انا بشتغل وانت سفر وخروجات غلط نبقي احنا الاتنين بعاد عنها
(ملحوظه:لما كان بيتعامل مروان مع نجوي كويس ده كان قدام مليكه بس علشان يدايقها بس هوه اصلا بيكرره*ها )
دخلت مليكه واخدت شاور ونزلت تحت وهي دايخه وجسمها متكسر من الوجع نزلت تحت لقيت الغدا بيجهز الساعه
سالم :- اي يبنتي عامله اي قالولي انك تعبتي شويه
مليكه :- الحمدلله كويسه يا عمو
(الحاجه ناديه مقلتش علي اللي عملو ابنها ل سالم)
سالم:-تستاهلي الحمد يبنتي
جات رنا هي والمربيه علشان رنا تتغدا
رنا ل مليكه:- انتي مرات بابا الجديده
مليكه ب حنيه:- اهاا يا حببتي
رنا بطفوله:- انتي صح هتبقي شريره
مليكه ب صدمه:- لا مين قالك كده يا رنون
رنا:-ماما قالتلي كده
مليكه بحزن وبلطف ليها:- لا مش كده انا وانا وانتي هتبقي صحاب ونلعب مع بعض ظايما اتفقنا
رنا بفرحه لانه في حد هنلعب معاها:- هيييي موافقه راحت باستها وفضلت تهزر معاها لغايت ما الغدا يكمل
جات نجوي ومروان وهي ماسكه ايده علشان تضايق مليكه ومليكه ولا فارقه معاها بس جواها خوف منه قعد نجوي جمب مروان والحاج سالم يترأس السفره وعلي يمينه مراته ومليكه ورنا وعلي شماله ابنه ونجوي
الحاج سالم :- اتاخرت علي الشركه النهارده ليه
مروان :-معلش يا حاج تعبت شويه من ضغط شغل ف قولت اريح
سالم:-عادي يبني ولا يهمك
سالم :-قدمت ل مليكه مدرستها
مروان:- ايوة قدمتلها وتقدر تروح من بكره
مليكه فرحت اوووي بس مش بينت
خلصوا اكل ونجوي خرجت زي عوايدها ومليكه خرجت الجنينه هي ورنا وفضلنا يلعبوا ويهزروا مع بعض مروان شافهم من بعيد فرح اووي كان نفسه في عائله زي كده ضحك علي منظرهم وهما بيرشوا علي بعض مايه
في نفس الوقت كان داخل من باب القصر ابن عمه وصحبه التاني سيف
دخل سيف ب عربيته وركنها ونزل
سيف:-هوباااا ي عريس والله وليك واحشه
مروان بضحك:- وانت كمان والله وحشني يا صحبي
حضنوا بعض وسلموا علي بعض
مروان:-اي هتسافر تاني ولا كده خلاص
سيف:-لا نقلت كل حاجتي هنا انااا مفيش سفر تاني مليكه واخدت بالها ب ان ده سيف
مليكه:-سييييف
وجريت عليه وحضنته
مروان اتصدم واتعصب واستغرب هي ازاي تعمل كده هوووون قلم نزل علي وشهاااا……….

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية صغيرة على قسوتي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *