بيزنس

رواية صغيرة على قسوتي الفصل الحادي عشر 11 بقلم سما أحمد

رواية صغيرة على قسوتي الفصل الحادي عشر 11 بقلم سما أحمد

رواية صغيرة على قسوتي البارت الحادي عشر

رواية صغيرة على قسوتي الجزء الحادي عشر

رواية صغيرة على قسوتي الحلقة الحادية عشر

سيف:-نعمممممممم امتي ده حصل وانتو في مستشفي اي
سالم بحزن:-والله ما عارف اقولك اي يبني بس انا في مستشفي*****عارفها
سيف بسرعه:-اه اه عارفها عشر دقايق وابقي عندكم
سالم:- ماشي يبني
اخد مفاتيح عربيته وفونه ونزل بسرعه رهيبه وركب عربيته وانطلق الي المستشفي (مليكه دي اكتر من اخته الصغيره وهي اللي كانت بتخلي بالها من أمه في غيابه)بعد شويه ووصل نزل من عربيته ودخل المستشفي
الموظفه:- نعم اقدر اخدمك ف أي
سيف:-في مريضه جبتلكم هنا اسمها مليكه محمود
الموظفه بعمليه وهي بتبحث ع الاسم:-ايوة حضرتك في الطابق ال 3 علي ايدك اليمين…
قيل ما تكمل كلامها كان سابها وطلع جري وصل الدور الرابع وبيحاول يسأل اي حد بيلف يشوف الحاج سالم وناديه وهي بتبكي
سيف بتوتر:-هي اي حصلها ومالها
سالم بحزن عليها لانة بيعتبرها اكتر من بنته بسبب طيبت قلبهاا الزياده ولانه يعلم قسوة قلب ابنه :-والله يبني ما عارف اقولك اي بس كل ده بسبب مروان
سيف بعصبيه:- اقسم بالله ياعمي لو حصلها حاجه ليكون ابنك دافع تمن اللي هي فيه بسببه غالي
سالم :-اهدي يبني تقوم ونشوف اي اللي حصل لكل ده
سيف بعصبيه:-ولو ياعمي مش لدرجه تتدخلها غيبوبه وانا قولتله يخلي باله منها
سكت سالم بحزن معرفش يرد ع كلام سيف
في بلد تانيه (عند فارس ونجوي)
نجوي بخبث وحزن:-علشان تعرف يا حبيبي محدش هيحبك في الدنيا دي كلها غيري
مروان بحزن وشرود:-كل ده يطلع منها انا مش مصدق اني انخدعت اوووي فيها كده
نجوي بحزن تمثيلي:-انت اللي طيب زياده عن اللزوم يا حبيبي وصدقت واحده زي دي
مروان ادايق من جواه علي كلامها بس هي فعلا كلامها عندها حق فيه
بعد اسبوع محصلش اي جديد غير انه مليكه في غيبوبه وناديه وسالم بياجو كل يوم ليها ويقعدو معاها شويه ويمشوا
اما عن مروان ف هوه منهمكآ في عمله بيحاول ان ينساها
في الصباح الباكر
حاولت مليكه تفتح عيونها ببطئ بسبب اشعة الشمس الساقطه عليها
مليكه بنوم ودوخه وهي ماسكه رأسها:- انا فين
شافت الممرضه انها فاقت وطلعت جري ل بره وهي في طريقها لإخبار الطبيب قابلت سيف
سيف :-هوه في اي مالها مليكه
الممرضه بفرحه:- المريضه فاقت
سيف بفرحه وسعاده:-بجد يعني اقدر ادخلها
الممرضه :-لا حضرتك استني لما الدكتور يقولك
بقلمي سماا أحمد
وذهبت مسرعه للدكتور
الممرضه:-دكتور المريضه فاقت
الدكتور:-بجد طب يلا
ذهبوا ودخلوا الغرفه كشف عليها
مليكه:-انا فين
الدكتور ببتسامه:-انتي في المستشفي ولسه فايقة من الغيبوبه
مليكه وهي بتحاول تفتكر اللي حصل وافتكرت مروان عمل اي فيها واهانته وكلامه ليها فضلت تبكي بحزن
الدكتور للممرضه:- نادي لل واقف بره
الممرضه :- حاضر
طلعت نادت سيف ودخل معاها
دخل سيف جري وحضن مليكه
سيف :-مالك يا حببتي فيكي اي
مليكه بسعاده:-سيف انت هنا
سيف :- ايوة اناا هنا والحاج سالم وناديه كمان شويه هيجو
مليكه بحزن ودموع:-شوفت اللي حصلي
سيف بكره:-هجبلك حقك والله يا مليكه هوه فاكر انه ملكيش ضهر ولا سند
مليكه بحزن:-انا مش مسمحاه يا سيف ابدا
سيف بحزن علي حالها ولانه ميعرفش اي سبب حزنها وكرهها الشديد ليه
سيف:- ماشي يا حببتي بس انتي اهدي
الدكتور بعمليه:- هي دلوقتي فاقت بس خليها كمان لآخر اليوم بعدين تقدر تخرج اهم حاجه تتغذي شويه لانها ضعيفه وانا هكتبلها ع شويه فيتامينات الف سلامه علي حضرتك
مليكه :- الله يسلمك
الدكتور :- عن اذنكم
وهوه خارج صادفهم دخول ناديه وسالم
ناديه بفرحه:- حمد الله علي سلامتك يا مليكه يا حببتي
ملكيه بفرحه:-الله يسلمك يا ماما
ناديه بدموع:- وحشتيني اوووي يا بنتي والله
Samaa Ahmed
مليكه :-وانتي كمان والله يا ماما
سالم بفرحه:- اي يا مليكه انتي بتشوفي غلاوتك عندينا ولا اي
مليكه:- وطلعت غاليه عندكم
سالم :-اي اللي بتقولي ده يا بنتي ده انتي غلاوتك عندنا زي غلاوة مروان وممكن اكتر كمان
وعند ذكر اسمه حزنت حزن شديد وافتكرت اللي حصل كله
ملكيه بكسره:- هوه فينه
سالم بحزن وتوتر:-سافر يبنتي
مليكه بدموع:-ده طبيعي كسرني وهرب والمره دي كمان كسرني كسرة اكبر وهرب
Samaa Ahmed
سيف وهوه محاوله ل تخفيف عنها وجعها وحزنها:- مليكه انتي هتخرجي معايا هنقعد عن ماما
سالم بحده:- مليكه مش هتسيب بيتها
سيف :- لا ياعمي هي هتمشي معايا بعد اذنك
مليكه:- اه انا همشي معاه انا مليش مكان وسطيكم وياريت ياعمي مروان يطلقني كفايه اووي اللي عملوا فيا انا مش قادره استحمل كل الاهانه والضرب وعندما تذكرت ما فعله فضلت تبكي بكي يمزق القلب حقا انها صغيره علي كل هذا عندما باعها ابيها و كسره مروان ليها اكتر من مره
ناديه وهي بتحتضن مليكه :- اهديي يا حببتي والله انتي عندك حق في كل اللي قولتيه يا بنتي بس اهدي واذا كان في حد مش هيفضل في البيت ف هوه ابني مش انتي
مليكه ب صدمه:- لا يا ماما انا مش عاوزه مشاكل انا همشي مع سيف
ناديه ب حده:- مفيش مشي انتي هتفضلي معانا يا مليكه
مليكه بحب لانها أحبت ناديه ك أمها:- حاضر ي ماما
سيف ل تلطيف الجو:– بالسرعه دي بعتيني يا مليكه
مليكه:- وانا اقدر ده انت اخويا يا سيفو
سيف :-اوباا ده انا بدلع كده
مليكه ببتسامه ليه :-اهوو شوفت علشان تعرف
سيف :- ربنا يخليكي لينا يارب
ناديه وسالم:-يارب

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية صغيرة على قسوتي)

‫7 تعليقات

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *