رواية عزيزه الفصل السادس 6 بقلم شيماء صلاح
رواية عزيزه الفصل السادس 6 بقلم شيماء صلاح
رواية عزيزه البارت السادس
رواية عزيزه الجزء السادس
رواية عزيزه الحلقة السادسة
انا موافق علي جوزنا
الحسيني….. حتي لو مكنتش موافق كنت هتجوزها غصب عنك ي زين
عزيزه قاعده وساكته من جوها فرحانه بس مش حبا الجوازه دي لان زين مغصوب
عزيزه….. زين انت مغصوب علي الجوازه دي
زين هو بصص عليها ابتسامه خفيفه….. لا خالص انتي بنت عمي ولو بابا مكنش قال اتجوز بنت عمك كنت هتجوزك
نادين…. لا ي زين انا فيك حاجه غريبه اووي
زين…. لا مفيش
عزيزه…. وانا موافقه علي جوزي من زين
زين…. تمام اتفقو علي الباقي وانا طالع اوضتي
الحسيني…. استنا
زين…. نعم
الحسيني….. كتب الكتاب الخميس الجاي
عزيزه….. بسرعه كدا
زين….. يعني بعد بكرا طب والله كويس الاستعجال حلو برضو
عزيزه….. بس
الحسيني…. مفيش بس
وزين طلع اوضه
والباقي كملو غدا
*********************
بعد ساعات
عزيزه….. الو ي مامه
عليا….. انتي مكلمتنيش ليه ي بنتي
عزيزه بقلق…. ليه في اي
عليا….. حسين حبس خالك ومش هيطلعو غير لما بتدفع الفلوس الي اخدتها منو
عزيزه…. احسن سيبي يتربه
عليا….. حرام عليكي ي بنتي دا خالك ارجعي لي حسين ي بنتي
عزيزه بزعيق وخنقه….. وانتي مش حرام عليكي الي انتي بتعملي فيا انا مش راجعه لي حسين انا خالص رميت الدبله في وشه وانا مش عايزها افهمي بقي وبعدين خالص انا هتجوز
عليا بصدمه….. هتجوز مين
عزيزه…… هتجوز واحد حنين عن حسين وجدع وبيخلف عليه وانا بحبه هو اكيد هيحبيني ومش عايزني خدامه لي واحسن من حسين ميت مره هو زين ابن عمي
عليا….. طب وخالك
عزيزه بقلب جامد…… يتصرف هو علي العموم انا قولتك الي عندي عايزه تجي اهلا وسهلا مش عايزه براحتك سلام
وقفلت عزيزه الفون
عمرك ما خفتي عليا ولا مشاعري عايزه ارميني لي اي واحد وخلاص عمله حساب لي اخوها وانا اغور في داهيه ي رب انا تعبت ولسه ي هشوف كتير زين مش عايزني اصلا هو شكلو مغصوب
زين من وراها….. بس انا مش مغصوب عليكي انا قررت اني اتجوزك
عزيزه بدموع….. لا انت مغصوب عادي ي زين لو عايزني اقول مش مواقفه هنزل دلوقتي
زين قرب منها ومسح دومعها…… بس لا انا موافق وكل حاجه هتبقي تمام
عزيزه وهي بصه في عيونه…… انت حنين اووي
زين اخدها في حضنه…… بس علي فكره سمعت كل حاجه عن خطيبك حسين في حد يخد واحده اسمه حسين
عزيزه بضحك…. يعني في حد يحد واحده اسمها عزيزه.
زين يضحك….. اه انا
زين….. يلا قومي اغسلي وشك كدا وعلشان نخرج وانا وانتي ونادين
وقامت عزيزه
**********************
دخل زين اوضه وقاعد يفكر فيه لميس
زين لي نفسه…… عندك حق ي بابا لميس مش مستوانا دي كالبت فلوس كانت بتساله بيا مش اكتر انا بقيت بكرهك ي لميس بكرها
وباب خبط
نادين…… ي زين
زين….. اي ي نادين
نادين……. يلا بينا احنا جاهزين
زين…… يلا
زين اول ماشف عزيزه
زين….. اي القمر دا
عزيزه…… ولا قمر ولاحاجه انا حاسه كدا ان شبه عاريس المولد انا مش بحب الميكب
نادين….. طب بزمتك ي زين مش كدا احلا
زين…. اه احلا واحلا كمان لما تكون علي طبيعتها
عزيزه…. شوفتي اهو انا هطلع بسرعه اغسل وشي بسرعه
زين شدها من درعها…….. لا يلا انتي اصلا كذا حلو يلا
وركبوا العربيه ومشوا
**********************
عند الحسيني
الحسيني…… خدي الفلوس دي ليكي شاطره انك بعتي زين عنك
لميس…… انا اعمل اي حاجه علشان بابيه
الحسيني…… لا شاطره يلا روحي شوفي شغلك
ومشيت لميس
**********************************
يوم الخميس
بارك الله ليكم وبارك عليكما وجمع بينكما في خير
***************************
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية عزيزه)