روايات

رواية فجر الشاهين الفصل التاسع والعشرون 29 بقلم نورة عبدالرحمن

رواية فجر الشاهين الفصل التاسع والعشرون 29 بقلم نورة عبدالرحمن

رواية فجر الشاهين البارت التاسع والعشرون

رواية فجر الشاهين الجزء التاسع والعشرون

رواية فجر الشاهين الحلقة التاسعة والعشرون

شاهين عارف ان الكل مستغرب وجدكم هنا وعايزين تعرفوا السبب..
هاشم بسخريه شكلك فكرنا طلاب ابتدائي مجمعنا كده ..عايز اي ياشاهين..
شاهين اولا عاوز القلوب تصفى وكل حد هنا ياخد حقه..
خالد مش فاهم..شاهين انت رجعت افتكرت وامتى حصل كل ده..
شاهين بابتسامه لو مكنتش فاكر كل حاجه مكنتش جمعتكم هنا النهارده..
خوله اخلص عايز ايه..
شاهين دايما.مستعجله يامرات عمي..
هاشم متتكلم عدل مع امي ..
شاهين بسخريه واني قولت حاجه دي حتى زي امي مش كده..والا اي
خوله …
نيره بطيبه في اي ياشاهين يابني اي الللي بيحصل..
شاهين في اني خلاص زهقت وعايز ارجع الحق لصحابه..
خالد مش فاهم انت تتكلم بالالغاز كده ليه..
شاهين جايلك بالكلام ياخالد عمي الله يرحمه كتب كل حاجه باسمي وهملكم عالحديده مش كده …
كان موصيني فيكم …
اني عارف عمي عمل كده ليه زي ماكلكم عارفين …ربنا يسامحه بقى..
لكني مش هرضى اكل حقكم ..
هو اه ولا مره عمي حن عليا انا او اختي الغلبانه دي اللي بقت خدامه عند مراته وبته..
امينه بحزن ياشاهين مش كده ياخوي..
خوله احنا ربيناكم احسن ربايه وكبرناكم..
شاهين اه بامارت ماعمي خلاني كبير العيله عشان ياخدوا التار مني …
وامينه الغلابنه اتحرمت من اقل حقوقها عشان تخدمك انتي وبتك اللي رفضتي تجوزيها عشان التار ..ورحتي جوزتيها لشخص عشان تبعديها عن المشاكل..وحطيتي اختي امينه مكانها
خاوله بارتباك نصيبها كده..
شاهين نصيبه برضو والا انتو الللي مخططين لكل ده..
خالد بحرج اللي فات مات ياود عمي..
شاهين اني كنت متأكد ياخالد انك الوحيد الراجل اللي في العيله دي عشان كده امنتك على بت الحج نعمان انت بتفكرني بابوي الله يرحمه زي طيبته وامانته وكنت زي قد الامانه حا٤ظت على زينه حتى وانا مش هنا..
عشان كده هسامحكم يامرات عمي لكن لازم تعرفي اني عارف كل حاجه عبله اللي يرحمها اللي كنتي بتحرضيها عليا وعلى امينه لحد مابقت هي وامينه يكرهوا بعض..
والا فجر اللى اديتي للحكيم فلوس عشان يفهمني انها حامل وانتي عارفه كويس اننا في الفتره دي مكناش مع بعض..
وتاني وتالت وحجات كتييرر قووووي لو هتكلم عنها مش هخصل..انما قصر الحديت اني كلمت المحامي..
وكل حاجه كتبها عمي باسمى هتتقسم بين خالد وهاشم واختهم..
واني وامينه هناخد حصت ابونا بس…وبعد كده مش عايز اعرفكم تاني..
خوله انت بجد هتعمل كده..
شاهين اني كنت ناوي على كده من زمان لكن الطمع كان عاميكم انتي وابنك..ومكنتوش شايفين اني مش عايز ده كله اني راجل عايز اعيش اني واختي وعيلتي مستوريني مش مهم الفلوس المهم الراحه وراحتي اننا نبعد عنكم..
هاشم ..
شاهين نظر نيره وانتي ياعمه حصتك مش ليه الحق بيها غيرك عايزه تفضلي هنا براحتك عايزه تجي معانا وده اللي بتمناه…قاطعه اتصال من رقم غريب.. ..ليجيب
…..شاهين باشا انت فين..الرواية بقلم روايات نوره عبد الرحمن
شاهين مين معايا
بضحكه ساخره لحقت تنسى صوتي مش كنا امبارح مع بعض وكنت مخطط عشان تسلمني للبوليس لكن ربك ستر وعرفت اهرب.
شاهين بجمود عمار…. عاوز ايه….
عمار مش انا اللي عاوز مراتك صدعتني عماله تصرخ من الصبح شاهين شاهين …شاهين
نهض بفزع مراتي مين..
عمار تؤ تؤ تؤ هي كم مره تجوزت ياشاهين باشا ..مش وحده بعتناها عند ربها هي وابنك والتانيه معانا كمان مع ابنك..تحب انها تحصل ضرتها..هي كمان
شاهبن مسح وجهه باختناق عايز اي ياعمار..
خالد في اي ياشاهين اي اللي بيحصل..
شاهين اسمعني كويس اقسم بباللله لو فجر او ابني حصلهم حاجه مش هتشوف الشمس تاني..
عمار اني مابتهددش ياشاهين باشا..
شاهين واني مش هتعرف تلوووي ذراعي..
هاشم بخوف فجر مالها..
لكزته والدته ليصمت..
عمار هتجيلي وتجبلي عشره مليون جنيه تعويض عن البضاعه اللي اتصادرت بسببك..
شاهين فجر فين عايز اسمع صوتها..
عمار مراتك بالحفظ والصون لحد الساعه عشره ..بعدها مش هتتخيل هيحصلها ايه
شاهين اللي انت عايزه هيكون لكن عايز اسمع صوتها ..
بضحكه واني قولت كده برضو شاهين مش هيخسر مراته وابنه تاني الوجع صعب قوووي لما يتعاش مراتين..
شاهين اغمض عينيه بغصه محاولا ان يهدئ سمعني صوتها..
ليأتيه صوت فجر ببكاء شششاهيين ااننت ففين..
شاهين متخفيش متخفيش يافجر اني هكون عندك لكن انتي متخفيش مماشي..
اخذ السماعة منها ليسمع صراخها وبكائها ممتتااخرش ياشاهين اني خايفه خايفه قوووي..
غادر شاهين المنزل بسرعه وتبعه هاشم على يمينه وخالد على يساره..رفض اخذهما معه لكنهما أصرا..
كان تأئها لا يعلم مالذي يفعله اتصال على سامح
شاهين بانفعال هي دي اخرت اللي يثق فيكم .
سامح في اي..
شاهين في ان عمار هرب منكم ووواخد مرراتي رهينه معاه..
سامح بتوتر هو خطف مرتتك ازاي
شاهين والله لو مراتي وابني جرالهم حاجه هتندمك ياسامح اني وثقت بيك وامنتلك..مش انتو الحكومه اني عايز مراتي سليمه..دلوقتي
ليأتيهم صوت اني عارف هي فين..
شاهين بصدمه..
خالد..
سامح

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة جميع حلقات الرواية ضغط على : (رواية فجر الشاهين)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *