روايات

رواية حارسي الخاص الفصل السابع 7 بقلم رنا تامر

رواية حارسي الخاص الفصل السابع 7 بقلم رنا تامر

رواية حارسي الخاص البارت السابع

رواية حارسي الخاص الجزء السابع

حارسي الخاص
حارسي الخاص

رواية حارسي الخاص الحلقة السابعة

عادل بسخريه/ بقي كده يا عمي متعزمنيش علي فرح مراتي حبيبتي.
رشدي بصدمه/عاادل!! انت ايه اللي جابك.
عادل بسخريه/ ايه اللي جابني.. اقولك انا يا عمي العزيز ايه اللي جابني.. جيت عشان المهزله اللي بتحصل.. كده يا عمي عايز تجوز مراتي لواحد تاني.. طب ده حتي حرام شرعا وقنونا.
فرحه بصدمه/ انت بتقول ايه.. انت اتجننت في نفوخك ولا ايه.
عادل بإبتسامة استفزاز/ عيب يا فروح لما تكلمي جوزك حبيبك بالطريقه دي.
عادل وهو يطلع ورقه من جيبه/ عشان مضعيش وقتكم و وقتي دي ورقه جوزنا والماذون قاعد خليه يأكدلكم كلامي لو مش مصدقين.
بالفعل الماذون تاكد من الورقه ووجدها سليمه.
فرحه بجنان وهي تنظر ل والدها/ طب ازاي.. ازااااي اتكلم قول حاجه ساكت ليييييه.
تميم كان مصدوم ويتابع الحديث هو وباسل وعمار بصمت.
رشدي بكسره/ كلامه صح يابنتي.. انتي فعلا مراته.. قبل ما تدخلي الجامعه.. هو جيه وطلب ايدك ولما انا رفضت هددني بيكي انه هو هيقتلك لو انا موافقتش وللاسف وافقت عشان انقذك.
فرحه بدموع/ ياريتك كنت سيبته يقتلني ياريتك.. ارتحت يا بابا اديني دلوقتي هموت بالبطئ.
فرحه نظرت ل تميم بدموع/ تميم انت اكيد مش مصدق اللي بيحصل زاي صح.
تميم كان ينظر لها بتاثر.
عادل بغيره/ خدوها علي العربيه.
فرحه بجنون/ انت بتقول ايه انا مش متحركه من هناا انت فاااهم.
عادل بغضب/ قولت خدوها.
فرحه بدموع وهي تترجي تميم/ تميم انت هتسبهم ياخدوني.. اعمل حاجه ونبي انا مستحيل اروح معاه.
تميم وقف امامه وحدثه بتحدي/ اولا جوازك منها باطل لانه ده بالاجبار يعني مينفعش لا شرعا ولا قنونا ولو ممشتش من هنا دلوقتي ساعتها قول علي نفسك يا رحمن يا رحيم.
عادل وهو ينظر ل فرحه/ حلو اوي البطل اللي كنتي هتتجوزيه ده بس للاسف مش هينفعك دلوقتي ب حاجه.
جاء الحراس وقاموا باخذ فرحه بقوه بعد محاولات كثيره من تميم وباسل وعمار ف انهم يأخذوها.
فرحه ببكاء هيستيري/ تمييييم متسبنيش يا تميم.. باااابااا انقذني يا بااابااا.. اعملوا اي حاجه متسبونيش مع الحيوااان ده.
رشدي اغمي عليه وكلهم حاولوا ايقاذه ولكن لا فائده وقاموا بأخذوا للمستشفي.
اما فرحه ف قاموا باخذها وذهبوا.
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ✦
عند فاطمه..
كانت ترن علي مرارا وتكرارا علي فرحه ولكن فائدة كان هاتفها مغلق.
فاطمه بقلق وهي تحدث والدتها/ ماما انا قلقانه علي فرحه.. عمال برن عليها مبتردش.
رحمه بهدوء/ معلش يا روحي تلاقيها مشغوله في حاجه ومش شايفه الفون.
فاطمه بقلق/ بس ده مغلق.
رحمه بهدوء/ يبقي اكيد نسيت تشحنه.. بكره ابقي كلميها.. يلا بقي روحي نامي وسيبيني اكمل المسلسل.
فاطمه بخنقه/ انا زهقت من المسلسل والله.. وبعدين مش البطل مات بتتفرجي عليه تاني ليه.
رحمه بإستفزاز/ لا ما ده مسلسل تاني فيه نفس البطل.
فاطمه تركتها وذهبت الي غرفتها بزهق.. ومازالت تفكر في فرحه ولماذا هاتفها مغلق.
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ✦
في المستشفي..
خرج الدكتور وتحدث بإبتسامة/ الحمدلله بقي كويس.. هو دلوقتي هيفضل تحت الرعايه.. لحد ما يتحسن خالص.
تميم بارتياح/ الحمدلله.. ربنا ستر.
باسل بهدوء/ فعلا الحمدلله.
عمار في سرعه/ يجماعه احنا هنسيب بنته كده احنا لازم ننقذها.
تميم بإبتسامة شر/ اكيد هننقذها..اما عادل ف جه في ملعبي وكل العابه ومخططاته هتتكشف.. والمرادي مش هسيبه الا لما يتمسك وياخد جزائه.
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ✦
في قصر عادل..
وصلوا.. وعادل فتح باب السياره وامسك فرحه بقوه ودخل بيها الي القصر تبعه.
فرحه بكره/ سيب ايدي يا حيوان.
عادل رمها ارضا وتحدث بغضب/ لسانك اللي عايز قطعه ده لو متعدلش انا هعدلهولك انتي فاهمه.
فرحه بكره/ لا مش فاهمه واعلي ما خيلك اركبه يا حيوان يا زباله.
عادل قام بشدها من شعرها بقوه وتحدث بغضب جحيمي/ انا حظرتك قبل كده وهحظرك تاني.. اياكي لسانك ده ينطق حرف مش عجبني.. فاااهمه يا زباله.
عادل القها ارضا وفرحه كانت تصرخ من شده الوجع.
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ✦
صبااااحاااا..
في القطاع..
دخل تميم بغضب وتحدث بحده/ سيادتك كنت تعرف انه عادل الحريري يقرب ل فرحه وخلتني احرس فرحه عشان عادل الزفت ده صح.
اللواء منير ببرود/ انت ايه اللي انت عملته ده ازاي يعني تدخل من غير استاذان.
تميم بنفاذ صبر/ انا اسف يا فندم.. ممكن بقي ترد عليا.
اللواء منير بجديه/ ااه كنت عارف انت ايه اللي مضايقك بقي.
تميم بغضب/ اللي مضايقني انك مقولتليش وكمان عادل طلع متجوز فرحه وهو دلوقتي واخدها في بيته بالغصب.
منير ببرود/ مش لازم تعرف كل حاجه..انت عارف كويس جدا انه شغلنا ده بيحتاج سريه تامه.. وبعدين كل اللي انت قولته ده انا عارفه انا مش نايم علي وداني يا سيادة الرائد.
تميم بضيق/ طيب ودلوقتي ايه هي الخطه عشان نمسك عادل وننقذ فرحه.. ولا الحاجات دي كمان فيها سريه.
منير بهدوء/ اقعد يا تميم واهدي.
منير قام بمحادثة امين القطاع/ قول ل سياده الرائد باسل وسياده الرائد عمار يجوا المكتب حالا.
الامين بإحترام/ حاضر يا فندم.
منير بهدوء وهو ينظر ل تميم/ دلوقتي هنتجمع وهقولكوا ايه المفروض يحصل.
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ✦
في قصر عادل..
فاقت فرحه وكانت موجوعه جدا و وجدت نفسها في غرفه غريبه ومن ثم تذكرت ما حدث بالامس وكانت ستبكي.. ولكن حدثت حالها وقوت نفسها/ قسما عظما لاعرفك مين هي فرحه الحريري يا عادل يا حيواان.
امسكت هاتفها وقامت بالاتصال علي تميم/ ايوه يا تميم.
تميم في سرعه/ ايه يا فرحه انتي فين بالضبط.
فرحه بهمس/ اسمعني يا تميم انا هحاول باقصي الطرق اجاي انهارده الجامعه.. واكيد عادل هيحطلي حراسه قدام الجامعه.. انت بقي هتيجيلي من ورا الجامعه.. فيه باب ورا الجامعه بيفتح في البريك.. تميم انت لازم تيجي عشان اناا لازم اتكلم معاك اوعي تتاخر.
تميم في سرعه/ تمام يا فرحه متخفيش انا هاجي.. بس اهم حاجه انتي تيجي.
فرحه بهمس/ لا متخفش من ناحيتي انا هتصرف واجي.
تميم بهدوء/ طيب خلي بالك من نفسك سلام.
اغلقت فرحه الهاتف وجهزت نفسها وفكرت ماذا ستفعل وجاء في بالها فكره عبقاريه.
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ✦
عند فاطمه..
كانت جالسه وتفطر وتحاول الاتصال ب فرحه ولكن دون فائده.
بعد دقائق كان احد يدق الباب ورحمه قامت بفتح الباب.
رحمه بإبتسامة/ قلب خالتك يا حماده.. ادخل ادخل.
رحمه بفرحه/ حماتك بتحبك ادخل افطر معانا.
احمد بغمزه وهو ينظر ل رحمه/ ما انا فعلا حماتي بتحبني.. ولا ايه يحماتي.
رحمه بضحكه خفيفه/ ااه طبعا اومال يا جوز بنتي المستقبلي.
جلس احمد هو ورحمه ولاحظوا ان فاطمه تاكل بهدوء وشارده ولم تنتبه علي احمد.
احمد بمرح/ سرحانه في مين غيري يا بطه.
فاطمه بإنتباه/ اده احمد انت جيت امتي.
احمد بضحك وهو ينظر ل رحمه/ دي في عالم موازي.
احمد بهدوء/ مالك يا حبيبتي ايه اللي شاغل بالك.
فاطمه بحزن/ فرحه من امبارح بتصل بيها يا اما مبتردش يا اما بيديني مغلق.
احمد بهدوء/ طب اهدي كده افطري وبعد ما نخلص انا هتصرف والاقي مكانها.
فاطمه بفرحه/ بجد يا احمد.
احمد بإبتسامة/ بجد يا روح احمد.
فاطمه بإبتسامة/ ربنا يخليكي ليا يا حماده.
احمد بحب/ ويخليكي ليا يا فاطومي.
رحمه كانت تبتسم لهم بحب وكانت سعيده بهم.
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ✦
في القطاع..
كلهم كانوا مجتمعين في مكتب اللواء منير.
اللواء منير بجديه/ دلوقتي احنا ما صدقنا انه عادل رجع.. احنا بقي لازم نكشفه ونكشف خططه قبل ما يفكر يعمل حاجه جديده.
باسل بجديه/ واحنا ايه الخطه اللي هنشتغل بيها يا فندم.
تميم بجديه/ وكمان فرحه عنده يعني ممكن يهددنا بيها.
اللواء منير بإبتسامة خبيثه/ ما هو فرحه هي اللي هتساعدنا في اننا نمسك عادل الحريري.

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية حارسي الخاص)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *