روايات

رواية الصقر الجريح الفصل الرابع عشر 14 بقلم نورة عبدالرحمن

رواية الصقر الجريح الفصل الرابع عشر 14 بقلم نورة عبدالرحمن

رواية الصقر الجريح البارت الرابع عشر

رواية الصقر الجريح الجزء الرابع عشر

رواية الصقر الجريح الحلقة الرابعة عشر

فتون والنبي ياسي صقر خش معايا والنبي وحياتي عندك.
صقر اهدي يافتون عاوز اشوف ايه اللي حصل..سيبيني اكلم الحرس…وهجيلك ادخلي انتي جوه..
فتون لا مش هسيبك لوحدك…
صقر بحنو معلش يافتون انا عاوز افهم ايه اللي جرى وراجعلك..اطلعي انتي اوضتك.
فتون لا انا هجي معاك ياخويا مش هسيبك..
صقر بنفاذ صبر تيجى معايا فين انا هكلم الحرس . انتي هتروحي معايا ليه..
فتون انا هبقى قلقانه عليكي..
صقر بحده خشي جوه يافتون ..
فتون بس..
صقر بغضب مخلاص يافتون انتي ايه مبتفهميش بقولك خشي جوه..

 

 

اغرورقت عيونها بالدموع واسرعت الى غرفتها..
تنهد صقر بضيق وذهب الى الحراسه..
صقر بحده ايه اللي حصل هنا
احمد في رجاله حاولوا يدخل القصر ياباشا..
صقر مامسكتوش حد منهم..
احمد للاسف ياباشا مالحقناش نمسكهم وهربوا..
صقر بغضب ازاي وانتوا كنتوا بتعملو ايه هنا..
احمد والله ياباشا هما كانو مأمنين نفسهم كويس واول ماحسينا عليهم اختفوا كأنهم ملح وداب..
صقر بحده يعني معرفتش حد.منهم..
احمد ياباشا انا شاكك ان في حد بيساعدهم هنا جوه القصر.
صقر يعني ايه..
احمد ياباشا دول مش جايين عالعمياني..انا متاكد من ده..
صقر ماشي انت روح شوف شغلك واي جديد بلغني فيه..
احمد اوامرك ياباشا.
بقي صقر بمكتبه شارد الذهن وهو يفكر من يحاول ايذائه داخل قصره..
______________

 

 

في الكليه
خرج بهاء من شؤون الطلبه..
بهاء بغضب وهو ينظر الي سيارته وعجلاتها النائمه لنفسه ايه اليوم اللي مش فايت ده..ليجد كتابه كتبت على زجاج السيارة باحمر الشفاه مع تحيات الكلب الجربان..
بهاء بحده والله لاربيكي يابنت ال***.
___________
عليا بقلق انت كويس ياابيه..الحرس بلغوني عن اللي حصل
صقر تعالي ياحبيبتي ..كويس الحمد لله..كنتي فين لحد.دلوقتي الوقت متاخر
عليا بارتباك كنت مع عمر
صقر نفخ بضيق مش قولت مفيش خروج بالليل ياعليا ..
عليا بس ياابيه عمر كان عاوزني بحاجه مهمه ..وكمان الحراسه كانت معايا.
صقر تنهد ماشي ياحبيبتي بس المره الجايه لو حبيتي تطلعي بالليل قوليلي …
عليا حاضر هبلغك انت عرفت مين اللي عمل كده
صقر بضيق لا ..بس لحد كده وكفايه انا لازم اعرفه .
عليا ربنا يحميك ليا ياحبيبي ..انا هطلع اشوف فتون..
صقر بسرعه لا ..اقصد متطلعيش لفتون عشان انا سبتها نايمه خليها ترتاح..
عليا ماشي انا طالعه انام كمان..خود بالك من روحك ياابيه..
صقر تصبحي على خير ياحبيبتي..وانا كمان هطلع انام اليوم كان طويل قوي..
____________
صقر اي ده..
فتون كانت تدير وجهها الناحية الثانيه بغضب.ولم تجيبه..
صقر وهو يديروجهها اليه هو انتي زعلانه..
فتون.بدموع…
صقر انتي زعلانه مني بجد..
فتون هزت راسها بايجاب..
صقر بس انا مكنتش اقصد ازعلك والله..
فتون وهي تمسح دموعها بكمها بس انت زعقتلي جامد..
صقر وهو يمسح دموعها بحنو ويبعد خصلت شعرها عن وجهها حقك عليا..انا كنت بحاول احميكي..
فتون بشهقات وانا خايفه عليك ياسي صقر خايفه اخسرك..انا ماليش حد.غيرك متسبنيش..
صقر وهو يحرك ابهامه على وجنتيها متخفيش ياروح صقر ..انا هفضل جنبك..ومش هسيبك ابدا..وهو يقترب منها اكثر لكنها تراجعت فور شعورها بقربه المفرط لها..لتهدر بتوتر الوقت اتاخر هروح انام..
تنهد صقر بابتسامه ايه انتي هتفضلي تفصليني كده دايما…
فتون اسرعت الى السرير واغمضت عينيها بهدوىء..لتشعر به يحتضنها وقد دفن رأسه بشعرها ..
فتون بارتباك انت بتعمل ايه ياسي صقر..
صقر اشششش عايز انام ..

 

 

فتون بتوتر بس مينفعش ..
صقر شدد باحتضانها واستنشق عبيرها ليقول بتوهان خليكي كده عشان اعرف انام..
تجمدت الاخر حتى شعرت به نائم ولتذهب الاخرى بالنوم..
___________
سالم يعني ايه يابهايم..
سعيد يابيه الحراسه كانت مشدده هناك واول ماحاولنا ندخل بلش ضرب النار علينا ..وبصعوبه قدرنا نهرب
سالم انتو شويه بهايم مفيش منكم فايده..
سعيد يابيه انت مش عايز تخلص منه..
سالم لا عايز اناغشه يا****انت مبتفهمش مقولتلك خلص عليه..
عامر اهدى يابابا ..
سعيد ماشي يابيه هتجاوز الاهانات دي بس لوحابب تخلص منه سيبلي انا الطلعله دي..
سالم بشرود قصدك ايه..
سعيد قصدي هريحك منه عالاخر..بس المبلغ هيتضاعف..
عامر لو خلصتنا منه مفيش مشكله..
سالم وانت تقدر تعملها..
سعيد جربني ياباشا وهتشوف بعينيك..
سالم ايمتى هتنفذ..
سعيد اديني يومين تلاته لحد مخطط كويس..
سالم ماشي اما نشوف اخرتها..
___________

 

 

في الصباح..
صقر وهو يعدل ربطة عنقه لتدخل فتون ليهدر هو انا كل اما بصحى مش بلقيكي جنبي ليه..
فتون بابتسامه جذابه انت عارف اني بصحى بدر ياخويا..
صقر طب اخفيها دلوقتي..
فتون باستفهام ايه هيا..
صقر وهو يقترب ليهمس لها ابتسامتك الجميله دي عشان مش هقدر اقوام اكتر من كده..
فتون وقد احمرت وجنتيها..انا هروح احضرلك الفطار..
صقر.على فين انتي النهارده هتروحي معايا..ويلاا اجهزي
فتون اروح فين ياخويا..
صقر هنروح الشركه هو انا مش قولتلك هتشتغلي معايا..
فتون بس انا معرفش اشتغل ايه..
صقر هتتعلمي ويلاا اجهزي بسرعه..
فتون بس.يعني..
صقر مخلاص يافتون..اجهزي وانا هكلمهم يجهزوالفطار لينا..
فتون حاضر . ياخويا اما نشوف اخرتها معاك..
صقر بابتسامه اخرتها زي الفل ياجميل …

يتبع……

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الواية اضغط على : (رواية الصقر الجريح)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *