رواية الصقر الجريح الفصل العشرون 20 بقلم نورة عبدالرحمن
رواية الصقر الجريح الفصل العشرون 20 بقلم نورة عبدالرحمن
رواية الصقر الجريح البارت العشرون
رواية الصقر الجريح الجزء العشرون
رواية الصقر الجريح الحلقة العشرون
فتون وضعت يدها على صدره تحاول ابعاده لتهدر انت بتتريق عليا ياسي صقر..
صقر انتي هتفضلي تفصلني كده.على طول..
فتون يعني انت بجد بتتريق عليا.
صقر بابتسامه وانا اقدر ده حتى مايصحش اتريق عالجمال ده كله وهو يعود ليقترب منها..
فتون بارتباك تململت وحاولت الابتعاد بحرج.
صقر هتفضلي تبعدي كده كتير..
فتون همست بحرج مش بأيدي صدقني .اناا..انا…
صقر رفع ذقنها اليه لينظر داخل عينيها ورأى الخوف فيهما..والخجل ولاحظ وجنتيها المحمره..حرك إبهامه على وجنتيها..بحنو ورقه
صقر انتي ايه خايفه..او مكسوفه..
فتون نهضت و تربعت على السرير بارتباك تحال ترتيب الكلمات وهي تفرك يديها.لتهمس..بحرج..وتوتر.انا بس ..كنت ..يعني …لو…متزعلش…يعني …ياسي صقر..عايزه.عايزه..شوية ..وقت يعني لحد مما..كده يعني ..مم.م.مااتعود يعني ..انا …انا..مش..مش عارفه ..اقولك ..ايه..ببببس….
صقر انتي خايفه كده ليه انا عمري ما ااذيكي..ولا اعمل حاجه غصب عنك.
فتون لااا لا.. ابدأ ياسي صقر..مش قصدي كده. بس..يعني..
صقر بابتسامه نهض وجلس مقابلا لها وامسك يديها بحنو لتنظر اليه..فتون بحرج.
صقر بابتسامه خلاص فهمتك..
فتون بجد ياسي صقر
صقر بجد يا عيون صقر.
فتون متزعلش مني يا سي صقر..
صقر ااممممممم ماشي بس بشرط ..
فتون بسرعه اللي انت عايزه..
صقر.بخبث.متأكده.
فتون باصرار متأكده
صقر. متنسيش الاتفاق اتفاق ومفيش رجوع…
فتون دون تفكير خلاص يا خويا انا قولتلك موافقة ..
صقر حيث كده ..تعالي . ليجذبها اليه بقبلة عميقة جعلتها تشعر بالخدر ليبتعد عنها هامسا أمام شفتيها ابوسك براحتي..
فتون بصدمة وضعت يدها على شفتيها دون وعي لتهمس هاااااا.
صقر بضحك ضربها بخفة على جبهتها لتستفيق..الشرط اني ابوسك براحتي.
لتهمس بخفوت وحرج …ااننا .مممككنتتش ععارفه . كككده..
صقر احتضن وجنتيها و قبل عينها برقه و اديكي عرفتي.ليقبل الاخر..هامسا ومفيش رجوع ليبتعد وينظر إليها بهيام هادرا بخفوت و الإتفاق اتفاق مش كده ..ليقبل شفتيها قبلة شغوفة حتى استوعبت فتون ما يحدث لتبتعد وتبعده عنها بحرج وضعت يديها على وجنتيها المحمرة بخجل وارادت المغادرة…
لكن صقر امسك معصمها ضاحكا برضى.ليهدر خلاص تعالي .نامي .خلاص..
فتون…حاولت افلات نفسها وهي تشعر بالخجل ولا تستطيع النظر اليه.او التفوه بكلمه.
لكنه هتف بابتسامه. انا كده كده مش نايم الا وانتي بحضني فتعالي..ياستي قولتلك خلاص..
فتون…
صقر جذبها اليه لتسقط.بين احضانه هادرا بهمس بطلي دلع وخلينا ننامي وهو يشدد باحتضانها سكنت بين احضانه وهو يدفن وجهه بشعرها.يستنشق رائحتها بعشق…
في صباح اليوم التالي..
صقر صباح الخير..
عليا وفتون بنفس الوقت صباح النور..
صقر فتون اقعدي افطري الشغالين هيشوفوا الشغل انتي استريحي بتتعبي روحك ليه..
عليا تناولت اخر لقمه بسرعة لتقول بتوتر انا اتأخرت هروح الكليه..امسكتها فتون لتهمس هتسيبيني لوحدي معاه ..مش عارفه هيعمل ايه.
عليا بنفس الهمس ماليش دعوه انتي اتصرفي مش انتي اللي عملتي كده..
فتون بغيظ بتبيعيني ياعليا..
عليا انا مش حمل أبيه لما يتعصب سلام ..
صقر بضيق بتتو شوشو على ايه..
فتون هااا لا مفيش حاجه.ياخويا.تحب اعملك قهوة ..
صقر بابتسامه لا انتي ارتاحي ..هنده حد من الشغالين تجي تعملي القهوة..
صقر ..دعاء ..يادعاء….لكن لم يجيبه أحد..
صقر بغضب هما راحو فين ..نهض من مكانه .. ليوقفه صوت فتون المرتعش
فتون بارتباك سي صقر ..اصل ..اصل.. لتقول بسرعة وهي مغمضة عينيها..اصلا انا مشيتهم كلهم.
صقر صدمه نعم ياختى..((صقر لم يعتد.على ان يتخذ احد اي قرارا يخصه او يخص منزله وعائلته دون العودة اليه لذلك في تلك اللحظه شعر بالغضب ..بالغضب وحسب..))
فتون بخوف مشيتهم..
صقربحده تمشيهم ليه هااا..متنطقي
فتون بتوتر مش عايزه شغالين بالبيت
صقر بغضب تقومي تتصرفي من دماغك من دون علمي ليه شايفاني ايه..
فتون مش كده ياسي صقر بس انا خايفه ع… ..
صقر قاطعها بغضب جحيمي وهو يمسك ذراعها الظاهر انتي نسيتي نفسك..انا فعلا كنت متساهل معاكي جدا ودلعتك زياده ..عايزه تتحكمي بحياتي و تتصرفي على هواكي..
فتون بدموع افلتت ذراعها من يده وصعدت الغرفه وهي تبكي بحرقة….….
صقر بغضب ضرب الكرسي بقدمه وغادر المنزل وهو غاضب جدا…
__________________
في الكليه..
كريم باستفزاز اخبار حبيب القلب ايه يا ست هانم.
فرح اتكتم ياكريم لحسن اكتمك اقسم بالله..
كريم شاطره بس تدينا مواعظ وحكم..وتخربي بيني وبين اختك..
فرح كريم اقسم بالله لأقوم اضربك..
كريم بغيظ وفاكرني هسكت زي المرة اللي فاتت لا اصحي على نفسك لا اقسم بالله اكلم عمي واقوله على حبيب القلب.
فرح بحده حبيب القلب مين وزفت ايه..
كريم مش هو اللي خدني غدر ضربني ..وانتي سبتيني عالارض مرمي وروحتي معاه والله مش هنساها ليكي يافرح..
فرح ضحكت وهي تتذكره عندما كان مرميا على الارض.
فرح افتكرت انت بتتكلم عن الاستاذ بهاء..
كريم بسخريه هو اسمه بهاء كمان..
فرح عايز ايه ياكريم اخلص..
كريم عاوز ارجع لمنال..
فرح ومنال مش عايزاك..ولا بتحبك.
كريم كدابه انتي اللي بتلعبي بدماغه عشان تبعد عني..
فرح وليه هيا عيله..
كريم بغضب فرح متستفزينيش لا اقسم بالله اتجنن عليكي..
فرح يووووه عايز ايه دلوقتي عندي محاظره..
كريم عاوز اشوف منال..
فرح نعم ياخويا..
كريم ايه نسيتي انها خطيبتي..
فرح باستفزاز اصحى يا حبيبي دي كانت خطيبتك..
كريم بغيظ مهو كلوو منك..
فرح مش هتوافق تشوفك..
كريم مهي مش هتيجي على شاني احنا هنخليها صدفه كده..
فرح انت عايزني اشجعها عالغلط..
كريم غلط ايه انتي هتصلحي مابينا..زي ماخربتيها.
فرح وانت متنسبهاش..ليه.
كريم ..انا نفسي اعرف انتي بتكرهيني ليه هااا ليه عملتلك ايه..
فرح عشان خنتها ..وانا مابحبش الراجل الخاين ..الللي يخون مره يخون الف..
كريم بندم قولتلك مية مره دي علاقه قديمه قبل ما ارتبط بمنال والبنت هيا جت لزقت فيا ..اعمل ايه
فرح ولو مروحتش الاماكن القذره دي..مكنتش هتشوفها..ليه روحت..
كريم بنفاذ صبر روحت اشوف صحابي …ليردف متخليش منال تظلمني وتظلم نفسها والله انا بحبها يافرح والله..
((شعرت فرح بالندم في صوته وملامحه لذا قررت ان تساعده بعد ان تاكدت بان خطتها ليعرف كريم خطأه نجحت فهي على كل حال لن تفرق بينهما وهي تعلم بان منال وكريم يحبان بعضهما..))
فرح بقلة حيله ماشي ياخويا قولي هعمل ايه…
كريم…..
____________
بهاء مالك ياصقر من ساعت ما جيت الشركه وانت مش طايق روحك.
صقر بضيق مفيش..
بهاء متخانق مع مدام فتون..
صقر وهو ينظر للاوراق امامه ما قولتلك مفيش ..
بهاء واضح جدا عليك على فكره..ليعلن هاتف بهاء وصول مكالمة..نهض بهاء من مكانه ليهدر راجعلك ياصاحبي..
تنهد صقر وهو يتذكر فتون
((صقر يعلم بانه جرحها كثيرا بطريقة كلامه معها وندم فورا..لكنه كان غاضبا جدا ولو حاول مصالحتها في تلك اللحظه سيزيد الامر سوءً لذا قرر تركها حتى يهدأ هو وهي ايضا تهدا ليأتي ويصالحها.))
ليرى مكالمه من الحراسة الخاصة بالمنزل
صقر بقلق فيه ايه.
الحارس فتون هانم خرجت من القصر ورفضت نوصلها ياباشا..
صقر انت بتقول ايه من امتى..
الحارس من شويه.
صقر وهو يحمل مفاتيح سيارته..الحقها متسبهاش لوحدها تتوه لوحدها..
الحراس بس ياباشا هيا خدت تكسي ومشيت..
صقر بغضب رمى مفاتيح سيارته ليهدر وانت كنت بتعمل ايه يا حيوان مش قولتلك متطلعش من البيت الا وانت معاها..
الحارس ياباشا والله هيا رفضت وكانت مصممه تروح لوحدها فقولت ابلغك عشان اعرف اعمل ايه.. ..
صقر وهو يأخذ نفسه بسرعه حسابكم بعدين يابهايم..دور عليها بكل مكان اكيد مالحقتش تبعد ..ليغلق الهاتف بغضب..وهو يفكر إلى أين يمكن أن تذهب.
يتبع……
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة باقي حلقات الواية اضغط على : (رواية الصقر الجريح)