رواية غرام الفصل الخامس عشر 15 بقلم زهرة الربيع
رواية غرام الفصل الخامس عشر 15 بقلم زهرة الربيع
رواية غرام البارت الخامس عشر
رواية غرام الجزء الخامس عشر
رواية غرام الحلقة الخامسة عشر
غرام اول ماسمعت صوتو التفتتلو بغضب وعيونها مليانه دموع وبصتلو بشراسه وهو جري عليها فجأه وحضنها بكل قوتو
غرام اول ما عمل كده استجمعت قوتها ودفعتو بقوه وغضب لدرجة كان هيقع وبصتلو بحده وضربتو قلم قوي جدا جدا
بدر كان هيتقدم عليها بس عصام مسك ايده وقال سيبها يا بدر سيبها تطلع الي جواها صدقني كده احسن
بدر اتردد شويه بس كان حابب يعرف بتفكر في ايه فضل واقف مكانو بضيق وتوتر
عماد فضل باصص لها ومصدوم جدا من الي عملتو قال بدهشه….انتي…انتي بتضربيني ياغرام ….لحق لعب بعقلك ..دا بدال ماتفرحي اني لسه عايش ياخساره يا غرام
غرام بصتلو وعنيها بتطلع شرار وقالت بغضب مرعب….فعلا ياخساره …ياخسارة كل دقيقه عشتها معاك…ياخسارة كل دقه من قلبي ضيعتها على واط.ي زيك يا خسارة كل لحظه حبيتك فيها وسمحتلك تضحك عليا بيها يا سا.فل يا حق.ير
عماد اتفاجأ من ردها مكانش متوقع انها تقابلو بالطريقه دي بلع ريقه بتوتر وقال…يا غرام…ياغرام انا مكنتش اعرف انو متجوزك انا زي زيك احنا التنين بدر ضحك علينا وو
غرام قاطعتو بغضب وسخريه قالت…بجد مكنتش تعرف معاك حق هتعرف منين مهو لو كنت كتبت كتاب حقيقي وجبت مأذون حقيقي كنت عرفت
عماد عرف انها كده عرفت كل الحكايه فمكانش قدامو حل غير انو يشككها في بدر قال بمكر…انتي مين قلك الكلام ده طبعا بدر مش كده مش عارف ازي تصدقيه افهمي بقى بدر ده بيضحك عليكي كل الي عايزه منك حاجتين اتنين وهيرميكي بعدها ولا هيسأل فيكي حتى
غرام ضحكت بضيق وقالت…اممم وانت بقى الي مضحكتش عليا وكملت بسخريه شديده وقالت …وطبعا من واقع خبرتك فأنت اكيد عارف الحاجتين دول مش كده
عماد حاول يأثر عليها رد بسرعه…طبعا عارف اولا ورثك من ابوكي الي هو نص املاك عيلة القاضي وانتي الوريثه الوحيده ليه وثانيا بقى.وبصلها من فوق لتحت بوقاحه وقال…ثانيا ده بقى كلنا عارفينو ولا ايه
غرام بصتلو باستحقار وقالت بحده…..طبيعي الواط.ي يشوف كل الناس واطيه زيو .بس خد مني الكلمتين دول اولا املاكي بدر عندو قدها مرتين ومش محتاجها لانو ببساطه بدر القاضي الي اتولد والفلوس تحت رجليه مش بيتعب نفسو ولا يخطط علشانها بيسيب الكلام ده لامثالك يا ابن السيوفي ثانيا بقى انا مراتو وكل حته فيا ملكو انت ريح نفسك ومتشغلش بالك معدتش البنت الي كنت تضحك عليها بكلمتين وفرهم اريحلك
عماد حس بخيبة امل وملقاش معاها ريق حلو قرب عليها وحاول يمسك ايدها وقال….ياغرام انا بحبك انا
بس غرام شدت ايدها بعصبيه وقالت بحده وشراسه ترعب..ايدك دي لو قربت مني هعلقها في رقبتك اقسم بالله اققت.لك من غير مايرفلي جفن ومخدش فيك يوم واحد سجن متنساش اني خارجه من مصحه يعني خاف على نفسك احسنلك يا عماد
غرام استدارت هتمشي شافت بدر في وشها وابتسامه فرحه شديده على وشو اكدت لها انو سمع حديثهم قالت بصوت هادي….بدر ممكن تطلعني الاوضه يا حبيبي
بدر ضحك بخفه على طريقتها وقال طبعا يا حياتي وبص لعماد بابتسامة نصر واستفزاز وقال وهو بيمد ايدو ليها….يلا بينا
غرام بصت لايده ومسكتها بابتسامه بسيطه وطلعو سوا اوضتهم تحت انظار عماد الي كان مصدوم جدا
بقلمي…زهرة الربيع
عصام عدى من قدام عماد وقال…تعيش وتاخد غيرها يا عمده طبعا كده غرام بح والصفقه كمان الي عملت المستحيل علشان متمش طبعا اكيد فهمت بما ان بدر هنا يبقى هتكمل يعني رجوعك كلو على الفاضي يلا متزعلش الحجات دي نصيب وسابو مشي
عماد كان هيموت حرفيا من الغيظ حاسس ان الدنيا اسودت في عنيه طلع اوضتو بغضب وعصبيه مفرطه خبط الباب بعن.ف وفضل يلف في الاوضه زي المجنون وبعدها حاول يهدى ورن على هشام
عماد بعصبيه …اسمع يا زفت تجيلي حالا خد اول طياره وتجلي على شرم الشيخ مفهوم
هشام بخوف وقلق…ليه حصل ايه لكل ده
عماد بعصبيه….حصل زفت على دماغنا كلنا بدر هيكمل الصفقه يعني هيبقى اقوى من الاول لا وغرام كمان بقت في صفو تجلي حالا نشوف هنعمل ايه بسرعه
هشام اتنهد بضيق وقال…..وانا هعمل ايه يعني حتى لو جيت وبعدين انا كلها خمس ايام وهكون عندك بدر طلب ايد سحر للجواز وهيتجوزها بعد اسبوع وكلمتنا وبابا قال هنستنى خمس ايام ونروحلها
عماد اتفاجأ جدا وقال بزهول….انت سكران ولا بتقول ايه بدر هيتجوز سحر ازاي طب وغرام
هشام بلامبالاه…اهو قلها انو مبيحبش غرام ومفيش حاجه ما بينهم وان جوازهم ورق وبس وزي العاده صدقتو
عماد اتلخبطت افكارو قال…ازاي يعني دول من شويه كانو بينادو بعض حبيبي وحياتي معقوله بيعملوو كده قدامي يعني مفيش ما بنهم حاجه ههه
وضحك بصوت عالي وقال بتنهيده ….يا خبر ابياااااااض دانا كنت صدقت
هشام بعدم استيعاب…صدقت ايه وبتضحك على ايه انا مش فاهم حاجه
عماد بفرحه ومكر …لا متشغلش بالك انت يا اتش ومفيش داعي تيجي انا هتصرف سلام
وقفل معاه وابتسم بشر وافكار شيطانيه بتدور في دماغو قال ..يا تري بتضحك على مين فيهم يا ابن القاضي
سحر بقى كانت فرحانه جدا خرجت من الاوضه بسعاده وراحت لعصام
عصام فتح الباب بالبنطلون وبس فاكرو بدر ولسه هيتكلم اتفاجأ بسحر
سحر شهقت بكسوف وودت وشها الناحيه التانيه وقالت بحرج شديد…..انا.انا اسفه…اجيلك وقت تاني
سحر كانت هتمشي بس عصام مسك ايدها بسرعه وقال….استني انا الي اسف مكانش المفروض افتح كده
سحر بصت لايده لانو ماسك ايدها وحمحمت بخجل وعصام فهم وساب ايدها وقال…احم انا اسف استني ثانيه واحده وجري بسرعه لبس تيشرت وقال اتفضلي يا سحر
سحر بصتلو وضحكت وقالت …الاحسن لو تتفضل انت بره انا حابه اتكلم معاك اذا ممكن
عصام طلع و قفل الباب وقال…دانا اتمنى اتفضلي وطلعو سوا قعدو على البحر
عصام كان سعيد انو معاها مع انها كانت كالعاده بتحكي عن بدر قال…..لاكن مقولتليش ايه سر تشريفك ليا والقعده الحلوه دي
سحر اتنهدت وقالت ….انهارده حابه احكي معاك انت بذات لاني مبسوطه وانا من زمان معنديش غيرك اتكلم معاه لما اكون عايزه اتكلم
عصام بصلها بابتسامه وقال…امم وايه بقى سبب الانبساط ده
سحر بصتلو باستغراب وقالت….هو بدر مقلكش ولا ايه مش طلب ايدي للجواز والفرح بعد اسبوع كمان انا مش مصدقه هطير من الفرحه يا عصام
عصام حس الارض بتدور بيه مش عارف حتى يبتسم يجاملها فضل مصدوم بيجاهد نفسو علشان دموعو متنزلش قال بصوت حاول يخليه طبيعي…الف مبروك فرحتلك من قلبي ان شاء الله تعيشي مبسوطه
سحر بصتلو بامتنان وقالت…شكرا بجد يا عصام انا صحيح كنت زعلانه منك لانك كدبت عليا لاكن بعد الي حصل حابه اشكرك اوي وحابه افضل احكيلك قد ايه فرحانه وقالت بنبرة حزن …انا معنديش حد غيرك احكيلو عن فرحتي
عصام حس بنبرة حزن في كلتمها حاول ينسى وجعو و قال…ازاي بقى معندكيش غيري عندك بباكي وعندك هشام وبدر وطنط صفاء وانا ومحمود بيه وغرام كلنا بنحبك
سحر ابتسمت بحزن وقالت…حتى غرام حسبتها انا على فكره مش بكرها بس انا فجأه لقتها في مكان عمري ماتخيلت حد فيه غيري غصب عني مش بايدي فاهمني
عصام اتنهد بحزن وقال….فاهم ان اكتر واحد فاهم وعلى فكره هيه كمان فاهمه ومش زعلانه ها قوليلي بباكي وهشام هيجو امتى
سحر ابتسمت بسخريه وقالت…لو افتكرو هيجو كمان خمس ايام …عارف يا عصام انا عمري ما حسيت يعني ايه حب الاب ولا حنية الاخ دايما مهمشه ديما مش بظهر عندهم غير لما يكونو معندهمش اي شيى يشغلهم مكنتش احس بالحب فعلا غير من ماما الله يرحمها هيه الوحيده الي ديما كانت معايا اما هشام وبابا دول بحس انهم مش اهلي اصلا يعني مثلا يوم ما طلبت منو يلغي العقود مع بدر موفقش ولا وافق اني افسخ الخطوبه كلو علشان الفلوس وعارف ايه الي اقنعه يوافق برضو الفلوس هشام قلو نضغط على بدر ونخليه يعوضنا مقابل اننا نكمل في الصفقه حتى مهتموش انا قد ايه زعلانه وقتها
عصام بصلها بحزن شديد وقال ….متزعليش يا سحر سعات الدنيا بتلهينا عن اققرب الناس بس الي في القلب مبيتغيرش وسواء بباكي او هشام فأكيد لتنين بيحبوكي
سحر ابتسمت وطلبو عصير وفضلو يتكلمو فتره محسوش بالوقت فيها رغم ان عصام كان قلبو بين.زف حرفيا
عند بدر وغرام طلعو الاوضه واول ما دخلو غرام فضلت قاعده على السرير مش مصدقه انها شافتو تاني بس الاحساس مختلف تماما دلوقتي حابه تنتقم منو بتكرهو وحاسه بالخزلان مش زي احساسها الاول تجاهو حاسه بتخبط شديد ومش مركذه
بدر حس بكده قعد جمبها وقال بهدوء…… لسه بتحبيه
غرام رفعت عنيها ليه والدموع ملياهم وقالت….مبقتش عارفه…مبقتش عارفه بحبو اوبكرهو ..مبقتش عارفه المفروض احس بأيه الف حاجه جوايه مبقتش اثق في حد حتى في نفسي ولا في قلبي انا …انا عايزه اعيط وبس
بدر ابتسم بدموع وشدها لحضنو وهيه استسلمت وفضلت تبكي بشده لحد ما هديت شويه بعدت عنو بكسوف وقالت بهدوء…احم اسفه
بدر ابتسم وقال….ليه بتتأسفي يا غرام ما انتي طول عمرك بتجري عليا لما تكوني زعلانه او مبسوطه
غرام قالت بحرج…..ايوه بس وقتها كنت صغيره
بدر ضحك بخفه وقال….وقتها كنتي صغيره على اساس انك كبرتي يعني على فكره زمان كنتي صغيره ودلوقتي بقيت جوزك يعني في الحالتين مش بتعملي حاجه غلط
غرام وقفت وقالت بضيق مصتنع….بس بس…متقولش جوزك دي
بدر وقف قدامها وبقى يقرب وهو بيقول…ليه…مش حابه اكون جوزك
بقلمي…زهرة الربيع
غرام لزقت في الحيط وقالت بتوتر من قربو….احم ابعد يا بدر لو سمحت
بدر بص في عنيها جامد وقال بابتسامه تجنن….ليه حاسس انك مش عيزاني ابعد
غرام حاولت تتحاشى عيونه وقالت بارتباك شديد…لا ابدا انا عيزاك تبعد
بدر قرب عليها جدا وهيه غمضت عيونها باستسلام وبدر ابتسم بسعاده حقيقيه وقرب بشفايفو منها بس غرام نزلت بسرعه من تحت دراعو وقالت بسرعه …انا عايز انام يلا تصبح على خير
بدر ضحك عليها وقال….بذمتك حد يعمل كده وكمل بغمز… على العموم براحتك كده كده التفاح استوى ووقع
غرام بتحدي ……بتحلم
بدرقال بتكبر….بدر القاضي احلامو اوامر يا غرامي
غرام بصتلو بطرف عينها وقالت هنشوف وراحت تنام
بدر بصلها وقال بتوتر…..غرام انتي هتنامي كنت عايزك في موضوع ضروري
غرام فضلت مكانها بلامبالاه وقال….هممم ارغي
بدر بتوتر….. غرام انا انهارده صالحت سحر وحددنا معاد الفرح الاسبوع الي جاي
غرام قعدت بصدمه واتسعت عنيها بشده وووووووو
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية غرام)