روايات

رواية بيان العشق الفصل الثالث 3 بقلم سلمى ابراهيم

رواية بيان العشق الفصل الثالث 3 بقلم سلمى ابراهيم

رواية بيان العشق البارت الثالث

رواية بيان العشق الجزء الثالث

رواية بيان العشق الحلقة الثالثة

بيان بقلق..ونتي مين وبتسألي علي عمرو لي…..
حبيبه..انا وعمرو جوزك بنحب بعض بقالنها 3 سنبن ولولا ابوكي وابوه كان زماني انا دلوقتي اللي معاه هنا….
بيان اتصدمت جدا..انتي بتقولي اي….
حبيبه..لو مش مصدقاني نديلو دلوقتي ونا اقولو الكلام دا ادامك وهتشوفي هيعمل اي
بلعت ريقها بيان بتوتر وخوف ان كلامها يطلع صح..اتفضلي ادخلي……
حبيبه ابتسمت بصفار..ميرسي….ودخلت …فضلت تتفرج حبيبه عالبيت كدا وتحرك عنيها عليه كلو وعنيها جات عالحمام وصوت الميه فيه
حبيبه..هو عمرو في الحمام……
بيان كانت قلقانه اوي يطلع كلامها صح..اه..جوه…….
حبيبه..طب ممكن بقا تعمليلي اي حاجه اشربها….
بيان بصتلها بغلل ..لا مش ممكن
حبيبه..لي يعني انا ضيفه عندك………
قطع كلامهم خروج عمرو وهو بينشف شعره ولابس بنطلون بس…..والفوطه ع وشو مش شايف…
عمرو من تحت الفلوطه..ها يمجنونه انتي …عملتي البونجاز ولا اجي اساعدك…..وشال الفوطه لقا حبيبه ادامه بتبصلو كدا وبيان اللي واقفه .مربعه ايديها مستنيه تشوف اي اللي هيحصل…..
بيان بحده ودموع..مين دي يا عمرو…….
عمرو بص لبيان ومش عارف يقولها اي وبص لحبيبه..اي جابك هنا يا حبيبه….
حبيبه بدموع فيك..عشان وحشتني مش قادره اتخيل انك خلاص كدا هيتقفل عليك باب واحد انت ودي ..وبصت لبيان باحتكار..
عمرو بهدوء..حبيبه…مينفعش اللي انتي بتعمليه دا انا متفق معاكي ع حاجه لازم ننفذها…..
حبيبه..مقدرتش يعمرو..نت لما قولتلي نفسي اخدك في حضني اوي مقدرتش استني …انا ادامك اهو..خدني في حضنك..حسسني ان مفيش حد شريكي فيك زي ما قولتلي ……
عمرو كان مركز مع بيان مش عارف لي ..بيان كانت بتمسك دموعها بالعافيه لان طلع كلام حبيبه صح….
عمرو..حبيبه..روحي دلوقتي ونتكلم بعدين………
حبيبه بغلل..بتمشيني يا عمرو..وعشان مين..هااا….عشان دي…وشاورت بصباعها ع بيان…
بيان فقدت اعصابها واتكلمت بعصبيه..بقولك اي يبت انتي..انا ساكتالك من الصبح…هتقلي ادبك اقسم بالله همسح بيكي البوتجاز اللي جوه دا
حبيبه..انا عاوزاكي تعرفي حاحه واحده..هي ان عمرو بيحبني انا …ومش ممكن هيبصلك تمام..ومتحاوليش تعملي الحركات بتاعتك وتدلعي عليه عشان هو لا يمكن هيقربلك….انا متاكده انو مقربلكيش….
بصتلو بيان بصدمه ..يعني عملت كدا عشان نفسك مش عشان خايف ع شعوري ولا كدا…..
عمرو مكانش عارف يودي وشو فين من بيان…ميعربش لي شال همها اوي كدا……
عمرو..بيان انا……
بيان..اخر*س…..لما ابوك وابويا يجو لينا كلام تاني معاهم..انا لا يمكن اعيش معاك في بيت واحد…
حبيبه اتصدمت انو اصلا بيحاول يبررلها لكن بردو فرحت ان خطتها نجحت بس فاضل حاجه عشان تسبك…..
حبيبه قربت ع عمرو وحضنتو اوي وكانت بتحس علي جسمو كدا….
بيان قرفت منها اوي دا انا مراتو ومقدرش اعمل معاه كدا…سابتهم ودخلت اوضتها جري…….
عمرو بعد حبيبه عنو بعصبيه..اي اللي انتي بتهببيه دا……
حبيبه بصدمه..نت بتزعقلي يا عمرو……
عمرو..طبعا بزعقلك….احنا متفقناش علي كدا يحبيبه….انتي كدا فتحتي عليا نا”ر
حبيبه..مش ملاحظ انك خايف منها شويه……
عمرو..حبيبه..انتي عبيطه ولا اي ..متخلقتش لسه اللي اخاف منها…انتي عارفه ان ابويا مريض قلب ولو سمع حاجه زي كدا ممكن يروح فيها
حبيبه..عمرو….هي شكلها عاجباك صح……
عمرو بصدمة منها انها فاكراه كدا..يعني هي دي صورتي فدماغك….
حبيبه بتمثل العياط..عمرو نت اصلا مبقتش تحبني..ونا كمان مش هحبك تاني..روحلها بقا سلام….وسابته ومشيت ودي اول مره عمرو ميجريش وراها لما تسيبو وتمشي……لما خرجت راح قفل وراها الباب وهي بقت مصدومه اول مره يعمل كدا اصلا معاها
كانت بيان في اوضتها بتعيط…متعرفش لي يعني هي بتحبو..بس حب اي دا اللي يجي من اول يوم…لا هي معجبه بيه وكانت هتحبو بس دلوقتي خلاص لازم تمنع نفسها من انها تقع في حبه…يعني خلاص هيتطلقو…طبعا هنتطلق انا لايمكن اعيش مع واحد قلبو مع واحده تانيه بابامعلمنيش كدا ابدا..لازم يكونلي كرامه وشخصيه……..
عمرو خبط باب الاوضه ودخل ……
بيان كانت عيونها مليانه دموع قامت بعصبيه..هو نا اذنتلك تدخل…..
عمرو..طب ممكن بس تهدي عشان نقدر نتكلم……
بيان بسخريه..نتكلم نقول اي..نت بتحب واحده واكيد واعدها بالجواز..يتري بقا وعدتها هتتجوزها عليا ولا هتطلقني وتتجوزها
عمرو..طب ممكن تهدي بس
بيان بزعيق..عاوز تقول ايييييي….دي حضنتك ونت قا”لع كدا..دنا مقدرش اللي مراتك وحلالك مقدرش اعمل حركه زي دي….
عمرو..بيان انا اعمل اي يعني…كنت بحب واحده فجأه لقيت اوبويا جاي يقولي اني هتجوز واحده عمري ما شوفتها قبل كدا ودي هتبقي مراتي…المفروض اني اعمل اي بقا عاوز افهم….
بيان عيطت اكتر واتعصبت اكتر..ونا ذنبي اي عاوزه افهم..ذنبي ايي…هااا…نا حصل فيا نفس الكلام …بابا قالي هتجوز واحد عمري ما شوفته قبل كدا ولازم اكون عروسه فرحانه …اعمل اي لما الاقي جوزي بيحب واحده تانيه المطلوب مني اي……
عمرو..نا اسف يا بيان والله ….بس مش بايدي…..
بيان..نا عاوزت اطلق يا عمرو…وانهارده…..
عمرو اتصدم لكن حاول يهدي..هعملك كل اللي نتي عاوزاه ..بس عشان خاطري….
قاطعته..ملكش خاطر عندي ……..
عمرو كان مستغرب من طريقتها..خلاص..عشان ابويا عمك راضي…نتي عارفه انو عندو القلب ..والله لو عرف حاجه زي كدا ممكن يحصلو حاجه..
بيان اصلا بتحب ابوه جدا..عمي راضي…..اه صح…..
عمرو..بالله عليكي يعني بلاش انهارده اي كلام..ونا لما يعدي شهر هحاول اقوله الموضوع بالراحه انما دلوقتي هيتصدم بجد
بيان بتفكير..ماش يا عمرو..عشان خاطر عم راضي بس …عاوزاك بقا في خلال الشهر دا ملكش اي علاقه بيا فاهم
عمرو..حاضر..بس انهارده لازم نبين اننا مبسوطين……….
عدي كام ساعه وجهه وصول اهلهم..رنو الجرس …..جرجو عمرو وبيان كل حد من اوضه…….شاورلها عمرو تبتسم…ابتسمت هي بقرف ليه كدا…
راح يفتح الباب…لقا الزغاريط من اختو وامو وام بيان…..
اختو رغد..الف مبرررووووووك
عمرو بضحكه..تعالو ادخلو …..
دخلو كلهم سلمو عليهم وقعدو…….رغد وبيان اصلا اصحاب من زمان لكن عمرو كان مسافر برا مصر عشان كدا بيان عمرها ما شافتو
رغد شاروت لبيان يقعدو لوحدهم ….قامو دخلو الاوضه……
كانو الرجاله قاعدين مع بعض……
راضي بغمزه..ها يواد عملت اي…….
عمرو بعدم فهم..مش فاهم…عملت اي في اي؟؟
راضي بصلو..يا واد رفعت راسي ولا لا……
عمرو فهم..اااااهه….ههههههه..لا من الناحيه دي اطمن رفعتها اووي ….اووووي
ضحك راضي كدا..اصلك يا مصطفي متعرفش الواد دا شقي ازاي
مصططفي ابو بيان..لا باين عليه……وضحكو مع بعض…..
رغد..مالك يا بنتي فيكي اي….
بيان..مفيش يا رغد
رغد..لا طبعا حساكي بتمثلي الفرحه..هو عمرو زعلك في حاحه…….
بيان..لا خالص…نا بس يعني مش مصدقه اني من يوم وليله كدا بقيت عروسه…..كانت بيان مش عاوزه تقولها بسبب خوفها علي راضي……
عدي الوقت وكانو مشيين…..
راضي..خد بالك منها حكها في عنيك……
بصلها عمرو كدا وحاوطها بدراعه..لا متقلقش يا بابا في عنيااا…….
مصطفي دي بنتي الوحيده يا عمرو خد بالك منها
عمرو..اطمن يا عمي…….وعمرو استغل الفرصه وحس انو عاوز يعمل كدا اوي…قرب عليها با”س خدها بحب….
راضي بضحكه..طب يلا يا جماعه بقا نسيبهم لوحدهم……وبعدها خرجو وقفل الباب…..رمت بيان ايدو وزق”تو……..
بيان بنرفزه..نت ازاي تعمل كدا عاوزه افهم…….
عمرو بصلها كدا وسابها راح قعد عالكرسي وفتح التليفزيون…راحت هي ادامه وخدت منو الريموت..رد عليا
عمرو..وبعدين بقا في قلة المزاج دي….براحتي انتي مراتي ومن حقي اللي اعمل اللي عاوزه
بيان بسخريه..دا قبل ماعرف حقيقتك المببه دي كان ممكن ارضي
عمرو بصلها كدا..يعني كان نفسك نقرب في يوم من بعض…..
اتكسفت بيان ومعرفتش ترد………
عمرو فرح ميعرفش لي وقرب عليها شويه واتكلم بهدوء وحنيه..طب متزعليش مني…مش هقربلك تاني
بيان بصوت واطي اوي..لا قرب…….
عمرو..اي بتقولي اي……
بيان علت صوتها..ايوه يبقي احسن لو مقربتش تاني…….
عمرو..طب براحه صوتك علي اوي….
عدي تقريبا اسبوع وهما علي نفس الحال دا وهو مكلمش حبيبه خالص طول الفتره دي ..وهو وبيان بينكشو في بعض ديما وهو حب طريقتها اوي
كان قاعد في اوضته بيخلص ورق تبع الشركه بتاعتو هو ومصطفي وراضي بس عمرو هو اللي داير كل حاجه
رنت عليه حبيبه….اتنهد هو كدا ورد……
عمرو..الو……
حبيبه بعياط..كدا يعمرو تسيبني كل دا منغير ما تصالحني..اي نسيتني وخدتك مني……
عمرو..انتي اللي اتصرفتي غلط…وخسرتي جزء كبير اوي من غلاوتك عندي
حبيبه عيطت اكتر بتمثيل واختها جنبها بتمليها تقول اي ..كل دا عشان غيرت عليك يا عمرو..كنت واحشني اعمل اي
عمرو اتنهد..طب عاوزه اي دلوقتي
عمرو..تسامحني ومتبقاش قاسي معايا كدا …
عمرو..حاضر
حبيبه..وتخرج معايا دلوقتي هستناك في النايت كلوب
عمرو..طب يحبيبه …بس مش هتشربي فاهمه……
حبيبه..ماشي ماشي…يلا بقا وحشتني..نتقابل هناك…….وقفلو…..
قام هو فرد جسمو كدا ونزل عالارض يعمل ضغط بيفك عضلات جسمو…..كانت بيان جايبالو قهوه…
بيان ..القهوه يا عمرو……
عمرو قام اتعدل..طيب وراح اخدها منها وفضل مركز شويه في ملامحها…ارتبكت هي مبتحبش حد يبصلها كدة….
بيان..هو في حاجه……
فاق عمرو..لا ابدا مفيش..نا هخرج بس انهارده مع اصحابي
بيان بابتسامه..احسن بردو بقالك اسبوع وشي فوشك كدا زهقت بصراحه
عمرو كان اتعود ع معاملتها دي خلاص فضحك..ماشي يستي..خليكي بقا لوحدك…هروح البس…..
راح لبس وبيحط البرفيوم اللي بيان بقت مدمنه لريحته اوي
عمرو..خدي بالك من نفسك…..
بيان..كفي نفسك يا بابا..ملكش دعوه بيا…..
عمرو قرب عليها شويه..يبت بطلي لسانك دا هيوديكي فداهيه…..
بيان..مش قولتلك ملكش دعوه بيا…روح يلا للحربوقه بتاعتك…
عمرو بضحكه..ماشي…..سلام…وقبل ما يمشي با”س خدها تاني وجري….جريت هي وراه بس ملحقتهوش واتزحلقت وقعت
بيان..ااااه….يا جزمه
عمرو بضحه..ملحقتنيش زي كل مره…سلام……وسابها وخرج……
قامت بيان كدا بس متعرفش هي فرحت لي ..كل يوم اصلا بيبو”س خدها ويجري وهي بتفرح اوي …خايفه اكون وقعت في حبه ..لا اكيد لا عمرو بيحب واحده تانيه يا بيان..دا رايحلها اهو اصلا ..وقلب فرحتها لحزن
وصل عمرو للنايت كلوب ولقا حبيبه هناك وبتشر*ب ….
عمرو راح اخد منها الكاس..بردو يا حبيبه بردو
حبيبه..عمرو وحشتني اوي……وحضنتو بس هو محضنهاش مش عارف لي
حبيبه..غيبت عليا كتير اوي.
عمرو..حبيبه….اهدي كدا في ناس……
حبيبه..طز في الناس ..طول مانا معاك………………..عدي وقت………….
كانت دخلت تنام بيان ولابسه لبس بيت عادي ونايمه عالسرير في اوضتها
دخل عمرو وكان سكر”ان شويه بس مش بيطوح اوي لكن عقلو مغيب……فتح اوضتها ودخل
كانت هي لسه بتروح في النوم فصحيت…..
بيان..عمرو..ازاي تدخل عليا كدا
عمرو ..نتي مراتي يا بيان…..براحتي
بيان..نت بتتكلم كدا ليه..نت شارب
عمرو قرب عليها اوي..انا عاوزك………
بيان..عمرو…اهدي هتندم لما هتفوق..روح اوضتك
عمرو قرب اكتر ..مش هبعد بقولك
بيان بخوف..عمرو…والله هتندم..نت اصلا عمرك ما شربت عمرك..اي حصلك
قرب منها عمرو اوي وكتف ايديها ورا ضهرها
بيان بخوف اكتر..عمرو ابعد يا عمرو بالله عليك
عمرو..مش قادر…ودفن وشو فرقبتها وفضل بيبو”سها وووو….

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية بيان العشق)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *