روايات

رواية توأم روحي الفصل الأول 1 بقلم محمد الجوكر

رواية توأم روحي الفصل الأول 1 بقلم محمد الجوكر

رواية توأم روحي البارت الأول

رواية توأم روحي الجزء الأول

رواية توأم روحي الحلقة الأولى

تعريف الشخصيات
محمد: شاب وسيم وطوله 192لديه شعر اسود جذاب وعيونه البني الساحره وبشرته البيضاء وملامحه الرجوليه الساحره وضحكته الخاطفه لديه شخصيه عصابيه قويه واثق من نفسه جدآ بارد جدا في التعامل مع الاشخاص مشهور جدا ذكي جدآ متواضع ليس من السهل ان تتعامل معه قلبه طيب
مريم: فتاه جميله جداً وجذابه بي عيونها البنيه الساحره
ورمشها الجويله وجسمها الكرفي المميز الخاطف وشعرها الاحمر الساحر وبشرتها البيضاء طولها لا يتعدا 158 سم ضحكتها ساحره لديها شخصية ممتازه مرحه بارده في التعامل مع الاشخاص ذكيه وشخصيتها قويه ليست من النوع المشهور في الثانوية لكن لدي عدد لا باس به من الاصدقاء
ادهم هوا ابن خال محمد: شاب جميل ووسيم طوله 189 بعيونه السوداء الجذابه وشعره الاسود الطويل الساحر وضحكته الروجوليه الساحره لديه جسم مفتول العضلات قويه الشخصيه شخص مرح يحب الهزار والضحك يحب مساعده الاخرين عصبي الي حدا ما ناجح جدا ومشهور
دعاء صديقه مريم : فتاه جذابه جدا عيونها البونيه الفاتحه ورومشها وشعرها البوني المموج الطويل وجسمها متناسق جدا مع طولها الذي لا يتعدي155سنتي ضحكتها خاطفه شخصيتها قويه ولاكن حساسه لا تحب التعامل مع الاخرين لديها صديقه واحده وهيا مريم تحب العب والضحك والهزار ممتازه في درستها وتحب الشكولاتة والخروج
* هنعرف باقي الشخصيات في الروايه.
في ڤله المنصوريه يستيقظ محمد ويذهب لي يأخذ شاور ويبدا في تمشيط شعره ويذهب لي ممارسه التمرين
في ذلك القصر الضخم تستيقظ مريم وتذهب لي اخذ شاور وتبدا في تمشيط شعرها والذهاب الي المدرسه
محمد: بابا انا هسافر اليوم عند جدي اقعد هناك شهرين
الاب: ماشي يحبيبي خالي بالك من نفسك
محمد: حاضر يبابا
محمد بتفكير: اخيرا هشوف مريم انهارده مر 5 سنين علي اخر مره شوفتها فيها هل معقول لسه زعلانه مني
مريم: وهيا تذهب لجدها وتقبل يده جدو حبيبي عامل ايه انهارده
الجد: الحمدلله بخير يحبييت جدك
ابنه عمها وفي عقلها: قال حبيببت جدك قال ننننن
مريم: وهيا تلقي السلام علي عائلتها صباحو فل
العائله: صبحو عسل
مريم: ايه عاملين في الدنيا كده ليه
الام: اصل ابن عمك جاي النهارده وعوزين نزبط القصر وانا بعت الخدامه تروق الاوضه بتاعت محمد
مريم وهيا تسترجع الذكريات قبل ما محمد يسبها ويمشي
(فلاش باك)
مريم: يا محمد والنبي خليك معيا متمشيش
محمد بجمود: معرفش يمريم
مريم بحزن: والنبي يمحمد خليك جنبي
محمد: مريم الكلام خلص انا ماشي
(نهايه الفلاش باك)
مريم: جدو انا ريح المدرسه عندي امتحان انهارده
الجد: تروحي وتجي بسلامه
مريم: هتعوزي حاجه يماما
هتعوز حاجه يبابا
الاب: خدي يحبيبت بابا الفلوس دي خليها معكي علشان لو احتاجتي اي حاجه
مريم: تسلمي يا احلا اب في العالم
الاب: ابعت معكي عمك عبده يوصلك
مريم: لا يبابا انا هروح مع دعاء صحبتي
الاب: تمام يحببتي خدي بلاك من نفسك
مع محمد
محمد: اما ارن علي مريم اعرفها اني رايح لهم انهارده
مريم: التلفون بيرن من الرقم ده
دعاء : ردي يمكن حاجه مهمه
مريم: الو مين
محمد: ازيك
مريم بتوهان: محمد
محمد: ايوا يحببتي
مريم بجمود: حببتك؟
محمد: ايوا حببتي
مريم بحزن: الموضوع ده خلص من زمان انتا دلوقتي ابن عمي وخلاص
محمد بصدمه: ابن عم وخلاص

يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية توأم روحي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *