روايات

رواية توأم روحي الفصل الثاني 2 بقلم محمد الجوكر

رواية توأم روحي الفصل الثاني 2 بقلم محمد الجوكر

رواية توأم روحي البارت الثاني

رواية توأم روحي الجزء الثاني

رواية توأم روحي الحلقة الثانية

محمد بصدمه: ابن عم وخلاص
مريم: ايوا ابن عم وخلاص وهقفل علشان وريا امتحان
محمد: تمم باي
مريم: باي
دعاء: اي يبنتي عملتي معه كده ليه
مريم: علشان يستاهل كده ويلا علشان ورنا امتحان
في قصر الجد يصل محمد بعد ساعتين
هناء: حماتك بتحبك لسه بنحط الاكل
هناء: وهيا ام مريم في 37 من عمرها جميله جدا وطيبه وتحب الجميع
محمد: بألف هنا انا شعبان
هناء بضحڪ: انا مبسالكش علفكره
محمد: امااال ايه
هناء: انا بأمرك
محمد: حاضر هطلع اغير واجي
محمد وهوا يطلع السلم يقابل مريم
محمد: ازيك يمريم
مريم بجمود: الحمدلله كويسه وذهبت وتركته
ذهب محمد الي غرفته وهوا غضب بقا انا تعملني انا كده انا محمد إكرامي الي الكل بيعملي حساب وحيات امي لندمك يمريم اما ارن علي الواد ادهم اشوفو فين
محمد: صبح صبح يعم الحج ههههه
ادهم: صباحو روقان
محمد: عامل ايه
ادهم: والله الحمدلله وانت عامل ايه
محمد: الحمدلله بخير طول مانت بخير بقولك عادي عليا بليل نخرج سوا
ادهم: انت عند جدك
محمد: ايوا
ادهم: اشطا
محمد: بي الحليب ههه
نزل محمد علشان ياكل وكان قعد وجنبه مريم
ابنه عمها: اي يمريم مبتكليش ليه
مريم: منا باكل اهو
محمد ينظر لي ابنه عمه بستغرب
ابنه عمه: ازيك يحمودي عامل ايه
محمد ببرود: الحمدلله
ابنه عمه: لما نخلص اكل هنطلع كلنا رحله هتجي معنا
مريم: رحله من غيري يا اندال
ابنه عمها ببرود: سوري يحببتي نسيتك والله ومفيش مكان المراه الجايه هتجي معنا ها قولت ايه يمحمد
محمد: لا والله انا تعبان ومش فاضي للعب العيال ده
وقام وساب الاكل ومشا
ام مريم: مالو ده
الجد بستغراب: معرفش
ام مريم: قومي اطلعي يمريم شوفي مالو
ابنه عمها: لا يحببتي خلكي مكانك ارتاحي هتطلع انا
مريم بغيظ: تمم ماشي
تذهب ابنه عمها لمحمد
رميساء: ايه يمحمد مالك
رميساء: وهي ابنه عم محمد ومريم فتاه جميله بشرتها بيضاء جسمها متناسق جدا وجذاب شعرها طويل عيونها بني جميله
محمد ببرود: وانتي مالك
رميساء بكسوف: كنت بطمن عليك بس سلام
محمد ببردو: سلام
محمد بتفكير: لدرجادي انا مش فارق معكي يمريم متلعطيش تشوفني ماشي يمريم ماشي انا عارف هجيبك ازي وقام محمد بي اخراج هاتفه وقام بي الاتصال بي ادهم
محمد: ادهم
ادهم: نعم
محمد: عوزك تنقل كل الاوراق بتعتنا لي مدرسه………
ادهم: اعتبرو حصل
محمد بتفكير يا انا يا انتي يا مريم وقام لبس ونزل
الجد: انت ريح فين
محمد: هجري شويا
رميساء: انا هجي معك
محمد: لا انا هخد مريم معملتش حسابك سوري المرا الجايه
مريم ببرود: ومن قال اني هجي معك
محمد بصدمه: لا مهو مش مريم انتي
مريم بصدمه اكبر: امال مريم مين
محمد بكبرياء: مريم حببتي
مريم بصدمه: مريم مين
محمد ببرود: حببتي
وفجاءه الباب خبط
محمد: اهي وصلت سلام
وذهب وفتح الباب وتاتي فتاه وتقوم بحتضانه
محمد: وحشتيني
الفتاه: وانت اكتر يعيوني
(فلاش باك)
محمد: بقولك يا ادهم
ادهم: عوز تبتعت ريم صحبتك علي بتنا وتعمل انها حببتي
ادهد: معرفش دماغك فيها ايه بس اعتبرو حصل
(نـه‍ـايـة الفلاش باك)
خرج محمد مع ريم وترك مريم منكسره وحزينه
مريم: انا هتطلع انام
العائله: نوم الهناء
وذهبت مريم الي غرفتها تفكر في حبيبها الذي احتضانته فتاه غيرها تفكر هل معقول محمد نساني
مريم: ماشي يمحمد وذهبت تنام والدموع في عيونها
في صبح اليوم التالي
قام كل من مريم ومحمد في ممارسه روتينه اليومي
مريم: انا راحه المدرسه
العائله: تروحي وتجي بسلامه
مريم: سلام
العائله: سلام
ذهبت مريم الي المدرسه وقابلت صديقتها دعاء وقصت عليها كل ما حدث
دعاء: ده بيديقك يهبله
مريم: مش عارفه بقا مش مهم
يقوم شاب من الشباب في مغزله مريم ودعاء
مريم: انتا انسان سافل ومش متربي
الشاب: ازبطي علشان معرفكيش الي مش متربي هيعمل فكي ايه
مريم: لا والله تعال ورني نفسك
يقوم الشاب برفع يده وفجأه………..

يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية توأم روحي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *