رواية حبي الأول الفصل السابع عشر 17 بقلم نيرة عبدالله
رواية حبي الأول الفصل السابع عشر 17 بقلم نيرة عبدالله
رواية حبي الأول البارت السابع عشر
رواية حبي الأول الجزء السابع عشر
رواية حبي الأول الحلقة السابعة عشر
شيماء نزلت وقفت بصدمة لما لقت احمد واقف وساند على العربيه وماسك الفون بيلعب فيه
شيماء اتوترت اووي بس حاولت تمشي من غير ما ياخد باله
احمد :والله على اساس كدا انا مش شايفك
شيماء بصتله :نعم
احمد :وحشتنى
شيماء:احمد جاي ليه
احمد :جاي اخدك ونروح الجامعه سوا
شيماء :والله نروح الجامعه سوا بصفتك اي
احمد :حبيبك
شيماء: والله وده اي ورتله الدبله انا مخطوبة لدكتورك ولو روحت معاك هبقي واحدة خاينة
احمد بعصبية وغيرة شديدة: لا ماهو انا مش معتبرك مخطوبه وبعدين الدبله دي تتشال
شيماء :والله ليه سبت خطيبي
احمد بعصبية : شيماء متقوليش خطبيبي دي هتعصب عليكي ويلا اركبي
شيماء: مش هركب وملكش حق تتعصب عليا
احمد: لا ليا حقك اتعصب تمام على شان انتى ليا انا وبس
شيماء : اه اه واضح الا قولى منى مجاتش امبارح ليه
احمد: وانا مالى
شيماء: والله هي مش حبيبتك
احمد :شيماء منى انا عرفتها من الدروس وكدا بس محبتهاش هي حبتنى ولما قالتى انها بتحبنى انا سعتها افتكرت اللي قولتيه ليا وقتها انا مردتش عليها وهي فكرت عدم ردي ده انى بحبها وكدا؛ وبقينا قريبن من بعض حولت احبها بس معرفتش على شان بحبك انتى وكان حبي ليكي بيزيد يوم عن يوم
شيماء دموعها نزلت وسكتت
احمد قرب منها وقال بصدق : والله العظيم بحبك وعمري ما حبيت غيرك انتى كل حاجه في حيااتى ونفسي لي بتنفسه
شيماء: بس انا مخطوبه وعمر عمري ما شوفت منه حاجه وحشه ازي اسيبه انا كدا بظلمه
احمد في نفسه: اه بتظلميه اه والله انتى اللي طيبه ياشيماء ومتعرفيش هو مخبي اي عليكي
احمد: ياحبيبتي انتى هتقوليله انا مش قادره احبك وهو عارف انك بتحبينى
شيماء: صعب اوي يااحمد بجد
احمد: ولا صعب ولا حاجه تعال بس نروح الجامعه ونتكلم
شيماء :لا مش همشي معاك
احمد :شيماء يلا
شيماء :قولت لا
احمد شد ايدها وجاي يركبها مراد نزل وشافهم
مراد: شيماء
شيماء: مراد
مراد لاحمد : انت تاني
احمد :اه انا
مراد شد شيما: عاوز اي
احمد: كنت جايلك بصراحة بس شوفت شيماء فقولت اوصلها واجيلك
مراد: نعم توصلها بصفتك اي وعاوزني ليه
احمد: بصفتى اي فهتعرف قريب اما عاوزك فيه اي ده موضوع مهم جدااا
مراد: طب اوصلهم واقابلك في كافيه ٠٠٠٠٠
احمد :اوكي وبص لشيما بحب وركب العربيه ومشي
مراد :اي حكايته ده
شيماء: معرفش
مراد :والله حسابنا بعدين
شيما في سرها: استر ي رب
مراد اخدها وركب العربيه ورحو عدوا على نور وبسمه ورحوا الجامعه
شيماء: تعالوا نفطار الاول
نور ونسمه: يلا
ورح قعدوا وشيماء حكتلهم اللي حصل
نور: هو عاوز اي الواد ده
شيماء: معرفش والله
عمر جه عليهم
عمر: اذيكم
كلهم: الحمدالله
عمر قعد جمب شيماء: عامله اي ياحبيبتي
شيماء: الحمدالله وانت
عمر: بخير طول ماانتى بخير
شيماء اتكسفت: دايما يارب
عمر بتوتر: احم انا كنت مسافر اسبوع امريكا
شيماء: اي ليه
عمر: احم انت عرفه انى الدراسه بتاعتي كانت هناك ففي ورق بعملو هناك محتاج اخلصه هم اسبوع وراجع ياروحي
شيماء: تروح وتيجي بلسلامه
عمر: الله يسلمك ياعمري
وقعدوا فطروا ودخلوا محاضرتهم
عند منى راحت بيت احمد
ماما احمد: منوره يامنى
منى: بنورك ياطنط
مامت احمد: تشربي اي
منى: لو مش هتعبك ممكن كوفي
مامت احمد: لا مفيش تعب وقامت تعمله
منى دخلت بسرعه اوضه احمد وفتحت الاب توب واخدت منه صور ونقلتها على تليفونها
وقالت: حلوه اووي يااحمد دي اخره اللي يلعب معايا
وخرجت
مني:باي ياطنط على شان اتاخرت على الجامعه ومشيت جري
ماما احمد: مش عارفه يااحمد جايبها منين دي فينك ياشيماء ودخلت تعمل الاكل
عند احمد ومراد
مراد :خير اي الموضوع المهم
احمد: هو انت مضايق مني ليه
مراد: عاوز اي من شيماء
احمد : بحبها والله العظيم
مراد :اه انت فاكر انى معرفش انك بتحب شيما والكلام ده انا عرف ده كله شيماء مش بتخبي حاجه عليه
احمد بحب : شيماء هي كل حاجه ليا
مراد: ومنى
احمد: منى والله زي اختى ومش بحبها
مراد: بس شيماء مخطوبه
احمد :طب وانت تعرف خطيبها ده كويسه
مراد :اكيد هو صاحبي درس معايا اول سنتين في الكليه وبعد كده سافر
احمد: طب عارف هو لما سافر عمل اي
مراد: درس واتخرج
احمد: بس كدا
مراد: عاوز توصل لإيه يااحمد
احمد: لا انا عوز اوصلك ان خطيب اختك وصحابك واحد خاين
مراد بغضب : اي الهبل ده
احمد: لا مش هبل وهثبتلك؛ وسمعه مكالمه متسجله
احمد: اي رايك
مراد سكت بصدمة
*تتوقعوا مراد سمع اي ؛ ومنى اخدت اي؛ وعمر مسافر ولا لا ولو هيسافر هيسافر فعلا على شان الورق ولا حاجة تانيه ؛
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية حبي الأول)