روايات

رواية ورد صناعي الفصل الرابع 4 بقلم نشوة عادل

رواية ورد صناعي الفصل الرابع 4 بقلم نشوة عادل

رواية ورد صناعي البارت الرابع

رواية ورد صناعي الجزء الرابع

رواية ورد صناعي الحلقة الرابعة

-انا مراقبها من يومها يا نادر وفعلا البنت طالعة من عينى بجد وبصراحة أنا معجب بيها وعاوز اتجوزها
نادر باستغراب: قاسم ده جواز مش سلق بيض وبعدين انت متعرفهاش اصلا
قاسم: عيب عليك معقول انا هقول انى معجب بواحدة وعاوز اتجوزها ومكنش عارف تاريخها من يوم ولادتها لحد الان
نادر: ايوة بقا هو ده قاسم اللى انا اعرفه بس بجد انا مبقتش فاهمك خالص حاسك غامض
قاسم بضحك: مش مهم بكرة تفهم كل حاجة يلا بقا عشان ورانا شغل كتير
عند دنيا اللى كانت باصة لشنطة الفلوس وعيونها مدمعة بصت لمحمد اللى كان فرحان وقالها: بصى بقا يا دودا طبعا انتى عارفة ان للذكر مثل حظ الانثيين ادى نصيبك وده نصيبى ربنا يباركلك فيه
دنيا بدموع: محمد انا مش محتاجة فلوس انا محتاجة ليك انت تفضل معايا انا مليش بعد ربنا غيرك خد الفلوس كلها بس خليك معايا
محمد : طبعا يا روحى وانا عمرى ما هسيبك ابدا بصى قومى خدى الفلوس عينيها ونامى شويه شكلك تعبانة
دخلت دنيا وهى تعبانة فعلا واستسلمت للنوم … بعد حوالى اربع ساعات صحيت دنيا خرجت لكن مكنش فيه صوت ندهت كتير لكن محدش بيرد دخلت ع الغرف وملقتش اخوها ولا ولاده ولا مراته …دخلت بسرعة ع اوضتها وملقتش فيها شنطة الفلوس قعدت ع السرير ومسكت راسها بتعب وفجأة لقت فونها بيرن
دنيا: الو اهلا يا قاسم بيه
قاسم: اهلا يا انسة دنيا انا اتصلت عشان اطمن عليكى يا ترى اللى قولتى عليه حصل!
دنيا بابتسامة : حصل طبعا
قاسم بضحك: مش متخيل ابدا شكل اخوكى ومراته لما يعرفوا ان شنطة الفلوس بتاعتك اصلا مزورة حقيقى الله ينور دماغ شغالة مش بتنام
F.B
بعد ما دنيا دخلت اوضتها لما سمعت محمد ومراته عاوزين يبيعوا البيت دخلت ع النت وبالتحديد اوليكس واكتشفت ان محمد عارض البيت للبيع من فترة وشافت قاسم عامل كومنت ليه ع البوست وان المفروض قاسم هيجى يعاين البيت عشان كده دخلت دنيا كلمته وطلبت رقمه تكلمه فون وافق قاسم واتكلموا
دنيا: انا بتصل بخصوص البيت اللى ع اوليكس
قاسم: ايوة انا كلمت صاحب البيت واتفقت معاه تقريبا ع كل حاجة اقدر اعرف انتى مين؟
دنيا: انا اخت محمد ووريثة معاه بالبيت
قاسم: اه تمام طيب فيه مشاكل او اى حاجة تعوق البيع
دنيا: لا خالص مفيش اى حاجة بصراحة انا جاية لحضرتك طالبة منك خدمة صغيرة
قاسم باهتمام : اكيد اتفضلى
دنيا: طالبة من حضرتك بس لما تجيب الفلوس تقسمها بشنطتين الشنطة بتاعتى انا تكون فلوس مزورة والفلوس الحقيقية هعطى لحضرتك رقم حساب تحطهم فيه
قاسم باستغراب: تمام بس انا اسف ممكن اعرف ايه السبب؟
دنيا بحزن وخنقة: لان اخويا جاى طمعان فيا مش اكتر راجع عشان يبيع البيت وياخد الفلوس كلها لنفسه من غير ما يفكر فيا ولا فى مصيرى الطمع والجشع عماه وربنا ابتلاه بزوجة واثقة ان نهايته ع ايدها يا ميت يا مسجون انا مكنش ينفع اقولك كده بس حقك تعرف السبب اللى خلانى طلبت منك تحط نصيبى مزور عشان متفهمش غلط
قاسم: طيب انا المفروض اجيب الفلوس ع بعضها مش متقسمة
دنيا بتفكير: مش المفروض انك عارف انى وريثة معاه؟
قاسم: ايوة
دنيا: بسيطة تقوله انه مكنش ينفع تحط المبلغ ده كله بشنطة واحدة عشان كده حبيت تريحه فحطيت نصيب كل واحد لوحده
قاسم بابتسامة : إن كيدهن عظيم فعلا
Back
قاسم: حقيقى انا مبهور بيكى ع العموم انا حطيت الفلوس فى البنك زى ما طلبتى
دنيا: حقيقى شكرا وانا عرفت بس ممكن اسألك سؤال؟!
قاسم: طبعا اتفضلى
دنيا: هو انت تعرفنى؟!
قاسم بتردد: ليه بتسألى؟!
دنيا: لانك اول ما شوفتنى قولتلى انتى معقول! ةرجعت قولت انى شبه حد تعرفه بس الحقيقة انا مدخلتش دماغى حتة انى شبه حد كنت تعرفه!
قاسم : تتجوزينى يا دنيا
دنيا بصدمة: نعم اتجوزك ! هو انت تعرفنى ؟
قاسم: بصراحة اه
دنيا : طب ازاى وامتى انا ذاكرتى قوية ومتاكدة ان مفيش موقف جمعنا ببعض ابدا
قاسم: لا فيه انا شوفتك قبل كده مرة فى الكافيه بالتحديد اليوم اللى انفصلتى عن خطيبك فيه
دنيا بصدمة: ياااااه ده الموضوع بقاله اكتر ٤٠ يوم تقريبا وبرضه انا معرفكش وانت متعرفنيش
قاسم: انا اعرفك كويس فلو محتاجة تتعرفى عليا كويس عادى نعمل فترة خطوبة قولتى ايه؟
دنيا : انا اسفة انا مش موافقة.. وووووووووووووووووووو

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية ورد صناعي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *