روايات

رواية جارح القلب الفصل الثاني والعشرون 22 بقلم هاجر سلامة

رواية جارح القلب الفصل الثاني والعشرون 22 بقلم هاجر سلامة

رواية جارح القلب البارت الثاني والعشرون

رواية جارح القلب الجزء الثاني والعشرون

رواية جارح القلب الحلقة الثانية والعشرون

سميحة..انتي غيبة ازاي تعملي حاجة من غير متقوليلي انتي فاكرة لما تقولي كد لمراد هيصدقك حته لو صدقك مستحيل تشيلي حبه لغزل من قلبه وكمان نانسي كد كد كانت هتقول كل حاجة
رانيا ببكاء..ماما انا قولتلك علشان تطبطي عليا انا مضايقة لازم انتقم منهم ياامي ساعدني مينفعش مراد يعيش معاها مينفعش مراد من حقي انا
سميحة باستغراب..أنتي الدرجة دي بتحبيه اشمعنى اهو
رانيا بحقد..لانه عنده كل حاجة ومشهور وكمان بيتعامل معايا حلو مش عايزة اعيش اللي اعيشته انتي
سميحة بصتلها بحزن وسكتت
رانيا حضنت امها وقالت انا اسفة بس خايفة اعيش باقي من عمري وحيدة
سميحة بحقد..بس عايزة انتقم من احمد اصلان الاول تعرفي حد من الصحافة
رانيا..اها واحدة صحبتي مشهورة ليه
سميحة بخبث..عايزكي تنشري الخبر دا
رانيا..ماشي
_________________________________________
((في المستشفى))
عايشة دخلت عند غزل وبتقول بفرح الف مبروك ياعروسة مع انه غريبة تيجي الشغل انهاردة كان من المفروض تخرجي مع خطبيك اقصد جوزك بقي
غزل بضحك..انتي عارفة اني معرفش في الحاجات دي وطول عمري م حبيت حد
عايشة بضحك..عارفة لما بشوفك بتحبي كد بحسك غريبة عليا والله
غزل ضحكت
عايشة..المهم عملتي اي مع رانيا وعمر
غزل..مش عارفة
عايشة..انا بقولك اعملي محضر دي أقل حاجة وكمان نانسي دي معاهم
غزل..مراد كان عايز يعمل كد بس مينفعش لازم نفكر اكتر
عايشة..نفكر اي انتي بسببهم كنت هتخربي حياتك بسبب كذبة وبعدين انتي غلطانة ازاي لما حد يقولك حاجة تصدقي علطول
غزل..اعمل اي نانسي دا جبت تسجيل بصوت مراد وابوه تصدمت وخافت تجوزته وهو بيضحك علياا
عايشة..بردو مكناش ينفع كان علي الاقل تسنتي مراد يجيلك وبقي تكلمي معاه واشوفي وجهه نطرة بعد كد بلاش تحكمي علي حد لازم تسمعي الاول
غزل..عندك حق فعلا ازاي عملت كد بس مراد مكناش واثق فيا
عايشة..بصي بالعقل كد مراد ليه حق بصراحة الصور باينة انها حقيقية اي راجل مكانه هيعمل كد بس لو مكنتش هربتي كان اكلمك واسمع منك الاول
غزل..كان هيتجوز رانيا
عايشة..مفيش غيرها قدامه وكمان اللي عملتيه دي فصيحة ممكن تشوه سمعته انتي متفكريش في كد كمان
غزل..طيب هعمل اي خلاص عدا والحمدالله محصلش حاجة وتجوزنا اخيرا
عايشة حضنتها وقالت اخيرا ياقلبي
دخل مراد فجأة وقال اي دا طيب معلش يااستاذ عايشة عايز مراتي
عايشة زقت غزل بصراحة وقالت خدها اهي
غزل ضربتها علي دماغها وقالت غيبة
عايشة ضحكت وطلعت .
مراد قرب من غزل وقال مراتي بتعمل اي
غزل بضحك..بتشغل عندنا عملية مهمة انهاردة هنعملها أسوأ
مراد بضحك..فاكرة اول ايام بينا كنت بتعامل معاكي ازاي كنتي غيظني بس كنتي عجبني انك قوية
غزل بضحك..ايوا متعودة اني عيظك علطول
مراد ضحك..بس قلبي دا حبك هعمل اي
غزل ضحكت وقالت اومال انا اي حد ولا اي
مراد قرب باسها وقال لا انتي غزل الرفاعي مرات مراد الرفاعي
غزل ضحكت بحب وحضنته.
________________________________________
((اخر النهار))
غزل بتلم حاجتها تمشي جيتلها مسدج فتحتها الفون لقيت رقم غريب ابعتلها(( لو فاكره انه هربت مني بعد اللي انتي عملتيه تكوني غلطانه لاني انا مش هسيبك غير لما تتدمري على الاخر وحطت ايمو ضحك))
غزل عملت بلوك وريحت دماغها.
مراد دخل عندها وقال حبيتي يلا نمشي
غزل ..يلا
طلعوا سوا
((واحدهم كان بيرقبهم ودي تبقي نانسي ))
________________________________________
في بيت مراد.
محمد..مراد عايزين نعمل الفرح اي رايك
مراد..طيب نخليه الشهر الجاي
محمد..انا هسافر اخر الشهر دا خليها الأسبوع الجاي احسن
مراد..طيب اشوف غزل وقول لحضرتك
محمد..ماشي وطلع
مراد دور علي امه مش لاقيها طلع اوضتها لاقيها بتقرا المصحف بصلته وبصت الكتب
مراد قعد جمبها وقال القمر لسه زعلان مني
سلطانة فقلت الكتاب وقالت مش زعلانة حته لو زعلانة مش بيهمك فحاجه
مراد.. ازاي بس انتي امي حبيتي مليش غيرها
سلطانة ..حبيتك هي غزل
مراد..غزل اها حبيتي
سلطانة بصلته وقطعته وقالت انا بس اللي حبيته انت حبيتها امتا علشان تقول كد افهم بس
مراد ضحك..خلاص انتي حبيتي
سلطانة..كبرت وبقيت بتاخدني علي قد عقلي
مراد..ماما بالله متزعلي انا اول مرة حب واكون مسبوطة علي الأقل خليكي جمبي في فرحي زي ماكنتي جنبي في حزني
سلطانة..بس انا مش حبها البت دي انت ديما بتقولي هتجوز البنت اللي انتي بتحيبها وعلي وزقك
مراد..ونانسي اللي حبيتيها
سلطانة اسكت
مراد..ماما انتي مشكلتك اني ديما بسمع كلامك وبنفذ اومرك لكن المرادي عملت حاجة بمزاجي ودا اللي مضايقك
سلطانة بتوتر..لا مش كدا
مراد..خلاص ياماما حصل خير انا رايح اوضتي وطلع
سلطانة بغضب رميت المخدة .
________________________________________
مراد دخل اوضته وخد شارو ولبس وقعد علي سرير قررر يرن علي غزل
مراد..الو انتي نايمة
غزل.. لا لسه مسنتية بابا ليه في حاجة حصلت معاك
مراد..لا بتطمن عليكي
غزل ابتسمت..متقلقيش انا كويسة الحمدالله
مراد..اها نسيت اقولك اي رايك نعمل الفرح الاسبوع الجاي
غزل..بدري شوية
مراد..طيب وهتفرق في اي كد كد هنتجوز خلينا نتجوز
غزل..طيب ياحبيبي بس خد راي بابا الاول
مراد.. ماشي
غزل..يلا روح نام انتي شكلك تعبان
مراد..ماشي تصبحي على خير
غزل..وانت من اهله
________________________________________
((يوم جديد))
مراد انزل لاقي العيلة كلها متجمعة وشكلهم غريب
مراد..اي ياجماعة في اي
جميلة..تعال اشوف الاخبار
سلطانة..انا كنت عارفة علشان كد مكنتش مواقفة أبدا
نانسي ضحكت بخبيث
مراد..في اي وريني كد ومسك تلفون تصدم وقال ازاي اكيد في حاجة غلط وطلع يجري برى الفيلا
((في المستشفى ))
دخلت غزل لقيت الكل بيصوا عليها بقرف سمعت حد بيقول ابوها قاتل وهي بتجيب عار لجوزها مش مكسوفة وجاية هنا عادي
غزل استغربت وقالت انتي بتقولي اي ابوا ميم القاتل ومين اللي جبت العار
عايشة جيت اجري وخدت غزل ودخلت المكتب
غزل..اي اللي بيحصل برا بيتكلموا علي مين
عايشة ديتها الفون وقالت اقري
غزل مسكت الفون وقرات تصدمت وقالت لا مستحيل بابا يعمل كد وطلعت تجري
عايشة متعرفش تلحقها
غزل طلعت برا المستشفى سمعت حد بينادي عليها وده كان مراد وفجاه عربيه طيرت غزل.
مراد تصدم من المنظر.

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية جارح القلب)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *