روايات

رواية رسالة قدر الفصل العاشر 10 بقلم لارين كمال

رواية رسالة قدر الفصل العاشر 10 بقلم لارين كمال

رواية رسالة قدر البارت العاشر

رواية رسالة قدر الجزء العاشر

رواية رسالة قدر الحلقة العاشرة

– ماما شكلي حلو
=جدا يروح قلب ماما ربنا يتمملك علي خير ويفرح قلبك
بصيت لحور وانا حاسه اني فيه نغز’ه ف قلبي معرفش اي سببها بس اتجاهلت الو’جع عشان لو حطيت ف دماغي هتعب وهتوتر واتكلمت بشبح ابتسامه: طيب فين بابا
اوقات بحس ان بابا لو مش جمبي وحواليا بحس بوحده حتي لو مين جمبي بقيت بحس بالحساس دا متاخر عوزاه جمبي دايما حاسه ان مبقاش ليا غيره معرفش لي
-ابوكي برا يقلبي دقيقه هناديلو
ام تالين: محمود محمود تعاله
محمود : جي حاضر
دخل اول مشاف تالين بعد مجهزت كانت لبسه فستان لونه بربل هادي وسايبه شعرها الي واصل لاخر ضهرها وحاطه ميكب خفيف جدا عيونه دمعت وحضنها
محمود: مبروك يقلب بابا
تالين عيونها دمعت وكانت هتعيط*: الله يبارك فيك يحبيبي
حور بضحك: لا لا الميكب هيبوظ ونبي بلاش كفايه عشان هع’يط انا كمان
محمود بعد عن تالين وقال لحور: عقبالك يالمضه لولا الولااا يوسف صغير لكنت جوزتهولك بس يلا النصيب
حور ضحكت وكانت لسه هتتكلم سمعو صوت جرس الباب
محمود: الجماعه جم يلا يا ام تالين نطلع نستقبلهم
استنيت لما اتفقو وبابا ندهه عليا طلعت وقرأنا الفاتحه لاول مرره احسن اني فرحانه احس اني اتحررت من عذ’اب سنين
عدت فتره وانا ويحيي بنحضر لتجهيزات الفرح زي مطلب يحيي مكنش عاوز خطوبه كان عاوز يعمل كتب كتاب علي طول ونقعد فتره وبعدين نتجوز ونسافر مع ان بابا كان معترض بس بعد الحاح منه وافق حاولت اتأقلم علي الوضع لحد مبتديت انسي احمد وحسيت اني بقيت انجذب ل يحيي بسبب طريقته معايا واهتمامه وحبه ليا معرفش لي مكنتش عارفه احبه زي احمد بس حسيت ان عوضني حسيت انو الشخص الصح حسيت ان الدنيا بدأت تضحكلي لاول مره
كنت في يوم نازله انا وهو وماما نشتري باقي تجهيزات الشقه
يحيي: مالك يتالين حاسس فيكي حاجه
تالين: يحيي هطلب منك طلب ممكن
يحيي: اطلبي يحبيبي ف اي
-ممكن نسكن هنا بلاش اني اسافر معاك
يحيي بأستغراب من طلبها: اشمعنا
-حابه اني ابقي جمب بابا وماما في غيابك عني انت كده كده هتبقي مشغول ف شغلك وانا هبقي طول الوقت لوحدي ف حابه ف الفتره دي ابقي جمبهم ممكن
يحيي بتفكير من طلبها قرر انو يوافق مع انه مكنش حابب الفكره بس مكنش عاوز يرفضلها طلب: حاضر ياقلبي
تالين بحب: بجد يعني خلاص هنقعد هنا
يحيي: ايوا يحبيبي انا مقدرش علي زعلك ابدا
تالين: ربنا يديمك ليا دايما يارب
يحيي: يديمنا لبعض
في بيت احمد))____________________________________
_____________________________________
هناء: يامحمد يلا نخلص ورايا لسه حاجات كتيرر ابنك علي وصول
محمد: جي اهو فيه اي
اي دا اهو جهه
هناء جربت عليه وحضنته: وحشتني اووي يانور عيني نورت البيت يقلب امك
احمد: وانتي كمان ياامي وحشتيني انتو وحشتوني كلكم
محمد حضنه: وحشتني اووي يبني
احمد: وانت كمان يكبيرر وحشتني اوى الا صح فين زين
هناء: زين سافر مع عمتك وهيرجع الاسبوع الجاي
احمد: هو مكنش يعرف اني هطلع
زين: لا مكنش يعرف وخوفت اقوله لما سافر يرجع وانت عارف انو صغيرر وهخاف عليه يرجع لوحده
احمد : اه اه خلاص تمام انا هطلع انام عشان تعبان اووي
هناء: لا لا كل الاول وبعدين ريح براحتك
احمد: حاضر ياامي
عدا فتره التجهيزات للفرح كانت من اكتر الفترات الصعبه علي احمد كان بيراقب تالين من بعيد لبعيد لحد مجهه ميعاد الفرح
في بيت احمد))
هناء: يبني عشان خاطري متروحش
احمد: لازم اروح ياامي لازم
هناء: هتروح هنتعمل اي هتشوفها وهي بتتجوز حد غيرك هتبقي مرتاح
احمد: لا مش هبقي مرتاح بس لازم اشوفها ولو لمره اخيره انا وعدتها اني هبقي معاها دايما ف لازم ابقي حتي لو ف يوم زي دا حتي لو هتتجوز حد غيري هبقي بعيد هشوفها من بعيد
هناء: طيب اهدا وامسح دمو’عك
احمد قعد علي السرير واتكلم: انا حاسس اني فيه جبل علي قلبي مش قادر اتنفس مش هقدر اشوفها بتتجوز حد غيري مش هقدر اشوفها ماسكه ايد حد غيري
هناء حضنته وطبطبت عليك: انساها يااحمد انساها هي مبقتش ليك خلاص انت ضيعتها ومش هسمحلك تضيع نفسك
احمد: مش قادر مش قادر والهي
هناء: خلاص يلا غير هدومك ومتروحش ف حتي
احمد بنفي: لا مش هيفع هروح وهباركلها وهمشي متقلقيش عليا هبقي كويس
هناء: متاكد
احمد بكسر’ه: هحاول

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية رسالة قدر)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *