Uncategorized

رواية قدري الحلو أنتَ الفصل العاشر 10 بقلم نيرة محمد

 رواية قدري الحلو أنتَ الفصل العاشر 10 بقلم نيرة محمد

رواية قدري الحلو أنتَ الفصل العاشر 10 بقلم نيرة محمد

رواية قدري الحلو أنتَ الفصل العاشر 10 بقلم نيرة محمد

انتي بتقولي ايه يابت انتي 
ده رد امها المصدومه من كلامها 
للحظه ندمت من تسرعها في الكلام خاصه بعد ماشافت نظرات كريم ليها المعاتبه والحزينه 
ردت بتوتر بعد ماشافت نظرات امها اللي هتحرقها …اصل يعني انا قصدي ان كريم مش بيحب ينام جنب حد لانه بيصحي بدري فبينام ساعات في اوضه تانيه وكده عشان ميقلقنيش 
امها فهمت ان بنتها مانعه جوزها من النوم في اوضتها وحزنت من قلبها عشانه خاصه لما سمعته بياكد كلامها عشان متزعلش منها …فعلا يا امي معاها حق ..انا بيجيني تلفونات من المصنع بدري ..فمبحبش اقلقها بدري كده 
حبت تتدعي الجهل وانها مصدقاهم واتكلمت بخبث وهي بتبص لبنتها بغيظ خفي ..طب معلش بقا ياحبيبتي استحملي شويه لغايه ما اشوف مكان تاني اقعد فيه مش هفضل عاله عليكم ..وخلي جوزك ينام في اوضتكم ويسيبلي اوضه الاطفال ممكن 
ايمان اتصدمت من كلامها ومش عارفه تقول ايه 
كريم رد هو باحترام ..متقوليش كده ياست الكل انتي في بيتك وعلي دماغنا والله ومنورانا وشوفي حابه تنامي فين البيت بيتك 
هدي بابتسامه وحنان …تسلم ياحبيبي ربنا يبارك فيك ..
..وبصت لبنتها اللي هتنفجر من الغيظ ومش قادره تتكلم …يلا تصبحوا علي خيريا حبايبي هدخل انام انا 
وبالفعل دخلت وسابتهم وكريم باصص لايمان بضحك مكتوم علي منظرها وهي وشها احمر من الغيظ 
سبته ودخلت من غير ولا كلمه وقفلت الباب في وشه 
ابتسامته راحت وحل محلها الضيق دخل وراها وقفل الباب وتوقع انفجارها ولقاه …ممكن اعرف متحججتش انت ليه باي حاجه ..ولا انت ماصدقت 
كريم بعصبيه …ممكن توطي صوتك شويه واعرفي انك بتكلمي جوزك ولازم تحترميه فاهمه ولا لا ..وبالنسبه للحجج انا مش مضطر اتحجج لانك مراتي وطبيعي يكون مكانك جنبي وفي اوضتي وعلي سريري كمان واضح ولا اوضحلك اكتر 
ايمان بصتله بصدمه من عصبيته وكلامه اللي خوفها وخلاها دمعت ردت عليه بصوت مخنوق …انت بتتكلم كده ليه …انا عارفه اني مراتك واني حرماك مني ..بس احنا اتفقنا انك تديني وقتي صح ولا لا رد لو سمحت 
كريم غصب عنه انفجر فيها بس اللي كاتمه جواه كتير ..اه فعلا اتفقنا اني اديكي وقتك اللي مش عارف اساسا هيخلص امتي ..ومش عارف برضوا خوفك من علاقتنا الخاصه وده طبيعي اي بنت تخاف وساعتها اعزرك واديكي وقتك لغايه ماتتعودي عليا وساعتها ممكن نمارس حياتنا طبيعي  ..ولكن بقا لو انتي خايفه من وشي المشوه وقرفانه منه ومش متقبلاه ممكن اعرف الحل ايه غير اني اطلقك لان ساعتها متلزمنيش ..بس انا فعلا مش عارف اتعامل معاكي ازاي ….انتي ادلعتي اوي واناصابر عليكي رغم اشتياقي ليكي واني عايزك دلوقتي حالا بس صبري عليكي لاني  بحبك …..بحبك وبس فاهمه 
مشي من اودامها  ودخل الحمام وقفل الباب عليه من غير   مايسمع ردها بس كان شايف دموعها زادت ووشها المصدوم من اعترافه بحبها للحظه ندم انه عري مشاعره اودامها بس كل كلامه طلع من جوه  قلبه من غير مايحس 
ايمان وشها مصدوم ودموعها زادت وبتهمس لنفسها بزهول ..ده بيحبني 
بعد شويه كان خرج من الحمام بعد ماغسل وشه ودماغه بعنف كانه عايز يريح عقله من كتر التفكير 
خرج وهو بينشف راسه بالفوطه وبعدها عن وشه وشاف اللي صدمه  واللي خلي قلبه يدق بعنف وجنون 
شاف ايمان لابسه قميص كاشف اكتر من ساتر وهي فيه في منتهي الرقه والانوثه شعرها سيباه علي ظهرها المكشوف بحريه بس بدون ميكب وكانها ملحقتش بسبب خروجه 
بس جمالها مكانش محتاج اي اضافات خاصه لقلب بيحبها ومتيم بعشقها من غير اي تعب منها للتجميل وهو شايفها اجمل البنات وارقهم 
مشي ناحيتها بهدوء وعنيه بتتفحصها بحريه لغايه ماوقف عندها ورفع وشها اللي منزلاه في الارض ومسح اثار الدموع اللي اثارها موجوده كلمها بحنان وهمس ..هو ده اللي فهمتيه من كلامي 
ايمان بارتعاش من قربه   ..مش فاهمه تقصد ايه 
كريم بهدوء …يعني كل اللي فهمتيه اني عايزك ومفهمتش اني بحبك مثلا 
ايمان بحيره وطفوليه ..مش انت اللي قولت انك عايزني وانك صابر عليا وكده ..فانا اودامك اهو وموافقه 
كريم بحزن خفي …بس انا مش موافق يا ايمان ..يوم ماتكوني مراتي حقيقي ..لازم تكون حباني وعايزاني زيي بالضبط ويمكن اكتر غير كده ..مقبلهاش علي نفسي ولا عليكي ..ولو علي كلامي فده لاني كنت متضايق منك ومحرج من والدتك اللي كشفتينا اودامها ودي عيبه في حقي علي فكره فهمتيني يا ايمان 
ايمان بدموع من كلامه وانها فعلا حرجته من غير متقصد ردت عليه بندم ..انا اسفه بجد ..متزعلش مني ياكريم 
كريم بابتسامه وراها حزن انها تجاهلت اعترافه  بحبه ليها  …مش زعلان ..حصل خير..ويلا بقا ياريت ترجعي لميكي تاني لاني بشر في الاخر ماشي 
ايمان بخجل بصت لنفسها ولا اراديا حطت ايديها تداري نفسها من عنيه 
ابتسم ليها ومشي ناحيه السرير واداها ظهره عشان يديها مساحتها انها تغير براحتها ومتتكسفش منه 
ابتسمت وفرحت من حركته وفعلا فتحت دولابها وغيرت براحتها لترنج ميكي طفولي ورجعت فيه لطبيعتها اودامه 
كان بيفكر بحزن وضيق انها فهمت انه اهم حاجه عنده الرغبه وبس واتجاهلت انه بيحبها وقالها كده بنفسه وبوضوح
سمع صوتها المبحوح من احراجها منه ….هنام فين 
رد بسخريه وهولسه عطيه ظهره ..نامي جنبي ..مش هاكلك متخافيش
نامت جنبه من غير جدال خاصه وهي ضايقته انهارده كتير وهو لو كان عايز حاجه منها مكانش رفضها لما ادت هي موافقتها 
تاني يوم الصبح.
صحت من نومها لقت مكانه فاضي يس في ظرف فتحته لقت مكتوب فيه 
….صباح الخير..روحت المصنع لانه محتاجني وملهاش لازمه الاجازه ..محبتش اقلقك بدري فطري مامتك وخليها تتعامل بحريه ومن غير خجل 
كريم 
اضايقت اوي من كلمه ملهاش لازمه الاجازه خاصه وهي حاسه بسخريته فيها بس في نفس الوقت ابتسمت لما قرأت باقي كلامه عن مامتها 
قامت من مكانها عشان تشوف هتعمل ايه 
في بيت سالم 
كان نايم ووشه عرقان وبيتكلم كلام مش مفهوم بس قام فجاه بفزع ونطق بخوف وهو بيشرب مياه من جنبه …اعوذ بالله من الشيطان الرجيم ..اعوذ بالله من الشيطان الرجيم..كابوس رهيب اعوذ بالله 
اتحامل علي نفسه بتعب وقام وهو خطواته مش موزونه بس فجاه الدوار اتملك منه ومسك دماغه ووقع علي الارض فاقد الوعي 
في بيت كريم الساعه 5
جرس الباب رن 
هدي …ايمان الجرس بيرن تعالي افتحي 
ايمان غسلت ايديها عشان بتطبخ لان معاد وصول كريم قرب نشفت ايدها وخرجت ومشت ناحيه الباب وفتحته وصرخت من فرحتها لما شافت هند….هنوده حبيبتي ايه المفاجاه الجميله دي عرفتي مكاني ازاي …. تعالي ادخلي الاول
هند بعتاب..المفروض مدخلش عشان انتي مقولتليش اصلا انك اتجوزتي …بس انتي صاحبتي برضوا ومتهونيش عليا 
ايمان بزعل علي زعل صاحبتها الوحيده منها ..متزعليش مني ..ادخلي وانا احكيلك كل حاجه …كان غصب عني والله 
هند هزت دماغها بموافقه ولسه هتدخل سمعت صوت من وراها 
السلام عليكم 
لفت دماغها تشوف مين لقت كريم اللي اول ماشافته حطت ايدها علي وشها بصدمه وخوف ……
يتبع…..
لقراءة الفصل الحادي عشر : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية غيث ومرام للكاتبة منار رضا

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *