رواية سجينة القاسم الفصل الرابع 4 بقلم روما جمعة
رواية سجينة القاسم الفصل الرابع 4 بقلم روما جمعة
رواية سجينة القاسم البارت الرابع
رواية سجينة القاسم الجزء الرابع
رواية سجينة القاسم الحلقة الرابعة
اصدرت علي اثريها انييين خافت “بعد وقت بسيط” كان نايم وهيا فوقه وبيمشي ايديه علي ضهرها العاري ببطء “بصلها بهدوء وقرب ابهامه يتحسس شفايفها بنظره خبيثه
قاسم بتصنع الدهشه..:” ايده دم “مين المتوحش الي عمل فيكي كده
بصتله بأرهاق وقالت..:” كان وحش فعلا “اصدرت انين خافت اسر تحركها”
قهقه قاسم بشده وقال.: ” انا كنت حنيين اوي انهارده علي غير العاده”واكمل بخبث” انا لو كنت قسيت عليكي مكنتيش هتطلعي عايشه
قرب من شفايفها وباسها بوسه رقيقه وبصلها واتكلم”..: قومي البسي ” المواظفين يقولو عليه اي دلوقتي وانتي بقالك فوق الساعتين عندي “واكمل بتصنع البراءه وابتسامه خبيثه”.: يرضيكي يقولو عليا كلام مش حلو وانا شاب كيوت كده وعمري مبصيت لست هاا يرضيكي
قربت منه وضحكت بدلع وطبعت بوسه علي شفايفه وقالت..:” تء ميرضنيش
غمزلها وشورلها تقوم وهيا استجابت ليه وقامت تلبس فضل متابعها بعينيه وهيا بتلبس وعلي شفايفه ابتسامه خبيثه “قام من مكانه وقرب منها وشدها عليه
قاسم بخبث..: ” مالك احلويتي كده لما قومتي “غمزلها واكمل بمكر” متيجي بكره نكمل كلامنا
ضحكت بدلع وحطت ايديها علي صدره وقالت..: ” وماجيش انهارده ليه
قهقه قاسم بخبث وغمزلها..: ” عندي طالعه تانيه
بصتله بمتغاض وسكتت
بعد عنها واتجه قعد مكانه تاني ولع سجاره ونفخ دخانها بهدوء وبصلها
قاسم بسخريه..: ” اوعي تفكري علشان قضيت معاكي ليله ابقا بحبك والعبط ده تء ازعل والله “واكمل بمكر” منكرش انك عجبتيني واتسلينا شويه مع بعض واهم حاجه انك انبسطي ولا ايه “اتنهد بصوت مسموع وقاال.”: يلا اطلعي
طلعت من غير ولا كلمه وقفلت الباب وراها” اتنهد بخفوت واخد نفس من سجارته وقام اتجه لحمام المكتب
♡•••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••♡
خلصو فطار وكل واحد اتجه لوجهته “عامر نزل لصحابه الي مبواظينه” ابتسام نزلت عند الجيران” انما شوق فضلت في البيت “تنضف في الاوض وطلعت علي الصاله خلصتها ودخلت المطبخ” بعد فتره من التنضيف وغسيل المواعين” دخلت اوضتها بأرهاق ورمت نفسها علي السرير
شوق بصوت مسموع..:” اااه ياضااهري المفروض اكون بذاكر لكن ازاي ماما ابتسام تفوتها واكملت مقالده صوت ابتسام بتزمر “اغسلي ياشوق” نضفي ياشوق “امسحي ياشوق” اتنهدت بعمق وقالت”..: شوق تعبت
اتنهدت بتعب وقامت تاخد حمام دافي يريح جسمها من الوجع “بعد فتره” خرجت من الحمام لافه جسمها بالبشكير وده لأنها قاعده في البيت لوحدها وقفت قدام المرايه تنشف شعرها الطويل
♡•••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••♡
علي الجانب التاني دخل عامر من الباب وقفله بهدوء وفضل يلتفت حواليه ودخلل اوضته امه والمطبخ ملقاش حد “ابتسم بخبث” وادرك انها موجوده هنا لوحدها “اتجه ناحية باب اوضتها وفتحه ببطء ولأنها كانت مدياه ضهرها محستش بيه” فضل يتأملها برغبه “كانت كتله من الجمال ببشره ناصعة البياض وساقيها النعمتان وشعرها الطويل وملامحها البريئه مع حُمرة خديها الطبيعيه
عامر بخبث..:” ايه الجمال ده ياشوق
شوق اتنفضت علي صوته ومسكت البشكير وبصتله بزعر
عامر بنظرات شهوانيه.: ” فرسه يخربيت حلاوتك
شوق بدموع وزعر…: ” ا ا انت بتعمل ايه هنا ” لو سمحت اطلع بره
عامر قرب منها ومسكها من خصرها وشدها عليه وقال برغبه..: ” بس انا عاوزك ياشوق
شوق بتقزز من قربه.: ” ابعد عني وألـا هصوت والم عليك الناااس
عامر قرب ايديه من شفايفها وتحسسها برغبه وقال..: ” انتي ليا وعمرك مهتكوني لغيري
كان لسه هيقرب يبوسها شوق زقته بقرف ومسكت الفازه الي كانت وراها بدفاع
شوق بدموع..: ” اطلع بره وألـا والله هقتلك
عامر بصلها بضحكه خبيثه.: ” ماشي ياشوق مسيرك تقعي تحت ايدي “سابها وخرج من الاوضه ومن البيت كله” طلعت اتأكدت انو مشي وقفلت الباب من جوه ودخلت اوضتها بخوف وقفلت الباب عليها “قعدت علي الارض بنهيار واجهشت في البكاء بضعف
شوق بنهيار.:” يارب تعبت” لحد امتي هفضل مستحمله “ولو اتكلمت محدش هيصدقني يارب ارحمني” صوت شهقتها علي فضلت تبكي علي نفسها وعلي ألت حيلتها
♡•••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••♡
داخل الشركه قاعد بهدوء بيبص في الورق الي قدامه “فجأه الباب بيتفتح وبيدخل بعصبيه وهجوم
مُنذر بعصبيه شديده..:” قاااسم وساختك دي مش في الشركه تقدر تعمل الي انت عاوزه بره “طلما مسلمني المسؤوليه يبقاا الوساخه دي بره الشركه” انا مش هسمح للي انت بتعمله ده يدمر الي بقالنا سنين بنعمله
قاسم بصله ببرود وقال..: ” هدي اعصاابك
مُنذر علي وشك الجنون من بروده.: ” اي البروود ده يا اخي
قاسم بهدوء..: ” اقعد يامُنذر
مُنذر قعد بعصبيه وبصله بشر
قاسم ببتسامه بارده..: ” انا هعديهالك “ومش هدخل وساختي في الشغل
مُنذر هدي نوعاً ما واتكلم بهدوء
مُنذر بأسف.:” مكنش اصدي اقول كده “واكمل بحده” انت الي عصبتني
قاسم ببتسامه هاديه..: ” خلاص يامُنذر “انا عارف انك خايف علي مصلحة الشركه وعلشان كده مزعلتش” واكمل ببرود” وهعديهالك
مُنذر بهدوء.: “نصحتك كتير تسيب الطريق الي انت ماشي فيه وتيجي تشوف شركتك
قاسم بملل..:” مش هنخلص من كلام كل مره “واكمل بخبث” انا قاايم وراياا طلعه
قاسم سابه ومشي ” ومُنذر بص في اسره بقلت حيله وخيبة امل في صاحب عُمره
مُنذر بحزن..: ” ربنا يهديك ياصاحبي
♡•••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••♡
نامت ماكنها من التعب وصحيت علي صوت خبط الباب “قامت من مكانها غيرت هدومها بسرعه وراحت ناحية الباب
شوق بصوت هزوز..:” م م مين
ابتسام بسخريه..: ” هيكون مين يختي افتحي
شوق فتحت الباب وشافت ابتسام شايله اكياس في ايديها اخدت منها ودخلت المطبخ من خير متتكلم “ابتسام دخلت وراها بستغراب
ابتسام بتساؤل.: ” انتي معيطه يابت ياشوق
شوق برتجاف بصتلها ببتسامه باهته وقالت..: ” ل لا كنت نايمه بس
ابتسام بحنق..: ” ده الي انتي فالحه فيه ” يلا يختي علشان نعمل الغدا زمان عامر وابوكي جاايين
شوق بطااعه..: ” حاضر
فضلو في المطبخ يحضرو الاكل مع بعض “وبعد فتره” الباب خبط
ابتسام..: “روحي افتحي ياشوق تلاقيه ابوكي
شوق هزت رأسها بالموافقه وراحت تفتح الباب” اول مافتحت الباب وشافت الي بيخبط جسمها اتجمد مكنها وبصتله برعب
عامر ببتسامه خبيثه..: ” واحشتك مش كده ” اتأخرت عليكي…….
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية سجينة القاسم)