رواية رأيتك صدفة الحلقة الثالثة 3 والأخيرة بقلم لارا
رواية رأيتك صدفة الحلقة الثالثة 3 والأخيرة بقلم لارا
![]() |
رواية رأيتك صدفة الحلقة الثالثة 3 والأخيرة بقلم لارا |
رواية رأيتك صدفة الحلقة الثالثة 3 والأخيرة بقلم لارا
_لين: انت!!!
(مش لاقيه ليه اسم بس هو الواد الحيوان الي كان في اول البارت الاول بيحري وراها)
..: اه انا اتصدمتي؟!
لين: انت و زاي طلعت مش مروان..
…: انا مروان ده ميقدرش يعملي حاجه،،، بس احلويتي اوي
لين: اياك تقرب مني هقتلك!
…: انتي تقتلي؟!.. طب ما نيجي نجرب
لين: ابعد! قولتلك متقربش
بيقرب منها»
لين: سيبنييي الحقونييي يا ناس
…: صوتي براحتك المره دي محدش هيسمعك
..
عمر: لا وواثق من نفسك!!
…: انت مين يالا وعايز اي
عمر: عايز كل خير تسيب البنت تروح سليم والا..
…: هه والا اي.؟
عمر: ليك الاختيار تروح سليم وبصحتك ولا ترجع وانت مبتهدل.. ده اذا رجعت كمان
…: لا انا عايز اتبهدل بقا
عمر: بقي كدا. انت الي جبته لنفسك
عمر رح اداله بوكس في وشه
الشخص رجع ورا وبؤه جاب دم.
وقام مطلع مطوه وغز عمر في جمبه وجري
لين: نهااار اسود انت كويس
عمر بوجع: لا حد غزني بس.، انتي شايفه اي!!
لين: طب يلا بسرعه ع المستشفي
«وفي المستشفى»
الدكتور: تمام انت بقيت كويس دلوقتي بس محتاح راحه.
عمر: شكرا يا دكتور
وبعد ما خرج الدكتور
لين: انا مش عارفه اعتذرلك ع الي حصل بسببي ولا اشكرك..
عمر: والله براحتك شوفي عايزه تشكريني ولا تعتذري
لين: انا بشكرك جدا ع مساعدتك وبعتذر ع الي حصل بسببي
عمر: دا واجبي.. ممم انتي اسمك اي
لين: اسمي لين.. بعد اذنك هعمل مكالمه بس
عمر: تمام
…
لين: الو
مروان: ازيك ي لين عامله اي
لين: مش وقته.. بقولك فاكر اول مره لما مسكت الولد الي كان بيجري ورايا؟
مروان: اه فاكر لي حصل حاجه؟
لين: هو مسجون؟
مروان: اكيد… لين في اي؟!
لين: ممم اعتقد هو هرب من عندكوا لانو كان لسه معايا من ساعه كدا
مروان: اي ازاي!!؟ وانتي كويسه؟
لين: اها الحمدلله كويسه بس هو في شاب انقذني منه وهو ف المستشفي
مروان: تمام هاتي عنوان المستشفى ونا هتصرف.
لين: تمم دا العنوان*****
…..
مروان: انت يا زفت ي الي اسمك مصطفي
مصطفي: اي يعم في اي ع الصبح
مروان: فين الشاب دا الي قولتلك تدخله لحد ما اتصرف معاه
مصطفى: موجود.. لي؟
مروان: ما شاء الله المساجين بتطلع واحنا منعرفش.. هو لعب عيال ؟؟؟!!!
مصطفى: مش فاهم بيطلعوا ازاي يعني؟
مروان حكاله الي حصل
مصطفي: بسسس نا كدا فهمت
مروان: فهمت اي يعم الذكي
مصطفي: هه متخفش هجيبه ولو راح فين
مروان: واثق اوي!.. طب انا هروح اشوف لين
مصطفى: لين مين؟
مروان: وعامل نفسك ذكي!! الي لسه قايل عليها
مصطفي: اهاا ماشي روح يعم ربنا يسهلك وغمزله
مروان: لم نفسك يا مصطفى! … انا رايح
~~~~~~~
لين: انا رنيت ع مروان وهو هيتصرف
عمر: مين مروان؟
لين: دا ظابط
عمر: وانتي علاقتك اي بيه
لين: هو انت عايز تعرف كل حاجه لي هو احنا هنتصاحب!!؟؟
عمر: لا لا مش قصدي فضول بس
لين: هحكيلك وامري لله.. بص ي سيدي. وكانت لسه هتحكي ولكن قاطع حديثها رنه هاتفها
لين: معلش ثواني
عمر: عادي ولا يهمك
لين: الو ي ماما
ام لين: انتي فين ي زفته كل ده مع مروه!؟
لين: لا ي ماما انا جايه اهو
ام لين: انجزي!
لين: حاااضر سلاام
…
عمر: كملي بقا
لين: ماشي هو.. قاطع حديثها خبط الباب
لين: هو باين من اولها ان حظك زفت ومش هحكيلك
عمر بضحكه: طب روحي شوفي مين
لين: ادخل.. ايداا مروان اهلا
مروان: انتي كويسه!!؟
لين: اه الحمدلله
عمر: يبقا ده هو مروان
مروان: مين دا يا لين
لين: انت ذاكرتك ضعيفه..؟ ده الي انقدني يبني انا مش لسه حكيالك
مروان: اه صح.. تشرفنا يا…
عمر: اسمي عمر.. وتشرفت بيك
مروان: طب اي مش هتروحي؟!
لين: وهسيب عمر كدا!
مروان بغيره: ايوه هتسيبه فيها اي؟!! ولا ناويه تبيتي
لين: ممم.. معلش يا عمر مضطره امشي.. وبشكرك مره تانيه
عمر: لا عادي ولا يهمك دا واجبي، وكدا كدا انا هطلع بقيت كويس
مروان: نبطل محن ويلا بقا؟
ويضحك كلا من لين وعمر
….
مروان: تحبي اوصلك؟
لين: لا شكرا مش عايزه اتعبك
مروان: تعب اي اركبي بس
لين: طالما حلفت يلا
مروان بضحك: بس انا محلفتش
….
لين: بس وصلناا
مروان: باي وخلي بالك من نفسك
لين: باي
وكان واقف اخوها في البلكونه.
زين: نهار ابوكي اسود انهارده ي لين الكلب
لين: افتحواا ي عالم تعبانهه
زين: واتعبتي من اي ي روح امك م انتي راكبه عربيه ومش ماشيه اهو
لين: ها هو انت شفتني.. عديني عايزه ادخل
زين بيشدها من شعرها: مين الي كنتي راكبه معاه ده وازاى تركبي اصلا!!
لين بعياط: زين سيب شعري.. قولتلك سبني
زين: ردييي
لين: دا مروان
زين: لا والله كنت افتكره احمد.!؟. اخلصي ي بت مين دا!!!
لين: د. ده الظابط الي ساعدني وحكتله الي حصل
زين هدي شويه: طب وطالما حصل كل ده مرنتيش عليا لي والا مفيش رجاله ف البيت!!
لين: معرفش بقا سبني يا اخي
ودخلت جري علي اوضتها
زين: استغفر الله ما انا كنت حلو عكننت عليا جاتها القرف
…………….
عند مروان..
مروان: ها ي مصطفي عملت اي..
مصطفي: هه قولتلك هجيبه وجبته يصحبي
مروان: كويس ازاي بقا..
مصطفي: هه تفتكرني هقولك عايز تسرق خطتي..
مروان: اهبل.. اهبل اسرق اي ي متخلف هو احنا بنلعب
مصطفي: طب اقفل علشان هكلم خطيبتي.. ويعيني انت معندكش
مروان: مع السلامه يا مصطفى علشان متغباش عليك
…..
وفي صباح اليوم التالي. ????????
لين: صباح الخير ي ماما
ام لين: صباح النور.. تعالي ساعديني بقا بما انك قمتي
لين: ايدااا انا نعست تاني
……
عند مروان..»
مصطفي: مروان مالك انهارده
مروان: مالي؟
مصطفى: بتفكر في اي يصحبي
مروان: مممم عايزه اتجوز
مصطفى: طب قول اخطب انما تتجوز كده علطول!!!
مروان: هي هي
مصطفي: ومين الي امها داعيه عليها دي
مروان: لين
مصطفى: كنت عارف من الاول ان في حاجه يا لئيم
مروان: اي رائيك اتفق مع ابوها او اخوها انهرده
مصطفي: اي السرعه ديي.. براحتك يعم والف مبروك ي صاحبي
مروان: الله يبارك فيك.. يبقي انهارده
مصطفي: كده يبقا ممكن اخلي فرحي معاك يعم????
~~~~«««««~~
تسريع الاحداث؛
ابو لين: نسيبهم مع بعض شويه
مروان: هتفضلي ساكته!؟
لين: انت بتحبني؟
مروان: لا.. لين اخلصي قولي موافقه ولا..؟
لين: بس هسأل سؤال ان حاوبت صح هوافق اشطا؟
مروان بتنهيده: اتفضلي..
لين: من يسكن البحر ويحبه الناس.؟! ♡
مروان.: مممم. السمك؟
لين: مش موافقه!
..
(للمعلومه ي جماعه من يسكن البحر ويحبه الناس •سبونح بوب• علشان الي مش عارف،،، بحبه اويي????♥)
»»»»»»»»»»
وبعد حوالي سنه معرفش????
لين: الحقنييييي ي مروان بولد
مروان بنعس: لين دي عاشر مره ف نفس الاسبوع تقوليلي هولد ومفيش حاجه.
لين: يا اخي انت معندكش دم. ااااه بقولك هولد اخلصصص
مروان: يلا بسرعه علي المستشفى
——
الدكتور: مبروك تؤام
مروان: شكرا يا دكتور ينفع ادخل؟
الدكتور: اتفضلوا
….
ام لين: بنتي حبيبتي انتي كويسه
لين بتعب بسيط: اها الحمدلله ي ماما اومال فين اولادي
زين: بص بص ي مروان شكلهم حلو ازاي. من الاول كده لازم يسمعوا كلامي انا خالهم
مروان: روح يالا العب بعيد دول عيالي انا
مروان: لين حبيبتي انتي كويسه
لين: مقولنا اه هو حوار.. فين بقا سليم ونور
(علشان تبقوا عارفين هما ولد وبنت يعني نور دا اسم بنت????♥)
—————-
نور: يا بابا سليم اخد اللعبه بتاعتي اهئ اهئ
مروان: سليم خدت لعبه نور لي!
سليم: مزاجي كده فيه كذا لعبه اهو خليها تاخدهم
نور: لا دي لعبتي مليش دعوه اهئ اهئ
لين: لا يا بابي دي بتاعتي انا وسليم ونور خدوها مني اهئ اهئ
مروان: صبرني يا ربي مالي انا ما كنت عايش حياتي وشبابي
تمت