Uncategorized
رواية أحببت طبيبي الفصل الأول 1 بقلم آية هلال
رواية أحببت طبيبي الفصل الأول 1 بقلم آية هلال
![]() |
رواية أحببت طبيبي الفصل الأول 1 بقلم آية هلال |
رواية أحببت طبيبي الفصل الأول 1 بقلم آية هلال
– لسة فاضل كتير يا ابراهيم خلاص تعبت انهاردة قفل العيادة وامشي
– لسة يا دكتور كريم في واحدة قاعدة برا وجاية من بدري
– لا خلاص مش قادر كنسل المعاد ده واديلها معاد بكرة
-تحت امرك يا دكتور كريم
– تمام اخرج قولها تمشي واديها معاد
– تمام
– لو سمحت عايزة ادخل للدكتور بسرعة انا اتاخرت
ابراهيم : للاسف الدكتور تعبان بكرة ان شاء الله تيجي حضرتك
– بزعيق : ده الي هو ازاي يعني انا هنا من بدري جات عليا والاستاذ تعبان ، ثم اي الهرجلة دي مش في مواعيد تلتزمو بيها
– ابراهيم : انا اسف حضرتك والله هو الي قالي اقول كده
– اه مانا قولت من الاول مكانش لازم اجي لدكتور نفسي ، ودي اشارة ، انا همشي بس بلغ الدكتور ده انه فاااشل
ابراهيم : استني حضرتك اديكي معاد جديد
– اوكي قول
– دخل شاف المواعيد ، فاضية حضرتك بكرة الساعة 5 ؟
– ايوة تمام هاجي بكرة
– ابراهيم : اسف لحضرتك مرة تانية يا استاذة سعاد
– سعاد: لا مفيش مشكلة حصل خير
– ابراهيم : شرفتينا يافندم
– خرجت وانا زعلانة جدا قد اي كنت متحمسة للعلاج النفسي كان نفسي اطلع طاقتي واحكي مشاكلي ، نفسي اتعالج من الازمة النفسية الي عندي ..
– روحت البيت وانا عندي حالة من اللامبالاه
– ايييييي يابنتي ماتفتحي
– سعاد :كارمة انتي هنا مخدتش بالي
– كارمة : الي واخد عقلك
– سعاد : عملت بكلمتك ياختي وروحت لدكتور نفسي
– كارمة : ها واي الي حصل ارتاحتي شوية
– سعاد: لا الدكتور كان خلص وخدت معاد تاني بفكر افكس للموضوع
– كارمة : حببتي انا اكتر واحدة عارفة مشاكلك او تقريبا الوحيدة الي اعرفها وقولتلك حلها العلاج النفسي ، انتي مش مريضة بس روحك محتاجة تجديد وتغير ، فاهمة
– سعاد: فاهمة يا بنتي ، سعاد بدموع : بس انا حاسة اني فاشلة
كارمة : مين الحمار الي قال كده ، انا شايفاكي ناجحة وعديتي كل ده وانتي ناجحة ، دي اوهام يا حب وهتروح ان شاء الله
– سعاد : طيب انا هدخل انام عشان تعبانة شوية
– كارمة : ايوا بس اختي حببتي الناجحة وعدتني انها هتساعدني في مشروع التخرج ، مش كدا
– سعاد : هو انا مش متاكدة من موضوع ناجحة ده بس متقلقيش هساعدك فيه قبل المعاد بس حقيقي انا عايزة انام ، يلا تصبحي علي خير يا قطة
– كارمة : وانتي من اهله يا سوسو
– دخلت انام وانا نفسي انام ماصحاش تاني ابدا
– طلع النهار ويوم جديد
– كارمة : يا حجة سعاد الساعة بقت 5 ده انا روحت الجامعة وجيت وانتي لسة نايمة
– سعاد بنوم وهي بتتاوب : مانتي عارفة اني نومي تقيل و ايييييييييه الساعة 5 ده معاد الدكتور
– كارمة : طب يلا قومي البسي وانا هوصلك
– سعاد: توصليني ازاي انتي حيلتك عربية ؟؟
– لا انا طالبة اوبر و ، انتي هترغي قومي البسي
– سعاد : شكلك عاملة عاملة لما اجي هشوف هببتي اي
– كارمة : تعرفي عني كده !!
– قومت ولبست وجريت علي العيادة
سعاد: انا حقيقي اسفة اسفة جدا علي للتاخير ، الدكتور هنا
– ابراهيم : ايوا حضرتك هنا اتفضلي ، كنت هكنسل المعاد علي فكرة
– سعاد : لا ربنا ميجبش كنسلة خالص ، متشكرة جدا
– دخلت وانا متوترة الحقيقة مش عارفة هقول اي ولا هبدأ ازاي
– كريم : اتفضلي
– سعاد : متشكرة ، انا …
– كريم : انا طيب هو شكلك متوترة وايدك بتعرق وبتقول اغيوثنا ، فا انا هساعدك وهسالك اسئلة كده في الاول
– سعاد : لا انا مش متوترة ، انا انا بس متوترة شوية
– كريم : اها شكل عندك شيزوفرينا
– سعاد : لا انت هتشخص علي مزاجك ، لا اتفضل اسال
– اسمك اي وسنك وشغلك
– سعاد حسني ، عندي 26 سنة ، كنت خايفة اقول : مش بشتغل
– تمام يا سندريلا ، ممكن اعرف سبب انك متشتغليش ، يعني مثلا مدخلتيش كلية ؟
– سعاد: لاااا طبعا ، انا متخرجة من كلية السن بامتياز وجاتلي منح كتير وفرص شغل كتير
– كريم : قبل اي حاجة الحوار الي بينا لازم يكون هادي اكننا بنفضفض مع بعض يعني اعتبريني مامتك ، ثانيا مش عايزك تخبي حاجة اي تفصيلة في حياتك بتفرق
-سعاد : اه طبعا فاهمة ، انا بس يعني عشان اول مرة
– كريم : اه اكيد طبيعي ، ليه بقا مشتغلتيش رغم تقديرك الكويس
– سعاد : الخوف ، انا مش بعرف اتعامل مع الناس ، يعني مش اجتماعية ، ولا انطوائية ، يعني مثلا لو اتكلمت مع اي حد معرفوش بتوتر وبعرق وبتلخبطت في الكلام
– اه كملي
– انهارت في العياط : انا خطيبي سابني عشان شايفني فاشلة وكسولة ومش بفكر في الي قدامي وعشوائية ، انامش كده ، او يمكن كده لظروف الحقيقة معرفش امال انا جاية هنا ليه
– انا عايز اطمنك مادام جيتي هنا كله هيبقي تمام واكيد كله مش هيتقال من اول مرة
– سعاد : ايوة
– يعني عندك انا مثلا دكتور كريم عندي 27 سنة ، كنت مريض نفسي علي فكرة واتقلبت الاية وبقيت بعالج المرض ده
– سعاد : اه اهلا وسهلا طيب هو انا ممكن امشي
– بس كدا احنا مقعدناش وقت كافي
– ارجوك حاسة بتعب شوية
– كريم : تمام زي ماتحبي ، ده الكارت لو حبة تسالي عن اي حاجة كلميني
– اوكي متشكرة اوي
– خرجت وحاسة بشوية فرح مش عارفة ليه يمكن عشان في امل اني ارجع لنفسي تاني !
– روحت وداخلة من باب الشقة
– سعااد سعااد هي كارمة لسة مرجعتش
– سعاد : ازيك يا كريمة ، مش عارفة لسة هدخل ، ليه في اي
– كريمة : ها ، لا مفيش لما تيجي قوللها تيجي عندي
– سعاد : حاضر متقلقيش مش ناسية موضوع مشروع التخرج
– كريمة : حببتي علي مهلك ، متنسيش تقوللها يلا باي
– سعاد : انا قولت باردو كارمة عاملة عاملة وخبياها ،ربنا يستر
– دخلت البيت ، كااارمة كااارمة ، دي لسة مرجعتش
– دخلت غيرت هدومي وحضرت اكل
– كارمة : هاالو
– سعاد : اي الي اخرك يا ست هانم ، انتي مش عارفة ان احنا عايشين لوحدنا ومينفعش تتاخري برا لوحدك
– كارمة : اسفة يا سوسو ، روحتي عند الدكتور ؟
– سعاد : متغيريش الموضوع ، لو عرفت انك عاملة مصيبة مش هعتقك
– شدت ايدي وقعدتي علي الكنبة
كارمة : ياستي سيبك مني دلوقتي ، ها الدكتور ده عجوز ولا شاب ولا اي
– سعاد : هو ده الي فارقلك
– كارمة : قولي بس
– سعاد : لا ياستي مش عجوز عنده 27 سنة
– كارمة : اوووه حلو ؟
– سعاد : بطلي يابت بقا اه يعني حلو
– واسمه اي
– سعاد : لا بقا شكلك هتسهريني وانا عايزة انام ، عندك الكارت اهو بتاعه ، انا هنام
– ماشي ياستي
– اي ده كرييم !!!!
يتبع…..
لقراءة الفصل الثاني : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا